Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3 Boyutlu Şeklin Ölçülü Olarak 2 Boyuta İndirgenmesi

ceylankral

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
43
Tepkime puanı
0
Merhaba arkadaşlar.işyerimizde Rhinoceros 3d tasarım programı kullanmaktayız.daha doğrusu kullanmaya çalışıyoruz.ancak gerek programın komutlarla çalışması, gerekse programa yabancı kalmamız nedeniyle alternatif programlar arayışına girdik.Piyasada en çok kullanılan 3DS Max olduğunu öğrendik.Rhinoceros ta uygulamaya çalıştığımız işlemleri 3ds Maxta da yapmak istiyoruz.

Öncelikle ne yapmak istediğimizi anlatayım. Elimizde bir logo var örneğin chery logosu :

larger-chery-logo.jpg


logoda gördüğünüz gibi 3 yüzey var. sağ , sol ve zemin. logonun sağ veya sol kanatlarında görülen eğim, düz zemine yani 2 boyuta indirgenirken mutlaka boyut genişlemesi olmaktadır.bu genişlemeyi hesaplamak haliyle çok zor.hatta programların hesaplaması haricinde imkansız.rhinoceros programında SMASH komutuyla bu hesaplamayı yapabiliyoruz. Sizden istedğim bu komutun işlevini 3ds max'ta nasıl yapılmaktadır.Ya da yapılabilmekte midir?

umarım meramımı anlatabilmişimdir.Şimdiden teşekkür ederim.
 

bright

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
Açık sölemek gerekirse ne istediğinizi tam olarak anladığımı söyleyemiycem ancak sormak istediğim şey şu, birincisi bu logo nerede kullanılacak yani kullanmak istediğiniz özel bir yer mi var, ikincisi sözünü ettiğniz hesaplama olayı tam olarak anlamadım ama anlatmaya çalıştığınız yöntemin 3d max yada diğer 3d programlarda olduğunu sanmıyorum

labs:advancedflattening · McNeel Wiki vermiş olduğunuz bu linkte de herhangi birsey göremedim

ama derseniz ki 3d max ve diğer 3d programları kullanmayı bilmiyorum ama bu cizimi de ihtiyacımız var diye, yardımcı olmaya çalışırım 3d max ve Maya kullanıyorum
 

ceylankral

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
43
Tepkime puanı
0
şöyle açıklamaya çalışayım.

elinde bir tane silindir var ve bu silindir kapalı bir şekilde duruyor.biz bu silindirin 360 derece olan çevresini düz zemine yatırmak istiyoruz.yani bildiğin prizmaların açılmış hali.ancak lisede öğrendiğimiz bu prizmaların açılma yöntemleri hep ölçülü şekiller içindi.yani bildiğimiz huni,piramit vs.

benim dediğim, yukarıda verdiğim chery logosunun sol veya sağ kanatında olan kısımdır.

resimli olarak şöyle açıklayayım ;

27be294d400339362aebf09c514b2.jpg


yukarıdaki şekil logonun sağ kanadının parçalı şeklidir.(üstteki tek parça logonun zeminidir)aşağıdaki 3 parçanın en sağındaki parça takdir edersin ki bükülmüş olan bir parçadır.diğer parçalarda da bükülmeler yapılarak,bu üç parçanın birleşmesiyle chery logosunun sağ kanadı oluşuyor.

isteğimiz şu : bu bükülmelerin olmadan önceki hali nasıl bir şekildir.düz zemine indirgenmiş haline nasıl ulaşırız.

bunu yapmaya çalışmamızdaki amaç ,biz krom dan kutu harf yapan bir firmayız.ve bu tür eğimi,bükümü belli olmayan harfler bize zorluk çıkarmaktadır.bu yüzden bu çok önemli bizim için.umarım bu kez anlatabilmişimdir.

teşekkürler
 

bright

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
sanırım demek istediğinizi anladım, siz alttaki bükümlü olan parçanın açılmış olan halini görmek istiyorsunuz, bunu yapmaya çalışırken yani scale ederek bu eğimleri düz zemine yatırmaya çalışırken yatırma olayını orantılı olarak yapamadığınız için boyutta değişmeler oluyor, kenardaki kanatların orantıları bozuluyor ve deformasyona uğruyor ve tabi bunu da ölçülü olarak istiyorsunuz ki imalata verebilmek için
iletişim bilgilerinizi gönderir misiniz
gsn2010(ed)hotmail.com
 
Son düzenleme:

bright

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
verdiğiniz facebooktan size ulaşamıyorum
bu adrese mail gönderiniz ya da ekleyiniz
gsn2010(ed)hotmail.com
 

bright

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
faceden size ulaştım sanırım faceden onay verir misiniz
 

prof

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
2 Tem 2009
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
nasıl yapıldığını burda da gösterebilir misiniz ?
 
Üst