Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3Ds max'de Reflection (Yansıma efektleri)

Mustafa KÜÇÜK

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
1,270
Tepkime puanı
45
Yaş
41
Web sitesi
www.mustafakucuk.org
Kısa yoldan ayna veya metal gibi yansıtma yapan cisimler çizmek için: öncelikle material editoru açıyoruz. Material Type: Standart yazan yere basarak karşımıza gelen pencereden Raytrace seçiyoruz. Böylece material editorun alt tarafı değişiyor raytrace yaptıktan sonra yansıtma yapması için aşağıda gösterilen ayarı değiştirmelisiniz. Bu rengi beyaz yaparsanız cisim iyi bir ayna olur, fakat metal yapmak isterseniz yapmamız gereken yansıtma yapan cismin hangi rengi yansıttığı belirlemek olacak. aşağıdaki gibi sarı seçilirse cisim altın kaplama olacaktır. Tabii bu arada parlaklığı da arttırmamız gerekiyor.
78100927.jpg

51314512.jpg


Farklı Bir kaplamaya Map olarak Reflect atamak
Material Editor açıldıktan sonra herhangi bir kutu seçilerek aşağıdaki Maps kısmı yukarı doğru çekilir. Buradan Reflection seçilirse bu cisim ayna gibi yansıtma özelliğine sahip olacaktır demektir. Reflection yazısının sağ tarafındaki 100 değerini düşürürseniz cismin yansıtma miktarı azalacaktır.
98134162.jpg


Daha sonra sağ taraftaki None yazan düğmeye basılıp ekrana gelen yeni pencereden Raytrace seçilir.
91746236.jpg

Raytrace penceresi geldiğinde aşağıdaki gibi Reflection seçilir. böylece kaplama yaptığımız cisim sadece yansıtıcı olacaktır.

23342488.jpg


Yansıtma kalitesini arttırmak için Standart kaplamaya geri dönülür ve buradaki Reflection level arttırılır ( standart kaplamaya geri dönmek için aşağıdaki resmin en üstünde Material#16 yazan yere tıklayıp üsttekini seçmek gerekiyor.)
26894234.jpg


Daha sonra bu kaplamayı sahnedeki herhangi bir cisme uyguladığımızda o cisim ayna olacaktır. Cismin kutu gibi düz olması şart değildir. bir küreye yada eğri bir şekle de ayna kaplaması yapılabilir

62152777.jpg


Not: Alıntıdır (çeviri)
Videoların boyutu çok yüksek olduğundan burda paylaşamıyorum. Resimlerdeki bozulma nedeni videodan kopyalandığı içindir.
 
Son düzenleme:

Benzer konular

Selim MERCANO

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
3,346
Tepkime puanı
96
Güzel bir ders anlatımı olmuş
eline sağlık Mustafacım.
 

kasta095

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
4,835
Tepkime puanı
173
anlatım için teşekkür ederim...

hocam bir soru olacak:)
metal için biz alta sarı dolgu rengi verdık, peki cam çizmek için beyaz rengi verip transparency ayarları mı değiştireceğiz?
 

Mustafa KÜÇÜK

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
1,270
Tepkime puanı
45
Yaş
41
Web sitesi
www.mustafakucuk.org
anlatım için teşekkür ederim...

hocam bir soru olacak:)
metal için biz alta sarı dolgu rengi verdık, peki cam çizmek için beyaz rengi verip transparency ayarları mı değiştireceğiz?

Hoca camide:p

Şimdi cam kaplaması yapmak için ilk önce kaplayacağın malzemenin rengini ayarlaman gerekiyor illa beyaz olacak diye bir şart yok herhangi bir renkde olabilir, sonuçta sarı cam, beyaz cam yada mavi cam olması senin elinde...
Opacity ayarlarından düşürürsen malzemen saydamlaşacaktır. Sonra maps sekmesinden reflections ayarını none yapıp okeylediğinde çıkan pencereden raytrace'i seç karşına çıkan üç seçenekli pencereden reflection' i seçip tekrar üst menüye maps menüsüne döneceksin. Ordaki 100 değerini oynamassan cisim yansıtııcı yani ayna görevi görecektir ama düşürürsen yansıtıcı özelliğini kaybedip sadece cam saydamlığında kalacaktır.
Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir:)

Yada Mental ray hazır kaplamalarını kullanarak cam görünümü elde edebilirsin.Bence bu hem daha basit hem iyi sonuç veren bir yöntemdir.
 

kasta095

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
4,835
Tepkime puanı
173
Hoca camide:p

Şimdi cam kaplaması yapmak için ilk önce kaplayacağın malzemenin rengini ayarlaman gerekiyor illa beyaz olacak diye bir şart yok herhangi bir renkde olabilir, sonuçta sarı cam, beyaz cam yada mavi cam olması senin elinde...
Opacity ayarlarından düşürürsen malzemen saydamlaşacaktır. Sonra maps sekmesinden reflections ayarını none yapıp okeylediğinde çıkan pencereden raytrace'i seç karşına çıkan üç seçenekli pencereden reflection' i seçip tekrar üst menüye maps menüsüne döneceksin. Ordaki 100 değerini oynamassan cisim yansıtııcı yani ayna görevi görecektir ama düşürürsen yansıtıcı özelliğini kaybedip sadece cam saydamlığında kalacaktır.
Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir:)

Yada Mental ray hazır kaplamalarını kullanarak cam görünümü elde edebilirsin.Bence bu hem daha basit hem iyi sonuç veren bir yöntemdir.

net cevap için teşekkür ederim. madem hazır raylar varken ne için ben 3d öğreneceğim? öyle değil mi... madem ben 3d kullanıyorum o zaman her şey kendim yapmalığım...bu düşüncem sadece 3d için değil tüm programlar için aynı şey düşünuyorum
 

Mustafa KÜÇÜK

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
1,270
Tepkime puanı
45
Yaş
41
Web sitesi
www.mustafakucuk.org
net cevap için teşekkür ederim. madem hazır raylar varken ne için ben 3d öğreneceğim? öyle değil mi... madem ben 3d kullanıyorum o zaman her şey kendim yapmalığım...bu düşüncem sadece 3d için değil tüm programlar için aynı şey düşünuyorum

Seni anlıyorum Kasta ama 3Ds max in bize sunduğu hazır kaplamarı kullanarak daha rahat ve basit şekilde işlemlerimizi gerçekleştirebiliriz.
Sen belki Photoshopdaki hazır action yada plug-in mantığı gibi düşündün ama max parametreleri Ps ile karşılaştırılmayacak kadar ayrıntılıdır.
Onun için sen yinede beni dinle Max öğren, zararlı çıkmassın. Sende o kapasite fazlasıyla var...
 

kasta095

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
4,835
Tepkime puanı
173
Seni anlıyorum Kasta ama 3Ds max in bize sunduğu hazır kaplamarı kullanarak daha rahat ve basit şekilde işlemlerimizi gerçekleştirebiliriz.
Sen belki Photoshopdaki hazır action yada plug-in mantığı gibi düşündün ama max parametreleri Ps ile karşılaştırılmayacak kadar ayrıntılıdır.
Onun için sen yinede beni dinle Max öğren, zararlı çıkmassın. Sende o kapasite fazlasıyla var...

evet çok fazla program bilmesi yaramadı:D aklım karıştı:angel: :utann:

Max diğer programladan biraz farklı... zor olacak ama öğreneceğim....

bilgin için teşekkür ediyorum
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
Öğrenmek problem değil üstüne düştükten sonra yapılmayacak şey yok ama 3D max için makinanın performansını yükseltmelisin..ki çalışmaya başladığında sorunlar çıkmasın..
3D tüm programlar kullanması zevkli ve bir okadarda detaylı çalışma ve kurcalama istiyor..
Mustafa paylaşımına teşekkürler..
Kasta kolay gelsin..
 

kasta095

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
4,835
Tepkime puanı
173
Öğrenmek problem değil üstüne düştükten sonra yapılmayacak şey yok ama 3D max için makinanın performansını yükseltmelisin..ki çalışmaya başladığında sorunlar çıkmasın..
3D tüm programlar kullanması zevkli ve bir okadarda detaylı çalışma ve kurcalama istiyor..
Mustafa paylaşımına teşekkürler..
Kasta kolay gelsin..

her program öyle ama... sadece araç paleti bilmek yeter değil... mesela tek aracı ile nasıl dünya çizebilirsin? eğer bir aracı ile dünya çizebiliyorsun / yapabiliyorsun o zaman prof sayilabilirsin... uçtum sanki:p

sağol, teşekkür ederim
 

designator35

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
20 May 2009
Mesajlar
53
Tepkime puanı
2
yaaa arkadaşım rica etsem mental ray bir çalışmamda metal ürüne crom kaplama sıkıntısı çekiyorum ya ışıkta ya sahnede sıkıntı var bir türlü çözemedim en azından gerçeğine yakın olsa razıyımen azından nasıl ayar yaparız yada elinizdeki yapılmış bir projeyi gönderseniz ondan yola çıkıp ayar yapsak yada dosyayıda gönderebilirim size....şimdiden teşekkürler....
örnek çalışma fotoğrafı linkide var....

https://img37.imageshack.us/img37/9303/cromaski.jpg
 
Üst