- Katılım
- 2 May 2007
- Mesajlar
- 4,702
- Tepkime puanı
- 74
Adobe After Effects temellerine devam...
Adobe After Effects nedir ne değildir? Sorularına yanıt vermeye devam ederek, yazılımın temellerini iyice pekiştirelim...
Daha ilk başta söylediğimiz gibi Adobe After Effects bir video edit yazılımı değildir, dolayısıyla sadece video edit yazılımlarıyla ve onların uygulama mantığıyla kendini geliştirmiş bir kullanıcı, sadece Adobe After Effects değil benzeri tüm compositing yazılımlarında bir bocalama yaşayabilir.
Belki de bu tarz yazılımlardaki tek benzerlik time-line mantığıdır. Zira tüm hareketli görsellerle uygulama yapmamızı sağlayan yazılımlar Macromedia Flash'tan Adobe Premiere'e kadar her zaman karşımıza bir time-line ile çıkar. Bu arada bilmeyenler için hemen belirtelim; Time-line bu tarz uygulamalardan hareketli görüntü içerisinde gezinmenizi sağlayan zamanlama çubuğudur. Bu zamanlama çubuğu sayesinden video düzlemi içerisinde hareket edebilir ve dilediğiniz yere müdahele edebilirsiniz.
Ne zaman nasıl kullanmalı?
Aslında en çok sorulan sorulardan biri de budur. Elimizde 20 dakikalık bir video olduğunu varsayalım ve bunun içinde bir yerlerde 4-5 saniyelik bir bölümde Adobe After Effects'e ihtiyacımız olsun. Kullanıcıların bir çoğu böyle bir durumda, tüm videoyu After Effects'e atıp atmama konusunda tereddüt ederler. Aslında haklılar da 4-5 saniyelik bir gereksinim için koskoca videoyu yazılıma atmak kimi zaman işkenceye dönüşebilir.
İki olaslık var birincisi, gerekli kısmı tek başına After Effects'te işleyip, çıkış aldıktan sonra video edit yazılımıyla tüm video içerisine yerleştirmek. Ya da gözümüzü karartıp tüm videoyu After Effects içerisine atmak. Teoride tüm videonun tek seferde işlenmesi mantığı her zaman daha avantajlıdır, yani gözümüzü karartmak çok daha iyi sonuçlar verebilir. İşte bu noktada sisteminizin gücü ve sabrınız önemli bir rol oynuyor.
Temel özellikleri
Adobe After Effects oldukça gelişmiş araçlar ve compositing mantıklarıyla birlikte gelmektedir. Her ne kadar 3D bir yazılım olmasa da elinizdeki düzlemleri, videoları ve yazıları v.s After Effects'in içeri doğru olan 3D boşluğunda kullanabilirsiniz. Anlatması biraz zor olacak ama After Effects de 3D yazılımlar gibi 360 derece değil, karşınızda monitör içerisinde, dahası ekrandaki monitör penceresi içerisindeki 180 derecelik alan içerisinde 360 derece hareket sağlamaktadır.
Yazılımın temel filtreleri kurgu sonrası rötuşlarınız için yeterli olsa da, asıl ufkunuzu açacak olan araçlar pluginlerle birlikte gelecektir. Bu sebepten After Effects'in mantığını yakaladıktan hemen sonra, sıkı bir plugin avına çıkmanız çok faydalı olacaktır.
Tabii ki After Effects'in can damarlarından biri olan "kamera" mantığını da unutmamak gerekli. Hemen yukarıda belirttiğimiz gibi yazılım 3D bir boşluk içerisinde çalıştığı için, videolarınızın ve benzeri görsellerinizin içerisinde sanal kameralar yaratabilir (tam teknik detayları da siz belirleyebilirsiniz) ve sanal bir kamerayla görseller içerisinde, arasında, üzerinde dolaşabilirsiniz. Kaldı ki gördüğünüz o çok yönlü ve "kıpır kıpır" jeneriklerin bir çoğunda bu kamera mantığı kullanılır.
Şimdilik After Efects'in neler yapıp yapamayacağından bahsetmenin hem anlamı yok hem de bu şekilde özetlemek neredeyse imkansız. Bu yüzden ilerleyen yazılarda yazılımın gerçek özelliklerini birlikte keşfedeceğiz...
Adobe After Effects nedir ne değildir? Sorularına yanıt vermeye devam ederek, yazılımın temellerini iyice pekiştirelim...
Daha ilk başta söylediğimiz gibi Adobe After Effects bir video edit yazılımı değildir, dolayısıyla sadece video edit yazılımlarıyla ve onların uygulama mantığıyla kendini geliştirmiş bir kullanıcı, sadece Adobe After Effects değil benzeri tüm compositing yazılımlarında bir bocalama yaşayabilir.
Belki de bu tarz yazılımlardaki tek benzerlik time-line mantığıdır. Zira tüm hareketli görsellerle uygulama yapmamızı sağlayan yazılımlar Macromedia Flash'tan Adobe Premiere'e kadar her zaman karşımıza bir time-line ile çıkar. Bu arada bilmeyenler için hemen belirtelim; Time-line bu tarz uygulamalardan hareketli görüntü içerisinde gezinmenizi sağlayan zamanlama çubuğudur. Bu zamanlama çubuğu sayesinden video düzlemi içerisinde hareket edebilir ve dilediğiniz yere müdahele edebilirsiniz.
Ne zaman nasıl kullanmalı?
Aslında en çok sorulan sorulardan biri de budur. Elimizde 20 dakikalık bir video olduğunu varsayalım ve bunun içinde bir yerlerde 4-5 saniyelik bir bölümde Adobe After Effects'e ihtiyacımız olsun. Kullanıcıların bir çoğu böyle bir durumda, tüm videoyu After Effects'e atıp atmama konusunda tereddüt ederler. Aslında haklılar da 4-5 saniyelik bir gereksinim için koskoca videoyu yazılıma atmak kimi zaman işkenceye dönüşebilir.
İki olaslık var birincisi, gerekli kısmı tek başına After Effects'te işleyip, çıkış aldıktan sonra video edit yazılımıyla tüm video içerisine yerleştirmek. Ya da gözümüzü karartıp tüm videoyu After Effects içerisine atmak. Teoride tüm videonun tek seferde işlenmesi mantığı her zaman daha avantajlıdır, yani gözümüzü karartmak çok daha iyi sonuçlar verebilir. İşte bu noktada sisteminizin gücü ve sabrınız önemli bir rol oynuyor.
Temel özellikleri
Adobe After Effects oldukça gelişmiş araçlar ve compositing mantıklarıyla birlikte gelmektedir. Her ne kadar 3D bir yazılım olmasa da elinizdeki düzlemleri, videoları ve yazıları v.s After Effects'in içeri doğru olan 3D boşluğunda kullanabilirsiniz. Anlatması biraz zor olacak ama After Effects de 3D yazılımlar gibi 360 derece değil, karşınızda monitör içerisinde, dahası ekrandaki monitör penceresi içerisindeki 180 derecelik alan içerisinde 360 derece hareket sağlamaktadır.
Yazılımın temel filtreleri kurgu sonrası rötuşlarınız için yeterli olsa da, asıl ufkunuzu açacak olan araçlar pluginlerle birlikte gelecektir. Bu sebepten After Effects'in mantığını yakaladıktan hemen sonra, sıkı bir plugin avına çıkmanız çok faydalı olacaktır.
Tabii ki After Effects'in can damarlarından biri olan "kamera" mantığını da unutmamak gerekli. Hemen yukarıda belirttiğimiz gibi yazılım 3D bir boşluk içerisinde çalıştığı için, videolarınızın ve benzeri görsellerinizin içerisinde sanal kameralar yaratabilir (tam teknik detayları da siz belirleyebilirsiniz) ve sanal bir kamerayla görseller içerisinde, arasında, üzerinde dolaşabilirsiniz. Kaldı ki gördüğünüz o çok yönlü ve "kıpır kıpır" jeneriklerin bir çoğunda bu kamera mantığı kullanılır.
Şimdilik After Efects'in neler yapıp yapamayacağından bahsetmenin hem anlamı yok hem de bu şekilde özetlemek neredeyse imkansız. Bu yüzden ilerleyen yazılarda yazılımın gerçek özelliklerini birlikte keşfedeceğiz...