Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

flash as3 movie clip buton sorunu

procaptain

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
çok basit birşey yapmaya çalışıyorum ama yapamadım.

ekranda bir buton olacak movie clip kare veya herneyse
ilk halinde yeşil olacak basınca kırmızı olacak, tekrar basınca yeşil , tekrar basınca kırmızı olacak.Sahnede başka hiçbirşeyi engellemeyecek sadece kendi renk değiştirecek ve ona verdiğim değeri değiştirecek.
Bunun için movieclip içindeki 1. frame e (yeşil)
on (release) {
nextFrame();
x=0
}
2. frame (kırmızı)
on (release) {
prevFrame();
x=1
}
kullanmaya çalışıyorum
Symbol '1. buton', Layer 'Actions', Frame 1, Line 2 1086: Syntax error: expecting semicolon before leftbrace.
hatası veriyor.
event listener oluşturup denedim her seferinde çeşitli hatalar aldım, çözemedim, yardımcı olabilecek var mı?
 

Benzer konular

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
eğer kodu birebir bu şekilde yazıyorsanız as3 değil bu kullandığınız kod...
konuya gelirsek;
yanlış anlamadıysam şöyle bir şey istiyorsunuz....


* instance name'i "degertxt" adlı classic dynamic bir text alanı oluşturun,anti-aliasing i use device font olsun....
* instance name'i btn_mc adında bir movieclip oluşturun, 2 frame olsun kırmızı yeşil..
* rooh sahneye geri dönün ve layer1 frame1 e aşağıdaki kodu yapştırın. kolay gelsin



---------------
var deger1:int;
var yesil:Boolean;

// button movie clip 'ini durdur
btn_mc.stop();

// ana sahneyi durdur.
MovieClip(this).stop();

// button 'a olay ata ve function işlet
btn_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,function(){

if(yesil == 1){
deger1=1;
degertxt.text=deger1.toString();
btn_mc.gotoAndStop(1);
yesil = false;

} else if (yesil ==0 ) {
deger1=0;
degertxt.text=deger1.toString();
btn_mc.gotoAndStop(2);
yesil = true;

}

});

---------------
 

procaptain

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
evet onun as3 olmadığını farkettim o sorunu çözdüm zaten ertesi gün fakat bu sefer başka bir yerde takıldım
örneğin C36 instance isimli movie clip içindeki framelere a=0 a=1 a=2 diye değerler verdim. a yı bu şekilde c36 nın 1. frame de int olarak tanımladım" var a:int = 0; "

sonra ana ekranda 1. frame e
if (C36.a==1)
{
play();
trace(C36.a);
}
else
{
gotoAndStop(1);
trace(C36.a);
};
trace i sorunun nerde olduğunu anlamak için kullanayım dedim ama hala çözmüş değilim.
sanırım child kullanmam gerekecek ama fazla bilgim yok.
 

genura

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
tam olarak olmayan şey nedir?
C36 stop olmayıp devam mı ediyor?

Eğer öyle ise;

animasyon yani timelinedaki kafanın o frame(c36 nın bulunduğu frame) daha önce girmiş olması gerek...gerekki sizin designtime da yazdığınız kodu flash tam olarak işleve sokabilsin.bknz. şekil-x

bilemiyorum tabi bunlar yazdıklarınızdan çıkarabildiğim şey...tam olarak ne yapacağınızı anlatsanız belki daha sağlam fikir beyan edebilirz.

şekil-x
fas3.png
 
Üst