1- Öncelikle fikirden eser yok… Eğer mesaj “
ya olduğunu gibi göründüğün, ya göründüğün gibi ol” ise, mevcut görseller hiç bu temayı desteklemiyor. Halbuki grafik tasarım, “kör gözüne parmağım misali değil de, bilakis, çağrışımlar, görsel îmalar, semboller, metaforlar ve alamet-i farikalar vasıtasıyla veya yerine göre göndermeler yaparak görsel iletişim kurma sanatıdır.”
https://www.grafikerler.net/az-laf-cok-grafik-t111359.html 2- Meşaleli görsel, sanat yönetimi de çok başarılı olan
Game of Thrones da gördüğümüz dehliz ve zindanları
https://www.youtube.com/watch?v=SoemaxLkgRQ hatırlatmakla beraber, siyah rengin çok sert ve karamsar göründüğünü belirtmeliyiz:
https://impawards.com/2010/buried_ver4.html (Ancak, her ne kadar renklerin belli başlı çağrışımları olsa da aslî belirleyici olan daima “bağlamdır”. Eğer diğer tasarım öğeleriyle doğru ve yerinde ilişkiler kurabilirlerse, zıt çağrışımlar yapmaları bile mümkündür.)
3- Kabul edilemez vahim hata: Üstteki yazılar yandan ezilerek deforme edilmiş:
https://vimeo.com/46477516#t=964 https://www.thinkingwithtype.com/contents/letter/#Anatomy 4- Yukarıdan ve aşağıdan sıkışıklık mevcut, halbuki tasarım alanının sınırıyla (kadraj) tüm öğeler arasında; makul seviyelerde boşluk/marj bırakılması gerekirdi:
https://impawards.com/2010/devil.html https://impawards.com/2006/blood_diamond.html https://impawards.com/2009/knowing.html https://www.impawards.com/2004/ray.html Vektörel ve “serbest el çizim”lerin tatsızlığına, uyumsuzluğuna ve tuhaf bileşkesine ise girmeye gerek yok.
Kısacası hep yazdığımız gibi; her şeyin başı eğitim:
Grafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım