Ali Emre
👑Efsanevi Grafiker👑
Flash ile actionscriptte matematik fonksiyonlarını kullanarak yapılan bir araba oyunu var. Bunu oynamak ve kaynak dosyasını incelemek için yazımızın devamını okuyun
frameye üstten görünen bir araba clipartını import ediyoruz.
Sonra bunu sembole çeviriyoruz (car_mc)
instance name kısmına isim veriyoruz (car_mc)
sonra da yeni bir layer açıp aşağodaki actionları yazıyoruz..
Oyunu oynamak için tıklayın..
Fla dosyasını indirmek için tıklayın..
Bu dosyayı sağladığı için Bilimer Bilişim Akademisi Actionscript Eğitmeni Sayın Hakan Çamoğlu'na teşekkür ederiz.
frameye üstten görünen bir araba clipartını import ediyoruz.
Sonra bunu sembole çeviriyoruz (car_mc)
instance name kısmına isim veriyoruz (car_mc)
sonra da yeni bir layer açıp aşağodaki actionları yazıyoruz..
Kod:
var w:Number = 0;
function drehung() {
car_mc._y -= (Math.cos(Math.PI/180 * car_mc._rotation))*w;
car_mc._x += (Math.sin(Math.PI/180 * car_mc._rotation))*w;
}
function carcontrol(faktorN:Number,faktorP:Number,fG:Number,rG:Number) {
if (Key.isDown(Key.LEFT) && Key.isDown(Key.UP)) {
car_mc._rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && Key.isDown(Key.UP)) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) && w > .1 && (!Key.isDown(Key.UP)) && (!Key.isDown(Key.DOWN))) {
car_mc. _rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && w > .1 && (!Key.isDown(Key.UP)) && (!Key.isDown(Key.DOWN))) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) && Key.isDown(Key.DOWN)) {
car_mc._rotation += faktorP;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) && Key.isDown(Key.DOWN)) {
car_mc._rotation -= faktorN;
}
if (Key.isDown(Key.UP)) {
drehung();
trace(w);
}
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
drehung();
}
if (Key.isDown(Key.UP)&& !(Key.isDown(Key.DOWN)) && w > -rG && w < fG) {
w += 0.05;
}
if (Key.isDown(Key.DOWN) && !(Key.isDown(Key.UP)) && w > -rG && w < fG) {
w -= 0.05;
}
if ((w > 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) )&& (!Key.isDown(Key.DOWN) )) {
drehung();
w -= 0.03;
}
if ((w < -0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) )&& (!Key.isDown(Key.DOWN) )) {
drehung();
w += 0.03;
}
if ((w < 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) ) && (!Key.isDown(Key.DOWN)) && w >= 0 ) {
w = 0;
}
if ((w > - 0.1) && (!Key.isDown(Key.UP) ) && (!Key.isDown(Key.DOWN)) && w <= 0 || Key.isDown(Key.UP) && (Key.isDown(Key.DOWN))) {
w = 0;
}
}
onEnterFrame = function(){
carcontrol(2.5,2.5,3,2);
}
Oyunu oynamak için tıklayın..
Fla dosyasını indirmek için tıklayın..
Bu dosyayı sağladığı için Bilimer Bilişim Akademisi Actionscript Eğitmeni Sayın Hakan Çamoğlu'na teşekkür ederiz.
Son düzenleme: