Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Yeni Başlayanlar İçin Kodsuz Basit Örnekler

Ali Emre

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
2,141
Tepkime puanı
85
Web sitesi
gncart.com
DERS--1

Motion Tween kavramı Düzgün Doğrusal Hareket

1 . File – New

2 . Timeline da 1. kareye araç kutusundan oval aracı seçilerek sahneye bir daire çizilir.

3 . Seçim aracı ile bu daire seçilerek Insert - Convert To Symbol bileşeni kullanılarak sembol tipini Graphics olarak belirlenir.

4 . Timeline da 25. kare alanına tıklanarak F6 ile bir anahtar kare eklenir.

5 . Bu 25. karede dairenin konumu değiştirilir.

6 . 1. kare ile 25. kare alanları arasında herhangi bir kareye tıklayarak Properties penceresinden Tween alanını Motion yapılır.

7 . CTRL+ENTER









DERS--2


Flash’ın Temelleri

Uygulamanın kurulması, yeni bir dökümanın yaratılması, dökümanların kapatılması ve dosyaların kaydedilmesi için kullanılan yöntemler standarttır. Flash’ı cd’den kurmak için, kurulum yazılımı gereken tüm adımlar sırasında kılavuzluk eder. Flash’ı çalıştırmak için, Flash simgesine çift tıklamak yeterlidir. Yeni bir doküman yaratmak için, File menüsünden New seçeneği seçilir. Mevcut bir dökümanı açmak için, File menüsünden Open seçilir, açılmak istenen dosya seçilir ve Open tıklanır. Dökümandaki değişiklikleri kaydetmek için, File menüsünden Save seçilir. Çalışılan dosyayı kapatmak için, File menüsünden Close seçilir. Eğer son değişiklikler kaydedilmemişse uyarı kutusu gelir ve iteğe göre onaylanır.Sürekli olarak bir Flash dökümanı tipi üzerinde çalışılacaksa (örneğin belirli bir boyda ve aynı zeminde ya da aynı öğelere sahip bir doküman yaratılacaksa) bu temel doküman bir şablon olarak kaydedilebilir. Bunun için, doküman aç.ılır, File menüsünden Save As Template seçilir. (Save As Template komutu, Flash dökümanlarını tekrar kullanmak üzere kaydetmeyi sağlar. Şablonlar özel kategorilerde kaydedilebilir, onlara isim ve açıklama verilebilir).















DERS--3


Animasyonlu Düğme Oluşturma

1 . File - New

2 . Properties alanından arka plan yeşil ayarlanır.

3 . Timeline de yeni layer eklenir ve iki layer olmuş olur.

4 . İlk layer de çiçeğin koyulacağı bahçe şekli oluşturulur. Bunun için araç kutusundan fırça seçilir ve dolgu rengi değiştirilerek sahneye şekiller çizilir.

5 . Diğer layerde fırça yardımıyla çiçek çizilir. Seçim aracı ile seçilerek Insert – Convert to Symbol ile Buton özelliği verilir.

6 . Çiçek üzerinde çift tıklanır ve açılan pencerede Up kısmında F6 ile anahtar kare eklenir. Over kısmında da F6 ile anahtar kare eklenir ve çiçeğin boyutu ve Alpha özelliği değiştirilir.

7 . Yine Over karesindeyken Text aracı ile çiçeğin yanına bir yazı yazılır.

8 . CTRL+ENTER






- Shape Tween kullanarak bir "daire"yi animasyonlu bir şekilde "kutu" haline çevirmek


* Shape tween nedir?
- Genellikle nesneleri birbirine dönüştürmede kullanımı tercih edilir.

Şimdi araçlar panelimizden "rectangle tools" bölümünden oval tool'u seçerek 1. framemizin sahnesine bir tane daire çizelim.

Dairemizi çizdikten sonra "timeline" da 20. frame üzerine gelelim ve bir "F6" tuşuna basalım, "ya da dilerseniz 20. frame üzerine gelip sağ tıkladığınızda "Insert to keyframe" göreceksiniz bu da aynı işlevi görmektedir."

F6 tuşuna bastıktan sonra 20. frame'de ki sahnemizde bulunan dairemizi silelim ve onun ortalama 3 cm uzağına bir tane "rectangle tools yardımı ile" kutu çizelim.

Kutumuzu da çizdikten sonra 10. frame'e gelelim ve eğer FLASH CS3 kullanıyorsanız sağ tıklayım Create shape tween seçeneğini tıklayalım, şayet flash6 kullanıyorsanız aşağıda "Properties" bölümünde "Tween" seçeneğinden "Shape" olanı seçelim

Eğer tüm bunları doğru yapmışsanız, timeline'daki 1. ve 20. frame'mimizin ortasında yeşilimsi bir efekt olacaktır. Bu işlemi başarı ile yaptığınızın göstergesidir.

" CTRL+Enter" (Control > Test Movie) ile çalışmanızı görebilirsiniz.






DERS--4

Shape Kavramı Şekil Değişikliği

1 . File - New

2 . Timeline da 1. kareyi seçerek araç kutusundan dikdörtgen (Rectangle Tool) çizim aracıyla beraber sahneye bir tane dikdörtgen çizilir (kenar çizgisi çizilmez)

3 . Timeline da 20. karede F7 (Insert Blank Keyframe) ye basılır. Bu işlemle beraber 20. kareye boş bir anahtar kare eklenmiş olur.

4 . Bu karedeyken sahneye oval aracı ile bir daire çizilir. Dolgu rengi farklı bir renk seçilebilir.

5 . Timeline da 1. ile 20. kare arasında bir kareye tıklayarak Properties den Tween alanı Shape seçilir.

6 . CTRL+ENTER
 

Benzer konular

rüvü*

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
ArkadaŞim Çok TeŞekkÜr Ederİm Saynİzde Flashi ÖĞrenmeye BaŞladim Ben Yenİ BaŞladim Ve BÖyle YÖneltİlerek Yaptirilan İŞler İnsanin Aklinda Daha Kalici Oluyo EmeĞİne SaĞlik Çok Saolasin Hades İn Derslerİndende Yaralaniyorum Saolasiniz:)
 

azzap

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
162
Tepkime puanı
4
teşekkürler çok faydalı bi ders gerçekten...
 

efsunlu_kizz

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
559
Tepkime puanı
3
bende flashı yeni ögrenenlerdenim digerlerini biliyordum ama su dügme olusturmayı anlatman güzel olmus tsk ederim
 
Üst