Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

yorumlar hakkında

kutlay006

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
51
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.renklikalemreklam.com
arkadaşlar ben çoğu yorumları okuyorum ilgi alanımın dışında da olsa okurum.Yapılan yorumlarda dikkatimi çeken bir nokta var. Şayet ilk yorumu yazan arkadaşımız olumsuz yorum yapıyorsa diğer yapılan yorumlarda olumsuz oluyor. Şayet ilk yazan güzel olmuş diyorsa aynen devam hepsi güzel olmuş diyor. Bence biraz katılımcı ve teşvikci olunması lazım ilk yapılan veya daha sonra yapılan yorumlara bakarak değil kendi görüşlerinizi katarak yorumlayın. Örnek ; Ben çok acemiyim yaptığım çalışmalar size göre hiçbirşey ifade etmiyor veya çok fazlasıyla kötü bir çalışma olabilir.Ama bana çok şey ifade ediyor çünkü bişeyler yapmanın hevesi var.bazı arkadaşlarımızın dalga geçerek yaptığı yorumlar bizim gibi acemilerin hevesini kırıyor.Lütfen bu konuda biraz daha tutarlı olalım.Teşekkürler
 

the_one

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
1,864
Tepkime puanı
83
Temennilerinize katılmakla birlikte eğer aşağılayıcı,kişisel haklara saygısızca,seviyesizce vs yapılan yorumlar varsa bu arkadaşlara gereken müdahale ve cevap kısa sürede verilmekte.Sonuçta burası binlerce kişi için açık belli ölçüde bir alan.Birçok arkadaş zaten bu gibi yorumlara tepkilerini hemen koyuyor.Söylediklerinizin bazı kısımlarına katılarak yaklaşımızından ötürü size teşekkür etmek isterim.
 

kutlay006

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
51
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.renklikalemreklam.com
Temennilerinize katılmakla birlikte eğer aşağılayıcı,kişisel haklara saygısızca,seviyesizce vs yapılan yorumlar varsa bu arkadaşlara gereken müdahale ve cevap kısa sürede verilmekte.Sonuçta burası binlerce kişi için açık belli ölçüde bir alan.Birçok arkadaş zaten bu gibi yorumlara tepkilerini hemen koyuyor.Söylediklerinizin bazı kısımlarına katılarak yaklaşımızından ötürü size teşekkür etmek isterim.

katılımınıza ve açıklamanıza teşekkür ederim.
 

Gökhan TEKİN

ARTniyetli
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
4,702
Tepkime puanı
74
Grafikerler.net yönetimi olarak bu konunun üzerinde şiddetle durmaktayız. Biz elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Gerek saygı gerek sevgi sınırlarını bozmadan en güzel bir şekilde güzel türkçemizi kullanarak insanlara şevk vermek için uğraşıyoruz. Bununla beraber iyiye iyi kötüye kötü diyoruz. Mesela ben şahsım olarak çalışma ne kadar iyi ise iyi kötü ise kötü diyorum... Biz bu konu için büyük bir savaş veriyoruz. Herkes bu mesleği yapmamalı ancak her yeteneği olanın değerini bilmek gerekiyor... Biz değerli gördüğümüz kişiye elimizden gelen yardımı yapıyoruz grafikerler.net yönetimi olarak. Bu durumda siz değerli üyelerimiz değişik fikirlerle, değişik tasarımlarla , değişik düşüncelerle bize değerli olduğunuzu göstermelisinizki size yardımcı olabilelim, insanlara yardımcı olurken kendimizi geliştirelim. Biz herşeyi biliyoruz tavırlarımız hiç bir zaman olmadı olmayacakta amacımız EĞİTİM, ÖĞRETİM, BİLGİ, SAYGI, SEVGİ.

Hadi gelin bu amacın doğru bir şey olduğunu gösteren işler yaparak bize destek olun ne dersiniz arkadaşlar ? ;)
 

Nüket HOTALI

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
1,139
Tepkime puanı
35
Yaş
51
Web sitesi
www.hotali.com.tr
Bu meslekte bir seviye yoktur.... Tecrübe vardir... İsmi grafiker olan kişi, grafiker doğruların biliyor ve bu doğrutuda iş yapiyor demektir... Ben ögrenme aşamasinda olan bir kişinin bu ve buna benzeyen bir sitede işini sergileyip yorum alması taraftari degilim...
Çünkü,
• Ona yorup yapacak kişi doğru bilgilere sahip mi şüpheli bir durum...
Öğrenme aşamasinda olan kişi zaten bir eğitim kurumundadır... Bu meslek ben tek başima başarayım işi degildir...
iki yolu vardir...
1. Okula gidersin...
2. Bir ustanın yanında yetişirsin...
Burada işini sunan kişiye profosyonel gözü ile bakıyorum...
Buraya gelen amator ancak var olani gözlemleyerek ve bilgileri okuyarak kendini geliştirebilir....
Yada çalışmasını sergilerken amatorum diye büyük harflerle yazmalı belkide.... ben grafik dogrularini çok ötesinde çalişmalari görünce cok üzülüyorum... hatta onların altina yazilmiş çok güzel olmuş yazilarını görünce dahada çok üzülüyorum. Kim kimi kandırıyor? Burdaki agir eleştirlere kimse kirilmasin alınmasın. Benim demek ki bir eğitim almam gerek fikrine sahip olsun...buda bir yardımdır...
 

kutlay006

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
51
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.renklikalemreklam.com
çok aydınlatıcı bir açıklama yapmışsınız teşekkür ederim. tabiki iyi çalışmaya iyi , kötü çalışmaya kötü denilmeli.ben corel programında çok yeniyim.yaptığım çalışmalarda aldığım kötü yorumlar beni kızdırmaz veya utandırmaz.çünkü bu konuda acemiyim, sizler gibi bu işi bilen arkadaşlarımızın kötü yaptığım çalışmaya kötü olmuş demeleri beni dahada yeni birşeyler yapmaya itiyor buda programı daha çok keşfetme me,yapılan hataları düzeltmeme,tekrarında aynı hataları yapmamam için bir avantaj olarak düşünüyorum.AMA bazı arkadaşlarımız gerçekten grafikcimi (pek sanmıyorum) yoksa şarlatanmı çok aşagılayıcı yorumlar yapıyorlar benim en üstte belirtmek istediğim konu buydu.şahsıma yapılan 2-3 mesaj vardı sağolsun ilgili arkadaşlar o mesajları silmişler.İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.Saygılar...

Bu meslekte bir seviye yoktur.... Tecrübe vardir... İsmi grafiker olan kişi, grafiker doğruların biliyor ve bu doğrutuda iş yapiyor demektir... Ben ögrenme aşamasinda olan bir kişinin bu ve buna benzeyen bir sitede işini sergileyip yorum alması taraftari degilim...
Çünkü,
• Ona yorup yapacak kişi doğru bilgilere sahip mi şüpheli bir durum...
Öğrenme aşamasinda olan kişi zaten bir eğitim kurumundadır... Bu meslek ben tek başima başarayım işi degildir...
iki yolu vardir...
1. Okula gidersin...
2. Bir ustanın yanında yetişirsin...
Burada işini sunan kişiye profosyonel gözü ile bakıyorum...
Buraya gelen amator ancak var olani gözlemleyerek ve bilgileri okuyarak kendini geliştirebilir....
Yada çalışmasını sergilerken amatorum diye büyük harflerle yazmalı belkide.... ben grafik dogrularini çok ötesinde çalişmalari görünce cok üzülüyorum... hatta onların altina yazilmiş çok güzel olmuş yazilarını görünce dahada çok üzülüyorum. Kim kimi kandırıyor? Burdaki agir eleştirlere kimse kirilmasin alınmasın. Benim demek ki bir eğitim almam gerek fikrine sahip olsun...buda bir yardımdır...

sende haklısın Nüket HOTALI. çok fazla olmadı yaklaşık 20-25 gün önce bu işi öğrenmek amacı ile başladım.Bu süre zarfında çok basit bir çalışmada olsa başaramadım.Ama ben 1 ay bir matbada çalışmış veya kurs almış olsaydım geldiğim nokta çok daha farklı olurdu
Ben ögrenme aşamasinda olan bir kişinin bu ve buna benzeyen bir sitede işini sergileyip yorum alması taraftari degilim...
Bu görüşüne kesinlikle katılmıyorum.Acemi arkadaşlarında yaptığı çalışmaları sergileyip yorum alarak hatalarını düzeltmeleri gerekiyor.Herkes kursa gitmeye veya başka bir yerde çalışmaya hem maddi hem vakit olarak zaman bulamıyor olabilir.Mesela ben kendimi örnek vereyim.devlet memuruyum 08-17 saatleri arası çalışıyorum haliyle ekstra çalışmaya vaktim yok.Memurluktan dolayı kursa gitmekte maddi yönden ve yine zaman açısından sınırlı.O zaman biz bu işle hiç uğraşmayalım öylemi. Bilmeden Kendi başımıza mutlaka birşey yapamayız işte bu durumdada sizler imdadımıza yetişiyorsunuz.Bunu biz acemilere çok görüyorsanız söyleyecek sözüm yok.Özür dilerim..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Gökhan TEKİN

ARTniyetli
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
4,702
Tepkime puanı
74
Bundan 10 sene öncesine kadar olan herşeyi hatırlıyorum... O zamanlar daha internet bu kadar gelişmiş değildi . Bu kadar eğitim için birşeyler yapmak istiyen insanlar da yoktu. Olmaması normal çünkü daha 15-20 yılldır bu sektör bu şekilde parladı. 10 yıl öncesinde biz bu işleri profesyonel olarak yapmaya başladığımızda yabancı sitelerden günlerce tercüme ederek sözlük sözlük karıştırarak ingilizcemizi geliştirerek geliştirdik kendimizi. Ben şahsen böyle yaptım ! Okul mu ? Hayır okuyamadım ancak kendimi en iyi şekilde geliştirebildim. Bir kaç program seçtim ve bunların üzerinde yoğunlaşarak kendimi geliştirerek uzmanlık yaptım bir çok insan yetiştirdim çoğu şu anda minnettardır bana... Adını hatırlayamadığım ve beni tanıyan çok insan geldi geçti hayatımdan ve hiç bir zaman bana bu işleri öğreten veya yol gösteren insanların söylediklerinden gocunmadım. Keşke okulluda olasbilseydim ancak malasef imkanlar el vermemişti. Şu anda verimli bir insan değilmiyim ? Ben elimden geleni verimli olarak yapmaya çalışıyorum. Zamanında çok çalıştım, tatilsiz uzun zamanlı mesaii günleri ile hiç birşey bilmeyen patronlarım başımda dikilerek iş yaptığım iş ortamlarımda oldu. Ancak çok uğraştım ve keşke okul okuyabilseydim diyorum şu anda. Eğitimsiz olunmuyor , eğitim şart . Nasıl bir doktor okumadan doktor olamıyorsa bir grafikerde eğitimsiz olmadan bir yere kadar. Şimdi diyeceksinizki evet sizde okumamışsınız sizde bir yere bunu kabul ediyorum:) Ama zihnim bir adım önde ve kabiliyetime yaptıklarıma güvenerek güvenli adımlar atıyorum....
Bundan 10 yılı geçkin bir süre önce bir fotoğraf stüdyosunda çalışmak üzere girmiştim. Şu anda bir stüdyom var :) Ve kendi şirketimizde abimle beraber yapıyoruz bu işi. Elimizden geldiğincede insanları okula ve eğitime şevk edicek işler çıkartmaya çalışıyoruz...

Yani demek istediğim ve bu uzun cümlelerin amacı : Şu zamandaki insanlar çok şanslı çünkü 10 sene önce hiç kimse bizim elimizden tutabilmek için bu kadar heyecanla bizi beklemiyordu. Şunu kafanıza çok iyi yerleştirin. Sizler bu işi gerçekten öğrenmek istiyorsanız bizler mektepli mektepsiz hep beraber bu işi layıkı ile yapmanız burada heyecan ile bekliyoruz...
Örnek veriyim sayın Nüket HOTALI, şu zamana kadar tanıdığım en iyi en sabırlı en kültürlü mektepli grafiker neden kendisini örnek verdim çünkü kendisi kadar mütevazı ve bilinmiş bir insana rast gelmedim . Kendisinin yorumlarını kendisinin söylediklerini yanlış anlayıp kızmayın kendisin zamanı olmadığı için bu şekilde hızlı cevaplar verip insanları doğru yola itmek için canla başla bu yolda ilerliyen sevgili ve değerli insanlardan birisidir. Bununla beraber istanbulda kendisine yakında olan kişiler varsa hemen görüşsün bilgilerini reel hayatta paylaşarak organizasyon kurarak toplu bir şekilde konferans yada buna benzer bir toplantı düzenleyebilir uygun ve müsait olduğu bir zamanda ....


Saygılarımla...

sende haklısın Nüket HOTALI. çok fazla olmadı yaklaşık 20-25 gün önce bu işi öğrenmek amacı ile başladım.Bu süre zarfında çok basit bir çalışmada olsa başaramadım.Ama ben 1 ay bir matbada çalışmış veya kurs almış olsaydım geldiğim nokta çok daha farklı olurdu

Bu görüşüne kesinlikle katılmıyorum.Acemi arkadaşlarında yaptığı çalışmaları sergileyip yorum alarak hatalarını düzeltmeleri gerekiyor.Herkes kursa gitmeye veya başka bir yerde çalışmaya hem maddi hem vakit olarak zaman bulamıyor olabilir.Mesela ben kendimi örnek vereyim.devlet memuruyum 08-17 saatleri arası çalışıyorum haliyle ekstra çalışmaya vaktim yok.Memurluktan dolayı kursa gitmekte maddi yönden ve yine zaman açısından sınırlı.O zaman biz bu işle hiç uğraşmayalım öylemi. Bilmeden Kendi başımıza mutlaka birşey yapamayız işte bu durumdada sizler imdadımıza yetişiyorsunuz.Bunu biz acemilere çok görüyorsanız söyleyecek sözüm yok.Özür dilerim..


Yanlış cümleler kurulduğu için türkçemiz hatalı sonuçları meydana getiriyor. Sayın kutluay06 siz bu mesleği öğrenmek istiyorsanzı eğer evet gerçekten nüket hanımın dedıklerıne uymak zorundasınız. Ya bir ustanın yanına girip gerçekten mesleki terbiye ile büyüyerek kendinizi geliştirmelisiniz yada okuluna gidip bu işi kültürlü mektepli bilgili insanlardan bu mesleğin terbiyesini öğrenmelisiniz. Biz burada kimseye sıfırdan bu işi öğretemeyiz burası internet. Ancak bir temeli olan insana neyin ne olduğunu izah ederek onu doğru yola şevk edebiliriz. Durumda böyle iken lütfen biz nasıl devlet memurluğuna soyunmuyorsak sizde grafikerliğe soyunmayın yada yukarıda bahsedildiği gibi girin bir ustanın yanına o size işi öğretsin uzun yıllar sonrasında mesleğimizi yapın veyahutta okullar okulları tercih edin. Siz bu mesleği öğrenmeye çalışmıyorsunuz sadece hoşunuza gittiği için hobi için yapıyorsunuz. Eğer siz bunu bu şekilde söyler bu şekilde düşünürseniz kimse sizi terslemez.

Şöyle örnek veriyim. Devlet dairesinde bir işin bir nizamı vardır bir şekli vardır illede belli prosedürleri görmeden bir işe sonuç getiremezsiniz. Elbette getirilir ancak yasal yoldan gelmez o işin sonu. Ancak her prosedüre uyduğunuzda yasal yoldan bitirmiş olursunuz demek istediğim bunun gibi birşey... Bir kişi sizin işinizi karşınıza gelerek o öyle yapılmaz böyle yapılır diyor ve sizin camiaa nızla uzaktan yakından bir bilgisi yoksa o kişi yanlış biliyordur bozulur kızar hatta sitem bile edersiniz. Bu bizim işimiz bu bizim mesleğimiz biz nasıl bir doktorun işine karışamıyorsak lütfen rica ediyorum bir devlet memuru kalkıpta ben grafikerliğe soyunuyorum ve yapmak istiyorum demesin ! Grafik tasarım zevk işidir damak tadırı göz rengidir hoşunuza gidebilir ancak bir devlet memuru uzun yıllar geçmeden bir grafiker olamaz.
Yazdıklarımı lütfen ama lütfen yanlış olarak algılamadan okumanız dileğiyle. Konu başka yönlere gitmeye başladığı için bu mesajdan sonra gelebilecek tüm mesajlar silinecektir.


Saygılarımla...

Temennilerinize katılmakla birlikte eğer aşağılayıcı,kişisel haklara saygısızca,seviyesizce vs yapılan yorumlar varsa bu arkadaşlara gereken müdahale ve cevap kısa sürede verilmekte.Sonuçta burası binlerce kişi için açık belli ölçüde bir alan.Birçok arkadaş zaten bu gibi yorumlara tepkilerini hemen koyuyor.Söylediklerinizin bazı kısımlarına katılarak yaklaşımızından ötürü size teşekkür etmek isterim.


Böyle insanlara yaptırımlar uygulayarak, sitemizden uzaklaştırıyoruz. Lütfen bu gibi durumlarda moderatöre bildir butonunu kullanınız...
 

Sonay Görkem

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
27 Kas 2007
Mesajlar
3,149
Tepkime puanı
187
(konunun yeri burasımı bilmiyorum ama )

20 yaşındayım. bu işe bir aile dostumuz sayesinde çalışmak zorunda kaldığım için girdim o zamana kadar corel diye bir program olduğunu bile bilmiyordum. işe geldim patronumun eşi sadece nasıl kare çizebileceğimi(!) nasıl yazı yazabileceğimi(!) nasıl çıktı alıp nasıl tarayacağımı gösterdi(!) bunlar 2 gün içinde olanlar daha sonra eşi aradan çekildi.

evet artık koskoca matbaa bana kaldı. tek grafiker ve adını yeni duyguğu bir programda 2 günlük bilgiyle çalışıyor ve patronum beni öğrenmem amaçlı kendi reklamcı matbaacı arkadaşlarına götürdü. gördüğüm her bilgi bana işkence gibi geldi çünki ; anlatan kişiler fazlasıyla konusuyorlardı 'bunu da mı bilmiyorsun?' 'emin misin bu işi yapabileceğinden' 'bu böyle olmaz ?' 'sen grafiker mi olcacaksın şimdi' bunun gibi bir sürü cümleler....ben eve geldiğimde aklımdaki cümleler acaba dalga geçtiler mi acaba ne düşünüyorlar..:(
ve ben bir daha gitmedim bir yerden öğrenmek için . şimdi 1yıl oldu bir yıl içinde kendim programları karıştırarak öğrenmeye çalıştım..

ve artık matbaaya gelen ambalaj , etiket , kartvizit , el ilanı , afiş , broşür gibi birçok işi geri çevirmeden ve kimseye sormadan kendim yapıyorum..kimse bunu bana öğretmedi nüket hocamın dediği gibi tecrübeli bir kişiden öğrenmedim _? yada bunun okulunu okumadım _? şimdi ben neyim _? grafiker mi yada neyim_?

Buluşmaya çekinerek gittim ben grafiker miyim diye çünki sitedeki 'herkes grafiker olamaz ' tarzında yazılardan etkilendim sanırım...:(

Sözün kısası :):) ben bu işi gerçekten çok ama çok seviyorum...ve bu işi yapıcağım .. kendime söz verdim .. el çizim becerisi olmadığı için zorlanıyorum...henüz çok gencim kendimi geliştireceğime inanıyorum ; seneye olsun , 3 yıl sonra olsun ya da 10 yıl bunun eğitimini alacağım....ve çok iyi bir grafiker olacağım..
 

kutlay006

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
51
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.renklikalemreklam.com
(konunun yeri burasımı bilmiyorum ama )

20 yaşındayım. bu işe bir aile dostumuz sayesinde çalışmak zorunda kaldığım için girdim o zamana kadar corel diye bir program olduğunu bile bilmiyordum. işe geldim patronumun eşi sadece nasıl kare çizebileceğimi(!) nasıl yazı yazabileceğimi(!) nasıl çıktı alıp nasıl tarayacağımı gösterdi(!) bunlar 2 gün içinde olanlar daha sonra eşi aradan çekildi.

evet artık koskoca matbaa bana kaldı. tek grafiker ve adını yeni duyguğu bir programda 2 günlük bilgiyle çalışıyor ve patronum beni öğrenmem amaçlı kendi reklamcı matbaacı arkadaşlarına götürdü. gördüğüm her bilgi bana işkence gibi geldi çünki ; anlatan kişiler fazlasıyla konusuyorlardı 'bunu da mı bilmiyorsun?' 'emin misin bu işi yapabileceğinden' 'bu böyle olmaz ?' 'sen grafiker mi olcacaksın şimdi' bunun gibi bir sürü cümleler....ben eve geldiğimde aklımdaki cümleler acaba dalga geçtiler mi acaba ne düşünüyorlar..:(
ve ben bir daha gitmedim bir yerden öğrenmek için . şimdi 1yıl oldu bir yıl içinde kendim programları karıştırarak öğrenmeye çalıştım..

ve artık matbaaya gelen ambalaj , etiket , kartvizit , el ilanı , afiş , broşür gibi birçok işi geri çevirmeden ve kimseye sormadan kendim yapıyorum..kimse bunu bana öğretmedi nüket hocamın dediği gibi tecrübeli bir kişiden öğrenmedim _? yada bunun okulunu okumadım _? şimdi ben neyim _? grafiker mi yada neyim_?

Buluşmaya çekinerek gittim ben grafiker miyim diye çünki sitedeki 'herkes grafiker olamaz ' tarzında yazılardan etkilendim sanırım...:(

Sözün kısası :):) ben bu işi gerçekten çok ama çok seviyorum...ve bu işi yapıcağım .. kendime söz verdim .. el çizim becerisi olmadığı için zorlanıyorum...henüz çok gencim kendimi geliştireceğime inanıyorum ; seneye olsun , 3 yıl sonra olsun ya da 10 yıl bunun eğitimini alacağım....ve çok iyi bir grafiker olacağım..

görüşlerine katılıyorum illaki bir işi yapmak için okulunu okumak şart değil. Sanayideki oto tamircilerinin hepsi motor meslek lisesi mezunumu onlar nasıl yapıyor işini.
 
Üst