Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3ds max 2009 yenilikleri

memed

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
76
Tepkime puanı
0
biraz geç oldu ama yinede bi bakın:

3ds Max® 2009
Çok Daha Kısa Sürede Şaşırtıcı 3B Sahneler yaratın.
Autodesk® 3ds Max® 2009 yazılımı en çok satan bilgisayar oyunları, akademi ödüllü filmler ve video içeriği üretiminde kullanılan, 3B modelleme, canlandırma, kaplama ve görsel efekt yaratmak için çok sayıda güçlü özellik ve araçları sağlayan bir çözümdür. Hızlı ve verimli şekilde inandırıcı karakterler, eşsiz CG efektler ve hayranlık uyandıran ortamlar yaratırsınız.

3ds Max 2009 ile birçok yenilik ve geliştirme yapılmış daha verimli olmanız sağlanmıştır. Yeni Reveal™ kaplama, çalışma ekranlarında ya da çerçeve arabellek’te hızlı bir şekilde kaplamalar yaparak, asıl kaplama öncesi tekrar eden işleri hassas bir şekilde kontrol etme imkânı sunar. ProMaterials™ kütüphanesi ile tasarımcılar hızlı bir şekilde, üreticilerin yapı yüzeylerinde kullanılabilen malzemelerine ulaşma ve kullanma imkânı sağlar. 3ds Max 2009 geliştirilmiş FBX® formatı, hafıza yönetimi ve yeni veri alma seçenekleri ile 3ds Max ve diğer Autodesk® Maya® ve Autodesk® MotionBuilder™ gibi Autodesk yazılımları ile birlikte çalışma imkânını artırır. 3ds Max 2009 Biped canlandırmaları için animatörlere 4 ayaklı karakterleri yaratma imkânı sağlar. Bu sürüm “UV spline” dokulama aracı, geliştirilmiş “Pelt” ve “Relax” araç seti gibi yeni UV düzenleme özellikleri ile “UVW unwrap” iş akışını daha verimli olmanızı sağlar.
Yeni Özellikler

Verimli bir şekilde modelleyin, kolayca canlandırın, çok daha kısa sürelerde hayranlık uyandıran sonuçlara ulaşın.
Kusursuz Görsel Geri besleme ve Profesyonel Tasarım Kaplamaları

Reveal™ kaplama, çalışma ekranlarında ya da çerçeve arabellek’te hızlı bir şekilde kaplamalar yaparak, asıl kaplama öncesi tekrar eden işleri hassas bir şekilde kontrol etme imkânı sunar. Bununla beraber 3ds Max 2009 akademi ödüllü mental ray® kaplama motoru ile beraber kullanılabilen yeni ProMaterials™ kütüphanesi ile tasarımcılar hızlı bir şekilde, üreticilerin yapı yüzeylerinde kullanılabilen malzemelerine ulaşma ve kullanma imkânı sağlar.
Karakter ve Doku Kaplama İş Akışında Süreklilik

Karakter canlandırması işlerini kolaylaştıran birçok özelliğin yanı sıra 3ds Max 2009 Biped canlandırmaları için animatörlere 4 ayaklı karakterleri yaratma imkânı sağlar. Bu sürüm “UV spline” dokulama aracı, geliştirilmiş “Pelt” ve “Relax” araç seti gibi yeni UV düzenleme özellikleri ile “UVW unwrap” iş akışını daha verimli olmanızı sağlar.
Hızlı ve Eksiksiz Veri Transferi

İstediğiniz veriyi istediğiniz şekilde alın. Mükemmel OBJ dosya formatı, 3ds Max ve Autodesk® Mudbox™ yazılımları arasında ya da diğer dijital modelleme yazılımları ile veri transferinde daha hassas ve fazla “veri alma-çıkarma” seçeneği sağlar. 3ds Max 2009 geliştirilmiş FBX® formatı, hafıza yönetimi ve yeni veri alma seçenekleri ile 3ds Max ve diğer Autodesk® Maya® ve Autodesk® MotionBuilder™ gibi Autodesk yazılımları ile birlikte çalışma imkânını artırır.
3ds Max 2009’daki Önemli Özellikler
Reveal Kaplama

3ds Max 2009 Reveal kaplama sistemi hassas kontrol imkânı sunarak kaplamaların hızlıca rafine etmenizi kolaylaştırır.

Tüm sahneyi spesifik birkaç nesneyi işlem dışında tutarak kaplayabilirsiniz, sahnedeki tek objeyi kaplayabilir hatta çerçeve arabellekte özellikli bir alanı sınırlayarak kaplama yapabilirsiniz. Kaplanmış resim çerçeve arabelleği sadeleştirilmiş bir dizi araç ile hızlıca kaplamanın onaylanmasını sağlar.

Bu araçlar arasında bazı nesnelerin kaplamadan çıkarılması, alan tanımlama, kalite dengesi, hız, tamamlama vb. öne çıkanlardır.
Biped Gelişmeleri

Biped canlandırmaya eklenen yeni özelliklerin en önemlisi karakterin ellerinin, ayaklarla aynı özelliklerde tanımlanabilmesi sayesinde 4 ayaklı karakterlerin canlandırması kolaylıkla yapılabilir. Bu yeni özellik çarpıcı şekilde 4 ayaklı canlandırmaları yapmanıza olanak tanır.

3ds Max 2009 Biped nesnelerin çalışma ekseni ve seçilen nesne ekseninde döndürülmesi sayesinde dramatik karakter performansları yaratmanıza olanak sağlar. Örneğin karakterin yüksekten bir zemine düşmesi kolayca canlandırılabilir.

Geliştirilmiş OBJ ve FBX Desteği

Mükemmel OBJ dosya formatı, 3ds Max ve Mudbox yazılımları arasında ya da diğer dijital modelleme yazılımları ile veri transferini kolaylaştırır. OBJ formatında veri çıkarma penceresinde, ek geometri seçenekleri, gizlenmiş spline ya da line’ların transfer edilebilmesi gibi yeni ön ayarlar kullanılabilir. Performansı artırmak için yeni optimizasyon seçeneği dosya boyutunu düşürecektir. Oyun içeriği yaratan tasarımcıların kullanacağı geliştirilmiş doku haritası işleme ve Mudbox’tan alınan verilerinin bilgileri geliştirilmiştir. Örneğin her bir nesnenin yüzey sayısı görülebilir.

3ds Max 2009 geliştirilmiş FBX® formatı, hafıza yönetimi ve yeni veri alma seçenekleri ile 3ds Max ve diğer Autodesk® Maya® ve Autodesk® MotionBuilder™ gibi Autodesk yazılımları ile birlikte çalışma imkânını artırır.
UV Doku Kaplama ve Düzenleme

3ds Max kullanımı kolay ve akıllı doku kaplama araçları ile endüstriyi yönlendirmeye devam ediyor. Boru şeklindeki ya da spline benzeri nesnelere düzgün ve kolay doku kaplamak için yeni “spline mapping” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylece arazi üzerindeki bir araç ya da yaya yoluna düzgün ve çok hızlı şekilde dokunun kaplanması sağlanır.

“UVW unwrapping” aracı ile yaptığınız doku çalışmalarında geliştirilmiş “Relax ve Pelt” araçları ile hedeflediğiniz sonuca daha az işlemle ulaşırsınız.

SDK içinde. NET Desteği

.NET desteği yazılımı Microsoft’un yüksek seviye programlama ara yüzünü kullanarak genişletme imkânı sunar. 3ds Max 2009 yazılım geliştirme kiti örnek. NET kodları ve dokümantasyonu ile gelir. Yazılım geliştirenler bu güçlü aracı ve avantajlarını kullanabilirler.
ProMaterials

mental ray® kaplama motoru ile beraber kullanılabilen yeni ProMaterials™ kütüphanesi ile tasarımcılar ve görselleştirme uzmanlarına hızlı bir şekilde, üreticilerin yapı yüzeylerinde kullanılabilen malzemelerine ulaşma ve kullanma imkânı sağlar. Cam, beton, mat ya da parlak boya, seramik, ahşap vb. sıklıkla kullanılan malzemelerin hızlıca yaratılması mümkündür.

Fotometrik Aydınlatma Gelişmeleri

3ds Max iki yeni alansal ışık kaynağı (circular, cylindrical) içerir. Göz atma penceresinde ve ışık kullanıcı ara yüzünde fotometrik web ön görüntüleme mümkündür. Geliştirilmiş fotometrik yakın alan kalitesi ve spot yayılması özelliklerini kullanarak etkileşimli şekilde ayarlarınızı yapabilirsiniz. Ek olarak ışığın yayılma tipi herhangi bir ışık yayan şekli destekler ve kaplanmış resimde ışık kaynağı nesnesinde bu şekil görülebilir.

Yeni mental ray Proxy Nesneleri

Hafıza kullanımı verimliliğini artıran yeni primitif nesne gösterimi karmaşık sahnelerde çalışırken performansı artırır.
Final Gather ve Global Illumination ayarları ile geliştirilmiş

Yeni kaplamalar final gather ve global illumination ayarları canlandırma kaplamalarında önömli ölçüde hızlanma sağlar.

Autodesk 3B Navigasyon Araçları

Tüm Autodesk 3B ürünlerinde kullanılan yeni navisasyon araçlarını 3ds Max 2009’da kullanabilirsiniz. Yenilikçi ViewCube™, SteeringWheels™ teknolojileri ile sahnenizi istediğiniz yönde çevirebilmeniz, yaklaşma, uzaklaşma ve kaydırma işlemleri yapmanız çok kolaylaşmış ve diğer 3 boyutlu Autodesk yazılımlarında da standart hale gelmiştir. Yeni Yönlendirme Tekerleği ile navigasyon esnekliği ve imlecin yanında dolaşarak kaydırma, yaklaşma, bakış açısı değiştirme işlemlerinde kolaylıklar sunmaktadır. Geriye sarma aracı önceki görünüşlere (bakış açılarına) kolayca dönün. Yönlendirme tekerleği üzerinde bulunan geriye sarma aracını kullanarak, önceki bakış açılarına kolayca dönebilirsiniz.

ALINTIDIR
 

Benzer konular

Üst