Neler yeni

Ajans açmak mantıklımı sizce

davinci34

ACEMİ
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar 8 yıldır matbaa sektöründe sabit özel bir firmada çalışmaktayım ajans açmak için maddi durumum elverişli.

sizce buzamanda ajans açmak mantıklımı..

Bilgileriniz için şimdiden teşkkür ederim
 

davinci34

ACEMİ
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar düşünceleriniz benim için önemli..
 

sedat_gul

ARI
Katılım
2 Tem 2009
Mesajlar
710
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Web sitesi
www.sedatgul.com
ajans açmanız için belli başlı müşterilerin işlerini sürekli almış olmanız gereklidir.
eğer böyle bir müşteri kitlesini oluştura bildiniz ise ajans açmanız mantıklı
 

davinci34

ACEMİ
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
bitakım bağlantılarım var ama yeterli olmadığını düşünüyorum bir avantajımda 12 ay kira ödemicam buyönüde cazip geliyor.

sizce denemeye değermi ?
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
54
Tepkime puanı
3
Puanları
0
denemek için girme bu işe sağlam bi kadro iş bilen arakadaşlarla yola çık. dükkan kirası vermeyecem bi deneyim demeyle olmaz..
 

davinci34

ACEMİ
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
önerileriniz için tşk ederim.. risk almadan iyi sonuçlar elde edilmiyor.
piyasada okadar ajans varki şuan çalıştığımız yaptıkları işleri görünce insan kendi kendi kendine soruyor bunlar bu işi buşekilde yapuyorsa işini özenle ve güvenle yapan birisi neden yapamamsın.

müşteri olarak biraz sıkıntılarım olabilir ama bu birsene içinde oluştura bilirimiyim ?
çinde fuarda topladığım ilginç tasarımlar ve baskılı ürünler var bunları firmalara sunarak başlamak nasıl plur sizce
 

feylosoft

ARI
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Eğer reklamcılık deneyiminiz varsa ve sağlam ekip kurabilecekseniz bence deneyin. Ama eğer reklamcılık, müşteriyi yönlendirme, medya planlama gibi şeylerden bihaberseniz bu işden uzak durun en azından bu kavramları öğrenesiye kadar.

Piyasanın bozulmasıyla kavramlar birbirine girdi. Tabela yapan, grafik yapan kendine reklamcı-ajans demeye başladı. Eğer müşterilerinize neyin ne olduğunu anlatıp yönlendiremiyorsanız, sadece baskı işlerini alıp bi yere bastırıp üstüne kar koyuyorsanız zaten o açtığınız ajans değildir. Yaptığınız işte reklamcılık hiç değildir.

Ben uzun süre düşündüm bu işin adı ne diye matbaa komisyonculuğu olabilir diye bir fikre vardım.

Bakın internettenn sıradan bi ajans tarifi buldum:
Reklam ajansı, yaratıcılığa, planlamaya ve tanıtım yönetimine dayalı, bağımsız ve ticari bir hizmet sektörüne bağlıdır. Bir ajans, müşterisine pazarlama ve iletişim konularında referanslar göstermeli, değişik teknikleri kullanarak basın yoluyla yayılmayı sağlamalı ve bu tanıtım yolunu kullanırken uygun fiyat için yönetenlerle anlaşma yapabilmelidir.

Bir Reklam ajansı müşterilerinden ve müşterileri adına iş ilişkisi içinde olduğu medya araçlarından ve tanıtım yöneticilerinden bağımsız olmalıdır. Buna rağmen medya ajansı müşterisi adına çalışır, kendi adını kullansa bile müşterisinin adına iş yapar. Tanıtım ajansı, pek çok meslek dalında konusunda uzman olan kişilerden oluşur. Ajanslar, bir tanıtımın oluşumundan reklamın müşteriye geri dönüşüne kadar tüm aşamaların yönlendirilmesi ve kontrolünden sorumludur.

Bu kavramın dışında açacağınız bi yer ya matbaa komisyoncusu olacaktır. Bu işyerinin ömürü maksimum 2-3 sene olacaktır. Örneklerle sabittir. Yada ücretleri çok çok aşağı çekerek daha uzun yaşamaya çalışılabilir.

Yada işi sıkıya alır sağlam tasarımcı ve makinalar vb alırsanız tasarım ofisi açabilirsiniz. Ben ajans açabilecek gücü olmayan kişilere, tasarım ofisi kurmalarını öneririm. Tasarım ofisinde tasarım ve sanat tarafı ağır bir şekilde çalışılırsa temiz ve güzel bir şekilde ilerlenilebilir.
 

davinci34

ACEMİ
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
açıklamınız için çok teşekkür ederim söyledikleriniz çok doğru bu şekilde düşünen kişilerin olması beni sevindirdi.

Benimde bahsetmek istediğim Müşterilerimin tasarımlarını yapmak onların ürünleriyle ilgili
yada firmalarıyla ilgili olumlu geri dönüşüm sağlıyacak çalışmalar çıkartmak

dediğiniz gibi piyasada okadar matbaa komisyonculğu varki artık olayların boyutları değişmiş ve emek hırsızlığına dönüşmüş.

düşünceleriniz için tekrar tşk ederim
 
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
107
Tepkime puanı
1
Puanları
0
açıklamınız için çok teşekkür ederim söyledikleriniz çok doğru bu şekilde düşünen kişilerin olması beni sevindirdi.

Benimde bahsetmek istediğim Müşterilerimin tasarımlarını yapmak onların ürünleriyle ilgili
yada firmalarıyla ilgili olumlu geri dönüşüm sağlıyacak çalışmalar çıkartmak

dediğiniz gibi piyasada okadar matbaa komisyonculğu varki artık olayların boyutları değişmiş ve emek hırsızlığına dönüşmüş.

düşünceleriniz için tekrar tşk ederim

iki yıl olmuş bu mesajı yazmışsınız acaba ajans kurupta başarılı olabildiniz mi merak ettim. eğer hala forumdaysanız cevap vermeniz bizi mutlu eder.
 

seda11

ACEMİ
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
grafik tasarım bölümü istiyorum ama internet programlamacıyım

meraba ben 12.sınıf internet programcılığı bölümündeyim 11.sınıfta grafik tasarım dersi gördüm ve çok hoşuma gitti ama ben internet programcılığı okuyorum ve 2 yıllık sınavsız geçiş hakkımı kullanacam ,bunda yetenek sınavı varmıdır ben o kadarr kendimi geliştirmemişim sizce grafik tasarım bölüme gidebilir miyim :krt:
 
Üst