poseidon
🌟Usta Tasarımcı🌟
Fotografcilikta Kompozisyon (Kadraj)
Kadraj, fotograf makinenizin vizorunden gorunen goruntudur. Cektiginiz fotografin dogru orantili olarak cerceveye girmesidir. İlgi merkezini ön plandaki nesnelere çerçevelemek fotoğrafta yer alan asıl konuyu diğerlerinden ayırt etmek için gereken derinlik hissini kazandırır. Bir fotoğrafta, kadraja karar vermek konuya bağlıdır.
Çerçeve olarak neyin kullanılacağı buna göre değişecektir. Kadrajlamanın belirli bir kuralı yoktur. Önemlı olan bol bol fotoğraf incelemek, pratik yapmaktir, ilk baslarda kadrajlama bir sorun olarak gozukse de zamanla kendiliginden geliserek harika kompozisyonlara donusecegi kesindir...
Kompozisyon nasil hazirlanir neye gore uygulanir?
Oncelikle fotografini cekmek istediginiz konuyu iyice incelemelisiniz, denklansore basmadan once kafanizda cesitli sekillerde hayal edip en iyisine karar verdikten sonra denklansore basmalisiniz. Arica yaratacaginiz kompozisyonda isigin onemi oldukca fazladir, isigi mumkun oldugunca iyi kullanirsaniz hem kompozisyonu yaratmis hemde en iyi verimi almis olursunuz.
1/3 Kurali
Fotoğrafı çekmeden önce kare, yatay ve dikey olarak üçe bölünür. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşebileceği dört seçeneği gösterir.
Genel olarak konunun tam karenin merkezinde yer aldığı fotoğraflar, konunun merkezden uzakta yer aldığı fotoğraflardan daha az hareketli ve daha az heyecan vericidir. Konunun merkezden kaydırıldığı fotoğraflarda üçte bir kuralı ’ndan (Altın oran) yararlanılabilir. Manzara fotoğraflarında da ufuk çizgisi de üçte bir kuralına göre yerleştirilebilir. Ufuk çizgisini merkeze yerleştirmekten kaçınmalıdır.
Yalınlık
ilk ve belki en önemli öğe yalınlıktır Fotoğraftaki ilgi merkezine dikkat çekmenin yolları aranmalıdır. Bunun bir yolu, konuyu dikkati dağıtmadan ortaya çıkaracak bir fon seçmektir. Fotoğrafta öyle bir kompozisyon yaratılmalıdır ki, fotoğrafın çekim nedeni açık olarak görülsün ve görüntü ye giren tüm nesneler ilgi merkezi olarak seçilen konuyu tamamlasınlar. Demek ki fotoğrafları yalınlaştırmak ve ilgi merkezini güçlendirmek için, karmaşık olmayan bir fon seçmeli, konuya yaklaşarak ilgisiz nesneler fotoğraf alanı içine alınmamalıdır.
Kadraj, fotograf makinenizin vizorunden gorunen goruntudur. Cektiginiz fotografin dogru orantili olarak cerceveye girmesidir. İlgi merkezini ön plandaki nesnelere çerçevelemek fotoğrafta yer alan asıl konuyu diğerlerinden ayırt etmek için gereken derinlik hissini kazandırır. Bir fotoğrafta, kadraja karar vermek konuya bağlıdır.
Çerçeve olarak neyin kullanılacağı buna göre değişecektir. Kadrajlamanın belirli bir kuralı yoktur. Önemlı olan bol bol fotoğraf incelemek, pratik yapmaktir, ilk baslarda kadrajlama bir sorun olarak gozukse de zamanla kendiliginden geliserek harika kompozisyonlara donusecegi kesindir...
Kompozisyon nasil hazirlanir neye gore uygulanir?
Oncelikle fotografini cekmek istediginiz konuyu iyice incelemelisiniz, denklansore basmadan once kafanizda cesitli sekillerde hayal edip en iyisine karar verdikten sonra denklansore basmalisiniz. Arica yaratacaginiz kompozisyonda isigin onemi oldukca fazladir, isigi mumkun oldugunca iyi kullanirsaniz hem kompozisyonu yaratmis hemde en iyi verimi almis olursunuz.
1/3 Kurali
Fotoğrafı çekmeden önce kare, yatay ve dikey olarak üçe bölünür. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşebileceği dört seçeneği gösterir.
Genel olarak konunun tam karenin merkezinde yer aldığı fotoğraflar, konunun merkezden uzakta yer aldığı fotoğraflardan daha az hareketli ve daha az heyecan vericidir. Konunun merkezden kaydırıldığı fotoğraflarda üçte bir kuralı ’ndan (Altın oran) yararlanılabilir. Manzara fotoğraflarında da ufuk çizgisi de üçte bir kuralına göre yerleştirilebilir. Ufuk çizgisini merkeze yerleştirmekten kaçınmalıdır.
Yalınlık
ilk ve belki en önemli öğe yalınlıktır Fotoğraftaki ilgi merkezine dikkat çekmenin yolları aranmalıdır. Bunun bir yolu, konuyu dikkati dağıtmadan ortaya çıkaracak bir fon seçmektir. Fotoğrafta öyle bir kompozisyon yaratılmalıdır ki, fotoğrafın çekim nedeni açık olarak görülsün ve görüntü ye giren tüm nesneler ilgi merkezi olarak seçilen konuyu tamamlasınlar. Demek ki fotoğrafları yalınlaştırmak ve ilgi merkezini güçlendirmek için, karmaşık olmayan bir fon seçmeli, konuya yaklaşarak ilgisiz nesneler fotoğraf alanı içine alınmamalıdır.