Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Flash dışarıdan mp3 okutmak

ANGEL439

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
52
Tepkime puanı
2
değerli arkadaşlar; flashta yapmış olduğum bir çalışmada arkaplanda çalması için kütüphaneye eklemiş olduğum mp3 ler (yaklaşık 50 adet) çalışmamın boyutunu oldukça arttırdı.bu sorunu 2 şekilde aşmayı denedim

1.yol: attachsound metodu
2.yol: loadsound metodu

her ikisindede istediğimi yapamadım.
not : çıktıyı exe olarak almak istiyorum

1.yolu denediğimde dosyamın boyutunda bir değişiklik olmadı ve publish oldukça uzun sürdü. sonlara doğru ram yetersizliğinden çıktıyı alamadım
(ram 2gb ama sistem vista )

2.yolu denediğimde dosyamın boyutu düştü ve dolayısıyla ramda çok yer kaplamadığında başarıyle publish ettim.ama sonuçta elde etttiğim exe dosyada mp3ler malesef çalmadı...

sorunumdan kısaca bahsettikten sonra sorum şudur:

exe çıktısı almak istiyorum ancak mp3leri dışardan alacak ve çalacak

yardımcı olursanız çok sevinirim...
 

Benzer konular

cikskarizma

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
70
Tepkime puanı
1
exe çıktısı almak istediğine göre muhtemelen interaktif cd falan yapıcaksın ,böyle bi çalışma için dosya boyutu önemli değil ki sonuçta localden çalışacak yani bekleme problemin olmayacak neden dışarıdan çağırma ihtiyacı duydun açıkçası anlayamadım ...
 

dizaynplus

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
13 Tem 2008
Mesajlar
244
Tepkime puanı
6
exe çıktısı almak istediğine göre muhtemelen interaktif cd falan yapıcaksın ,böyle bi çalışma için dosya boyutu önemli değil ki sonuçta localden çalışacak yani bekleme problemin olmayacak neden dışarıdan çağırma ihtiyacı duydun açıkçası anlayamadım ...

exe boyutu yükseldikçe cash bellek okuması yavaşliyacağı için flash intro yada exeniz ekrana çok geç gelicektir yaklaşık 40 mb den sonrası 2 dk sonra ekrana gelebilir. pcden pcye değişebilir. fakat mantıken autorun olarak bi exe okut yaklaşık 1 mbden düşük bir dosya daha sonrada o otomatik olarak asıl filmi açsın. o zaman daha hızlı çalışır.
 

ANGEL439

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
52
Tepkime puanı
2

çok teşekkür ederim :angel:

öncelikle soruma yanıt yazan arkadaşların hepsine teşekkür ederim.
bu sorunu şu şekilde aştım ve aşarken yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum

1) Flash 8'de loadsound metodu ile bir yerden mp3 okuttuğunuzda publish *.swf olursa sorun yok ancak eğer çıktıyı *.exe alırsanır çalışmıyor.

2) attachsound metodunu denerseniz ( yani mp3 dosyalarını library'e import ederseniz ) bu sefer publish ederken *.swf olsun *.exe olsun sorunsuz yapıyor ama ram;iniz yüksek olmalı ( ben 40 mp3 koymuştum çalışmama ).Bu metodta oldukça büyütüyor dosyayı.

ben burdaki sıkıntımı flash cs kullanarak aştım.flash cs de loadsound ile publish ettiğiniz dosya *.exe de mp3 dışardan okunuyor.

şimdi bi sorum olcek:

loadsound metodu kulandıkta sonra yani;

var ses : Sound=new Sound();
ses.loadSound("1.mp3",true);

çalıyor ama şarkı bitince tekrar çalmıyor. devamına ses.start(0,2); denedim en azından 2 defa olsun çalsın diye olmadı

bu konuda yardım bekliyorum.tüm yardımlarınız için tekrar teşekkürler
 

cikskarizma

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
70
Tepkime puanı
1
şarkının bitiminde flash bu fonksiyonu çalıştırır...

ses.onSoundComplete=function() {
ses.start(0,999);
}
 

cigdemerdogan

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
linkte hata veriyor benimde aynı konuda sorunum var yardımcı olabilirmisiniz
 

cikskarizma

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
70
Tepkime puanı
1
// XML KISMI
<playlist>
<music path = "dosya_adi1.mp3"/>
<music path = "dosya_adi2.mp3"/>
<music path = "dosya_adi3.mp3"/>
<music path = "dosya_adi4.mp3"/>
<playlist>

// FLASH KISMI

var totalData:Number = 0;
var musicArray:Array = new Array ();
var xml:XML = new XML ();
xml.ignoreWhite = true;
xml.onLoad = function (success:Boolean)
{
if (success)
{
totalData = xml.firstChild.childNodes.length;
for (var i:Number = 0; i < totalData; i++)
{
musicArray.push (xml.firstChild.childNodes.attributes.path);
if (musicArray.length == i)
{
musicStart ();
}
}
}
};
xml.load ("playlist.xml");


var sound:Sound = new Sound ();
function musicStart (musicValue:Number)
{
sound.loadSound (musicArray[musicValue],true);
sound.onSoundComplete = function ()
{
controlSound (musicValue);
};
}
function controlSound (controlValue:Number)
{
if (controlValue == musicArray.length - 1)
{
musicStart (0);
}
else
{
musicStart (controlValue + 1);
}
next_btn.onRelease = function ()
{
if (controlValue == musicArray.length - 1)
{
musicStart (0);
}
else
{
musicStart (controlValue + 1);
}
};
prev_btn.onRelease = function ()
{
if (controlValue > 0)
{
musicStart (controlValue - 1);
}
};
}

/* AÇIKLAMA
1. Flashta 2 adet next_btn ve prev_btn instance nameli button yaparak ileri geri yapabilirsin.
2. Müziklerini xml yardımıyla flashta herhangi birşey yapmadan değiştirebilirsin.
 
Üst