Renk ayrımı ben selcuk ünüversitesi örencisiyim tez konumuz renk ayrımı gerektıgı kadar kaynak bulamıyoruz bukonu hakkında yardımcı olurmusunuz.
Film çıkışında renk ayrımını siz değil, sizin yerinize kullandığınız program yapar. Renk sayısının hiç bir önemi yoktur. Burada film çıkış makinesinide bir yazıcı olarak düşünebilirsiniz. İçerisine kağıt yerine film koyarsınız sadece. Yazıcıda yaptığınız bazı ayarlamalara benzer ayarlamalar bu makineler içinde yapılır. Film çıkış mantığı yazıcınıza kağıt çıkışı gönderme mantığı ile aynıdır.
Film çıkışından çıkan filmlerin basılacak kısımları siyah basılmayacak kısımları ise tamamen şeffaftır. Bu şekildeki filmlere pozitif filmler diyoruz.
Tabaka ofset baskı makineleri için genellikle pozitif kalıp sistemi uygulanmaktadır. Bu sistem için uygulanan film montajı, çalışma kolaylığı sağlar. Pozitif rehberlerle daha kolay ayar yapılır. Hataların tespiti daha kolaydır. Ayrıca tramlı resimlerde renklerin üst üste oturtulması çok daha kolay olur. Bu durum isteğe ve işin şekline göre farklılık gösterebilir.
Örneğin basılacak iş ofset sistemi ile basılacaksa mutlaka pozitif olmalıdır. Fakat basılı bir iş üzerine magnezyum klişeler ile yaldız veya gofre gibi ekstra çalışmalar uygulanacak ise negatif film tercih edilmektedir. Bu durumda Baskı yapılacak yerler tamamen şeffaf, baskı olmayacak yerler ise simsiyahtır.
Film çıkışında ters emisyon, düz emisyon dediğimiz bir uygulama mevcuttur.
Ofset sistemi ile basılacak işler genellikle ters emisyon olarak alınan filmlerle basılır. Fakat baskı serigrafi tekniğiyle yapılacaksa bu kezde düz emisyon olarak alınması gerekmektedir. Bu işlem her iki yöntemdede film değerlerinin kalıp üzerinde en iyi olabilmesi adına yapılmaktadır.
Film çıkışı alınan bir işin daha sonraki adımı kalıp montajı ve pozlandırmadır.
Kalıplara montajlanan filmlere, pozlandırma dediğimiz makinede 3-5 dakika arası poz verilir. Pozlanan filmlerde ışık almayan yerler sertleşir ve banyoda açılmaz. Diğer alanlar banyoda açılır. Banyodan çıkan kalıplar yıkanır, zamklanır ve baskıya hazır hale getirilir.
Bu işlemler sırasında kalıp ne kadar az ışık görürse o kadar az zarar görür. Çok fazla ışık gören kalıplar zaman içinde uçar ve deformasyona uğrar.