Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

grfk dedikleri

firkete

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
510
Tepkime puanı
5
Aslında grafik tasarım yaparken, farkında olsak ta olmasak, kendi kültürel birikimimizi, bilgimizi ve kişiliğimizi de ortaya koyarız. İnançlarımız da bağlar bizi. Milliyetimiz de.

bütün bunların ortak paydası, her konuya uyarlanabilceği gibi bizdeki hayat görüşüdür aslında çizgilere yansıyan. kısacası özetlemek gerekirse gözlüğü sadece siyah beyaz gösteren birinden 2 renkli bile olsa bir iş beklenemez. çok yönlülük, kültürel biriim ( kültürü burda kısacası, okuduklarımız, gördüklerimiz yaşadıklarıızdan arta kalanlar olarak ele alıyorum)

hayatını bir kaç köşebaşı üzerine kuran birinden doğrusu çok verimli işler çıkacağını sanmam. İnsandaki var olan hoşgörü bile çizgilere yansıyacaktır.

tamam bu durumda tasarımcı / grafiker lerden ne yapması beklenir.
bence olabildiğince geniş kaynaklar üzerine eğilsinler. ve en önemlisi bu kaynaklara bakarken sıradan bir insan gibi bakmamayı öğrenmeliler. hayatın her bir karesi onlar için bir gözlem alanı omalı. pek çok sorun aslında o gözlem alanında çözülüyor. iyi bir gözlemci olun. başarının en önemli anahtarı bu. bilgisayar programları sadece sizin kafanızda canlandırdığınız temayı uygulamada yardımcı olur. eğer siizn bellib ir düzeyde gözlemciliğiniz ve hayal gücünüz yoksa maalesef pek çok kişini düştüğü çukura düşeceksiniz demektir. belkide iyi bilgiğiniz programın esiri olacaksınız. sadece onun verdikleri ile yetineceksiniz. ne kadar geniş çalışma oanakları olsada bir yerden sonra kendinizi tekrar edeceksiniz.

Hayatınızdaki köşe taşlarını artırın. olabildiğince geniş düşünmeye çalışın. kendi düşüncelerinize anlamsız bir şekilde kısıntı koymayın. asla birilerini rakip olarak görmeyin. zira kendinizden büyük rakip olmayacaktır. Bilgiye kesinlikle gerekli değeri verin. sonrası her ne kadar çok öenmli olsada teferruattır.

Sanırım sitede bu konuda eklmelerde bulunacak arkadaşlar da vardır. onlarda gerekli eklemeleri yapıp, yeni grafik/tasarımcı arkadaşalara önemli bir not iletmiş oluruz.

bu arada nasıl yaparız ederiz bilmem ama bu site vasıtası ile yeni bir projenin adımlarınıda atmak istiyorum. nasıl ki ceddimiz insanları sadece mesleki olarak yetiştirmemiş, onların gerçek anlamda bir insan olması için çalışmışsa (ahi ocakları) olabildiğince bize bu şekilde bir tarzmı dersmni ne demek lazım bimiyorum, bir çalışmaya girelim derim. İsteyenlere bir meslek öğretirken, mesleğin omazsa olmazı (yukardaki bilgiler doğrultusunda) dürüst insan olmanın önemini de anlatmaya çalışalım.
 

Benzer konular

Cahit GÜLDEN

Eğitimci Grafiker
♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
26 May 2007
Mesajlar
1,199
Tepkime puanı
44
Web sitesi
www.cahitgulden.com
Dürüst olmak gerekirse, grfk dedikleri başlığını görünce bir bakıp şunu bir uyarayım dedim.:lol: Ama yazınızı okuyunca fikrim değişti, gerek başlığınla gerekse yazının içeriğiyle verdiğin mesajlar çok güzel ve anlamlı. Yalnız Ahilik konusuyla bağlantı kurarak, atalarımızla ilgili verdiğiniz örneğe birde olumsuz bir ekleme yapmak istiyorum. Bu örnek aynı zamanda günümüz, Türk grafik tasarımcılarıyla atalarımızın ne kadar benzer olduğunuda gösteriyor. Sanat tarihi dersinden kalan bilgi kırıntılarıyla hatırladığım bir olay bu: İznik çinilerinin en şaşalı dönemlerinde kullanılan "mercan kırmızısı" rengi, 40 yıl iznik çinilerine hakim oluyor. Solmayan ve elde edilmesi çok zor olan bu renk (günümüzde hala bulundumu bilmiyorum) yakın zamana denk tüm araştırmalara rağmen bulunamadı, bu rengi kullanan usta bildiklerini kimseye öğretmediği için bu rengin sırrı ustayla beraber mezara gitti. Oysa bu usta, bildiklerini öğretseydi, Türk çini sanatı sonraki dönemlerde çok daha güzel örnekler verecekti. Bilmem benzerliği kavrayabildinizmi.

Aramıza hoşgeldiniz, umarım bu projelerinizi en kısa zamanda hayata geçirebiliriz.
 

grfik

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
yazınızı okudum.bu paylaşımızdan dolayı teşekkür ederim.size katılmamak elde değil.düşünüyorum bakıyorum okuyorum uyguluyorum.yalnız birşey varki kendi kültürümüzü ortaya koyamıyoruz.bu enbüyük sorun bizim için.kaybedilen bir osmanlı kazanılan bir cumhuriyet ve avrupalılaşma var.çizgilerin ne kadar bunu yansıtacağını merak ediyorum.biz kimiz biz neyiz.nerdeyiz nereye gideceğiz.gibi sorular kafamı patlatıyor.yaww hocam bu ne karışık bir durum.bu konuda bahsedeceğim çok şey var ama inşallah bunları toplar toplamaz ilk paylaşımım olarak sunacağım.herkese teşekkür ederim....
 

Gökhan TEKİN

ARTniyetli
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
4,702
Tepkime puanı
74
yalnız birşey varki kendi kültürümüzü ortaya koyamıyoruz.bu enbüyük sorun bizim için.kaybedilen bir osmanlı kazanılan bir cumhuriyet ve avrupalılaşma var.

Çok güzel yorumlamışsınız, güzel bir konu olmasıyla beraber dediğiniz gibi.
Söylenicek bir çok şey var , bir kaç yorum okuyalım bakalım kim ne düşünüyor bu konu hakkında ?
 

firkete

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
510
Tepkime puanı
5
grafikerliğin ABS si

Dürüst olmak gerekirse, grfk dedikleri başlığını görünce bir bakıp şunu bir uyarayım dedim.:lol: Ama yazınızı okuyunca fikrim değişti, gerek başlığınla gerekse yazının içeriğiyle verdiğin mesajlar çok güzel ve anlamlı. Yalnız Ahilik konusuyla bağlantı kurarak, atalarımızla ilgili verdiğiniz örneğe birde olumsuz bir ekleme yapmak istiyorum. Bu örnek aynı zamanda günümüz, Türk grafik tasarımcılarıyla atalarımızın ne kadar benzer olduğunuda gösteriyor. Sanat tarihi dersinden kalan bilgi kırıntılarıyla hatırladığım bir olay bu: İznik çinilerinin en şaşalı dönemlerinde kullanılan "mercan kırmızısı" rengi, 40 yıl iznik çinilerine hakim oluyor. Solmayan ve elde edilmesi çok zor olan bu renk (günümüzde hala bulundumu bilmiyorum) yakın zamana denk tüm araştırmalara rağmen bulunamadı, bu rengi kullanan usta bildiklerini kimseye öğretmediği için bu rengin sırrı ustayla beraber mezara gitti. Oysa bu usta, bildiklerini öğretseydi, Türk çini sanatı sonraki dönemlerde çok daha güzel örnekler verecekti. Bilmem benzerliği kavrayabildinizmi.

Aramıza hoşgeldiniz, umarım bu projelerinizi en kısa zamanda hayata geçirebiliriz.

ilk önce başlığın neden böyle garip bir şey olduğunun açıklamam lazım herhalde

asıl başlık ile bir türlü konuyu açamadım. deneme yaparkende öylesine bir şeyler yazdıydım. onunla açılmış konu. benim açmayı düşündüğüm başlık daha farklı idi bilginize sunayım.

Gelelim ahilikle ilgili, iznik çinizinin örneğini vererek yaptığınız itiraza

önce içinizi rahatlatayım

benimde bildiğim geçtiğimiz yıllarda lal rengi denilen bu renk bulundu. bildiğim kadarıyla da kullanılıyor şu anda. ancak ne kadar ilgi görüyor bilmem.

İzinik çiniciğini kaybolması ise (kesin bilgi olmamakla birlikte) usta çırak ilişkisini olmamasından değilde osmanlının oldukça zor bir dönem geçirmiş olmasından kaynaklanıyor bence. uzun yıllar süren savaşlar, ister istemez bazı geriliklere neden olmuştur. mesela bir hat sanatının ele alalım. hat bugu bir bilim olarak varlığını sürdürebiliyorsa, o zor zamanlarda bile sürekli bir şeyler vermeye çalışan 2-3 kişinin varlığı ile korunmuştur. onlarda bir yerden sonra devlet desteğini bir şekilde almışlar ve devam etmişlerdir. Çinilik ise hat sanatına göre daha zor ve riskli bir dal. kaybolması normaldir.

Ahilik gibi bir örneği vermekteki amacım şuydu. Hangi meslek üzerine olursa olsun, bir yerden sonra ilikişkide olduğun insanlarla (patron, müşteri iş arkadaşları vb) bellibir seviye sosyal ilişki kurulmalı. insanlar karakterlei ile mesleklerine bir değer katmalılar.

mesela yıllar önce duymuş olduğum bir laf " aslında bu işi 1 saat içinde de yapabilirm. ama neden yapayım."

sizce grafiker, mesleğine karşı bu şekilde mi sorumlu olmalı.

bu düşünce neyi getirir. güvensizlik, kalitesizlik ve sonunda da sıradan meslekler arasına sokar grafikerliği.

ve üzülerek söyliyeyim ki bugün bunu yaşar hale geldik. pek çok yerde grafiker değil, grafik işçisi var artık.

belli kalıpların dışına çıkamayan, dahası çıkması da pek beklenmeyen, ucuz ve kötü koşullarda çalışan, kendini geliştirme olanklarında nerdeyse tamamne yoksun veya çok kısıtlı çerçevede bulunan ve genelliklede genç kesimdem oluşan nerdeyse de hiç bir sosyal güvencesi bulunmayan arkadaşlar.

işin daha vahim bir boyutu ise bu insanların varlığı ile bir yerden sonra aynı etiketi taşıyan bütün bir grubunda ( gerçekten mesleğine bir şeyler veren, bir değer katan, yıllarca bu konuda gerekli emekleri vermiş olanlar) grafik işçisi olarak görülemsi ve o şekilde muamele edillmek istenemsi sonucu çıkmıştır.

tamam hevesli gençleri yetiştirelim. elimizden geldiğince onlara gerekli katkıları yapalım. ancak bazı standartları da koruyalım. her şeye rağmenden ziyade şu kaliteye göre yetişmek istiyorsan gel. diyebilelim.

bunun ölçüsü nedir. kontrol mekanizmaları nasıl olmalı. bilmiyorum. açıkcası bunlarıda oluşturacak olan bizleriz. ortada bir meslek var. ve oun bazı sorunları. o sorunlara çözüm bulacak olan da bizleriz.
 
Üst