Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Illustrator ile sevimli bir Vector karakter oluşturun! (Resimli Anlatım)

CihatKisa

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Adobe Illustrator, öğrenilmesi zaman ve pratik gerektiren bir programdır. Illustrator’ı bilseniz bile ona tam manasıyla hâkim olamamanız olası çünkü Illustrator gerçekten detaylı ve karmaşık bir programdır. Bu nedenle Illustrator üzerinde birkaç pratik yapmak programı daha akıcı kullanmanız açısından faydalı olacaktır. Özellikle Illustrator’da bir karakter oluşturmayı hedefliyorsanız bu dersimizi mutlaka çalışmalısınız.

Bu dersimizde basit şekillerden sevimli bir canavar karakteri oluşturacağız. Karakterimizin çok karmaşık olmaması için sade bir görüntü vermeye özen göstermeliyiz. Bunun için karakterimizin daha belirgin bir yapıya sahip olmasını sağlayacağız.

Dersin orijinal haline buradan ***ulaşabilirsiniz.

Başlangıç


Dersimizin sonunda karakterimiz buradaki gibi bir görüntüye kavuşacak. Karakterimiz yumuşak yuvarlak kenarlı uzuvları, pürüzsüz dokusu, canlı renkleri, büyük geniş gözleri ve büyük birleşik kafasıyla sevimli bir canavar olacak.

1. Kısım
01-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Adobe Illustrator’ı açalım ve boş bir doküman oluşturalım. Rounded Rectangle Tool’u alarak çalışma alanımıza yukarıdaki gibi bir elips çizelim. Köşelerin oval olması için elipsi oluştururken faremizin sol tuşunu bırakmadan klavyeden sağ yön ok tuşuna basarak Corner Radius’u maksimum seviyeye çıkarıyoruz.

2. Kısım
02-illustrator-karakter-cizimi.jpg


İlk şeklimizi oluşturduktan sonra diğer şekil ile düz kısmı kesişen rastgele yeni bir şekil daha oluşturuyoruz ve Pathfinder araçlarından Minus Front seçeneğiyle kesişen noktadan itibaren şekiller kesilmesini sağlıyoruz.

3. Kısım
03-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Çalışma alanımızın başka bir kısmına ilk başta yaptığımıza benzer üç adet daha elips oluşturuyoruz. Elipsleri birbirlerine birleşik olarak aynı hizada tutmaya dikkat edin.

4. Kısım
04-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Oluşturduğumuz bu üç elipsi de alarak daha önce oluşturmuş olduğumuz büyük elipsin alt kısmındaki kesilen noktaya yerleştiriyoruz.

5. Kısım
05-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Ortadaki elipsi seçelim ve Anchor noktasından tutarak aşağı doğru indirelim. Böylece diğer elipslerin Anchor noktasıyla üst üste getirebiliyoruz ve elipslerimiz aynı hizada oluyor. Direct Selection Tool kullanarak elipslerimizin dışta kalan noktalarını siliyoruz.

6. Kısım
06-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Diğer elipslerimizin de dışta kalan noktalarını sildikten sonra ortadaki elips aşağıda diğer iki elips ise yukarıda kalmış olacak.

7. Kısım
07-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Ortadaki elipsimizin kalan çizgisinin sol ve sağ kısımları diğer elipslerin çizgileriyle kesişiyor ancak henüz birleşmiş değil bu nedenle bu kısımlardaki noktaları seçerek Ctrl+J kısa yol tuşlarıyla birleştirmemiz gerekiyor.

8. Kısım
08-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Join işlemi tamamlandıktan sonra alt kısımda yeni oluşturmuş olduğumuz objemizi üst kısımda kalan ve ilk oluşturduğumuz obje ile Pathfinder araçlarından Unite aracını kullanarak birleştiriyoruz.

9. Kısım
09-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Çalışma alanımızın başka bir köşesine Shift butonuna basarak kusursuz bir daire oluşturalım. Selection Tool aracılığıyla oluşturmuş olduğumu dairenin alt ve sağ noktalarını seçiyor ve siliyoruz.

10. Kısım
10-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Dairemizin kalan kısmının çizgi kalınlığını 28pt olarak ayarlıyoruz ve Stroke ayarlarından Round Cap seçeneğini seçiyoruz.

11. Kısım
11-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Menüden Object > Expand kısmına geliyoruz ve sadece Stroke seçeneğini işaretleyerek objemizi dış çizgisi olan bir şekle çeviriyoruz.

12. Kısım
12-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Objemizi dış çizgisi olan bir şekle dönüştürdükten sonra iki adet kopya oluşturuyor ve yukarıdaki gibi karakterimizin kollarını oluşturuyoruz. Kolları karakterimizin bedenine birleştirmek içinse Pathfinder panelinden Unite aracından yararlanıyoruz.

13. Kısım
13-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Rounded Rectangle Tool kullanarak karakterimizi ağzını oluşturacağız. Bunun için önce bir elips oluşturuyoruz ve ardından Object > Path > Offset Path yolunu izleyerek oluşturmuş olduğumuz elipsin dışında daha büyük bir elips oluşturuyoruz.

14. Kısım
14-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Yine Rounded Rectangle Tool ile küçük bir diş oluşturuyoruz ve oluşturduğumuz bu objeyi kopyalayarak yukarıdaki gibi diğer köşeye çoğaltıyoruz. Ardından iki objeyi seçip Object > Blend > Make yolunu takip ediyoruz ve daha sonra Object > Blend > Blend Options’tan Specified Steps seçeneğini işaretleyerek Blend aralığını 3 adım olarak ayarlıyoruz.

15. Kısım
15-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Object > Expand yoluyla daha önce oluşturduğumuz Blend özellikli objelerimizi sıradan objelere çeviriyoruz. Expand ayarlarında sadece Object kutucuğunun seçili olmasına dikkat edin.

16. Kısım
16-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Diş olarak kullanacağımız objeleri Ungroup yapıyoruz ve Object > Compound Path > Make yolunu izleyerek objelerimizi Pathfinder işlemlerine açık hale getiriyoruz.

17. Kısım
17-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Diş objelerimizin sadece iç kısmını kullanmak için karakterimizin ağzının iç kısmını kopyalıyoruz ve diş objeleriyle birlikte seçiyoruz. Pathfinder panelinden Intersect seçeneğiyle dişlerin dış kısmını kesiyoruz ve aynı işlemi karakterimizin alt dişleri için de uyguluyoruz.

18. Kısım
18-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Dilerseniz üstteki dişleri kopyala ve yapıştır yaparak görseldeki gibi aşağı kısma da kopyalayabilirsiniz.

19. Kısım
19-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimizin gözlerini oluşturmak için iç içe girmiş üç daire oluşturuyoruz. İlk daireyi oluşturduktan sonra Ctrl+C kısa yol tuşuyla kopyalıyoruz ve Ctrl+F kısa yol tuşuyla Paste in Place komutunu uyguluyoruz. Gözlerin iç kısımlarını boyutlandırmak için Shift ve Alt tuşlarını bir arada kullanmayı unutmayın.

20. Kısım
20-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Bu aşamalara kadar karakterimizin dış çizgilerini ve hatlarını belirlemiş olduk. Şimdiyse karakterimize can verecek olan esas önemli kısma gelmiş bulunuyoruz. Bu aşamadan itibaren karakterimize renk ve derinlik kazandıracağız.

21. Kısım
21-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimize renk vermeye başlıyoruz. Ben burada bebek mavisini tercih ettim ve karakterin dış çizgisi için iç kısımdaki mavinin biraz daha koyusunu seçtim.

22. Kısım
22-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimize derinlik kazandırmak için Inner Glow efektini kullanacağız. Inner Glow efekti için Effect > Stylize > Inner Glow yolunu izliyoruz. 5mm Blur veriyoruz ve iç kısımdan biraz daha koyu bir mavi rengi seçiyoruz.

23. Kısım
23-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimizin gözlerinde daha belirgin bir derinlik sağlamak için Gradient özelliğinden yararlanıyoruz. Görselimizdeki gibi karakterimizin irisi için parlak bir pembe seçiyoruz. Gözlere renk verirken Radial Gradient kullanıyoruz.

24. Kısım
24-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Gözlerin en dışına büyük bir daire daha oluşturalım. Bu daireyi koyu bir maviyle renklendirelim ve Radial Gradient efektiyle dairenin dışında kalan kısmın Opacity değerini sıfıra indirelim. Bu sayede karakterimizin gözlerinin altında gölgeye benzer bir renk dağılımı oluşacak.

25. Kısım
25-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Opacity değeri %70 olan iki daire daha oluşturuyoruz ve bunları tek renk beyaz yapıyoruz. Bu basit iki daire gözlerin üzerinde gerçekçi bir parlama etkisi yaratacak.

26. Kısım
26-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Dudakları parlak bir kırmızıyla boyuyoruz ve dudakların dış kısmına Inner Glow kullanarak pembemsi bir renk kazandırıyoruz.

27. Kısım
27-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Dudakların en dışında gölge oluşturmak için Outer Glow efektini dudakların en dış kısmına veriyoruz. Burada da yine gözlerin gölgesinde kullandığımız mavi rengi tanımlıyoruz.

28. Kısım
28-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimizin ağzının iç kısmının koyu olması için çok hafif geçişli yumuşak bir Radial Gradient efektiyle koyu kırmızı bir renkle renklendiriyoruz.

29. Kısım
29-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Yine Radial Gradient kullanarak karakterimizin dişlerine çok hafif belirli olacak ve dişlerin beyazlığını bozmayacak şekilde renk veriyoruz.

30. Kısım
30-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Şimdi karakterimizin deri dokusunu özelleştireceğiz. Bunun için ilk önce iç renkten çok daha az koyu olacak şekilde bir mavi renk kullanarak karakterimizin üzerine rastgele daireler oluşturalım. Oluşturduğumuz daireleri kolaylıkla seçebilmek için Select > Same > Fill Color yolunu izliyoruz. Seçmiş olduğumuz daireleri karakterimizin dış çizgisinden itibaren Pathfinder panelinden Divide seçeneğini kullanarak keseceğiz ama önce karakterimizin beden kısmını Ctrl+C ve Ctrl+F kısa yol tuşlarıyla bulunduğu yere kopyalıyoruz. Kesme işleminden sonra Divide ile ayrılan kısımları Ungroup yapmayı unutmayın.

31. Kısım
31-illustrator-karakter-cizimi.jpg


Karakterimizin beneklerini oluşturduk. Şimdi bu beneklere Blending Mode olarak Color Burn seçeneğini seçeceğiz. Bu karakterimizin beneklerinin daha gerçekçi görünmesini sağlayacak. Karakterimizin beneklerinin ve bedeninin en alt sırada yer almasına dikkat edin. Aksi halde karakterimizin gözlerinin veya ağzının üzerine de benekler yerleşebilir.

Sonuç


En sonunda küçük sevimli canavar karakterimizi Adobe Illustrator ile tamamladık. Bu çizim bize Illustrator hakkında ufak tefek bazı kısa yolları öğretirken aynı zamanda Illustrator’deki Vector çizim yeteneğimizi geliştirmiş oldu.

Sevimli canavar karakterinin bir alternatifini Vector olarak indirmek için burayı tıklayın.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Value

Hasta la vista
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
3,602
Tepkime puanı
180
Bu öcü tam benlik.. :)

Nefis paylaşım.. Teşekkürler..
 

DesingI

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Gerçekten sevimli bir karakter :)

Eline sağlık.
 

grafikrimm

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
beneklerde bir eksik var???

en sonlarda beneklere bir uygulama daha yapılmıs gibi. Bende bir eksik var..benekler dış gövde çizgisinden içeri doğru şeffaflaşıyor..benm denememde ise her benek aynı tonda..nedir eksik olan?:x
 

CihatKisa

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
İlginiz için ben teşekkür ediyorum arkadaşlar. İşine yarayan olduysa ne mutlu :)

Grafikrimm, Blending Mode olarak Color Burn seçmiş miydiniz acaba? Eğer Color Burn seçeneğini seçmez sadece Opacity değerini düşürürseniz tüm benekler aynı tonda olacaktır. Color Burn modu beneklerin dış kısımlara doğru farklılaşmasını sağlıyor.
 

erenozkul

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
illustrator'de ilk çalışmam senin eğitimin takibinde yaptım. sanırım daha çok çalışmam lazım :)

 
Üst