SanART
🌱Yeni Üye🌱
Genelde böyle bir başlık foto manipülasyonlar için kullanılır. Ancak bu defa öyle değil. Az sonra inceleyeceğiniz çalışma gerçekten de inanılmaz.
Tasarımcısının notlarını Türkçe'ye çevirdim. Umuyorum ki ilginizi çekecektir..
Damen
This is my latest and most ambitious digital painting of a Chicago scene unveiled at Photoshop World in Miami on March 22, 2006. ( Bu benim enson ve en hırslı dijital çizimim olan Chicago’dan bir manzara çalışmam. Photoshop dünyamın verdiği olanaklarla Miami’de 22 Mart 2006 da esrarengizliğini aktardım. )
It is a panorama of the Damen Station on the Blue Line of the Chicago Transit Authority.
Adobe Illustrator was used for generating the majority of the basic shapes as well as all the buildings in the Chicago skyline. ( Bu çalışma Chicago aktarma istasyonu olan Damen’in panaromatik bir görüntüsüdür. Ufukta gözüken binaların temel çalışmaları Adobe Illustrator ile yapılmıştır.)
The rest was created in Photoshop. (Geri kalan her şey Photoshop ile yapılmıştır.)
• The image size is 40 inches by 120 inches. ( Çalışma boyutları 101.6 cm x 304,8 cm )
• The flattened file weighs in at 1.7 Gigabytes. ( Birleştirilmiş dosya boyutu 1.7 Giganytes )
• It took eleven months (close to 2,000 hours) to create. ( Çalışmanın tamalanması 11 ay aldı. Yaklaşık 2000 saat)
• The painting is comprised of close to fifty individual Photoshop files. ( Çizim 50 ayrı Photoshop dosyası ile oluşturuldu.)
• Taking a cumulative total of all the files, the overall image contains over 15,000 layers. ( Çalışmanın tamamında 15.000 ‘e yakın katman kullanıldı.)
• Over 500 alpha channels were used for various effects. (500 Alpha kanalı çeşitli efektleri çalışmaya uygulamak için kullanıldı.)
• Over 250,000 paths make up the multitude of shapes throughout the scene. (Yaklaşık 250.000 shape path çizgisi kullanıldı.)
The front face of the train was created in its own file. The reflections in the windows were added once the train was placed in position within the overall image. (Trenin ön yüzü ayrı bir çalışma olarak yapıldı. Pencerelere yansımalar eklendi ve tren bu haliyle ana sahneye konumlandırıldı.)
The side of the train car was created in a separate file. Duplicating that file made it easy to add additional cars.
The duplicates required changing the reflections in the windows, the accumulated grime and the car numbers to make each car appear different. ( Trenin yan tarafı yine ayrı bir dosyada yapıldı. Yan taraf için birbirinin kopyası olan çizimler kullanıldı. Fakat bu çalışma yerleştirildikten sonra kopya olan çizimlerde yansımalarda yanlışlar meydana geldi ve bu yanlışlar değiştirildi. Her yansıma kendisine özgü farklılıklar içermeliydi. Trenin yan tarafındaki kir ve pas lekeleri eklendi. Bunların hepsinin birbirinden farklı olması gerekiyordu.)
Symbols, text and logos were created in Adobe Illustrator. (Çevirmeme gerek var mı bilmiyorum ?)
The grime was created with Spatter brushes, available within the Photoshop brushes palette, which were modified to randomize the effect.
The rust was created with the same Spatter brushes but with Color Dynamics applied. The rust was in a separate layer that was also given a layer style of Inner Shadow to add the dimensional effect of the rust appearing under peeled paint. ( Kenarlardaki kir lekeleri damla fırçalarıyla yapıldı. Bu fırçalar Photoshop’un içindeki fırçaların değişebilen özellikleri ile elde edilmiştir. Pas lekeleri de aynı fırçalarla elde edildi ancak pas lekelerinin renkleri için dinamik renkler oluşturuldu. Pas soyulan boyanın altında gözüküyor olmalıydı. Bu efekti verebilmek için hem iç gölgeyi hemde dış gölgeyi ayrı katmanlarda çalıştım.)
Tasarımcısının notlarını Türkçe'ye çevirdim. Umuyorum ki ilginizi çekecektir..
Damen
This is my latest and most ambitious digital painting of a Chicago scene unveiled at Photoshop World in Miami on March 22, 2006. ( Bu benim enson ve en hırslı dijital çizimim olan Chicago’dan bir manzara çalışmam. Photoshop dünyamın verdiği olanaklarla Miami’de 22 Mart 2006 da esrarengizliğini aktardım. )
It is a panorama of the Damen Station on the Blue Line of the Chicago Transit Authority.
Adobe Illustrator was used for generating the majority of the basic shapes as well as all the buildings in the Chicago skyline. ( Bu çalışma Chicago aktarma istasyonu olan Damen’in panaromatik bir görüntüsüdür. Ufukta gözüken binaların temel çalışmaları Adobe Illustrator ile yapılmıştır.)
The rest was created in Photoshop. (Geri kalan her şey Photoshop ile yapılmıştır.)
• The image size is 40 inches by 120 inches. ( Çalışma boyutları 101.6 cm x 304,8 cm )
• The flattened file weighs in at 1.7 Gigabytes. ( Birleştirilmiş dosya boyutu 1.7 Giganytes )
• It took eleven months (close to 2,000 hours) to create. ( Çalışmanın tamalanması 11 ay aldı. Yaklaşık 2000 saat)
• The painting is comprised of close to fifty individual Photoshop files. ( Çizim 50 ayrı Photoshop dosyası ile oluşturuldu.)
• Taking a cumulative total of all the files, the overall image contains over 15,000 layers. ( Çalışmanın tamamında 15.000 ‘e yakın katman kullanıldı.)
• Over 500 alpha channels were used for various effects. (500 Alpha kanalı çeşitli efektleri çalışmaya uygulamak için kullanıldı.)
• Over 250,000 paths make up the multitude of shapes throughout the scene. (Yaklaşık 250.000 shape path çizgisi kullanıldı.)
The front face of the train was created in its own file. The reflections in the windows were added once the train was placed in position within the overall image. (Trenin ön yüzü ayrı bir çalışma olarak yapıldı. Pencerelere yansımalar eklendi ve tren bu haliyle ana sahneye konumlandırıldı.)
The side of the train car was created in a separate file. Duplicating that file made it easy to add additional cars.
The duplicates required changing the reflections in the windows, the accumulated grime and the car numbers to make each car appear different. ( Trenin yan tarafı yine ayrı bir dosyada yapıldı. Yan taraf için birbirinin kopyası olan çizimler kullanıldı. Fakat bu çalışma yerleştirildikten sonra kopya olan çizimlerde yansımalarda yanlışlar meydana geldi ve bu yanlışlar değiştirildi. Her yansıma kendisine özgü farklılıklar içermeliydi. Trenin yan tarafındaki kir ve pas lekeleri eklendi. Bunların hepsinin birbirinden farklı olması gerekiyordu.)
Symbols, text and logos were created in Adobe Illustrator. (Çevirmeme gerek var mı bilmiyorum ?)
The grime was created with Spatter brushes, available within the Photoshop brushes palette, which were modified to randomize the effect.
The rust was created with the same Spatter brushes but with Color Dynamics applied. The rust was in a separate layer that was also given a layer style of Inner Shadow to add the dimensional effect of the rust appearing under peeled paint. ( Kenarlardaki kir lekeleri damla fırçalarıyla yapıldı. Bu fırçalar Photoshop’un içindeki fırçaların değişebilen özellikleri ile elde edilmiştir. Pas lekeleri de aynı fırçalarla elde edildi ancak pas lekelerinin renkleri için dinamik renkler oluşturuldu. Pas soyulan boyanın altında gözüküyor olmalıydı. Bu efekti verebilmek için hem iç gölgeyi hemde dış gölgeyi ayrı katmanlarda çalıştım.)