Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Actionscript 3 Import Hakkında

FlashDeveloper

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
62
Tepkime puanı
2
ben indiridm inceledim bir kaç ufak hata vardı düzelttim. if in içinde or yazmışsınya hata verdi || ile değiştirdim for (var int i=0 demişsin var i:int=0 olarak değiştir. ayrıca tahta.as nin içinde 78. ve 80. satırlarında karey=kare[karex].indexOf(konum); demişsin bunu karey=kare[karex].indexOf(e.target.konum); olarak değiştirdiğimizde taşların hepsi sırası ile sahneye (0,0) dizildi.Taşlarının sınıfına baktım ama daha konumlandırmaya dair birşey göremedim
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Dostum son guncel halını tekrar yukledım guncel olmayan halını yuklemıs olabılırım dıye cunku 80. satır da.konumlu bısey olmaması lazımdı.

Eger eskı halını upload etmıs olabılecegım ıcın ozur dılerım . Bosa ındırttım heralde :(

tekrar upload ettım

https://www.mighttech.com/work_base.rar
 

keremToo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
97
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.keremtoo.com
:) baba hep birlikte satranc oyunu yazacaz ha ben inceledim ama fazla bakmadım sunu diyeyim o kodlarla bu isi toplamak biraz zor ayrıca imageları zaten dışarıdan okuyorum diorsun inan bana xml senin ilaçın bu işte zaten flash yukleme yapmadan hiç işleme izin vermiyecktir. son gönderdiklerine gene bir bakayım
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Resımlerı ılk basta zaten tahta sınıfını baslatırken yapıcı method her resmı upload edıyo sonrasında

bu taslara olay dınleyıcısı tanımlayıp tıklandıgında tasın gıdebılecegı yerlerı hesaplanıcak.

ondan sonrasında yerler bulundugunde gıdecegı yer tıklandıgında tas oraya gıderken yenı resım upload edılıcek ve yenı reısmle eskısı degısıcek

sonrasındada gıdebılecegı dıger yerlerın secılme olayı kaybolup sıra karsıya gecıcek...

Mantıgı bu sekılde kurdum. Ancak taslara olay dınleyıcısı tanımladıgımda e.target.name de ısım gozukmuyodu bende alternatıf dusunerek tasın koordınatına bakıp hangı koordinatta ...Koordinat buldugumuzda sınıfların konumuna bakakara kare adını bulım dedım

fln fln sonra sıkıntılar basladı
benım ıhtıyacım olan bılgı su 1. olarak tasa tıklandıgında hangısıne tıkladıgı adını nerden ogrenıcem
2. olarakta bu tasın resmının enını boyunu nerden ogrenıcem :D

sınıf tanımlıyorum bılgılerıne ulasamıyorum delırıcem :D 3 gundur fln sabah aksam ugras kodlarda gıt gıde sacmalamaya basladı deneye deneye :D


Odamın duvarlarını gorsenız bı yandan bı yana algorıtma dolu :D A3 lere cız cız yapıstır :D
 

FlashDeveloper

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
62
Tepkime puanı
2
şimdi inidiriyorum upload ettiğinizi bende keremtoo nun dediği gibi hepsini 1 sınıfta toplardım ayrıca xml kullanırdım bence performans olarak cok etkilemez
 

keremToo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
97
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.keremtoo.com
ayrıca söle dusun tum karelerdeki tasların hepsini addChild etmelisin hamleyi yaptıktan sonra oyanamak istediği yerdeki tas görünür yani sunu yapmalısın 72 kareye hangi tasların gelmesi gerekiyorsa hepsi sahneye addChild edilmeli ama default da hangi karede hangi tasların görükmesi gerekiyorsa o tasların görünürlügü olmalı oda söle bir mantık kurulur gerekli karelere gerekli taslar var ise visible= true bunun dısındakilerde visible = false
 

keremToo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
97
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.keremtoo.com
ha bide drag drop kullanmayı düşünmüyorsun diye düşünüyorum cünkü her karede ayrı imaj var ölemi
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
ya oyunun 3 boyutlu olması cok canımı sıktı ... =) her tasın baska karedekı gorunumu ayrı bu nedenle toplam 2048 tas goruntusu var ...
hepsını tek seferde upload edıp vısıble durumu yapmak zorlayıcı gıbı..

Ayrıca xmlde 100.000 kısılık uygulamalarda fln cok zorlayıcı olmazmı ?

tek classta toplamayıda dusundum acıklamanız uzerıne ama sonrasında event listener nası tanımlıcam ? veya degıstırme olsun hangı karededır durumu nedır bu tarz seyler karısır gıbı hıssedıyorum sızce hatalımıyım ?

Evet drag drop yok tas goruntulerınden dolayı =)
 

keremToo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
97
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.keremtoo.com
bu konuyu iyi düşünmek gerek 2048 biraz zorlayıcı bi rakam su düşünüle bilir ama her kare için bir tas olmalı bu durumda senin işin cözülür cözüm 3D materyal kullanırsın papervision3d bunu yapmak mümkün cünkü 3dmax objelerini flahs içerisinde kullana bilme imkanı veriyor 3d'leri varmı peki ki olsa bile papervision kütüphanesine aşinamısın
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
=) Değilim . Ben javacıyım anime motoru yazabılırım :D ama flash ta calısmıyor
bu taşlarıda Cinema 4D de cızdım once 1 er tane render ettım ama tasları oynattıkca sacmalamaya baslayınca mecbur her tasın 64 karedekı goruntusunude almak zorunda kaldım :(
 

FlashDeveloper

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
62
Tepkime puanı
2
1 ) tasa tıklandıgında hangısıne tıkladıgı adını nerden ogrenıcem
2)bu tasın resmının enını boyunu nerden ogrenıcem

sorduğun sorulara cevap ;
1) e.target.parent.name şeklinde ulaşabilirsiniz ama birkaç değişiklikten sonra.
*Resim.as de bu eklenecek private var _isim:String; 11. satır
public function Resim(url:String,isim:String) isim:string kısmı eklenmeli nede olsa topu topu 32 tane taş var dinamik olmasada olur.ayrıca Resim fonksiyonuna _isim =isim; eklenecek. goster fonksiyonuna da holder.name =_isim eklendiğinde taş ismi okunabiliyor.

*taşların as dosyalarında ise
var bg_bp1=new Resim("taslar/beyaz/b_piyon_a2.png","taş ismi");
*taş ismi öğrenirken
bg_bp1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,aa)
function aa(e:Event)
{
trace(e.target.parent.name);
}

sabahtan beri pc başındayım beynim sulandı gibi 2. soruyuda yarın bir ara çözer yazarım size benden önce davranan olmazsa
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
hmm zekice :D olabılır =) tamamdır. Teşekkur edeırm bu saatte ugrastın :)

keremToo'yuda hala ugrastırıyorum :( ama walla ıyıkı varsınız :D kac foruma yazdım okunma 138 cevap 0 :D gıbı skorlarla karsılastım :D
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
neyse keremToo bu saatten sonra yazmassın heralde :) senınkıde yarına kaldı *******lemekten sayfayı gına geldı yatıyorum :D
 

keremToo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
97
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.keremtoo.com
o halde dostum anahtar papervsion sanıyorum cinema4d yide ihtal edebiliyor yada giydirme yapabiliyorsun papervision kutuphanesi bu konuda iyi zaten bir cok flash içerisinde d ile yapılan bir cok iş o kütüphaneden cıkıyor. taslar için modelle yap gerisi kolay bir kere kafadan 72 düşmüş olacak tas sayısı yada daha az olacak drag ve drop ile tasıyıp yada tasların ekseninde döneme bilme imkanında olacak zaten senin yapmaya calıstıgın seyde bu sanırım papervisionda sana yardımcı olurum
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Şimdi FlashDeveloper ekledıgın sıstemı ınceledım denedım. Gercı sanırım orda eksık bır bakıs acısı var.

Ben ısım problemımı yukledıgım resım asamasında degılde tasın sınıfından nesne olusturuyorum tahta.as de orda nesneye ornegın bp1 e name verıyorum bp1.name="bp1"; dıye sonrasında trace(bp1); dıyorum ekrana adını verıyor sorun yok
sonrasında bp1.addEventListener dedıkten sonra onun ıcınde e.target.name de desem e.target.parent.name de desem ekrana bp1 yerıne Instance 32 fln gıbı ısım basıyor... :(

Resımle ılgılı sorunum en boya ulasamama seklınde...


Bu arada keremToo Dedıgın seyı arastırıyorum suan :) Tavsıye ıcın tesekkurler
 

ogcetin

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
dostum tekrar ınceledım senın verdıgın cozum ornegını haklısın dedıgın sekılde yapınca en dıstan e.target.parent.name dedıgımde class adı donuyor pekı o ısımdekı class'ın functıonlarına nası erısıcem ?

ornegın normalde ba1.konumDegis("a3"); dedıgımde konum degısır...
pekı ben e.target.parent.name le ulastıgım ısmı nası kullanabılırım
e.target.parent.name.konum dıye bırsey yok heralde :D
 
Üst