Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3D Max çalışmalarım-serhan46

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
arkadaslar modelleme yapamadigim icin daha bunlarla idare ediyorum bunlardan cok yaptigim icin beni gaza getirmiyor modelleme icin oturuyorum bi tarafi yapamayinca sinirlenip yine bunun gibi seyler yapiyorum sıkıldım yani. bu işte yeni oldugumdan bana yarari olucak yorumlarinizi bekliyorum. :tongueout:
toplar.jpg
ev8.jpg
 

Benzer konular

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
amatör biri için oldukça güzel renderlar almışsınız.. ışık ve kaplamala çok güzel.. modellemesi çok zayıf olan birinin böyle renderlar alması da şaşırtıcı..

2. resimdekiler hazır model sanırım.. keşke bir de kendi modeliniz olan bişiler ekleseydiniz..

modelleme sabır işidir.. bence çok ta keyiflidir.. size tavsiyem, bol bol modelleme videosu izleyip sonra da kendiniz uygulayın.. basit nesnelerden başlayın..

çok sağlam işler çıkaracağınızdan şüphem yok..
 

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
amatör biri için oldukça güzel renderlar almışsınız.. ışık ve kaplamala çok güzel.. modellemesi çok zayıf olan birinin böyle renderlar alması da şaşırtıcı..

2. resimdekiler hazır model sanırım.. keşke bir de kendi modeliniz olan bişiler ekleseydiniz..

modelleme sabır işidir.. bence çok ta keyiflidir.. size tavsiyem, bol bol modelleme videosu izleyip sonra da kendiniz uygulayın.. basit nesnelerden başlayın..

çok sağlam işler çıkaracağınızdan şüphem yok..

tesekkur ederim yorumlariniz icin mesela dun gece oturdum gitar modellemeye basladim ama burda kaldim yine mesela bu kasanin etrafi koseli oldu smooth verince istedigim olmuyo ne yapicam bilmiyorum ???
gitar1.jpg
 

malegoz

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
34
Tepkime puanı
1
tesekkur ederim yorumlariniz icin mesela dun gece oturdum gitar modellemeye basladim ama burda kaldim yine mesela bu kasanin etrafi koseli oldu smooth verince istedigim olmuyo ne yapicam bilmiyorum ???
gitar1.jpg

yumuşatmak istediğin yerdeki edge leri seç sonra bevel verirsin, ne kadar yumuşatmak istersen değerini ona göre ayarlarsın... kolay gelsin
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
tesekkur ederim yorumlariniz icin mesela dun gece oturdum gitar modellemeye basladim ama burda kaldim yine mesela bu kasanin etrafi koseli oldu smooth verince istedigim olmuyo ne yapicam bilmiyorum ???

bahsettiğiniz sorunu tam olarak anladım mı, bilmiyorum ama, anladığım kadarıyla smooth verdikten sonra köşeleri istediğiniz gibi ayarlayamıyosunuz..

basitçe anlatmak gerekirse,

111111111u.jpg


sizin gitarınızın gövdesini 1 numaralı resim olarak varsayarsak,
ona turbosmooth uyguladığınızda 2 numaralı resim ortaya çıkacaktır..
turbosmoothu pasif ettikten sonra 3. resimde gördüğünüz şekilde gerekli edge'leri seçip 4. resimdeki gibi chamfer uygularsanız (5. resimde daha yakından görebilirsiniz) turbosmoothu aktif ettiğinizde istediğiniz gibi yumuşak köşeler elde edebilirsiniz.. sonuç: 6. resim..

chamfer değeriyle istediğiniz gibi oynayarak köşelerin yumuşaklığını değiştirebilirsiniz.. turbo smooth altındaki iterations değeri ile de yeni ara yüzeyler oluşturup yumuşaklığın netliğini ayarlarsınız..

modelleme ile ilgili internet üzerinde bir çok video bulabilirsiniz.. devamlı onları izleyip uygulayın.. bi süre sonra hepsi kafanızda yer edecektir..
 

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
bahsettiğiniz sorunu tam olarak anladım mı, bilmiyorum ama, anladığım kadarıyla smooth verdikten sonra köşeleri istediğiniz gibi ayarlayamıyosunuz..

basitçe anlatmak gerekirse,

111111111u.jpg


sizin gitarınızın gövdesini 1 numaralı resim olarak varsayarsak,
ona turbosmooth uyguladığınızda 2 numaralı resim ortaya çıkacaktır..
turbosmoothu pasif ettikten sonra 3. resimde gördüğünüz şekilde gerekli edge'leri seçip 4. resimdeki gibi chamfer uygularsanız (5. resimde daha yakından görebilirsiniz) turbosmoothu aktif ettiğinizde istediğiniz gibi yumuşak köşeler elde edebilirsiniz.. sonuç: 6. resim..

chamfer değeriyle istediğiniz gibi oynayarak köşelerin yumuşaklığını değiştirebilirsiniz.. turbo smooth altındaki iterations değeri ile de yeni ara yüzeyler oluşturup yumuşaklığın netliğini ayarlarsınız..

modelleme ile ilgili internet üzerinde bir çok video bulabilirsiniz.. devamlı onları izleyip uygulayın.. bi süre sonra hepsi kafanızda yer edecektir..

tesekkur ederim ugrasmis anlatmissin ama beni dedim yer orasi degildi ust kisimdaki sectigin edgelerin altindaki kare kare gozuken yerler oralari yapamdim bi arkadasta edgeleri sec bevel uygula demis ama poly ile modelledim bevel i burda goremedim yanlismi bakiyorum acaba?
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
üstteki arkadaş belki karıştırmış olabilir.. chamfer demek istedi bence..
belki de yanılıyorumdur, vardır bi yolu da biz bilmiyoruzdur..


bu arada siz modifier listten sadece smooth uyguluyosunuz sanırım.. o yüzden öyle bi problem olabilir.. oradan smooth değerini arttırmayı deneyin..

veya yukarıdaki örnekte gösterdiğim gibi smooth yerine turbosmooth veya mesh smooth uygulayın.. bahsettiğiniz kare görüntülü sorun da ortadan kalkacaktır..
 

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
üstteki arkadaş belki karıştırmış olabilir.. chamfer demek istedi bence..
belki de yanılıyorumdur, vardır bi yolu da biz bilmiyoruzdur..


bu arada siz modifier listten sadece smooth uyguluyosunuz sanırım.. o yüzden öyle bi problem olabilir.. oradan smooth değerini arttırmayı deneyin..

veya yukarıdaki örnekte gösterdiğim gibi smooth yerine turbosmooth veya mesh smooth uygulayın.. bahsettiğiniz kare görüntülü sorun da ortadan kalkacaktır..

gitar3.jpg
cok tesekkr ederim cok baydim kusura bakma son bisey sorucam ben bunu arka plana resim koyarak yaptim plane le ustunden gecip extrude verdim bu hale geldi resimde gordugun yerleri duzeltemiyorum acaba bastan box ile yapsam bu sorunu yasarmiyim ?
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
extrude verilmişse eğer obje üzerinde sağ tıklayıp
convert to > convert to editable poly
seçeneğini seçerseniz poly hale döner.. o zaman istediğiniz gibi oynayabilirsiniz..


vaktiniz varsa baştan box ile de yapın bence.. en azından modelleme alıştırması yapmış olursunuz..
 

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
extrude verilmişse eğer obje üzerinde sağ tıklayıp
convert to > convert to editable poly
seçeneğini seçerseniz poly hale döner.. o zaman istediğiniz gibi oynayabilirsiniz..


vaktiniz varsa baştan box ile de yapın bence.. en azından modelleme alıştırması yapmış olursunuz..


tesekkur ederim gercekten zaten bu convert to editable poly hali ben bastan basliyim box la yapim bari saol tekrardan kolay gelsin
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
serhan arkadaşım çalışman güzel olmuş, eline sağlık, benimde serhan diye bir tanıdığım var, acaba o kişi olabilirmisin diye düşünüyorum fakat benim tanıdığım serhan, profesyonel tasarımcı, sende hiç fena işler çıkarmamışsın iç mekan çokgüzel olmuş, ışıklar vs.

neyse arkadaşım ben sana sorunu ve çözümünü anlatim sen yine istersen tekrardan yap, fakat aklının bi köşesinde kalsın, yanlış yaptığın bişeyde her seferinde gerimi dönüceksin ?

anladığım kadarıyla gitarı yapmaya başlarken, line kullanmışsın, üst hattı çizip, extrude vermişsin, tamda bu noktada gözden kaçırdığın çok basit bir detay yüzünden çalışmandaki hata oluşmuş,

peki nedir bu hata,

line çizip extrude verdikten sonra, extrude parametrelerinin en altındaki, Output kısmındaki smooth seçilmediği için gitarın yan yüzeyleri kırık kırık oldu, sen o aşamada bu işlemi uygulasaydın sorun yaşamicaktın, ama olan oldu :)I yapman gereken çok basit bişey, edit poly çevirdiysen çalışmanı, wertex, edge vs. kısmından elementi al ve gitarın sapları hariç seç, modiy bölümünden değil, edit geometry bölümündeki Msmooth komutunun yanındaki küçük kareye basarak o yüzeyi düzelte bilirsin, bu işlemi yaptığında Msoomth sadece yüzeydeki kırık yerleri yuvarlatıyor, sonuca sen bile şaşırabilirsin,

başarılar
 

serhan46

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 May 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
serhan arkadaşım çalışman güzel olmuş, eline sağlık, benimde serhan diye bir tanıdığım var, acaba o kişi olabilirmisin diye düşünüyorum fakat benim tanıdığım serhan, profesyonel tasarımcı, sende hiç fena işler çıkarmamışsın iç mekan çokgüzel olmuş, ışıklar vs.

neyse arkadaşım ben sana sorunu ve çözümünü anlatim sen yine istersen tekrardan yap, fakat aklının bi köşesinde kalsın, yanlış yaptığın bişeyde her seferinde gerimi dönüceksin ?

anladığım kadarıyla gitarı yapmaya başlarken, line kullanmışsın, üst hattı çizip, extrude vermişsin, tamda bu noktada gözden kaçırdığın çok basit bir detay yüzünden çalışmandaki hata oluşmuş,

peki nedir bu hata,

line çizip extrude verdikten sonra, extrude parametrelerinin en altındaki, Output kısmındaki smooth seçilmediği için gitarın yan yüzeyleri kırık kırık oldu, sen o aşamada bu işlemi uygulasaydın sorun yaşamicaktın, ama olan oldu :)I yapman gereken çok basit bişey, edit poly çevirdiysen çalışmanı, wertex, edge vs. kısmından elementi al ve gitarın sapları hariç seç, modiy bölümünden değil, edit geometry bölümündeki Msmooth komutunun yanındaki küçük kareye basarak o yüzeyi düzelte bilirsin, bu işlemi yaptığında Msoomth sadece yüzeydeki kırık yerleri yuvarlatıyor, sonuca sen bile şaşırabilirsin,

başarılar

tesekkur ederim ben o serhan degilim keske olsaydim :tongueout: tasarimci acisindan yani. neyse ben dediklerini yaptim ama olmadi hatami kendime gore buldum ben bunu resmin uzerine plane koydum ve onunla selik yapip extrude yaptim poly ye cevirdigimde hic bisey yapamadim heralde plane den kaynaklaniyo alti bos gorunuyo sanirim onunle ilgili bisey bastan bi hatam var bastan box ile basliycam azim yaptim onu yapip koycam buraya :)



bak mesela yukardaki evde gunes direct isik orda pencereler yok cunku o zaman cam material yapmamistim :) simdi yaptim koydum pencereleri simdide boyle gozukuyo anlamadim yine

ev10.jpg
 

Selim MERCANO

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
3,346
Tepkime puanı
96

İç mekanda ışıklandımalar cok başarılı ancak
tavanda ve karşı bölümdeki gece lambalarının yansımasıyla güneş ışıgının yansımasının bir anda olması kafa karıştırıcı olsa gerek ?

yinede amatör biri olarak basarılı bir render.
 

hknmbn

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
300
Tepkime puanı
3
Web sitesi
www.siluettanitim.com
"bak mesela yukardaki evde gunes direct isik orda pencereler yok cunku o zaman cam material yapmamistim simdi yaptim koydum pencereleri simdide boyle gozukuyo anlamadim yine "

Bu Sorundan Önce Tavanı Duvarlara Tam Oturtmalısın ki Oradan Işık Sızmasın ve Tam Bir İç Mekan Olsun Bu Şekilde Yarı Açık Daire Gibi Neredeyse :D

Cam Sorununa Gelince: Camda Bir Koyuluk var Ama Bu Açıdan Göremiyorum Ne Oldugunu Çözemedim. Tahminim Kaplamadan Kaynaklanan Bir Hata.. Yansıma ve Işık Geçirgenliğiyle Alakalı (refract-reflect) Onların Değerlerini (renklerini) siyah ve beyaz Olarak Oynayarak Kendin Bulabilirsin Daha Akılda Kalıcı Olur.. Reflect Sorunundan Ziyade Refract ile Oynamanı Tavsiye Edebilirim.. Ama Olaya Baska Açıdan Bakarsak Zaten Oradaki Pencere Renderı Bu Açıdan Alırsan Olmasa da Olur :D
 
Üst