Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

acil asp öğrenmem gerek yardım

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
Ben kursa gidiyorum dreamweaver öğrendim. html ve css yeni olarak üstüne şuan eklemediyim. kurs içerisinde site falanda kurduk kendi çapımda.
şimdi işe girdimşirketin web sitesini yapmak istedim. benden önceki yapan çok basit yapmış ben biraz daha şık birşey yapmak istedim. üstelik DİA denilen bir sistemle sipariş alacaklar. fakat sonra sitenin ASP ile yapıldığını fark ettim. adres çubugunda ...asp yazıyor.
e-ticaret meselesi olmasa sorun değil ama öyle kaldım.
biliyorum kolay değil ama asp uzantılı bir site nasıl yapılır?
neleri hangi sırada öğrenirim?
sizden istediğim asp yi en hızlı düzgün öğreneceğim.
Çok zormudur?
css gibi kodlardan mı oluşuyor yoksa tamnamen farklı bir alt yapımı oluşturacağım?
Anlayacağınız hiç birşey bilmiyorum. bana 1, 1.5 ay içinde nasıl öğrenirim en azından temelini söylermisiniz.
 

Benzer konular

yazarcizer

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
657
Tepkime puanı
26
Asp Dersleri

asp dersleri 1 - YouTube

Web Tasarımcısının Kariyerinde Yeni Dönem: “All in One!”

Web tasarım konusunda uzmanlaşmışsanız, yani hayatınızı arayüz tasarımı yaparak kazanıyorsanız Türkiye şartlarında kariyer yapmak düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir.

Çünkü yeni kuşak genç internet ajansları artık sizden daha fazlasını istiyor. Kariyer sitelerinde görülen ilanlar ne kadar gerçekçi bir de tasarımcı gözünden inceleyelim.

Kurumlar yaratıcı bir tasarımcı mı, yoksa İsviçre Çakısı mı arıyorlar ?

Son dönemlerde kariyer sitelerinde yer alan ilanlar artık ilginç ve eğlenceliden öte, komik unsurlarda içermeye başladı. Bir önceki yazımızda söz ettiğimiz Web Prodüksiyonunda görev dağılımı ve iş akışı temellerine uygun bir kariyer ilanı görmek artık bilişim sektörünün ara yüz tasarımcıları için süpriz sayılıyor. Bu komik ilanları ele alırsak, neredeyse hepsinin tek bir kalemden çıkmış gibi durması ilk ortak özellikleri.

Yoksa bilişim firmaları sektörün gerçek ve deneyimli uzmanlarını ararken aslında ne istediklerini bilmiyor ve o dönemin trendine göre birbirlerinden kopyaladıkları ilanları mı yayınlıyorlar, yoksa insan kaynakları yöneticileri tembel ve yönetimden gelen personel talebini kendi yorumlarına göre başka ilanlara bakarak mı düzenliyorlar bunu bilmek imkansız. Bilinen en önemli gerçek yayında olan 10 ilandan 9′unun bibirinin neredeyse kopyası olması.

Peki web tasarımcı arayan bu kurumlar verdikleri ilanlarda hangi nitelikte elemanları kadrolarına katmak istiyorlar bir göz atalım.

Çok iyi derecede Dreamweaver, Photoshop, Fireworks, Flash, AfterEffects, Freehand bilgisi.
Tercihen 3D programlardan 3DMax v.b. programları kullanıyor olmak.
ASP, PHP veya .NET bilen.
HTML, dHTML, CSS, XML, ActionScript , JavaScript bilgisine ve deneyimine sahip.
İleri derecede HTML bilen ve asp kodlayabilen.
SQL, MySql, Access konularında deneyime sahip ve uygulama yapabilen.
Internet portal altyapısı ve yazılımı konusunda deneyimli, Oracle bilen.
Reklam, poster, katalog, buroşür gibi basılı materyal tasarımı konusunda tecrübeli.
Advergame tasarımı yapabilen, yaratıcı.
Esnek çalışma saatleri konusunda problem yaşamayacak.
Homesite, Notepad ve benzeri uygulamalar ile kod yazabilen .

Genel olarak bu aralar yayında olan ilanlardan ortak olarak toparlanan başlıklar bunlar, bu 11 maddeden en az 6 yada 7 maddenin bu ilanlarda birarada istenenen özellikler olduğu dikkate alınırsa, gerçektende web ajansları aslında yaratıcı birer arayüz tasarımcısından ziyade, bir İsviçre Çakısı’na sahip olmak istedikleri açık.Ya da düşük bir ihtimalde olsa gerçekten ne istediklerini bilmiyorlar yada bu ilanlarda “O firma öyle vermiş bizde böyle verelim” zihniyeti hakim..

Bir web prodüksiyon departmanındaki ana bölümler ve uzmanlık alanlarına göre personel dağılımı nasıl olmalı sorusuna yanıt ise çok zor değil.

En basit haliye, bir web arayüz tasarımcısı , bir html (css, xhtml, javascript) kodlayıcısı, bir flash uzmanı (Animasyon ve actionscript) , bir web yazılımcısı (asp ve/veya php), bir proje yöneticisi.
Bu uzmanlar ile kurulmuş bir web prodüksiyon ekibinin temel web projeleri üretiminde doğacak ihtiyaçları karşılaması hiçde zor olmayacaktır şüphesiz.

Gereken ekstra durumlarda ise (3D Animasyon v.b) ekibin genişletilmesi en mantıklı seçim olacaktır.

Herşeyden biraz anlayan, aslında hiçbirşeyden anlamaz! (Kanada Atasözü)

Farklı uzmanlık alanları gerektiren seçenekleri bir kişi üzerine yığarak ortaya çıkarılan web projelerinde yaşanan hayal kırıklıkları, maddi olarak geri dönüşü olmayan kayıplara da sebebiyet verecektir.

Arayüz tasarımında uzmanlaşmış bir bilişim çalışanının detaylı bir flash animasyon, yada bir karakter illüstrasyonu, veya katalog ve broşür benzeri baskı işlerini ne derece verimli şekilde çıkarabileceği, ya da database uygulamaları, web dillerini yaptığı tasarıma uygulamasının nasıl bir zaman kaybına sebep olacağı ise en büyük soru işareti.

Esnek çalışma saatlerinin Türkçe açılımı ise mesai ücreti ödenmeden, personel yetersizliği yada iş planı yapılmamış projeler nedeni ile zaten her işi anında ve doğru olarak kıvıramayan adı tasarımcı elemanların bir çok çalışma gününde sabahlaması demek.

Oysa iyi bir tasarımcının en büyük ilacı olan “ilham”ın , esnek çalışma saatleri içerisinde gelmeme olasılığı ise çok yüksek.

Bu tip ilanlarına rastladığınız firmaların hemen hepsi nitelik yerine skor, uzman personel yerine, ucuz ve ne iş olsa yaparım‘cıları istihdam ettiği sürece Türkiye’de internet sektörünün bulunduğu yerde saymaya devam edeceği bir gerçek.

Web prodüksiyonunu hakkını vererek yapan uzman kişilerle donatılmış firmaların başarısı ise ortada. Yüksek gelir, kusursuz web projeleri ve üzerine kazanılan ödüller onlar için sıradan birer olgu.

Bilişim sektörünün titreyip kendine gelmesini beklerken bir sözde müşterilere!
Siz siz olun web projenize imza atacak kurum yada kişileri ince eleyip sık dokuyun. Sonrasında 400 YTL karşılığı yaptırdığınız sitenizi 4000 USD’ye toplatmak zorunda kalmayın.
Web Tasarımcısının Kariyerinde Yeni Dönem: “All in One!” | Tasarımcının El Çantası | Hasan Yalçın

isaksisi4.jpg

https://www.hasanyalcin.com/web-produksiyonunda-gorev-dagilimi-ve-is-akisi/

https://www.grafikerler.net/meslegime-saygimi-yitirmek-uzereyim-t46079p29.html
 
Son düzenleme:

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
yazarçizer siz sonuna kadar haklısınız. söylediklerinizin böyle olduğunun bende farkındayım. şayet ben hiç çalışmadım. bu işede aslında sadece grafiker olarak girdim. tşört baskısı yapan bir firma ben tasarım yapacaktım. web bilgim olunca web siteside kurayım size dedim. çünkü tasarım herzaman olmuyor. boş oturmak istemedim güya.

işe gireli 4 gün oldu. kendimi çok tuhaf bir yerde buldum. bu dediğinizi anlatmak istedim şayet hiç bir bilgileri olmadığından tam kavrayamadılar. illla öğren diyorlar. zaten öylede bir projem vardı. tamam deneyim dedim. bu arada e-ticaret meselesi var şaşırdım kaldım.
benim merak ettiğim siteyi arayüz olrak kursam başka biri gelip benim sitemin içinme asp yazılımını entegre edebilirmi. siteyi ben yapmış olucam ama diğer yanını başkası yapacak.
 

mecityilmaz

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
263
Tepkime puanı
2
yazarçizer siz sonuna kadar haklısınız. söylediklerinizin böyle olduğunun bende farkındayım. şayet ben hiç çalışmadım. bu işede aslında sadece grafiker olarak girdim. tşört baskısı yapan bir firma ben tasarım yapacaktım. web bilgim olunca web siteside kurayım size dedim. çünkü tasarım herzaman olmuyor. boş oturmak istemedim güya.

işe gireli 4 gün oldu. kendimi çok tuhaf bir yerde buldum. bu dediğinizi anlatmak istedim şayet hiç bir bilgileri olmadığından tam kavrayamadılar. illla öğren diyorlar. zaten öylede bir projem vardı. tamam deneyim dedim. bu arada e-ticaret meselesi var şaşırdım kaldım.
benim merak ettiğim siteyi arayüz olrak kursam başka biri gelip benim sitemin içinme asp yazılımını entegre edebilirmi. siteyi ben yapmış olucam ama diğer yanını başkası yapacak.

merhaba kardeşim. Zaten öyledir. Web site 2 aşamada yapılır. Arayüz & Kodlama. Sen arayüzü yaparsın yazılımcı birine verirsin o siteyi parçalara ayırır parçalara kodlamalar yapar içeriği hazırlar bu şekilde site ortaya çıkmış olur. :) Takıldığın yer olursa sormak istediğin özel mesaj atarsın kardeşim konusuruz.
 

Nvzt Glr

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
31 Ağu 2011
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
bi konuda sıkıştım kaldım corelde çalışırken sayfam dondu kapanmıyor çalışmalarımı da kaydetmemeiştim napmam gerekiyo yardımcı olabılecek birileri varsa lütfen yazsın
 

Grafink

Clone Trooper
♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
1,209
Tepkime puanı
38
Web sitesi
www.grafink.org
acil beyin cerrahlığı öğrenilemeyeceği gibi, Acil Asp de öğrenilemez. Hele Dw kursundaki temel bilgi ile hiç öğrenilemez. Ancak acil olarak Asp nin ne olduğu nasıl çalıştığını öğrenebilirsiniz, hatta bununla da kalmayıp DW bir çok hazır ASP aplikasyonunun revize edilebileceğini de acilen öğrenebilirsiniz ki bu ASP, MsQL, VB Script gibi dilleri öğrenmeye başlayacağınız uzun ve çoğu zaman keyifsiz yolun ilk adımı olacaktır.
 

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
mecit yılmaz ve grafink teşekkür ederim, özellikle beyin cerrahlığı örneği çok güzel olmuş. ilk işim aslında o yüzden çok işler yapmak istiyorum.çevreninde benden beklentisi çok. sanırıöm durum biraz abartılmış bende yeni anlamış oldum. bende css gibi bir şeydir diyerek bir bakayım dedim. ama sitenin birinde günde 3 saat çalış 11 günde asp öğren yazıyordu.
 

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
peki bu meseleyi bir kenara koyarsak. hergün 1 saat çalışsam asp yi kaç ayda yada yılda öğrenirim . bu genel bir soru
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
peki bu meseleyi bir kenara koyarsak. hergün 1 saat çalışsam asp yi kaç ayda yada yılda öğrenirim . bu genel bir soru

2587 saatte öğrenebilirsiniz.

Bu biraz saçma bir soru ve saçma bir cevaptır.

Programı öğrenmek, uygulamayı öğrenmek, neyi nerede ne şekilde ne tür kısa yolları ile kullanabileceğinizin çözümü ve cevabı sizin çalışmanıza ve sizin program üzerindeki hakimiyetinize bağlıdır.

Matrix'te yaşamıyoruz.
 

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
2587 saatte öğrenebilirsiniz.

Bu biraz saçma bir soru ve saçma bir cevaptır.

Programı öğrenmek, uygulamayı öğrenmek, neyi nerede ne şekilde ne tür kısa yolları ile kullanabileceğinizin çözümü ve cevabı sizin çalışmanıza ve sizin program üzerindeki hakimiyetinize bağlıdır.

Matrix'te yaşamıyoruz.

:) haklısınız ama beni yanlış anlıyorsunuz. ben zaten site kurmak için html css kodları kullanıyorum. mesela atıyorum diyelim ki 100 kod var ben eğer 10 ar 10 ar öğrenirsem 10 günde biter
her gün 1 öğrenirsem 100 günde biter.

senin deyiminle hiç süre kısıtlaması olmazsa üniversiteler neden 4 yıllık 6 yıllık deniyor. herkes öğrendiğinde mezun olsun olur mu?
bir eğitim süreci vardır. o sürede kimi süper öğrenir kimi az öğrenir. o kişiyle alakalıdır. sen ona niye takıldın.

benim demek istediğim ortalama ne kadar sürede öğrenilirdi
 

creedwar

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
7,974
Tepkime puanı
104
benim demek istediğim ortalama ne kadar sürede öğrenilirdi

O zaman kısaca şöyle anlatayım. Erhan adında arkadaşım var. ortalama 23 yıllık arkadaşım. Biz lisede Counter oynaya gittiğimizde o evde dayısı vesilesiyle tanıştığı CSS, ASP kodlarını çalışan bildiğimiz inek motifinde bir canım ciğerimdir. Adobe'den teklif almasına rağmen (İlk duyduğumda manyaksın gitmen lazım demiştim, hade len parası az demişti..) son 7 yıldır Gruner + Jahr AG & Co KG'da Yazılım geliştirici olarak çalışıyor. Geçenlerde konuştuk..Halen öğrendiği, atladığı, unuttuğu yeni uygulamalar ve kodlamalar çıkıyormuş..Şaka gibi demişti.

Ortalama 20 yıldır bu işin içindeki kişi her daim yeni şeyler ile karşı karşıya kalabiliyorsa, bu 1 saatte şunu öğrenirsem 5 saatte şunu çözerimin bir anlamı kalmamasını sağlar.. Bahsetmek istediğim buydu..
 

yumlusoft

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
19 May 2013
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Merhaba futurist öncelikle asp kolay öğrene bileceğin bir dil değil :) ben 3,5 yıldır asp kodluyorum ama bir çok eksiğim var diyebilirim kısa sürede yapıla bilecek bir iş değil
 

futurist

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
haklısınız ben bunları biliyorum ama böyle bir soruyu sanırım kafamın sulandığı bir evrede yazmıştım. ilk işimdi patron illa öğren diyordu.. sağolsun kendisi tropikal adada soba bile satar millete, öyle bir potansiyel vardı adamda. beni nasıl gaza getirdiyse işte durum bu :)
patronun baskısı yüzünden oldu. Şimdi böyle soru olur mu diyorum.
 
Üst