Selamlar,
Londra'da, mobil cihazlar için oyunlar geliştiren bir ekibin proje yöneticisiyim.
Yeni bir oyun projemiz için evinden denizaşırı çalışabilecek bir çalışma arkadaşı arıyoruz.
Projemizi ve ihtiyaçlarımızı anlatan bir dökümanı buradan inceleyebilirsiniz:
Octopus Tasarım ve Grafik İhtiyaçları Dökümanı
2009.02.17
Genc M.
Genel
Amaç
Bu döküman, mobil cihazlarda çalışmak üzere Octopus kod adı ile geliştirdiğimiz bir oyun uygulaması için gerekli tasarım ve grafik ihtiyaçlarını içerir.
Tasarlanması beklenen ekranlar ve nesneler İhtiyaçlar başlığında numaralandırılarak açıklanmıştır.
Anahtar kelimeler
G1: Oyunun üzerinde çalışağı dokunmatik ekranlı yeni nesil mobil cihaz. Pek çok açıdan Apple iPhone telefonlarına benzemektedir.
Droid: Oyunda kullanacağımız karakter (aşağıda görülen yeşil robot). Aynı zamanda mobil cihaz üzerinde çalışan işletim sisteminin logosu.
Octopus: Geliştirdiğimiz oyunun şu anki kod adı. Proje sonunda değişecektir.
Splash screen: Oyun ikonu tıklandığında oyun başlamadan önce gösterilen ilk ekrandır. Ekran üzerinde bir arka plan resmi, oyunun ismi ve çeşitli butonlar bulunacaktır(oyunu başlat, seçenekler, yardım, hakkında). Ekranla ilgili detaylı bilgi ilgili başlık altında ayrıca belirtilmiştir.
Oyun özeti
Genel bir fikir vermesi açısından geliştireceğimiz oyunu özetleyelim. Octopus, klasik eski bir konsol oyununun uyarlamasıdır. Orjinal oyunda, ellerinde tokmakla birbirlerine karşı duran iki karınca karakteri vardır. Oyun başladığında sistem 3'den geriye doğru sayar ve sıfıra geldiğinde, her iki karıncanın kafalarının üzerinde rasgele bir sayı belirir. Hangi karıncanın üzerindeki sayı büyükse, o oyuncu bir tuşa basarak diğer karıncaya vurarak puan kazanır. Aynı şekilde sayısı düşük olan karınca da vurulmadan önce kaçmaya çalışır, kaçabilirse puan kazanır. Böylece oyuncu beliren sayıya göre vurmak veya kaçmak arasında rakip oyuncudan önce bir tercih yaparak puan kazanmaya çalışır.
Octopus uyarlamasında karınca karakterleri yerine droid (yeşil robot) karakteri kullanılacaktır. Rasgele sayılar yerine de farklı bir yapı kullanılacaktır.
Süre (Deadline)
Tüm çalışmaların 13 Mart 2009 tarihine kadar son şeklini alması beklenmektedir.
Çalışma biçimi
Tüm iletişim e-posta yoluyla gerçekleşecektir. Çalışmalar tamamlandıkça, gün aşırı birlikte değerlendirilecektir. Böylece her iki taraf için de mümkün olduğu kadar temiz ve hızlı bir çalışma ortamı sağlanması hedeflenmektedir.Ödeme
Ödemeler banka hesabına havale / EFT yöntemi ile gerçekleşecektir. Projeye başlama kararı alındığında miktar ve ödeme dilimleri birlikte detaylandırılacaktır.
İhtiyaçlar
Bu kısımda tasarlanması beklenen ekran ve karakterler listelenmiştir. Her ne kadar tüm işler ayrı ayrı belirtilmiş olsa da, asıl ihtiyaç duyulan çalışma, tüm oyunun bir görsel bütünlük içinde tasarımıdır. Tasarlanan ekranlar ve karakterler genel olarak birbiri ile uyumlu olmalıdır.
Oyunumuz oldukça hızlı ve hareketli olacağından, gerçekleşecek çizim ve çalışmaların da bu dinamikliği yansıtması beklenmektedir (canlı renkler, droid karakterlerin ifadeleri gibi)
İhtiyaç duyulan parça işler şu şekildedir:
1. Splash ekran
Splash ekran, oyun ikonu tıklandığında oyuncuya ilk gösterilen ekran demektir. Tasarlanması istenen bu ekranla ilgili genel bilgiler şu şekildedir:
2. Oyun alanı
Splash ekrandan ilgili buton tıklandığında 'oyun alanı' ekranı açılır. Asıl oyunun oynandığı ekrandır.
Örnek ekran:
Tasarlanacak en önemli ekran bu ekrandır.
3.Droid
Oyun alanında2 adet droid karakteri yer alacaktır. Soldaki droid'i insan oyuncu, sağdaki droid'i program kontrol edecektir. Her iki droid oyun süresince şu 4 durumdan birinde yer alabilir:
Hazır (ready), vururken (hit), kaçarken (guard) ve vurulmuşken (defeated). Bu durumların tamamı, droid imajından türemelidir. Örnek çizim şu şekildedir:
Karakterlerin çizimleri ile herhangi özel bir şart yoktur. Bunun yanında ekran boyutlarına uygun büyüklükte ve yerleşimde olması beklenmektedir.
4. Balon
Her iki droid'in kafası üzerinde belirecek olan boş baloncuklardır. Bu balonların içini program dolduracaktır. Çalışma aşağıdaki örnek çizime benzemelidir:
Tüm sorularınız için lütfen mesaj atınız.
Mümkünse benzer proje deneyimi olan, kolay anlaşabileceğimiz, hızlı haberleşebileceğimiz profesyonel arkadaşlar arıyoruz.
Eğer ilgilenirseniz lütfen ücret politikanızı ve sorularınızı iletiniz.
Teşekkürler
Genc
Londra'da, mobil cihazlar için oyunlar geliştiren bir ekibin proje yöneticisiyim.
Yeni bir oyun projemiz için evinden denizaşırı çalışabilecek bir çalışma arkadaşı arıyoruz.
Projemizi ve ihtiyaçlarımızı anlatan bir dökümanı buradan inceleyebilirsiniz:
Octopus Tasarım ve Grafik İhtiyaçları Dökümanı
2009.02.17
Genc M.
Genel
Amaç
Bu döküman, mobil cihazlarda çalışmak üzere Octopus kod adı ile geliştirdiğimiz bir oyun uygulaması için gerekli tasarım ve grafik ihtiyaçlarını içerir.
Tasarlanması beklenen ekranlar ve nesneler İhtiyaçlar başlığında numaralandırılarak açıklanmıştır.
Anahtar kelimeler
G1: Oyunun üzerinde çalışağı dokunmatik ekranlı yeni nesil mobil cihaz. Pek çok açıdan Apple iPhone telefonlarına benzemektedir.
Droid: Oyunda kullanacağımız karakter (aşağıda görülen yeşil robot). Aynı zamanda mobil cihaz üzerinde çalışan işletim sisteminin logosu.
Octopus: Geliştirdiğimiz oyunun şu anki kod adı. Proje sonunda değişecektir.
Splash screen: Oyun ikonu tıklandığında oyun başlamadan önce gösterilen ilk ekrandır. Ekran üzerinde bir arka plan resmi, oyunun ismi ve çeşitli butonlar bulunacaktır(oyunu başlat, seçenekler, yardım, hakkında). Ekranla ilgili detaylı bilgi ilgili başlık altında ayrıca belirtilmiştir.
Genel bir fikir vermesi açısından geliştireceğimiz oyunu özetleyelim. Octopus, klasik eski bir konsol oyununun uyarlamasıdır. Orjinal oyunda, ellerinde tokmakla birbirlerine karşı duran iki karınca karakteri vardır. Oyun başladığında sistem 3'den geriye doğru sayar ve sıfıra geldiğinde, her iki karıncanın kafalarının üzerinde rasgele bir sayı belirir. Hangi karıncanın üzerindeki sayı büyükse, o oyuncu bir tuşa basarak diğer karıncaya vurarak puan kazanır. Aynı şekilde sayısı düşük olan karınca da vurulmadan önce kaçmaya çalışır, kaçabilirse puan kazanır. Böylece oyuncu beliren sayıya göre vurmak veya kaçmak arasında rakip oyuncudan önce bir tercih yaparak puan kazanmaya çalışır.
Octopus uyarlamasında karınca karakterleri yerine droid (yeşil robot) karakteri kullanılacaktır. Rasgele sayılar yerine de farklı bir yapı kullanılacaktır.
Süre (Deadline)
Tüm çalışmaların 13 Mart 2009 tarihine kadar son şeklini alması beklenmektedir.
Çalışma biçimi
Tüm iletişim e-posta yoluyla gerçekleşecektir. Çalışmalar tamamlandıkça, gün aşırı birlikte değerlendirilecektir. Böylece her iki taraf için de mümkün olduğu kadar temiz ve hızlı bir çalışma ortamı sağlanması hedeflenmektedir.Ödeme
Ödemeler banka hesabına havale / EFT yöntemi ile gerçekleşecektir. Projeye başlama kararı alındığında miktar ve ödeme dilimleri birlikte detaylandırılacaktır.
İhtiyaçlar
Bu kısımda tasarlanması beklenen ekran ve karakterler listelenmiştir. Her ne kadar tüm işler ayrı ayrı belirtilmiş olsa da, asıl ihtiyaç duyulan çalışma, tüm oyunun bir görsel bütünlük içinde tasarımıdır. Tasarlanan ekranlar ve karakterler genel olarak birbiri ile uyumlu olmalıdır.
Oyunumuz oldukça hızlı ve hareketli olacağından, gerçekleşecek çizim ve çalışmaların da bu dinamikliği yansıtması beklenmektedir (canlı renkler, droid karakterlerin ifadeleri gibi)
İhtiyaç duyulan parça işler şu şekildedir:
1. Splash ekran
Splash ekran, oyun ikonu tıklandığında oyuncuya ilk gösterilen ekran demektir. Tasarlanması istenen bu ekranla ilgili genel bilgiler şu şekildedir:
- 456px genişlikliğinde, 320px yüksekliğinde olmalıdır.
- Oyunun ismi (şu anda Octopus) ekranda görünür şekilde yer almalıdır.
- Kullanılacak arka plan resmi / çalışması, yukarıda belirtilen oyun özetine uygun şekilde olmalı, oyunun türü ile bir bütünlük arzetmelidir.
- Ekranın uygun bir köşesinde 4 adet buton için yer ayrılmalıdır. Bu butonlar ve işlevleri daha sonra eklenecektir.
Örnek ekran:
2. Oyun alanı
Splash ekrandan ilgili buton tıklandığında 'oyun alanı' ekranı açılır. Asıl oyunun oynandığı ekrandır.
Örnek ekran:
- 456px genişlik - 320px yükseklik boyutlarında olmalıdır.
- Şekilde görüldüğü gibi 3 kısımdan oluşmalıdır: Bilgi, karakterler ve kontrol paneli. Bilgi alanı, skor ve level gibi bilgilerin gösterildiği en üstteki kısımdır. Yüksekliği ile ilgili bir şart yoktur. Karakterler, asıl oyunun oynanacağı ortadaki geniş alandır. Kontrol paneli, sanal butonların yer aldığı şekilde en altta görülen kısımdır.
- Kontrol paneli, en az 65px x 65px boyularında 2 adet sanal buton sığacak şekilde ve yükseklikte olmalıdır (şekildeki yeşil ve kırmızı buton)
Tasarlanacak en önemli ekran bu ekrandır.
3.Droid
Oyun alanında2 adet droid karakteri yer alacaktır. Soldaki droid'i insan oyuncu, sağdaki droid'i program kontrol edecektir. Her iki droid oyun süresince şu 4 durumdan birinde yer alabilir:
Hazır (ready), vururken (hit), kaçarken (guard) ve vurulmuşken (defeated). Bu durumların tamamı, droid imajından türemelidir. Örnek çizim şu şekildedir:
Karakterlerin çizimleri ile herhangi özel bir şart yoktur. Bunun yanında ekran boyutlarına uygun büyüklükte ve yerleşimde olması beklenmektedir.
4. Balon
Her iki droid'in kafası üzerinde belirecek olan boş baloncuklardır. Bu balonların içini program dolduracaktır. Çalışma aşağıdaki örnek çizime benzemelidir:
Tüm sorularınız için lütfen mesaj atınız.
Mümkünse benzer proje deneyimi olan, kolay anlaşabileceğimiz, hızlı haberleşebileceğimiz profesyonel arkadaşlar arıyoruz.
Eğer ilgilenirseniz lütfen ücret politikanızı ve sorularınızı iletiniz.
Teşekkürler
Genc