kasta095
👑Efsanevi Grafiker👑
- Katılım
- 23 Mar 2008
- Mesajlar
- 4,835
- Tepkime puanı
- 173
1. Elips Tool ile oval çiziyoruz. Daha sonra kopyalayıp horizontal olarak büyütüyoruz. Sonra bu büyüyen ovali tekrar kopyalayıp biraz daha büyütüyoruz. Kelebeğin vücudunun maketi oluştu.
2. En son yaptığımız ovali Convert to Curves yapıp Shape Tool ile resimdeki gibi formayı dönüştürüyoruz. Daha sonra altta iki objeyi seçip Trim yapıyoruz.
3. Elips Tool ile kelebeğimize göz çiziyoruz. İçine birer tane daha oval çiziyoruz. Nokta gibi… Sonra elips tool ile ağzını çiziyoruz. Convert to Curves ve Shape Tool ile resimdeki gibi deforme ediyoruz.
4. Freehand Toll ile anten çiziyoruz.
5. Alt kısmında, yani en son duran oval üzerine desen oluşturuyoruz. Bezier tool kullanarak üçgen çizdikten sonra Shape Toll ile deforme ediyoruz. Her noktaları o oval içine yerleştiriyoruz… Kopyalarken bütün bu ovali aşağıdan yukarı dolduruyoruz. Ölçüleri küçültüyoruz.
6. Kanatları tekrar elips tool kullanarak çiziyoruz ama siz istediğiniz araç kullanabilirsiniz.
7. Kanatları kopyalayıp küçültüyoruz. Daha fazla nokta ekleyerek deforme ediyoruz. Bunun için nokta saçtıktan sonra Make Node A Cups modu veriyoruz (menü paletinde, altta).
8. Bezier Tool ile kanatların damarlarını çiziyoruz. Shape tool ile biraz deforme ediyoruz.
9. Şimdi, sol tarafta işlemimiz bittikten sonra, sağ tarafında aynı şekilde olması için solda olan bütün objeleri seçip kopyalıyoruz Horizontal olarak çevirmemiz lazım. Tabi siz bu işleri dolgu rengi verdikten sonra da yapabilirsiniz.
10. Şimdi dolgu rengi vereceğiz. Fill Tool – Fountain Fill Dialog (F 11) kanatlara resimdeki gibi gradient dolgu rengi veriyoruz.
11. Daha sonra içinde olan ‘kıvrılan’ kanat sadece beyaz renkle boyuyoruz. Interactive Transparency Tool - Linear
12. Vücudu ben şu şekilde boyayabiliriz: İlk önce boyamak istediğim parçayı kopyalıyorum ve ardından küçültüyorum. Daha sonra alta kalan objeye koyu renk veriyorum. Üste kalana da açık renk tonu, sonra her iki objeyi seçtikten sonra Blend Tool kullanıyorum. Aynı yöntemle de son kalan objelere (vücuttaki) uyguluyorum. Stroke kaldırıyoruz.
13. Göbekte desenleri Fountain Fill Dialog (F11) – Custom ile boyuyorum
14. Alt kısmında kanat seçiyorum, Shift tuşu ile ‘kıvrılan’ kanat seçip Trim diyorum..Üçüncü obje oluştu, ona turunu renk tonları veriyorum
15. Eğer resmi büyütmek isterseniz unutmayın ki Scale with image işaretli olması gerekmekte.
2. En son yaptığımız ovali Convert to Curves yapıp Shape Tool ile resimdeki gibi formayı dönüştürüyoruz. Daha sonra altta iki objeyi seçip Trim yapıyoruz.
3. Elips Tool ile kelebeğimize göz çiziyoruz. İçine birer tane daha oval çiziyoruz. Nokta gibi… Sonra elips tool ile ağzını çiziyoruz. Convert to Curves ve Shape Tool ile resimdeki gibi deforme ediyoruz.
4. Freehand Toll ile anten çiziyoruz.
5. Alt kısmında, yani en son duran oval üzerine desen oluşturuyoruz. Bezier tool kullanarak üçgen çizdikten sonra Shape Toll ile deforme ediyoruz. Her noktaları o oval içine yerleştiriyoruz… Kopyalarken bütün bu ovali aşağıdan yukarı dolduruyoruz. Ölçüleri küçültüyoruz.
6. Kanatları tekrar elips tool kullanarak çiziyoruz ama siz istediğiniz araç kullanabilirsiniz.
7. Kanatları kopyalayıp küçültüyoruz. Daha fazla nokta ekleyerek deforme ediyoruz. Bunun için nokta saçtıktan sonra Make Node A Cups modu veriyoruz (menü paletinde, altta).
8. Bezier Tool ile kanatların damarlarını çiziyoruz. Shape tool ile biraz deforme ediyoruz.
9. Şimdi, sol tarafta işlemimiz bittikten sonra, sağ tarafında aynı şekilde olması için solda olan bütün objeleri seçip kopyalıyoruz Horizontal olarak çevirmemiz lazım. Tabi siz bu işleri dolgu rengi verdikten sonra da yapabilirsiniz.
10. Şimdi dolgu rengi vereceğiz. Fill Tool – Fountain Fill Dialog (F 11) kanatlara resimdeki gibi gradient dolgu rengi veriyoruz.
11. Daha sonra içinde olan ‘kıvrılan’ kanat sadece beyaz renkle boyuyoruz. Interactive Transparency Tool - Linear
12. Vücudu ben şu şekilde boyayabiliriz: İlk önce boyamak istediğim parçayı kopyalıyorum ve ardından küçültüyorum. Daha sonra alta kalan objeye koyu renk veriyorum. Üste kalana da açık renk tonu, sonra her iki objeyi seçtikten sonra Blend Tool kullanıyorum. Aynı yöntemle de son kalan objelere (vücuttaki) uyguluyorum. Stroke kaldırıyoruz.
13. Göbekte desenleri Fountain Fill Dialog (F11) – Custom ile boyuyorum
14. Alt kısmında kanat seçiyorum, Shift tuşu ile ‘kıvrılan’ kanat seçip Trim diyorum..Üçüncü obje oluştu, ona turunu renk tonları veriyorum
15. Eğer resmi büyütmek isterseniz unutmayın ki Scale with image işaretli olması gerekmekte.
Çeviri: kasta095