Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Flashta Fareyi Takip Eden Obje Yapımı

Ali Emre

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
2,141
Tepkime puanı
85
Web sitesi
gncart.com
Flashta fareyi takip eden obje yapımıAdobeEgitim.com Dersler - Adobe Flash CS3 Dersleri

Bu dersimizde sizlerle birlikte flash dökümanda faremizi takip eden bir kare yapacağız. Tabi bunu yaparken de actionscripti kullanacağız. Hazırsak başlayalım.

Öncelikle faremizi takip edecek karemizi yaparak başlayalım. Araç çubuğunda yer alan Rectangle Toolu seçelim. (Kısayolu R tuşu) Bununla bir kare çizelim.

1.jpg


Bu karemizi actionscriptte kullanabilmek için öncelikle bir sembole çevirmemiz lazım. Bu yüzden karemiz seçiliyken F8 tuşuna basalım ve objemizi sembole çevirelim.
Sembole çevirirken bize türünü soracak. Bunu da movieclip olarak seçelim. İsmini de kare_mc yapalım. Evet şimdi elimizde kare_mc isimli bir movieclip var.

acc51ea2-2.jpg


Ama bunu hala actionscriptte kullanamayız çünkü isim vermedik. İsim vermek için properties panelini açalım. Burada instance name yazan yere kare_mc yazarak isimlendirelim.

3.jpg


Evet işlem tamam ve artık actionscript kodlarımızı yazabiliriz. Actionscipt kodlarını yazmak için Actions panelini açalım. Klavyeden F9 tuşuna basarak actions panelini açalım. Şimdi buraya kodlarımızı yazmaya başlayalım
İlk olarak karemiz bizim faremizi izleyeceğine göre ne yapmalıyız diye düşünmemiz gerekiyor.Farenin x ve y koordinatları ile objemin x ve y koordinatları eşit olmalı değimli. İşte sorunu çözdük. Şimdi bunu kodlayalım
Karenin x koordinatını belirten kod şudur
-------------------------------
kare_mc._x
-------------------------------
ve farenin x koordinatını ise şu kod verir:
-------------------------------
_xmouse;
-------------------------------

O zaman kodumuz şöyle olmalı

--------------------------------------------------------------
kare_mc._x = _xmouse
--------------------------------------------------------------

Bu obje yatayda fare ile aynı koordinata geldi. Şimdi y eksenini de yapmak gerekli

--------------------------------------------------------------
kare_mc._x = _xmouse
kare_mc._y = _ymouse
--------------------------------------------------------------

Evet bu da tamam. Test ettiğimizde çalışmadı çünkü sürekli değişmiyor. Bunu yapmak için başka bir kod eklemeliyiz. Bu da onEnterFrame fonksiyonu

--------------------------------------------------------------
onEnterFrame = function () {
kare_mc._x = _xmouse;
kare_mc._y = _ymouse;
};
--------------------------------------------------------------
Şimdi test ettiğimizde faremizi hareket ettirdikçe karemiz de bunu takip edecektir.

Çalışmazsa ya actionu farameye değil movieclip´e vermişsinizdir yada yazımda hata vardır. Lütfen kontrol edin
 

Benzer konular

razo

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
30 Eki 2007
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
bana çok lazımdı teşekkür ederim elline sağlık
 

dbmo

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
15 Mar 2010
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
yazdığın kodlar veya anlatımın hatalı senin söylediklerinin aynısını yaptım fakat çalışmıyor error veriyor kodlamayla ilgili.istersen tekrar bir kontrol et öyle ver bu yazıyı...yazım hatası dersen öyle bişey yapmadığıma eminim hatta bende seninle aynı ismi verdim ve hatta kopyalama yaptım kodlarını ama hata veriyor tekrar bi bak...kısacası çalışmıyor yazdığın kod
 

ferhat3220

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
arkadasım yazdıgı komutlar action2 3 deil bu yuzden calısmıyor dikkat lutfen
 

cypqo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
61
Tepkime puanı
5
Doğrusu:

_root.onEnterFrame = function () {
kare_mc._x = _xmouse;
kare_mc._y = _ymouse;
};

böyle olacak. _root u kare_mc 'nin yolunu gösterecek şekilde değiştrebilirsiniz. Bu örnekte kare_mc _root da olduğundan böyle yazdım...
 

tikicik

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Tem 2008
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Hocam denedim çok güzel çalşıyor fakat;
ben bunu bir butonun üzerine geldiği zaman oynatmak butonun over bölümüne movie clip açıyorum ve sizin dediğiniz şeyleri yapıyorum olmuyor.
 
Üst