Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Illustrator CS 4'ü Anlamaya Çalışmak

umtumt

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
31 Ağu 2008
Mesajlar
31
Tepkime puanı
1
Merhaba,

AI'ü anlamak zor bir iş sanırım. Yani en azından FH kullanıcıları için. Neden, derseniz, ben de güncel ve iyi düşünülmüş bir yazılımın hala 10 yıl önceki bir yazılım kadar pratik olmadığını düşünmeye başladım. Ya da yazılımı henüz bilmediğimden midir nedir zor geliyor. Ama şunu söyleyeyim, FH'i öğrenirken bu kadar zorluk çekmemiştim. Neyse, sorum şu:

Eklediğim resimlere sırayla bakacak olursanız anlaşılır zaten.

FH'de kolayca yaptığım bir şekli AI'de yapmak için on takla attım, ama yine de olmadı. FH'de Bir karenin dört köşesini ayrı ayrı oval biçimine sokabiliyorduk. Örneğin sağ üst sol üst ve sol alt köşesi tam daire gibi oval, ama sağ alt köşesi daha küçük oval bir şekil (yatık armut gibi) yapmak istiyorum.

00.jpg


Aşağıda eklediğim resimlerden anlaşılıyor sanırım. BU resimler AI'den. Üstteki FH'den. Ne kadar pratik şekillerle oynamak FH'de.

01.jpg


02.jpg


03.jpg


AI öğrenmeye kararlıyım yine de :)

Bunu yapmanın pratik bir yolu var mı AI'de. Yoksa emektar FH hala AI'nin tozunu mu attırıyor?
 

Benzer konular

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
Genel bir sorunu resmetmişsiniz.

Aide o tür bir özellik yok boşuna aramayın onun yerine pathleri birleştirip resimlerdeki gibi ovalleştirme yapabilirsiniz. yada ücretsiz dağıtılan script ve pluginlerden yararlanabilirsiniz.


Neden böyle olduğuna gelirsek. Bu yazılımlar ülkemiz gibi gelişmekte olan tasarımın ciddiye alınmadığı herşeyin 2 dakikada çözülmesinin beklendiği ülkeler için yapılmıyor özellikle adobe yazılımları. O yüzden corel ve fh de bulduğunuz pratikliği adobe yazılımlarında bulamayacaksınız. Çünkü macromedianın fh si benim anladığım batı dünyasında çok ciddi bir çözüm olmadı nedense hep ara bir program oldu. Macromedianın öne çıktığı alan interaktif ve web çözümleriydi. Adobede bu yüzden satın aldı onu ve hemen ardından işe yaramaz gördüğü Fh'yi de rafa kaldırdı. Yalnız Fh Türkiye'de çok tutuldu. Sanırım pratikliği yüzünden. Corelde genelde ucuz iş gücünün bulunduğu şipşak işlerin istendiği rusya, çin gibi ülkelerde rağbet gördü ona göre geliştirildi.

Köşelere ovallik verme hem aide hem id'de eksik gibi duran bir özellik bunu bende ilk geçtiğimde farketmiştim. Atıyorum mask yöntemi de genel eleştiri alır ainin. Ama dediğim gibi bu yazılımlar daha akademik yazılımlar heralde tasarım yapan bunu da hayli hayli yapar diye bu basit özellikler üstünde durmuyor adobe yazılımcıları. çünkü gerçek müşterileri olan ülkeler de basit bir tasarıma bir hafta süre tanınıyor. Bunlar yerine daha ileri özellikler üstünde duruyorlar.
 

workmedya

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
338
Tepkime puanı
11
Genel bir sorunu resmetmişsiniz.

Aide o tür bir özellik yok boşuna aramayın onun yerine pathleri birleştirip resimlerdeki gibi ovalleştirme yapabilirsiniz. yada ücretsiz dağıtılan script ve pluginlerden yararlanabilirsiniz.


Neden böyle olduğuna gelirsek. Bu yazılımlar ülkemiz gibi gelişmekte olan tasarımın ciddiye alınmadığı herşeyin 2 dakikada çözülmesinin beklendiği ülkeler için yapılmıyor özellikle adobe yazılımları. O yüzden corel ve fh de bulduğunuz pratikliği adobe yazılımlarında bulamayacaksınız. Çünkü macromedianın fh si benim anladığım batı dünyasında çok ciddi bir çözüm olmadı nedense hep ara bir program oldu. Macromedianın öne çıktığı alan interaktif ve web çözümleriydi. Adobede bu yüzden satın aldı onu ve hemen ardından işe yaramaz gördüğü Fh'yi de rafa kaldırdı. Yalnız Fh Türkiye'de çok tutuldu. Sanırım pratikliği yüzünden. Corelde genelde ucuz iş gücünün bulunduğu şipşak işlerin istendiği rusya, çin gibi ülkelerde rağbet gördü ona göre geliştirildi.

Köşelere ovallik verme hem aide hem id'de eksik gibi duran bir özellik bunu bende ilk geçtiğimde farketmiştim. Atıyorum mask yöntemi de genel eleştiri alır ainin. Ama dediğim gibi bu yazılımlar daha akademik yazılımlar heralde tasarım yapan bunu da hayli hayli yapar diye bu basit özellikler üstünde durmuyor adobe yazılımcıları. çünkü gerçek müşterileri olan ülkeler de basit bir tasarıma bir hafta süre tanınıyor. Bunlar yerine daha ileri özellikler üstünde duruyorlar.

bi on yıl daha farkedemeyeceksin sanırım.
effect/stlyze/round corners:rofl::rofl::rofl:
 

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
Arkadaşım soruyu okumadan böyle güzel bir cevap verdiğin için sen de ömrün sonuna kadar böyle kalacaksın bu daha acı:)

Belki yine okumazsın diye buraya yapıştırıyorum:)

"FH'de kolayca yaptığım bir şekli AI'de yapmak için on takla attım, ama yine de olmadı. FH'de Bir karenin dört köşesini ayrı ayrı oval biçimine sokabiliyorduk. Örneğin sağ üst sol üst ve sol alt köşesi tam daire gibi oval, ama sağ alt köşesi daha küçük oval bir şekil (yatık armut gibi) yapmak istiyorum."
 

workmedya

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
338
Tepkime puanı
11
Arkadaşım soruyu okumadan böyle güzel bir cevap verdiğin için sen de ömrün sonuna kadar böyle kalacaksın bu daha acı:)

Belki yine okumazsın diye buraya yapıştırıyorum:)

"FH'de kolayca yaptığım bir şekli AI'de yapmak için on takla attım, ama yine de olmadı. FH'de Bir karenin dört köşesini ayrı ayrı oval biçimine sokabiliyorduk. Örneğin sağ üst sol üst ve sol alt köşesi tam daire gibi oval, ama sağ alt köşesi daha küçük oval bir şekil (yatık armut gibi) yapmak istiyorum."

sevgili feylsoft git egonu başka yerde tatmin et.illustratorü çok iyi biliyormuş gibi oturup ahkam kesiyorsun.siz grafikerliği bırakıp ömrünüzün sonuna kadar avukatlık yapın bence.:giggle:

soruyu soran arkadasım ben hiç freehand kullanmadım ne kadar kolay ne kadar zor onu bilemem ama illustrator piyasanın en iyi vektörel programıdır diye otoriteler söylüyor.öyle olmasa siz geçmezdiniz degilmi?
sorunuzun cevabı şöyle
JXTUc.jpg
 

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
sevgili feylsoft git egonu başka yerde tatmin et.illustratorü çok iyi biliyormuş gibi oturup ahkam kesiyorsun.siz grafikerliği bırakıp ömrünüzün sonuna kadar avukatlık yapın bence.:giggle:

soruyu soran arkadasım ben hiç freehand kullanmadım ne kadar kolay ne kadar zor onu bilemem ama illustrator piyasanın en iyi vektörel programıdır diye otoriteler söylüyor.öyle olmasa siz geçmezdiniz degilmi?
sorunuzun cevabı şöyle
JXTUc.jpg
[/QUOT

Ahkam kesmiyorum bildiklerimi söylüyorum. Elbette ai en iyi vektörel yazılımdır ama malesef fh ve corel yada id kullanmadan onun pratikliği hakkında yorum yapamazsınız. Ben saydığım yazılımları corel hariç oldukça iyi bir şekilde kullanırım.

Bana böyle cevap vermenizin nedeni ise hala neyden bahsettiğimiz konusunda hiç ama hiç bir fikrininizin olmamasıdır. Arkadaşın sorduğu şey fh de pratik bir şekilde tek komutla yapılır öyle pathten nokta çekmezsiniz. Yada pathfinderden yeni şekil elde etmezsiniz taki bir plugin yada script kullanıncaya dek.

Yani daha basit bir dilde anlatmak istersek direkt komutlar yardımıyla bir şeklin her köşesine farklı bevel verebilirsiniz.

Arkadaşımız elbette alıştığı kolay çözümü ai de arıyacak. Ama yok malesef. Ben de kendimce nedenleri üstünde durdum.

Malesef insanlar büyük bir yanılgı içinde ne işe yarayacağını bilmeden yazılımlar üstüne fanatiklik etmektedir. Oysaki ai bütün iyi özelliklerine rağmen günlük baskı/tasarım işleri yönünde ağır kalmaktadır. Çünkü adı üstünde kendisi bir illustrasyon çizim programıdır. Çizmek, vektörel ileri yapılar yapmak isterseniz kendisi biçilmiş kaftandır. Ama baskıya yönelik işlerde pratik değildir bizzat adobe baskı için id'yi önermektedir. Ai yi çizim için, id'yi mizanpaj ve tasarım için kullanın farkı görünce hem adobeye hem de bana hak vereceksiniz.

Not: CS 5i incelemedim belki onda bu özellik mevcuttur.
 

workmedya

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
338
Tepkime puanı
11
konumuzun baskı olduğunu bilmiyordum bak:) arkadaş on takla atmış bende atmasın diye ugraşıyorum ama maşallah siz yine döktürmüşşünüz bildiklerinizi.fanatiklik konusuna gelince ben futbol takımı bile tutmam:)
daha pratik yollar keşfedersem ekleyecegim
 

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
Neyse anlamama konusunda istediğiniz kadar diretebilirsiniz. Sizin pratik dediğiniz yolların arkadaşın takla attırmak dediği yollar olduğunun hala sanırım farkında değilsiniz. Neyse tartışıyomuş gibi gözükmek istemem kolay gelsin.

Baskı yönünde konudan biraz sapıp ek bilgi verdim. Evet orada haklısınız.
 

josef29

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
635
Tepkime puanı
8
Web sitesi
www.bayrakci.com
fh gerçekten kolaydı ...bunu iyi biliyorum.... umarım fh yi yeniden geri çagırır adobe..
 

ysnce

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Merhaba,

AI'ü anlamak zor bir iş sanırım. Yani en azından FH kullanıcıları için. Neden, derseniz, ben de güncel ve iyi düşünülmüş bir yazılımın hala 10 yıl önceki bir yazılım kadar pratik olmadığını düşünmeye başladım. Ya da yazılımı henüz bilmediğimden midir nedir zor geliyor. Ama şunu söyleyeyim, FH'i öğrenirken bu kadar zorluk çekmemiştim. Neyse, sorum şu:

Eklediğim resimlere sırayla bakacak olursanız anlaşılır zaten.

FH'de kolayca yaptığım bir şekli AI'de yapmak için on takla attım, ama yine de olmadı. FH'de Bir karenin dört köşesini ayrı ayrı oval biçimine sokabiliyorduk. Örneğin sağ üst sol üst ve sol alt köşesi tam daire gibi oval, ama sağ alt köşesi daha küçük oval bir şekil (yatık armut gibi) yapmak istiyorum.

00 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

Aşağıda eklediğim resimlerden anlaşılıyor sanırım. BU resimler AI'den. Üstteki FH'den. Ne kadar pratik şekillerle oynamak FH'de.

01 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr
02 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr
03 Resmi Resimleri - Upload.gen.tr

AI öğrenmeye kararlıyım yine de :)

Bunu yapmanın pratik bir yolu var mı AI'de. Yoksa emektar FH hala AI'nin tozunu mu attırıyor?

Merhaba

Konuyu açan arkadaşa aynen katılıyorum, Fh öğrenirken bu kadar zorluk sıkıntı çekmemiştim. Corel ve Freehand kullanmayanlar bu farkı anlayamayacaklardır. Açıkcası kaç sene oldu hala sevemedim Illustrator programını, bir türlü kanım ısınmadı.Çok basit özelliklerin ücretli pluginler şeklinde satılmasıda ayrı bir konu. Fakat her ne kadar sıkıntılı olsada çağa ayak uydurmak gerekiyor.
 

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
aslında hem haklısınız hem de bir sorun var adobe dikkat ederseniz hiç birzaman illustratoru baskı-tasarım çözümü olarak sunmadı. İllustrator çizim programıdır. O yüzden pratik değildir. Adobenin hem pratik hemde 10 parmağında 10 marifet yazılımı indesigndir. İllustratore ısınamayan arkadaşlar eğer illustrator veya logo uzmanı değillerse indesigni incelemelerini öneririm.
 

josef29

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
635
Tepkime puanı
8
Web sitesi
www.bayrakci.com
hiç bir şey fh nin yerini tutamıycak arkadaşalr.. ai de logo çiz indesegnda tasarım yap bu iş böle olmaz.. bir yerde bitirceksin işi...
 

feylosoft

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
538
Tepkime puanı
15
Öyle düşünenler için corel draw var zaten. Ama trendleri takip edip uzmanlığı her alana yaymak bugünün grafikerin ilk şartı. Şimdiden indesign kullanmadıkları için aide broşürlerle, dergilerle cebelleşen insanlar görüyoruz. Cs5 ile benim işim daha da kısaldı artık 80 sayfalı bir dergiyi her anlamda baskıya yollamam (sayfa no, masterlar, baskı kontrolü, montaj, kapaklar, renk kontrolü, içindekiler, hata ayıklama, convertleme) 2 saatimi almıyor. Aynı işi freehandde kaç günde yapabilirsiniz bi düşünün.
 

sinankul

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
27 Mar 2008
Mesajlar
64
Tepkime puanı
1
Ya umut kardeş nasıl bir yere resim yükledin birsürü ıvır zıvır siteyle insanları uğraştırıyorsun, siteye eklesene şunları...
 

K.Çakır

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,106
Tepkime puanı
28
Web sitesi
www.corelturk.blogspot.com
Cs5 ile benim işim daha da kısaldı artık 80 sayfalı bir dergiyi her anlamda baskıya yollamam (sayfa no, masterlar, baskı kontrolü, montaj, kapaklar, renk kontrolü, içindekiler, hata ayıklama, convertleme) 2 saatimi almıyor. Aynı işi freehandde kaç günde yapabilirsiniz bi düşünün.
Vektörel bir yazılımı sadece dergi, gazete gibi çok sayfalı işler yapmaktan ibaret sanmayın. Çoklu sayfa tasarımı konusunda FH ile Indesign zaten kıyaslanmaz. Indesign ile ancak QuarkXpress, CorelVENTURA, PageMaker yazılımlarını kıyaslayabilirsiniz.

Vektörel çizim dediğiniz zaman konu çok geniştir ve en iyi vektörel çizim yazılımı illustrator değildir, tartışmaya açık bir konudur.

Bağımsız köşe efektleri için ille de Adobe yazılımı kullanılacaksa Indesign CS5 tercih edilebilir. Yeni özellik olarak köşe efektleri geliştirilmiştir. Bu arada Indesign adobe'nin Masa üstü yayıncılık alanındaki en çok geliştirilen yazılımıdır. Illustrator'ün yeni sürümüne bakarsanız pek de fazla bir yenilik içermediğini fakat indesign'ın daha da geliştirildiğini görürsünüz. Adobe'nin oldukça güvendiği ve sürekli yatırım yaptığı yazılımı olan Indesign'a köşe efektleri eklenmiş olması bu yazılımı "basit" bir yazılım yapmaz.

Illustrator'de bu özelliğin olmamasının da "Bu yazılımlar ülkemiz gibi gelişmekte olan tasarımın ciddiye alınmadığı herşeyin 2 dakikada çözülmesinin beklendiği ülkeler için yapılmıyor özellikle adobe yazılımları. O yüzden corel ve fh de bulduğunuz pratikliği adobe yazılımlarında bulamayacaksınız." gibi bir sebeple savunmak da pek doğru değil.
 

maviyedogru

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
14
Tepkime puanı
1
fh illu hep tartışılıyor ama biri zor bir kolay gibi bir ayrım ilk defa görüyorum. illu öğrenirken en fazla fh öğrenirken zorlandığım kadar zorlanmışımdır. zorluk yada kolaylık alışmakla alakalı bence illu'de gayet pratik
 
Üst