reaper8100
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 2 Nis 2009
- Mesajlar
- 53
- Tepkime puanı
- 20
evet arkadaşlar bu iki güzide programdan karşılıklı istifade ederek böyle bir ders hazırladım. ancak yoğun bir illustrator kullanımı söz konusu olduğu için konuyu nereye ekliyeceğime tam karar veremeden buraya aktardım...
evet lafı daha fazla uzatmadan derse geçiyorum..
öncelikle çalışma için kullanacağım para resmini internetten alıp photoshopda açarak düzenleme yapıyorum. yani yazı ve turayı birbirinden ve background dan ayırıp herbir yüzeyi illustrator programında açmak için png kaydediyorum...
ve şimdi illustratore geçiyorum..
bu ayarlarla açtığım sayfama şekildeki gibi place komutunu kullanarak yazı ve tura yüzeylerini getiriyorum...
ve yüzeylerim geldi...
bunları gerçek bir madeni paraymış gibi göstermek için illustratorün 3d efeklerinden istifade edeceğim. bunun için getirdiğim bu yüzeyleri oluşturacağım madeni para kalıbına giydireceğim. bunun için bu yüzeyleri sembol paneline aktarmam gerekiyor. ancak "place" komutu ile çağırdığınız bitmap leri program hafızasında "link"li obje olarak tutar ve bunları sembol (symbols) paneline aktarmanıza izin vermez. bu nedenle yüzeylerinizi seçip üst kontrol panelinden (bize verilen seçenekle) embed işlemini uyguluyoruz.
evet artık yüzeyler symbols paneline aktarılmaya hazır. tek yapmamız gereken windowdan symbols panelini açmak ve yüzeyleri çekip içine bırakmak.
yalnız burda bir ayrıntı olacak tura yüzeyini normal olarak çekip attık ancak yazı yüzeyini öncelikle objeckt+transform refleckt panelinden yatayda yansıttıktan sonra symbols paneline aktaracağız.
evet şimdi arka ve ön yüzeyler hazır sıra geldi yan yüzeye onunda yapımını resimlerle anlatıyorum.
resimde gördüğünüz ölçü ve ebatta bir dörtgen oluşturdum(w: 1,4 mm h: 4,2 mm) ve içini resimde verdiğim renk ile renkledirdim. bunu tamamladıktan hemen sonra . bu dörtgenin bir kopyasını hemen yanına bıraktım ve onada resimdeki rengi verdim...
şimdi bu iki dörtgeni grupladım ve alt+shift tuşu ile hemen yanlarına bir kopya ekledikten sonra enine uzanan bir yapı elde etmek için ctrl+d (duplicate) komutunu uyguladım. ve sonuç şu şekilde :
evet bu yüzeyide sürükleyip symbols paneline atıyorum. şimdi sıra geldi paranın kalıbını oluşturmaya. bunun için elimde bulunan tura veya yazı yüzlerinden birini alıp bu yüzeyi kapsayan bir daire çiziyor ve içine açık bir gri tonu aktarıyorum (renk önemli değil kaplama yapılacak).
ardından effeckt+3d+extrude&bevel efektine geliyoruz.
paneldeki ayarları resimdeki gibi ayarlayıp map art sekmesine tıklıyoruz ve yüzeyleri giydiriyoruz.
map art bölümündeki surface kalıbınızdaki yüzeyleri temsil eder. eliptik bir görüntüye extrude uyguladığımız için elimizde ön, arka ve yan yüzey olmak üzere 3 adet yüzey var. sırasıyla tura, yazı ve yan yüzeyleri 1,2 ve 3 bunaralı yüzeylere giydirdim. giydirme işlemini yaparken olaya elinizle müdahele edebilir çekiştirip yüzeylere kaplaya bilirsiniz (yüzeyler denk ise scala to fit komutu otomatik olarak kaplamayı yüzeye sığdırır. ancak para yüzeylerini oluşturan kalıbı başlangıçta resme göre çekiştirdiğimiz için scala to fit yeterli olmayabilir.).
mapart panelinde shade artwork diye resimde işaretlediğim bir panel daha var. bu paneli işaretlerseniz extrude yüzeylerindeki gölgelendirme ve ışıklandırma aynen kaplamayada atanır. böylece oluşan görüntününde derinliği otomatik olarak hazır olur.(sistem yetersizliğinde bilgisayarı aşırı kasabilir.)
evet şimdi mapart kısmına ve extrude kısmına ok. diyerek çıkıyoruz. sıra geldi photoshop kısmına sahneleri aktarmaya. öncelikle photoshop da yeni bir sayfa açıyoruz.500px e 500 px. (isterseniz büyütüp küçültün, tercih sizin)
şimdi illustratore dönüp oluşturduğumuz parayı seçiyoruz ve ctrl+c (kopyala) komutunu verip, photoshopda açtığımız sayfaya geçip ctrl+v (yapıştır) komutu ile aktarıyoruz.
gelen seçenekte çalışma tercihinizi belirleyin. (ben pixell seçtim)
şimdi tekrar illustratore geçiyorum. window+apperance panelini aktif hale getirdim. bu panel illustrator de efekt verdiğiniz objelerin üzerindeki efektleri yeniden güncellemenizi sağlar.
panelde güncellemek istediğim efektin üzerine çift tıklıyorum ve verdiğim efektin paneline geçiş yapıyorum. hemen ardından başlangıçta 0 (sıfır) değeri verdiğim "y ekseni" ne 30 derece değerini veriyorum ve işleme ok diyerek çıkıyorum. para 30 derecelik dönüş yapacak.
bu oluşan yeni görüntüyü alıp yine kopyala-yapıştır diyerek photoshopa aktarıyorum. bu işlemi sırasıyla 6 kere yapıyorum illustaratörde her girdiğimde 30 derece ekeleyerek görseli son 180 derece değerini verene kadar çeviriyorum ve her çevirme işleminde oluşan sahneyi photoshopa aktarıyorum
bundan sonra photoshopda oluşan sahneleri window animation panelinden sırasıyla 1. layerden sonunculayeri kadar her eklediğim sahnede bir diğer sahnenin gözünü kapatarak animasyonu tamamlıyorum. biraz aceleye geldi ama takıldığınız yerleri bana sorun arkadaşar. yardımcı olmaya çalışacağım. umarım hoşunuza gider ve kendi çalışmalarınızda sizlere yeni fikirler katar
evet lafı daha fazla uzatmadan derse geçiyorum..
öncelikle çalışma için kullanacağım para resmini internetten alıp photoshopda açarak düzenleme yapıyorum. yani yazı ve turayı birbirinden ve background dan ayırıp herbir yüzeyi illustrator programında açmak için png kaydediyorum...
ve şimdi illustratore geçiyorum..
bu ayarlarla açtığım sayfama şekildeki gibi place komutunu kullanarak yazı ve tura yüzeylerini getiriyorum...
ve yüzeylerim geldi...
bunları gerçek bir madeni paraymış gibi göstermek için illustratorün 3d efeklerinden istifade edeceğim. bunun için getirdiğim bu yüzeyleri oluşturacağım madeni para kalıbına giydireceğim. bunun için bu yüzeyleri sembol paneline aktarmam gerekiyor. ancak "place" komutu ile çağırdığınız bitmap leri program hafızasında "link"li obje olarak tutar ve bunları sembol (symbols) paneline aktarmanıza izin vermez. bu nedenle yüzeylerinizi seçip üst kontrol panelinden (bize verilen seçenekle) embed işlemini uyguluyoruz.
evet artık yüzeyler symbols paneline aktarılmaya hazır. tek yapmamız gereken windowdan symbols panelini açmak ve yüzeyleri çekip içine bırakmak.
yalnız burda bir ayrıntı olacak tura yüzeyini normal olarak çekip attık ancak yazı yüzeyini öncelikle objeckt+transform refleckt panelinden yatayda yansıttıktan sonra symbols paneline aktaracağız.
evet şimdi arka ve ön yüzeyler hazır sıra geldi yan yüzeye onunda yapımını resimlerle anlatıyorum.
resimde gördüğünüz ölçü ve ebatta bir dörtgen oluşturdum(w: 1,4 mm h: 4,2 mm) ve içini resimde verdiğim renk ile renkledirdim. bunu tamamladıktan hemen sonra . bu dörtgenin bir kopyasını hemen yanına bıraktım ve onada resimdeki rengi verdim...
şimdi bu iki dörtgeni grupladım ve alt+shift tuşu ile hemen yanlarına bir kopya ekledikten sonra enine uzanan bir yapı elde etmek için ctrl+d (duplicate) komutunu uyguladım. ve sonuç şu şekilde :
evet bu yüzeyide sürükleyip symbols paneline atıyorum. şimdi sıra geldi paranın kalıbını oluşturmaya. bunun için elimde bulunan tura veya yazı yüzlerinden birini alıp bu yüzeyi kapsayan bir daire çiziyor ve içine açık bir gri tonu aktarıyorum (renk önemli değil kaplama yapılacak).
ardından effeckt+3d+extrude&bevel efektine geliyoruz.
paneldeki ayarları resimdeki gibi ayarlayıp map art sekmesine tıklıyoruz ve yüzeyleri giydiriyoruz.
map art bölümündeki surface kalıbınızdaki yüzeyleri temsil eder. eliptik bir görüntüye extrude uyguladığımız için elimizde ön, arka ve yan yüzey olmak üzere 3 adet yüzey var. sırasıyla tura, yazı ve yan yüzeyleri 1,2 ve 3 bunaralı yüzeylere giydirdim. giydirme işlemini yaparken olaya elinizle müdahele edebilir çekiştirip yüzeylere kaplaya bilirsiniz (yüzeyler denk ise scala to fit komutu otomatik olarak kaplamayı yüzeye sığdırır. ancak para yüzeylerini oluşturan kalıbı başlangıçta resme göre çekiştirdiğimiz için scala to fit yeterli olmayabilir.).
mapart panelinde shade artwork diye resimde işaretlediğim bir panel daha var. bu paneli işaretlerseniz extrude yüzeylerindeki gölgelendirme ve ışıklandırma aynen kaplamayada atanır. böylece oluşan görüntününde derinliği otomatik olarak hazır olur.(sistem yetersizliğinde bilgisayarı aşırı kasabilir.)
evet şimdi mapart kısmına ve extrude kısmına ok. diyerek çıkıyoruz. sıra geldi photoshop kısmına sahneleri aktarmaya. öncelikle photoshop da yeni bir sayfa açıyoruz.500px e 500 px. (isterseniz büyütüp küçültün, tercih sizin)
şimdi illustratore dönüp oluşturduğumuz parayı seçiyoruz ve ctrl+c (kopyala) komutunu verip, photoshopda açtığımız sayfaya geçip ctrl+v (yapıştır) komutu ile aktarıyoruz.
gelen seçenekte çalışma tercihinizi belirleyin. (ben pixell seçtim)
şimdi tekrar illustratore geçiyorum. window+apperance panelini aktif hale getirdim. bu panel illustrator de efekt verdiğiniz objelerin üzerindeki efektleri yeniden güncellemenizi sağlar.
panelde güncellemek istediğim efektin üzerine çift tıklıyorum ve verdiğim efektin paneline geçiş yapıyorum. hemen ardından başlangıçta 0 (sıfır) değeri verdiğim "y ekseni" ne 30 derece değerini veriyorum ve işleme ok diyerek çıkıyorum. para 30 derecelik dönüş yapacak.
bu oluşan yeni görüntüyü alıp yine kopyala-yapıştır diyerek photoshopa aktarıyorum. bu işlemi sırasıyla 6 kere yapıyorum illustaratörde her girdiğimde 30 derece ekeleyerek görseli son 180 derece değerini verene kadar çeviriyorum ve her çevirme işleminde oluşan sahneyi photoshopa aktarıyorum
bundan sonra photoshopda oluşan sahneleri window animation panelinden sırasıyla 1. layerden sonunculayeri kadar her eklediğim sahnede bir diğer sahnenin gözünü kapatarak animasyonu tamamlıyorum. biraz aceleye geldi ama takıldığınız yerleri bana sorun arkadaşar. yardımcı olmaya çalışacağım. umarım hoşunuza gider ve kendi çalışmalarınızda sizlere yeni fikirler katar