child_play
♾️Grafik Gurusu♾️
- Katılım
- 19 Mar 2009
- Mesajlar
- 1,452
- Tepkime puanı
- 73
Örümcek ağlarının yağmur yağdıktan sonraki hallerini gördünüz mü hiç?
Gelin, bunlar kadar doğal olmasa da adım adım "ıslak örümcek ağı" nasıl yapılır öğrenelim.
Buyurun:
Adım-1: Kendimize bir arka plan görseli belirleyelim. Ve bu arka planın üzerine yeni bir "layer-katman" açarak, örümcek ağımızın iskeletini "brush tool-fırça aracı" yardımıyla (örümcek ağının inceliği göz önünde bulundurulduğunda, ince bir fırça [2-4 pixel arası fırça olabilir] kullanılması uygundur) yavaş yavaş oluşturalım. Bkz.:
Adım-2: Fırçamızı başlangıç noktamıza önce bir kez tıkladıktan sonra, bitiş noktamıza bilgisayarımızdaki "shift tuşu"na basılı tutarak ikinci kez tıkladığımızda şekildeki gibi düz hatlar elde edebiliriz. Bkz.:
Adım-3: Örümcek ağımızın iskeletinin nasıl göründüğü hakkında bilgi amaçlı siyah zemin üzerinde de gösterdim. Bkz.:
Adım-4: Örümcek ağımızın iskeletini oluşturduktan sonra, diğer hatlarını yapabilmek için "pen tool-kalem aracı"nı kullanıyoruz. Öncelikle iskeletimizin üzerinden "kalem aracımızla" yeniden geçerek, daha sonra diğer hatlarımızı şekildeki gibi çiziyoruz. (Örümcek ağının oval olan hatlarını çizmek için, başlangıç noktamıza önce bir kez tıklayıp ve daha sonra, bitiş noktamıza ikinci kez tıklayıp basılı tutarak faremizi hareket ettirerek oval olmasını sağlıyoruz.) Bkz.:
Adım-5: Diğer hatları da çizdiğimize göre, örümcek ağımızın tamamına ("pen tool-kalem aracı" ile çizdiğimiz "path-yol"a) kontur-çerçeve vermemiz gerekiyor. Bunun için; paletimizden "paths-yollar" iletişim penceremize gelerek "path-yol"umuzu ("path 1-yol 1" üzerine tıklayarak) aktifleştiriyoruz. Ve kırmızı yuvarlak şekil ile belirttiğim özellikten, "path-yol"umuza kontur veriyoruz. (Not: Yolumuza çerçeve-kontur verirken önemli olan nokta; örümcek ağımızın iskeletini çizerken kullandığımız fırça boyutunun değiştirilmemiş olmasıdır. Yani, eğer yolumuza kontur vermeden önce, fırçamızın boyutuyla oynamış isek; önce fırça boyutumuzu örümcek ağımızın iskeletini çizerken kullandığımız "2-4 pixel" arası boyuta getirmemiz gerekiyor. Eğer fırça boyutumuzla oynamamış isek, örümcek ağımızın hatlarına kontur verdiğimizde zaten otomatik olarak aynı boyutta kontur verecektir.) Bkz.:
Adım-6: Örümcek ağımızın tamamının nasıl göründüğü hakkında bilgi amaçlı siyah zemin üzerinde de gösterdim. Bkz.:
Adım-7: Arka plandan bağımsız olan örümcek ağımızın saydamlığını (opacity), kırmızı yuvarlak şekil ile belirttiğim ayardan 40-50 arası şekilde ayarlıyoruz. Bkz.:
Adım-8: Gelelim işin en zevkli bölümü olan, örümcek ağımıza, yağmurun hediyesi damlacıklarımızın yapımına. :tongueout: Öncelikle örümcek ağımızın üzerine yeni bir "layer-katman" açıyoruz ve ismini "yağmur damlaları-damlacıkları" olarak değiştiriyoruz. Ve "brush tool-fırça aracı"mızdan; örümcek ağı hattımızdan biraz kalın olmak üzere bir fırça seçiyoruz (8-10 pixel arası olabilir, ben 9 pixel kullandım). Bkz.:
Adım-9: Paletimizden "brushes-fırçalar" iletişim penceremizi açarak; fırçamızın özelliklerini şekillerdeki değerlere ayarlıyoruz. ("Fırça ucu şekli, şekil dinamiği" bölümlerinde girdiğim değerlere dikkat ediniz.) Not: Benim programım Türkçe olduğu için İngilizce'lerini bildiğim kadarıyla ek olarak yazmaya çalışıyorum; ama "fırça ucu şekli, şekil dinamiği"nin İngilizce'sini tam olarak bilmediğim için yazamadım. Fırçalar paletinde görünüm sırası olarak aynı sıradadırlar. Yerlerini bulabilirsiniz kolayca. Bkz.:
Ayar-1
Ayar-2
Adım-10: Fırça ayarlarımızı da yaptığımıza göre, şimdi damlacıklarımızı oluşturmaya başlayabiliriz. "yağmur damlacıkları" layer-katmanımızın üzerinde iken, fırçamızı kullanarak damlacıklarımızı oluşturmaya başlıyoruz. Bkz.:
Adım-11: Örümcek ağımızın iskeletini oluştururken kullandığımız "klavyemizdeki shift tuşu" yöntemiyle, yine aynı şekilde düz hatlar oluşturabiliriz (Bkz.: Adım-2). Oval hatlar için ise faremizi kullanmamız yeterlidir. Bkz.:
Adım-12: Örümcek ağımızın tamamına yağmur damlacıkları yerleştirme işlemimiz bittikten sonra; "yağmur damlasına" benzemesi için birtakım efektler uyguluyoruz. Bunlar; Katman-Layer menüsünden Katman Stili>Karıştırma Seçenekleri (İngilizce için Layer Styles>Blending Options) alt menülerinden seçilerek sırasıyla şöyledir:
Alt Gölge-Drop Shadow:
Saten-Satin:
Eğim Ver ve Kabart-Bevel and Emboss:
İç Işıma-Inner Glow:
Ve İç Gölge-Inner Shadow:
Adım-13: Ve sonuç: arty:
Islak Örümcek Ağı'mız hazır. :smile:
Dilerseniz, arka plan görseline hafif bulanıklık vererek aşağıdaki sonucu da elde edebilirsiniz:
Gerisi hayal gücünüzün sonsuzluğuna bırakılmıştır. :wink:
Kolay gelsin. :angel:
Gelin, bunlar kadar doğal olmasa da adım adım "ıslak örümcek ağı" nasıl yapılır öğrenelim.
Buyurun:
Adım-1: Kendimize bir arka plan görseli belirleyelim. Ve bu arka planın üzerine yeni bir "layer-katman" açarak, örümcek ağımızın iskeletini "brush tool-fırça aracı" yardımıyla (örümcek ağının inceliği göz önünde bulundurulduğunda, ince bir fırça [2-4 pixel arası fırça olabilir] kullanılması uygundur) yavaş yavaş oluşturalım. Bkz.:
Adım-2: Fırçamızı başlangıç noktamıza önce bir kez tıkladıktan sonra, bitiş noktamıza bilgisayarımızdaki "shift tuşu"na basılı tutarak ikinci kez tıkladığımızda şekildeki gibi düz hatlar elde edebiliriz. Bkz.:
Adım-3: Örümcek ağımızın iskeletinin nasıl göründüğü hakkında bilgi amaçlı siyah zemin üzerinde de gösterdim. Bkz.:
Adım-4: Örümcek ağımızın iskeletini oluşturduktan sonra, diğer hatlarını yapabilmek için "pen tool-kalem aracı"nı kullanıyoruz. Öncelikle iskeletimizin üzerinden "kalem aracımızla" yeniden geçerek, daha sonra diğer hatlarımızı şekildeki gibi çiziyoruz. (Örümcek ağının oval olan hatlarını çizmek için, başlangıç noktamıza önce bir kez tıklayıp ve daha sonra, bitiş noktamıza ikinci kez tıklayıp basılı tutarak faremizi hareket ettirerek oval olmasını sağlıyoruz.) Bkz.:
Adım-5: Diğer hatları da çizdiğimize göre, örümcek ağımızın tamamına ("pen tool-kalem aracı" ile çizdiğimiz "path-yol"a) kontur-çerçeve vermemiz gerekiyor. Bunun için; paletimizden "paths-yollar" iletişim penceremize gelerek "path-yol"umuzu ("path 1-yol 1" üzerine tıklayarak) aktifleştiriyoruz. Ve kırmızı yuvarlak şekil ile belirttiğim özellikten, "path-yol"umuza kontur veriyoruz. (Not: Yolumuza çerçeve-kontur verirken önemli olan nokta; örümcek ağımızın iskeletini çizerken kullandığımız fırça boyutunun değiştirilmemiş olmasıdır. Yani, eğer yolumuza kontur vermeden önce, fırçamızın boyutuyla oynamış isek; önce fırça boyutumuzu örümcek ağımızın iskeletini çizerken kullandığımız "2-4 pixel" arası boyuta getirmemiz gerekiyor. Eğer fırça boyutumuzla oynamamış isek, örümcek ağımızın hatlarına kontur verdiğimizde zaten otomatik olarak aynı boyutta kontur verecektir.) Bkz.:
Adım-6: Örümcek ağımızın tamamının nasıl göründüğü hakkında bilgi amaçlı siyah zemin üzerinde de gösterdim. Bkz.:
Adım-7: Arka plandan bağımsız olan örümcek ağımızın saydamlığını (opacity), kırmızı yuvarlak şekil ile belirttiğim ayardan 40-50 arası şekilde ayarlıyoruz. Bkz.:
Adım-8: Gelelim işin en zevkli bölümü olan, örümcek ağımıza, yağmurun hediyesi damlacıklarımızın yapımına. :tongueout: Öncelikle örümcek ağımızın üzerine yeni bir "layer-katman" açıyoruz ve ismini "yağmur damlaları-damlacıkları" olarak değiştiriyoruz. Ve "brush tool-fırça aracı"mızdan; örümcek ağı hattımızdan biraz kalın olmak üzere bir fırça seçiyoruz (8-10 pixel arası olabilir, ben 9 pixel kullandım). Bkz.:
Adım-9: Paletimizden "brushes-fırçalar" iletişim penceremizi açarak; fırçamızın özelliklerini şekillerdeki değerlere ayarlıyoruz. ("Fırça ucu şekli, şekil dinamiği" bölümlerinde girdiğim değerlere dikkat ediniz.) Not: Benim programım Türkçe olduğu için İngilizce'lerini bildiğim kadarıyla ek olarak yazmaya çalışıyorum; ama "fırça ucu şekli, şekil dinamiği"nin İngilizce'sini tam olarak bilmediğim için yazamadım. Fırçalar paletinde görünüm sırası olarak aynı sıradadırlar. Yerlerini bulabilirsiniz kolayca. Bkz.:
Ayar-1
Ayar-2
Adım-10: Fırça ayarlarımızı da yaptığımıza göre, şimdi damlacıklarımızı oluşturmaya başlayabiliriz. "yağmur damlacıkları" layer-katmanımızın üzerinde iken, fırçamızı kullanarak damlacıklarımızı oluşturmaya başlıyoruz. Bkz.:
Adım-11: Örümcek ağımızın iskeletini oluştururken kullandığımız "klavyemizdeki shift tuşu" yöntemiyle, yine aynı şekilde düz hatlar oluşturabiliriz (Bkz.: Adım-2). Oval hatlar için ise faremizi kullanmamız yeterlidir. Bkz.:
Adım-12: Örümcek ağımızın tamamına yağmur damlacıkları yerleştirme işlemimiz bittikten sonra; "yağmur damlasına" benzemesi için birtakım efektler uyguluyoruz. Bunlar; Katman-Layer menüsünden Katman Stili>Karıştırma Seçenekleri (İngilizce için Layer Styles>Blending Options) alt menülerinden seçilerek sırasıyla şöyledir:
Alt Gölge-Drop Shadow:
Saten-Satin:
Eğim Ver ve Kabart-Bevel and Emboss:
İç Işıma-Inner Glow:
Ve İç Gölge-Inner Shadow:
Adım-13: Ve sonuç: arty:
Islak Örümcek Ağı'mız hazır. :smile:
Dilerseniz, arka plan görseline hafif bulanıklık vererek aşağıdaki sonucu da elde edebilirsiniz:
Gerisi hayal gücünüzün sonsuzluğuna bırakılmıştır. :wink:
Kolay gelsin. :angel:
Son düzenleme: