Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

İşveren ilanları hakkında

yazarcizer

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
657
Tepkime puanı
26
Çok merak ediyorum buraya ilan verenlerden acaba yüzde kaçı ciddi, dürüst ve profosyonel? İlanı verip kaybolanlar, olumlu veya olumsuz geri dönüş yapmayanlar, beklentisini doğru dürüst yazamayanlar, 10 kişinin işini bir kişiden bekleyenler... Ve her işe atlamakta bir an olsun tereddüt etmeyen akıllı(!) arkadaşlar ve daha neler neler...

Böylesine bayağılık ve sahtekârlıklarla gidişat nereye? Şaka gibi...

Lütfen olumlu veya olumsuz tecrübeleriniz paylaşınki tabloyu daha net görelim.

Türkiye'de İşsizlik ve Ekonomik Krizin Nedenleri:

"Bu günkü Hürriyetin İnsan Kaynakları ekinde hemen iki tane dikkatimi çeken ilan oldu. Birincisi mesleğim gereği dikkatimi çekti. İlanın başlığı GRAFİKER ! Altında maddeler halinde yukarıdan aşağıya doğru 1-Freehand 2-Photoshop 3-Webmaster yazılmış. Bunların altına da düz satır olarak; Alanlarında çalışacak grafiker aranıyor diyor... O kadar yanlış var ki, hangi birini sayayım? Bir kere Freehand ve Photoshop bilgisayar alanı değildir bilgisayar programlarıdır. Yani Freehand ve Photoshop programlarını bilen veya kullanan grafiker arıyoruz diyememişler. Üstelik webmaster demek ise web programları bilen veya internet sayfası yapabilen usta demektir, web ustası demektir. Photoshop alanında çalışacak demek ne kadar saçma ise webmaster alanında çalışacak demek de o kadar abesle iştigaldir. Freehand, Photoshop ve web programlarını bilen grafiker ve webmaster arıyoruz diyemeyecek kişiler, gazeteye ilan vermişler ve ilan metni yazmışlar."
 

ozlem aslan

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
272
Tepkime puanı
10
Grafikerlerin elınde bir sihirli deynek herseyı yapar sananlar fazla.İşverenler çok iş az ücret olsun dıye yazarlar web sayfası - sekreterlık - iş akımını sağlasın ama ücret sorulmasın sorulunca asgari ücret veya daha fazlası sigorta yapılacak mı 2 ay deneme süresi deneme süren biter.artık yüz göz oldunuz işverenle işine gelmıyosa bırakırsın etraf dolu zaten grafikerle deyip çıkarlar..
 

yazarcizer

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
657
Tepkime puanı
26
Fark var!

Amerika’da stüdyolar ve stüdyolarda görev alan pek çok insan uzun yıllardır bu sektörün içinde oldukları için herkes farklı bir alanda uzmanlaşmış durumda. Animasyonun daha tam olarak yerleşmediği yerlerde ya da şirketlerde animatörden modelleme, efekt ya da tasarım yapması beklenebilirken, burada herkes kendi yaptığı işten sorumlu. Bu da çalışanların yaptıkları işi daha iyi, daha güzel kıvama getirebilmeleri imkanını yaratıyor.”

***

DreamWorks animasyon konusunda iddialı bir şirket, çalışma koşulları nasıl?

DreamWorks’te çalışan herkes şirket tarafından önemsendiğini hissedebiliyor. Stüdyoda yönetim, prodüktörden animatöre, güvenlik görevlisine kadar herkese değer veriyor ve bunu maddi-manevi gözlemlemek mümkün. Genel olarak oldukça rahat ve huzurlu bir çalışma ortamı sağlanıyor. Çalışanların herhangi bir konuyla ilgili fikirlerini açıkça söylemeleri, yapılan projeyle ilgili yorum ya da eleştirilerini yöneltmeleri de hem yönetim hem de süpervizörler tarafından teşvik edilen bir davranış.

https://www.turkishjournal.com/i.php?newsid=5101
 
Son düzenleme:

yazarcizer

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
657
Tepkime puanı
26
Portfolyonuzu gördüğü(genellikle beğense de ses çıkmaz) veya bakmaya bile tenezzül etmediği(!) halde, bir çok tasarımcıdan örnek çalışma isteyen veya "önce bi görelim" diyen "akıllılardan" buralarda bolca mevcut... Anlaşmayı geç; işi bi gönder önce, güzel abimiz insafa gelirse geri dönüş yapar, sen raaat ol...

Eğer "gelen vurdu, giden vurduu..." şarkısını sıklıkla mırıldanmak istemiyor ve benzersiz bir ahmak yerine konmak istemiyorsanız bu heriflere hiç düşünmeden şunu söylemelisiniz:

Kardeşim, katılmak isteyen tasarımcılar için her zaman büyük ödüllü yarışmalar düzenlenir. Böyle bütçen yetiyorsa sen de aç ama benim kumar oynayacak vaktim yok!

https://www.grafikerler.net/turkiye-petrolleri-anonim-ortakligi-logo-yarismasi-t101879.html

Zaten bunlarda akıl olsa, hasbel kader yüksek öğrenim görmüş, hem yaşını başını almış, hem de "burasının Türkiye" olduğunu bilen profosyonel bir tasarımcının en az senin kadar "akıllı" olacağını ve seçtiğin kelimelerden/üslubundan/nobranlığından bile çapını anlayıp ucuz numaraları yemeyeceğini pekala kestirirlerdi...

***

Müşteri de risk almak istemezse onu seçme olasılığı artar. Gençliğimde çok eskiz yapıyordum; konu hoşuma giderse 6-7 eskiz bile yaptığım oluyordu ve gerisi hep şöyle geliyordu; Önce “çok güzel, eline sağlık” gibi bir tezahürat. Sonra “Hangisini seçeceğiz? A bu da güzel! Bu daha güzel!” gibi on dakikalık bir konuşma, sonra “Bak bunun şurası güzel, bunun da burası güzel! Bunları birleştirsek nasıl olur acaba? Ve sonuç: “Siz bize birkaç eskiz daha yapar mısınız?”. Üstelik, o zamanlar, bilgisayar yoktu; elde çalışıyorduk. Bir eskiz yapmak neredeyse bir gün sürüyordu.

O günlerde ambalaj tasarımı için aldığım ücret, 1500 Liraydı. Fiyatımı ikiye ayırdım. “Eskiz ücreti 500 Lira, orijinal ücreti 1000 Lira” demeye başladım. “Kaç eskiz yapacaksın?” diyorlardı. “Ne kadar isterseniz yaparım; isterseniz bin tane yapayım.” diyordum. ”Sen bir tane yap görelim.” diyorlardı ve ondan sonra hiç ikinci eskizi isteyen olmadı.


https://www.photoshopmagazin.com/dergi/2010/01/ilhan_bilge.html
 
Son düzenleme:

qwerty1

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
8 May 2011
Mesajlar
86
Tepkime puanı
15
yazarcizer arkadaşın dediklerine aynen katılıyorum... ne yazıkki durumumuz içler acısı
 

yazarcizer

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
657
Tepkime puanı
26
Tüm işverenler, beklentilerini açık açık belirttiği gibi ücret aralığını da apaçık bir şekilde yazarlarsa, lüzumsuz mesaj/mail trafiğiyle uğraşmak durumunda kalmazlar.

"Sektör ortalamasına uygun ücret" veya "dolgun maaş" gibi muğlak ifadeler, çerçevesi gayet değişken, hele ki son yıllarda normları altüst edilip büsbütün kaotik hale getirilmiş olan grafik tasarım sektörü için asla fikir vermez.
 
Son düzenleme:
Üst