TimuRRendeR
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 26 Mar 2008
- Mesajlar
- 44
- Tepkime puanı
- 2
Arkadaşlar zaman buldukça belirli aralıklarla 3DS MAX ile ilgili bazı dökümanlar yayınlayıcam. Bu ilk dökümanımızda Poligon modelleme tekniği ile koltuk yapıcaz. Dersimizin ilk bölümü modelleme ikinci bölümü kaplama ve bileşenleri ve üçüncü bölümünde ışık ve render ayarlarına geçicez.Daha sonraki zamanlarda da ileri modelleme teknikleri ve daha profosyonel ışık ve render ayarları kullanarak daha etkileyici ve gerçekçi sahneler yapıcaz.
1.BÖLÜM MODELLEME:
Not: Bu ders 3DS MAX 9 programında hazırlanmıştır.Döküman tarafımdan hazırlanmış olup sadece www.grafikerler.net adresinde yayınlanacaktır.
1-Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere 3DS MAX programının inc ölçü birimini cm olarak değiştiriyoruz.Bunun amacı yapacağımız çalışmanın nizami ölçülerde olmasıını sağlamak.
2-Creat menüsünden bir box oluşturuyoruz ve verilen parametreler doğrultusunda büyüklük değerlerini ve segment değerlerini veriyoruz.Segment cismi oluşturan kafes sistemidir sayısının fazla olması cisim üzerinde daha etkin değişmeleri yapabilmemizi sağlar tabiki bu oranda bilgisayarımız biraz daha ter dökecektir.
3- 3DS max uzayının bize sunmuş olduğu modifier menüsünden ençok kullanılanlar arasında olan FFD 4x4x4 ayarını aktif hale getiriyoruz.Yukarıda görüldüğü gibi sistem tel kafes halinde sarılacaktır.Control Pointse tıklayarak move aktif iken noktalara müdehale edebiliriz.
4-Yan görünüş ekranlarınıda kullanarak yukarıdaki şekli yakalamaya çalışalım.
"Y" yönünde aşağı ve "X" yönünde noktaları sola çekiyoruz.Sonuçta perspektif ekranda bu görüntü olacak.
5-Aşağıdaki şekildede gördüğümüz gibi koltuğumuzun yan kısmını oluşturacak olan ktunun alt kısmındaki noktalarını (ortada kalan 2 nokta ve arkasındakiler) yukarı doğru çekiyoruz.
6-Evet sırada en delikanlı modifier huzurlarınızda EDİT MESH. Edit meshi aktif hale getiriyoruz.
Edit Mesh: Model yüzeyinde değişikler yapmamızı sağlayan geniş bir ayar yelpazesine sahip olan bir modifier ayarıdır.
7-Buraya dikkat.Aşağıdaki uygulamada cismimizin hepsini poligon modunda seçim set ıd numarasını 1 veriyoruz. Yanındaki resimde de görüldüğü gibi seçimlerimizi yaptıktan sonra set ıd numarasını 2 olarak belirliyoruz.Bu farklı yüzeyler kumaş ve ahşap olarak kaplanacak.
8-Seçtiğimiz yüzeyleri daha sonra ayrı ayrı seçerek extrude değerlerini 1cm veya 2cm girerek yükseltiyoruz. Bunun amacı kumaş ve ahşap arasındaki yükseklik farkını göstermek.Değerler ve işlem sırası aşağıdaki gibidir.
9-Yükseklik farklarını belirledikten sonra oluşan köşeleri daha yuvarlak hatlara dönüştürmek için örnek olarak kumaşın üst tarafta kalan ahşap tarafından sıkıştırılmış izlenimini vermesi amacıyla Mesh Smooth modifierını uyguluyoruz ve yumuşatma derecesini 2 yaptığımızda koltuğumuzun yan kısmı birmiş oluyor.
Aşağıda son şeklini görüyoruz.
10-Evet sıra geldi koltuğumuza oturcağımız yere.Bundan sonra yapacaklarımızın sırası koltuğumuzun yan parçasını yapacaklarımızla aynı.Aşağıdada gösterildiği gibi verilen parametreler ışığında yeni bir kutu oluşturuyoruz.
11- İlk vermiş olduğumuz FFD 4x4x4 modiferını bu kutu içinde veriyoruz ve gösterilen noktaları gösterilen yönde çekiyoruz.
12-FFD 4x4x4 işlemi bittikten sonra yine EDİT MESH kullanarak tüm cismi seçiyoruz ve set ıd 1 numarasını veriyoruz.
13-Kutunun ön kısmında bulunan poligonları aşağıdaki gibi 3 sıra halinde seçerek set ıd numarası 2 olarak tanımlıyoruz.
14- Son olrak set ıd 1 ve set ıd 2 değerlerini verdikten sonra yan kutuya uyguladığımız Mesh Smooth ayarını bu kutuyada uyarlayarak yumuşatma derecesini 2 olarak atıyoruz.
15-Koltuğumuzun yan tarafını oluşturacak olan kutuyu SHIFT tuşuna basılı tutarak çekiyoruz ve oluşan yeni kopyayı diğer tarafa göz kararı ile yerleştiriyoruz.Kilitleme yani SNAP sistemini ilerki derslerde değinecem.
16-Sıra geldi son parçamıza yaslanacağımız yer için yeni bir kutu oluşturuyoruz.
Genişlik:15 cm Derinlik:60 cm Yükseklik: 60 cm Segmentler: 10
FFD 4x4x4 kullanarakta üst ve alt noktaları biraz içeri çekiyoruz.
17- Rotate ile yaslanma yerini arkaya doğru eğiyoruz.
18-Aynı diğer kutularda yaptığımız gibi EDİT MESH'i aktif ahle getirerek poligon seçim seviyesinde tüm kutuyu seçip set ıd numarasını 1 üst taraftaki poligonları seçerekte set ıd numarasını 2 olarak tanımlıyoruz.
19- Son parçamızada Mesh Smooth modifierını verdikten sonra yumuşatma derecesini 2 olarak tanımlıyoruz.
20- Aşağıda son resimde de görüldüğü gibi 4 kutuyu FFD 4x4x4, Edit Mesh ve Mesh Smooth değiştiricileriyle koltuğa çevirdik.
Ders ile ilgili tüm soru görüş ve önerilerinizi ister bu bölüm dahilinde isterseniz özel mesaj ile iletebilirsiniz. Teşekkürler.
28 Nisan Pazartesi koltuğumuzu kaplama bileşenleri oluşturarak kaplıyacaz.
1.BÖLÜM MODELLEME:
Not: Bu ders 3DS MAX 9 programında hazırlanmıştır.Döküman tarafımdan hazırlanmış olup sadece www.grafikerler.net adresinde yayınlanacaktır.
1-Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere 3DS MAX programının inc ölçü birimini cm olarak değiştiriyoruz.Bunun amacı yapacağımız çalışmanın nizami ölçülerde olmasıını sağlamak.
2-Creat menüsünden bir box oluşturuyoruz ve verilen parametreler doğrultusunda büyüklük değerlerini ve segment değerlerini veriyoruz.Segment cismi oluşturan kafes sistemidir sayısının fazla olması cisim üzerinde daha etkin değişmeleri yapabilmemizi sağlar tabiki bu oranda bilgisayarımız biraz daha ter dökecektir.
3- 3DS max uzayının bize sunmuş olduğu modifier menüsünden ençok kullanılanlar arasında olan FFD 4x4x4 ayarını aktif hale getiriyoruz.Yukarıda görüldüğü gibi sistem tel kafes halinde sarılacaktır.Control Pointse tıklayarak move aktif iken noktalara müdehale edebiliriz.
4-Yan görünüş ekranlarınıda kullanarak yukarıdaki şekli yakalamaya çalışalım.
"Y" yönünde aşağı ve "X" yönünde noktaları sola çekiyoruz.Sonuçta perspektif ekranda bu görüntü olacak.
5-Aşağıdaki şekildede gördüğümüz gibi koltuğumuzun yan kısmını oluşturacak olan ktunun alt kısmındaki noktalarını (ortada kalan 2 nokta ve arkasındakiler) yukarı doğru çekiyoruz.
6-Evet sırada en delikanlı modifier huzurlarınızda EDİT MESH. Edit meshi aktif hale getiriyoruz.
Edit Mesh: Model yüzeyinde değişikler yapmamızı sağlayan geniş bir ayar yelpazesine sahip olan bir modifier ayarıdır.
7-Buraya dikkat.Aşağıdaki uygulamada cismimizin hepsini poligon modunda seçim set ıd numarasını 1 veriyoruz. Yanındaki resimde de görüldüğü gibi seçimlerimizi yaptıktan sonra set ıd numarasını 2 olarak belirliyoruz.Bu farklı yüzeyler kumaş ve ahşap olarak kaplanacak.
8-Seçtiğimiz yüzeyleri daha sonra ayrı ayrı seçerek extrude değerlerini 1cm veya 2cm girerek yükseltiyoruz. Bunun amacı kumaş ve ahşap arasındaki yükseklik farkını göstermek.Değerler ve işlem sırası aşağıdaki gibidir.
9-Yükseklik farklarını belirledikten sonra oluşan köşeleri daha yuvarlak hatlara dönüştürmek için örnek olarak kumaşın üst tarafta kalan ahşap tarafından sıkıştırılmış izlenimini vermesi amacıyla Mesh Smooth modifierını uyguluyoruz ve yumuşatma derecesini 2 yaptığımızda koltuğumuzun yan kısmı birmiş oluyor.
Aşağıda son şeklini görüyoruz.
10-Evet sıra geldi koltuğumuza oturcağımız yere.Bundan sonra yapacaklarımızın sırası koltuğumuzun yan parçasını yapacaklarımızla aynı.Aşağıdada gösterildiği gibi verilen parametreler ışığında yeni bir kutu oluşturuyoruz.
11- İlk vermiş olduğumuz FFD 4x4x4 modiferını bu kutu içinde veriyoruz ve gösterilen noktaları gösterilen yönde çekiyoruz.
12-FFD 4x4x4 işlemi bittikten sonra yine EDİT MESH kullanarak tüm cismi seçiyoruz ve set ıd 1 numarasını veriyoruz.
13-Kutunun ön kısmında bulunan poligonları aşağıdaki gibi 3 sıra halinde seçerek set ıd numarası 2 olarak tanımlıyoruz.
14- Son olrak set ıd 1 ve set ıd 2 değerlerini verdikten sonra yan kutuya uyguladığımız Mesh Smooth ayarını bu kutuyada uyarlayarak yumuşatma derecesini 2 olarak atıyoruz.
15-Koltuğumuzun yan tarafını oluşturacak olan kutuyu SHIFT tuşuna basılı tutarak çekiyoruz ve oluşan yeni kopyayı diğer tarafa göz kararı ile yerleştiriyoruz.Kilitleme yani SNAP sistemini ilerki derslerde değinecem.
16-Sıra geldi son parçamıza yaslanacağımız yer için yeni bir kutu oluşturuyoruz.
Genişlik:15 cm Derinlik:60 cm Yükseklik: 60 cm Segmentler: 10
FFD 4x4x4 kullanarakta üst ve alt noktaları biraz içeri çekiyoruz.
17- Rotate ile yaslanma yerini arkaya doğru eğiyoruz.
18-Aynı diğer kutularda yaptığımız gibi EDİT MESH'i aktif ahle getirerek poligon seçim seviyesinde tüm kutuyu seçip set ıd numarasını 1 üst taraftaki poligonları seçerekte set ıd numarasını 2 olarak tanımlıyoruz.
19- Son parçamızada Mesh Smooth modifierını verdikten sonra yumuşatma derecesini 2 olarak tanımlıyoruz.
20- Aşağıda son resimde de görüldüğü gibi 4 kutuyu FFD 4x4x4, Edit Mesh ve Mesh Smooth değiştiricileriyle koltuğa çevirdik.
Ders ile ilgili tüm soru görüş ve önerilerinizi ister bu bölüm dahilinde isterseniz özel mesaj ile iletebilirsiniz. Teşekkürler.
28 Nisan Pazartesi koltuğumuzu kaplama bileşenleri oluşturarak kaplıyacaz.