TimuRRendeR
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 26 Mar 2008
- Mesajlar
- 44
- Tepkime puanı
- 2
Evet arkadaşlar geç oldu ama yetiştirebildim. Bu dersimizde koltuğumuzun kaplamalarını ve gerekli ayarlamalarını yapıcaz.
1-
Materyal butonuna basıyoruz ve yukarıdaki resimdede gösterildiği gibi standart konumda olan kaplama çeşidini Multi-Sub Object olarak değiştiriyoruz. Bu malzemenin özelliği 1 modelle birden fazla kaplama eklememize yarıyor.
2-
Multi-Sub Object seçildikten sonra gelen pencereden Discard old material kısmını işaretliyoruz ve 10 slottan oluşan bir pencere geliyor. Bu slotları set number kısmından 2'ye düşürüyoruz.Bunun sebebi koltuğumuzda kaplama olarak sadece kumaş ve ahşap olması.
3-
2 slota düşen materyallerden 1.'sini seçim V-ray kaplamasına dönüştürüyoruz. İzleyeceğiniz yol yukarıda verilmiştir.
4- [/URL]
V-ray malzeme menüsü açıldıktan sonra yukarıda verilenler doğrultusunda Diffuse'ye tıklayıp açılan menüden Bitmap'i tıklıyoruz ve buradan da zevkinize göre bir kumaş kaplamasın seçiyoruz.
5-
Tabiki bu kumaşta biraz kabartma olması lazım. Bunun içinde yine V-ray kaplama menüsünün altında olan kaplama özelliklerinden BUMP kısmını seçerek none yazan yere NOİSE atıyoruz. Yukarıda işlem sırası verilmiştir.
6-
Mavi kareler içine aldığım yerdeki butonlarla materyal menüleri içerisinde bir önceki ve sonraki işlemlerinizi takip edebilirsiniz. 1. slota kumaş kaplamasını vermiştik.Sırada 2. slot var buna tıklıyoruz ve aynı işlem sırasını yürütüyoruz. V-ray malzemeyi seçiyoruz.
7-
Kumaş oluştururken izlediğimiz yol aynı ahşap içinde geçerli. Yukarıdaki resimde gösterilmiştir.
8-
Ahşap kaplamayı seçtikten sonra yukarıda kırmızı çerçevede belirtilmiş alan içerisindeki değişiklikleri aynen yapıyoruz. Mavi okla gösterilen yansıma değeridir.Bu sizin belirleyeceğiniz bir ayar. Renk ne kadar açık olursa yansıma o kadar artar.
9-
Koltuğumuzu seçerek yada parçalarını tek tek seçerek kırmızı çember içine aldığım yere tıklıyoruz ve materyaller bu şekilde modelimize geçmiş oluyor.Eğer kaplamaları göremiyorsak 8. resimde yukarıda bulunan mavi-beyaz kareli küpe tıklayarak bu sorunu aşabilirsiniz. Tabiki ahşap ve kumaş için tıklıyoruz.
10-
Evet arkadaşlar Koltuk Yapımı dersinin 2. bölümü olan kaplama dersini bitirmiş olduk. 3. Dersimizde Işık ve render ayarlarına giriş yapıcaz. Bakalım koltuğumzu son derste tanıyabilecekmiyiz. Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
NOT: KOLTUK YAPIMI BÖLÜM 2 (KAPLAMA) Adlı döküman Koltuk Yapımı ders dizisinin 2. bölümü olup tarafımdan hazırlanmıştır www.grafikerler.net kullanıcıları için yayınlanmıştır.
1-
Materyal butonuna basıyoruz ve yukarıdaki resimdede gösterildiği gibi standart konumda olan kaplama çeşidini Multi-Sub Object olarak değiştiriyoruz. Bu malzemenin özelliği 1 modelle birden fazla kaplama eklememize yarıyor.
2-
Multi-Sub Object seçildikten sonra gelen pencereden Discard old material kısmını işaretliyoruz ve 10 slottan oluşan bir pencere geliyor. Bu slotları set number kısmından 2'ye düşürüyoruz.Bunun sebebi koltuğumuzda kaplama olarak sadece kumaş ve ahşap olması.
3-
2 slota düşen materyallerden 1.'sini seçim V-ray kaplamasına dönüştürüyoruz. İzleyeceğiniz yol yukarıda verilmiştir.
4-
V-ray malzeme menüsü açıldıktan sonra yukarıda verilenler doğrultusunda Diffuse'ye tıklayıp açılan menüden Bitmap'i tıklıyoruz ve buradan da zevkinize göre bir kumaş kaplamasın seçiyoruz.
5-
Tabiki bu kumaşta biraz kabartma olması lazım. Bunun içinde yine V-ray kaplama menüsünün altında olan kaplama özelliklerinden BUMP kısmını seçerek none yazan yere NOİSE atıyoruz. Yukarıda işlem sırası verilmiştir.
6-
Mavi kareler içine aldığım yerdeki butonlarla materyal menüleri içerisinde bir önceki ve sonraki işlemlerinizi takip edebilirsiniz. 1. slota kumaş kaplamasını vermiştik.Sırada 2. slot var buna tıklıyoruz ve aynı işlem sırasını yürütüyoruz. V-ray malzemeyi seçiyoruz.
7-
Kumaş oluştururken izlediğimiz yol aynı ahşap içinde geçerli. Yukarıdaki resimde gösterilmiştir.
8-
Ahşap kaplamayı seçtikten sonra yukarıda kırmızı çerçevede belirtilmiş alan içerisindeki değişiklikleri aynen yapıyoruz. Mavi okla gösterilen yansıma değeridir.Bu sizin belirleyeceğiniz bir ayar. Renk ne kadar açık olursa yansıma o kadar artar.
9-
Koltuğumuzu seçerek yada parçalarını tek tek seçerek kırmızı çember içine aldığım yere tıklıyoruz ve materyaller bu şekilde modelimize geçmiş oluyor.Eğer kaplamaları göremiyorsak 8. resimde yukarıda bulunan mavi-beyaz kareli küpe tıklayarak bu sorunu aşabilirsiniz. Tabiki ahşap ve kumaş için tıklıyoruz.
10-
Evet arkadaşlar Koltuk Yapımı dersinin 2. bölümü olan kaplama dersini bitirmiş olduk. 3. Dersimizde Işık ve render ayarlarına giriş yapıcaz. Bakalım koltuğumzu son derste tanıyabilecekmiyiz. Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
NOT: KOLTUK YAPIMI BÖLÜM 2 (KAPLAMA) Adlı döküman Koltuk Yapımı ders dizisinin 2. bölümü olup tarafımdan hazırlanmıştır www.grafikerler.net kullanıcıları için yayınlanmıştır.
Son düzenleme: