Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Nesnenin kendisinin ışık yayması

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Merhaba,
Ben bir eğitim programında gösterilenleri yaparak bu çalışmayı ortaya çıkardım,
ama duvara yaptığım lambaların ışığı yukarı olduğu kadar
etrafınada yayılması gerek normal olarak bunu nasıl yapabilirim.
Yardımcı olanlara şimdiden Teşekkür ederim.

imekan23.jpg
 
Son düzenleme:

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Flood yapıyorum ama bunu öğrendim merak eden arkadaşlar için buraya yazıyorum

(bunu defalut render ile yapmanız zor ve zaman alıcı bir iştir
eğer merak ediyorsanız raytrace diye bir özellik var ışık yansımaları ortamı aydınlatması gibi
ama bana sorarsanız vray e geçin derim sitemizde vray ile bir sürü ders mevcut)
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
namesteee öncelikle iyi çalışmalar dilerim, sorunun cevabını anlatmaya çalışıcam, fakat uyguladığım yöntem vray kullananlar için geçerli,

öncelikle bir küre yap, yaptığın küre, çalışmandaki apliklerin (lambaların) içine giricek büyüklükde olsun, bu küreyi ampul olarak düşün,

1.Meterial editörü açıyorsun,
2.Boş bir slot saçtikten sonra,
3.Bilin Basic Parameters bölümünden, Self-ilumination değerini, 0'dan 100'e çıkarıyorsun.
4.slotun Diffuse rengini beyaz yapıyorsun,
5.Bu işlemleri yaptıktan sonra , sıra hazırladığın küreye vray özelliği katmaya geliyor,
6.Meterial Map/Browser penceresini açıyorsun,
7. Bu kısımdan Yandaki pencerede açılan vray özellikleri içindeki, varymtvrapper özlliğini seçiyoruz.
8. Hazırladığımız meteryali küreye atıyoruz (Kaplıyoruz).

yapman gereken işlem bu kadar, artık renderlarda ortaya çıkacak bir ambülün var,
fakat önemli olan bir konu, bu ampulün etrafına ışık yayması için yapman gereken, sahnendeki apliklerin içine bu hazırladığın ampulleri yerleştiriyorsun, ve her yerleştirdiğin, ampulun, yakınına ommi ışık yerleştiriyorsun (ommi ışıkların multipilier değerleri, 0.1 - 0.25 -0.35 olmalı yani düşük değerde ommi kullanmalısın) bu ommi ışıkları da yerleştirdikten sonra, sahnene genel bir aydınlatma ışığı koyucaksın, render aldığında, sahnen genel olarak aydınlanmış, hazırladığın ambuller, yanlarındaki ommilerden etkilenmiş olarak ışık yaymaya başlicak, hemde mükemmel bir ışık, işlem bukadar, sen ampullerin yanına koyduğun, ommi değerleriyle vaya ışık renkleriyle oynayarak değişik sonuçlarda alabilirsin,
 

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.
Sizin dediğiniz gibi şimdi uygulama yapıyorum yapınca buraya yeni çalışmayı ekliycem,
iyi çalışmalar...
 

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Objenin ışıması

Ben bu olayı farklı bir yoldan çözdüm sizinle daha sonra ders olarak paylaşacağım, ihtiyacı olanlar faydalansın.
Elde ettiğim sonuç:
namaste305s305kl305.jpg
 

caglarisbilir

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
camdan gelen ışıgın koltuğu hiç etkilememesi dikkatimi çekti saygılarımla...
 
Üst