Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Önerileriniz ne olabilir acaba ?

bboymuzo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
86
Tepkime puanı
0
İlk öncelikle siz saygı değer grafik ve grafik tasarımcı ustalarıma sevgilerimi iletiyorum,

bir kaç sorum olacak ilköncelikle bu işe 1 ay olmadı başlayalı ve kendimden emin değilim bu işi öğrenip öğrenemeyeceğimden aklıma takılanları ben biraz yazıyım

Örneği kendi yaptığım logolara bakarakdan diğer logolara bakıyorum aralarında uçurum kadar fark görüyorum bunun tabiki nedeni çalışmak gözlem vs vs fakat ben bunları becerebilecekmiyim hiç bilmiyorum savaşıyorum çalışıyorum ama çizemiyorum tipografi sallamasyon fgürlerle amblem logo yapmaya çalışıyorum yani nasıl anlatacagımı gercekden fazla bılmıyorum tam soyle prof ca aklıma gelen bır fkır olmuyor , içimden dıyorum hadi geldi ben bunu corelde nasıl dokecem çizime ayrıca kurs sürecindeyim şuan kursa gidiyorum...

içimde daha kucuk kucuk ayrıntılar var yazmadım inşallah anlatabilmişimdir peki bu sıkıntıları aşmam nasıl olabilir maddeler halinde lütfen sıkıntılarıma ilaç :sleepy:



bir kaç çalışma:

i5783330_twinmix-jpg


i5783053_victory-jpg


i5776040_minimal-jpg


i5770952_cs-logo-jpg


yjrdI.jpg
 

Benzer konular

muhendisane

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
75
Tepkime puanı
3
7. Bir işte en iyi olmak için ne kadar süreye ihtiyaç var?
Yurt dışında yapılan birkaç araştırmada, kendi alanında çok iyi olan insanların, mesleklerinde bu ustalık seviyesine ulaşmadan önce en az 10.000 saat sırf o işe odaklı yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Normal mesai saatleriyle yaklaşık beş yılı bulan bir süredir bu.
8. Yeni bir alanda kariyer yapıyorum, çok şey veriyorum ama geri dönüş alamıyorum. Yanlış yolda mıyım, acele mi ediyorum?
Yeni bir alanda kariyer yapıyorsanız, hayatınızın yaklaşık 10 yılını gözden çıkarmalısınız. ilk yıl 10 verseniz de, bir alabilirsiniz. İkinci yıl, yine 10 verirseniz, bu defa iki geri dönüş alırsınız. Üçüncü yıl 10 vermeye devam ederseniz, üç alırsız.
Aradaki farklar aslında boşa gitmez, o alanda başarılı olunca, bir noktadan sonra bir verip on almaya başlayabilirsiniz. bu konuda akademik araştırmalar olmasa da, inanıyorum ki, bir insan 10 yıl oyunca bir alanda sürekli çaba gösterirse, o alanda gelebileceği yer, o kişinin o alandaki kapasitesini yeterince gösterir.
Mmin Sekman | Baar Dnr, Konuuru, Yazar! |

“Yaratıcılık, gelişmiş toplumlarda sadece sanat, tasarım gibi alanların tekelinde değil. Yaratıcılık kavramı, estetik duyarlılıkla beraber çekirdek ailenin büyümesinde, ilkokullarda, toplumu oluşturan her adımda devreye girmekte ve bireysel gelişimin yapı taşlarından biri olarak değerlendirilmekte. Bizde ise “Çok okuma, gözün bozulur!” anlayışı hâkimdir. Bilgisiz, altyapısız kişiler, ellerindeki araçları da ancak bildikleri kadar kullanabiliyorlar. Sennett, iyi bir zanaatkârın yetişmesi için yaklaşık on bin saatlik bir deneyime gereksinim olduğunu söylüyor. Türkiye’de bu süre, birkaç aylık kurslarla karşılanmaya çalışılıyor. Sonuç olarak nicelik artıyor, ama nitelik azalıyor.”
GENNARATION – Ömer Durmaz: Kavramsal düşünmeden özgün iş üretilemez

İbrahim Ergüden: GRAFİK KURALLARINA UYALIM, UYMAYANLARI UYARALIM
İbrahim Ergüden: LOGO TASARIMINA DAİR
İbrahim Ergüden: PRATİK TİPOGRAFİ NOTLARI

• Tasarlanacak işin, kağıdın yüzeyine ait, orada kalan bir iş değil, kurulması gereken bir mekan, inşa edilecek bir yapı olduğunu billmek,

• Metnin görüntü, görüntünün metin olduğunu farketmek,

• Güzel-çirkin değerlendirmelerine karşı çıkmak,

• Fikrin anahtar unsur olduğunu, iyi fikrin iyi biçimi getirebileceğini bilmek,

• İyi bir fikir yoksa, çözümü dekorasyonda, süste arama kolaylığına kaçmamak,

• Sunuşu düşünceye tercih etmemek, sunuşu düşüncenin sunulması için kullanmak,

• Görünürde kolay, görünürde basit olanın içinde ne kadar çok düşünce yattığını bilmek,

• Yeteneğin, düşüncenin önünden düşüncenin arkasına geçtiğini bilmek,

• İzleyiciyi dışarıdan içeri, izleyenden katılana çeken bir tasarım anlayışını tercih etmek,

• Kandırma, baştan çıkarma yolu yerine, bilgilendirme, ikna etme yolunu tasarım anlayışı olarak kabul etmek,

• İyi tasarımın, iyi sattıran ya da kendini iyi satan tasarım olmadığını bilmek,

• Her şeyin çok fazla tasarlandığı, tasarımın içeriğin kendisi haline geldiği günümüz moda çözümlerinde, içeriği aşırı tasarım elemanlarından arındırmak, içeriği öne çekmek,

• Tasarım çözümünü, tasarım probleminin kendisinde aramak,

• Tasarımı, yapılacak “iş”in içinde bulmak,

• Malzemeyi bir tasarım unsuru olarak kullanmak,

• Sürekliliğin tasarım olduğunu farketmek,

• Günün geçerli tarzlarına, üsluplarına bağlı olmayan, tarzlara mahkum olmayan bir tasarım anlayışını yerleştirmek,

• Giderek tarzı ve dekorasyonu reddererek, görünen süsün arkasındaki gerçek tasarımı öne çıkarmak,

• Tasarlanmış bir ürüne bakıldığında, ilk görünenin tarz olmamasını sağlamak,

• Tarzın seçilemeyeceğini, tarzın ancak oluşabileceğini bilmek,

• Tarzın önceden seçildiği tasarım anlayışına karşı çıkmak,

• Tasarımı yazı karakteri ve tipografik üslup gibi yüzeysel etkilerden arındırmak,

• Tasarım sorunlarının yazı karakteri seçimiyle çözülemeyeceğine inanmak,

• Dikkatin, tasarlanan “iş”in bütününden, yazı karakterine kaymasını önlemek,

• Tarif eden, açıklayan, resimleyerek açıklayan, “açık eden” bir tasarım anlayışından uzak durmak,

• Kendini, her şeyi, hemen anında anlatmayan, göstermeyen. bakıldığı anda bitmeyen, giderek keşfedilen bir tasarım anlayışını geliştirmek,

• Yeni formlar, yeni görüntü biçimleri önermek yerine, yeni anlama biçimleri, yeni algılama biçimleri önermek.
https://www.grafikerler.net/bir-neo-modernist-manifesto-t100411.html

“İlk iş bence, iyi temel metin dizgi kurallarını öğrenmek ve sonra da deneysel işlerle başlamak olmalıdır. Biraz saçma geliyor biliyorum ama, bazı şeyleri değiştirmek için heves ve arzu yanında, karşı gelinecek kurallar hakkında da bilgi sahibi olunması gerekir.

İlk aşamada harf formlarının yapıları hakkında bilgi gerekir. İnsanlar en azından yazı karakterlerinin mödülerliğiyle ya da onları filtrelerden geçirmekle uğraşmaktansa, tırnaklı harf tasarımının çeşitliliğini ve zorluklarını anlasalar, benzer yazı karakterlerinin birçoğu zaten yok olur.

Eleştirel farkındalık kadar önemli olan bir diğer unsur, kişinin kendi disiplinin ve tarihin içerisinde nerede bulunduğunun bilincidir. Bu üç şey, en azından tipografinin karmaşıklığını anlamak ve yenilikçi olabilecek işler için gerekli olan parametreleri sağlayacaktır.

Sanki problemin bir bölümü artık, üniversitelerin tipografinin temellerini öğretmeyi unutmuş olmasından kaynaklanıyor. Eğitmenler mi korkuyor, yoksa öğrenciler mi öğrenemeyecek kadar tembel bilmiyorum. Gösterişli tipografiler yapmış ama yanındaki açıklama yazısının dizgisiyle uğraşmamış birçok insanın portfolyosunu gördüm. Bu benim için, bütün işin anlamını yitirmesine sebep oluyor.”

Jonathan Barnbrook (Grafik tasarımcı - Font tasarımcısı)
-+-+<<<///_VirusFonts_/_fonts_///>>>+-+-
Barnbrook

Massimo Vignelli:
"Gerçekten sınırımı zorlarsam bir düzine güzel yazı karakteri var diyebilirim. Ben üç tanesinden fazlasını kullanmıyorum."
https://www.grafikerler.net/psd-formatinda-film-afisleri-bulabilir-miyim-t116257.html

https://vimeo.com/17366029
https://spiekermann.com/en/

https://www.grafikerler.net/turkce-fontlar-hakkinda-t42673.html?langid=1

tipografi-tabletleri-001.jpg


tipografi-tabletleri-003.jpg


tipografi-tabletleri-002.jpg

https://www.tipograf.com/

2wider600.jpg

A Closer Look At Type « Logo Design Portfolio | Logomotive, a Custom Logo Design Company

av.jpg

Terminology Of A Letterform « Logo Design Portfolio | Logomotive, a Custom Logo Design Company

- Güzel sanatlar mezunu olduğu halde çizmeyi öğrenememiş pek çok adam görmüş biriyim… Peki bunlara tasarımcı diyebilir miyiz?.. Hayır efendim diyemeyiz; zira tüm tasarım disiplinlerinin geliştirme süreçleri çizerek başlar ve olgunlaşır. Yani sadece tasarım programlarını kullanabilen, ancak çizemeyen, eskiz yapamayan ve bileğini kullanamayanlar gerçek tasarımcı olamaz. Tasarımcı için, tıpkı “yumurta mı tavuktan? tavuk mu yumurtadan?” sorunsalında olduğu gibi; düşünürken çizen, çizerken de düşünen adamdır” da diyebiliriz pekâlâ. Zira, rasgele çizimler yaparken bile parlak fikirler yakalamak her zaman mümkündür.

- Tasarımcının eli kalem ve fırça tutabilmeli ki; hem fikirlerini hızlıca eskizleyebilsin, hem de –gerektiğinde- illüstratif öğeleri resmedebilsin:

05_drawing2.jpg

White Rhino Productions ( logo case ) | Logoblink.com

davidson-logo-sketch.jpg


- Yani çizemeyen kişi, asla illüstratif/stilize/kaligrafik logo, piktogram, motif, font veya maskot tasarlayamaz, storyboard çizemez… Öyleyse sormak lâzım; geriye ne kaldı?
 
Son düzenleme:

bboymuzo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
86
Tepkime puanı
0
gerçekden makale çok iyi gözüküyor şuan kursa gideceğim akşam geldiğimde ilk işim bunu okumak olacak çok teşekkürler
 
Üst