reaper8100
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 2 Nis 2009
- Mesajlar
- 53
- Tepkime puanı
- 20
evet arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar kendi hazırladığım bir dersi sizlerle paylaşmak istedim. cs4 ile birlikde gelen 3d özelliklerinden bir kısmını anlatıp bu özelliklerden nasıl istifade edebileceğiniz göstereceğim(genelde özel ders olarak anlatırım bu konuyu :wink. çoğunlukla 3d ile gördüğüm anlatımlar, rotasyon işleri ile alakalı. bu ders, bunların dışında farklı bir ders olacak.
öncelikle 500x500px beyaz renkli bir sayfa açarak çalışmama başlıyorum...
sayfayı açtıktan sonra, üst 3D panelinden "new shape from layer + sphere" komutunu uyguluyorum. böylece beyaz arka plan görüntümüz kalkıyor ve bir küre görüntüsü oluşuyor.
ardından window 3D panelini aktif hale getiriyoruz.
açılan panelde sphere material yazan kısma tıklayın ve altta ki resimde gösterdiğim diffuse satırında bulunan sekmeye tıklayarak "new texture" komutunu uygulayın
bu sekmeye tıkladığınız anda sphere material diffuse diye yeni bir döküman açacak. resimde gösterdiğim değerleri giriyorum. (küreyi oluştururken açtığım ilk dökümanın en değerinin 2 katı yani 1000x500 px)
döküman değerlerini girip ok dediğinizde yeni bir dökümanın açıldığını göremiyeceksiniz fakat layer panelinde küremizin olduğu layerde sphere material diffuse diye güncellenen bir sekme göreceksiniz.
şimdi bu sekmeye çift tıkladığınız anda hemen sizi 1000x500 px değeri verdiğiniz sphere material diffuse sayfasına yönlendirecek.
evet şimdi nedir bu sayfa... bu sayfa oluşturduğunuz kürenin kaplamasını atıyacağınız sayfadır arkadaşlar. buraya yapacağınız herşey kürenize geçiş yaptığınızda size sorularak atanacaktır. şimdi kaplamamı hazırlıyorum.
öncelikle aldığım bu renkle background katmanını renklendiriyorum. hemen ardından klavyemden "D" tuşuna basıp renkleri defult ediyorum(böylece ön renk siyah arka renk beyaaz olacaktır)yeni bir layer açıp içini beyazla renklendiriyorum ve ardından filter+texture+stained glass filtresine girip aşşağıdaki değerleri uyguluyorum.
bu filtreyi uyguladıktan sonra filter+stylize+embos filtresini aşşağıdaki değerlerle aktarıyorum.
tüm bu işlemlerden bu katmanın blending modunu softlight olarak ayarlıyorum. aşşağıdaki gibi bir görüntü elde ediyorum.
şimdi view + new guide seçeneğine girin ve ilk 250 px vertical sonrada işlemi tekrarlıyarak değere 750 px vertical guide ekleyin böylece sayfanın tam ortasında kullanacağınız 500x500 px lik alanı göreceksiniz
şimdi basketboll topunun üzerindeki çizgisel desenleri oluşturacağım bunun için öncelikle tam ortada ayarladığım alana şöyle bir desen çiziyorum.
şimdi bu deseni kopyalayarak topun üzerinde olacak diğer kısımları oluştruyorum.
evet üzerini artık istediğiniz gibi düzenleyebilir yazı veya başka görseller ekleyebilirsiniz(katmanları birleştirmenize gerek yok bir sonraki işlem için bazı ayrımlar yaparken kullanacağız katmanlarımızı). şimdi küremizin olduğu dökümana geçiş yapıyoruz. ve hemen bize onaylama paneli geliyor ve ok diyoruz.
topumuz bizim verdiğimiz kaplamayla hazır. şimdi aşşağıda gösterdiğim işlemi yapıyoruz.
evet 3d panelinden bump yazan satırda gösterdiğim yere tıklayarak "new tekture" diyoruz.gelen sphere material bump isimli yeni döküman oluşturma paneline aşşağıdaki değerleri ekliyorum.
peki nedir bump? bump arkadaşlar kabaca renk haritasına renk geçişlerine göre girinti, çıkıntı, kabarık veya oyuk yüzeyler oluşturan işlemdir. bunp işlemi renk geçişine göre etki alır. burda kullanacağınız ren geçişi siyah ve beyaz ve ara gri tonlarla olsun. açık tonlar yükselti koyu tonlar girinti oluşturur. biz bump haritası olarakda yine texture olarak ayarladığımız dokuyu kullanacağız. yine öncelikle basket topumuzun olduğu katmanda bunp diye bir kısmın güncellendiğini görüyoruz. hemen buraya çift tıklıyoruz.
böylece bump işlemini aktaracağımız sayfa açılacak. şimdi dökümanların içinde sphere matirial diffuse yani kaplamayı oluştuırduğum dökümana geçiyorum. burda bulunan katmanları ikiye ayırıyorum. öncelikle burda background layerinde basket topumuzun rengi var bu katmanla bir üst kısımda softligt verdiğim doku kısmının bulunduğu katmanı birleştiriyorum. daha sonra çizgisel desenlerimin olduğu tüm layerleri kendi arasında birleştiriyorum(yazı veya diğer görselleri bu işin dışında bırakıyorum ama siz isterseniz ekleyebilirsiniz). sonrada renkli zemini kopyalayarak bunp sayfasına yapıştırıyorum.
sonrada çizgi desenlerimi (siyah olan tüm desenleri) kopyalayarak bump sayfasına yapıştırıyorum. böylece bump sayfasında backgrounla birlikte 3 katman oldu.bunlardan renkli olana "yuzey" çizgilerin olduğu kısmada "çizgi hatları" ismini verdim.
evet şimdi yuzey isimli katmanımı eçiyorum ve sırasıyla, image+adjustment+ desature ve image + adjustment + invert işlemlerini uyguluyorum. bu bizim için yeterli olacaktır.
evet şimdi basket topumuzun olduğu sayfaya geri dönüyorum ve işlemi onaylıyorum. artık girinti çıkıntılarımızda hazır.
evet şimdi geldik can alıcı işlemimiz olan ışıklandırmaya. şimdi gene 3d paneline tıklıyoruz ve sphere material sekmesi işaretli iken alttaki panelden glossiness sekmesinden new texture komutunu uyguluyoruz. işlem yine aynı olacak açılacak sayfa ebatını girin. ok dediğiniz anda direkt olarak ışıklandırmayı alacaksınız.
3d paneline gelerek infinite light sekmelerini seçip yüzeyinize düşen ışıkların yandaki araçlardan yönlerini veya intensity ile şiddetlerini ayarlayarak veya ışık tipi ve rengi seçerek istediğiniz gibi ışıklandırma alabilirsiniz. veya glossiness dökümanına giderek sayfayı renklendirip ışıklandırmayı da değiştirebilirsiniz tercih sizin.
evet artık topumuzu istediğimiz gibi kullanabilriz. bu yöntemi kullanarak farklı şeyler oluşturmanız mümkün. umarım hoşunuza gider ve sizlere yeni fikirler katar. kendi yaptığınız uygulamalarıda bu sayfada görmek isterim. eğer herhangibir sorunla karşılaşırsanız hemen bildirin yardımcı olurum. işlerimden fırsat bulursam 3d render olayından da bahsetmek isterim sizlere. şimdilik hoşcakalın...
öncelikle 500x500px beyaz renkli bir sayfa açarak çalışmama başlıyorum...
sayfayı açtıktan sonra, üst 3D panelinden "new shape from layer + sphere" komutunu uyguluyorum. böylece beyaz arka plan görüntümüz kalkıyor ve bir küre görüntüsü oluşuyor.
ardından window 3D panelini aktif hale getiriyoruz.
açılan panelde sphere material yazan kısma tıklayın ve altta ki resimde gösterdiğim diffuse satırında bulunan sekmeye tıklayarak "new texture" komutunu uygulayın
bu sekmeye tıkladığınız anda sphere material diffuse diye yeni bir döküman açacak. resimde gösterdiğim değerleri giriyorum. (küreyi oluştururken açtığım ilk dökümanın en değerinin 2 katı yani 1000x500 px)
döküman değerlerini girip ok dediğinizde yeni bir dökümanın açıldığını göremiyeceksiniz fakat layer panelinde küremizin olduğu layerde sphere material diffuse diye güncellenen bir sekme göreceksiniz.
şimdi bu sekmeye çift tıkladığınız anda hemen sizi 1000x500 px değeri verdiğiniz sphere material diffuse sayfasına yönlendirecek.
evet şimdi nedir bu sayfa... bu sayfa oluşturduğunuz kürenin kaplamasını atıyacağınız sayfadır arkadaşlar. buraya yapacağınız herşey kürenize geçiş yaptığınızda size sorularak atanacaktır. şimdi kaplamamı hazırlıyorum.
öncelikle aldığım bu renkle background katmanını renklendiriyorum. hemen ardından klavyemden "D" tuşuna basıp renkleri defult ediyorum(böylece ön renk siyah arka renk beyaaz olacaktır)yeni bir layer açıp içini beyazla renklendiriyorum ve ardından filter+texture+stained glass filtresine girip aşşağıdaki değerleri uyguluyorum.
bu filtreyi uyguladıktan sonra filter+stylize+embos filtresini aşşağıdaki değerlerle aktarıyorum.
tüm bu işlemlerden bu katmanın blending modunu softlight olarak ayarlıyorum. aşşağıdaki gibi bir görüntü elde ediyorum.
şimdi view + new guide seçeneğine girin ve ilk 250 px vertical sonrada işlemi tekrarlıyarak değere 750 px vertical guide ekleyin böylece sayfanın tam ortasında kullanacağınız 500x500 px lik alanı göreceksiniz
şimdi basketboll topunun üzerindeki çizgisel desenleri oluşturacağım bunun için öncelikle tam ortada ayarladığım alana şöyle bir desen çiziyorum.
şimdi bu deseni kopyalayarak topun üzerinde olacak diğer kısımları oluştruyorum.
evet üzerini artık istediğiniz gibi düzenleyebilir yazı veya başka görseller ekleyebilirsiniz(katmanları birleştirmenize gerek yok bir sonraki işlem için bazı ayrımlar yaparken kullanacağız katmanlarımızı). şimdi küremizin olduğu dökümana geçiş yapıyoruz. ve hemen bize onaylama paneli geliyor ve ok diyoruz.
topumuz bizim verdiğimiz kaplamayla hazır. şimdi aşşağıda gösterdiğim işlemi yapıyoruz.
evet 3d panelinden bump yazan satırda gösterdiğim yere tıklayarak "new tekture" diyoruz.gelen sphere material bump isimli yeni döküman oluşturma paneline aşşağıdaki değerleri ekliyorum.
peki nedir bump? bump arkadaşlar kabaca renk haritasına renk geçişlerine göre girinti, çıkıntı, kabarık veya oyuk yüzeyler oluşturan işlemdir. bunp işlemi renk geçişine göre etki alır. burda kullanacağınız ren geçişi siyah ve beyaz ve ara gri tonlarla olsun. açık tonlar yükselti koyu tonlar girinti oluşturur. biz bump haritası olarakda yine texture olarak ayarladığımız dokuyu kullanacağız. yine öncelikle basket topumuzun olduğu katmanda bunp diye bir kısmın güncellendiğini görüyoruz. hemen buraya çift tıklıyoruz.
böylece bump işlemini aktaracağımız sayfa açılacak. şimdi dökümanların içinde sphere matirial diffuse yani kaplamayı oluştuırduğum dökümana geçiyorum. burda bulunan katmanları ikiye ayırıyorum. öncelikle burda background layerinde basket topumuzun rengi var bu katmanla bir üst kısımda softligt verdiğim doku kısmının bulunduğu katmanı birleştiriyorum. daha sonra çizgisel desenlerimin olduğu tüm layerleri kendi arasında birleştiriyorum(yazı veya diğer görselleri bu işin dışında bırakıyorum ama siz isterseniz ekleyebilirsiniz). sonrada renkli zemini kopyalayarak bunp sayfasına yapıştırıyorum.
sonrada çizgi desenlerimi (siyah olan tüm desenleri) kopyalayarak bump sayfasına yapıştırıyorum. böylece bump sayfasında backgrounla birlikte 3 katman oldu.bunlardan renkli olana "yuzey" çizgilerin olduğu kısmada "çizgi hatları" ismini verdim.
evet şimdi yuzey isimli katmanımı eçiyorum ve sırasıyla, image+adjustment+ desature ve image + adjustment + invert işlemlerini uyguluyorum. bu bizim için yeterli olacaktır.
evet şimdi basket topumuzun olduğu sayfaya geri dönüyorum ve işlemi onaylıyorum. artık girinti çıkıntılarımızda hazır.
evet şimdi geldik can alıcı işlemimiz olan ışıklandırmaya. şimdi gene 3d paneline tıklıyoruz ve sphere material sekmesi işaretli iken alttaki panelden glossiness sekmesinden new texture komutunu uyguluyoruz. işlem yine aynı olacak açılacak sayfa ebatını girin. ok dediğiniz anda direkt olarak ışıklandırmayı alacaksınız.
3d paneline gelerek infinite light sekmelerini seçip yüzeyinize düşen ışıkların yandaki araçlardan yönlerini veya intensity ile şiddetlerini ayarlayarak veya ışık tipi ve rengi seçerek istediğiniz gibi ışıklandırma alabilirsiniz. veya glossiness dökümanına giderek sayfayı renklendirip ışıklandırmayı da değiştirebilirsiniz tercih sizin.
evet artık topumuzu istediğimiz gibi kullanabilriz. bu yöntemi kullanarak farklı şeyler oluşturmanız mümkün. umarım hoşunuza gider ve sizlere yeni fikirler katar. kendi yaptığınız uygulamalarıda bu sayfada görmek isterim. eğer herhangibir sorunla karşılaşırsanız hemen bildirin yardımcı olurum. işlerimden fırsat bulursam 3d render olayından da bahsetmek isterim sizlere. şimdilik hoşcakalın...