kasta095
👑Efsanevi Grafiker👑
- Katılım
- 23 Mar 2008
- Mesajlar
- 4,835
- Tepkime puanı
- 173
İlk önce derse başlamadan bilmeyen arkadaşlara, Piksel Art (Pixel Art) için kara kalem ve silgi kullanacağımızı söylemek isterim.
I. Baş çizmek
Size, bu derste nasıl çizimden kukla için eskiz oluşturacağımızı göstermek istiyorum.
1. İlk önce daire çiziyoruz. (resim 1)
2. Daha sonra bu daireye resim 2 deki gibi çene kısmı çiziyoruz.
3. Dairenin altta olan çizgisi bize lazım değil. Onun için onu çizgiyi siliyoruz. Bu durumda bizim karşımıza basit bir baş çizimi çıkıyor. Daha sonra iki çizgi çiziyorum (yatay / dikey) Bu şekilde göz ve burun kısmını doğru bir şekilde hizalayacağız. Daha sonra göz boşluklarını çiziyoruz. Bunun için merkez noktaları tam horizontal çizgi üstende olacak. Göz arasında boşluk, göz büyüklüğü kadar olması gereklidir. Solda ve sağda boşluklar göze göre ½ kadar olmalı.
4. Gözler için bazı detaylar ekliyoruz. Gözümüzün üst kısmına biz çizgi çiziyoruz. Gözden biraz daha uzun bir çizgi çizerek göz kapağı hissi veriyoruz. Kirpik için çizgi biraz daha kalın yapıyoruz. Daha sonra gözbebeği kısmını ve tabiî ki kaşları belirliyoruz.
5. Burnu belirmek için ben küçük bir çizgi oluşturdum. O çizgiye eğer dikkatli bakarsanız çene kısmı ve kaşların tam ortasında. Burnu çizmek için benim gibi çizmenize gerek yok. Her yüz farklıdır. Sizde istediğiniz gibi çizebilirsiniz.
6. Burnun altına ağız çiziyoruz. Resimde benim nasıl dudak çizdiğimi sizde görebilirsiniz. Göz bebeklerinden iç kısmında iki dikey çizgi çiziyoruz. Çizgimiz ve dudak kenarları bir birinin üzerine gelmesi lazım. İlk önce üst dudağı, daha sonra ise alt dudağı çiziyoruz. Yine istediğiniz gibi dudak çizebilirsiniz. Benim gibi çizmeye çalışmayın, her dudakta aynı değildir. (Dikey çizgiyi silebilirsiniz. Artık bize lazım değil.)
7. Şimdi sıra geldi kulakları çizmeye. Ben tekrar yardım için hafif çizgi çiziyorum. (Resimde sizde görebilirsiniz) Üst kısmı kulaklar ve kaşlarla aynı hizada olması lazım. Alt kısımsa bu durumda burun alt noktasına hizalı olmalı.
8. Şimdi kulak ve yüzü bölen çizgiyi biraz siliyoruz. Yani kalınlığını azaltıyoruz ve kulakların iç kısmını çiziyoruz.
II. Beden Orantısı
Çizim sanatında beden çizmek için baş boyutu kullanılır. İdeal vücut 8 baş büyüklüğü kadar hesaplanır. Resme bakarsınız vücudu 8 e böldüm. Kadın için – kalçaları omuz kadar aynı, erkek için kalçaları bel kısmı kadar olmalı.
III. Beden pozisyonu
1. Çizmeden önce nasıl bir poz olacak diye çok dikkatli düşünmek gerek. El kısmı, bacak kısmı nasıl duracak. Kalça ve omuz kısmı için karkası nasıl oluşturduğumu görüyorsunuz. Ayrıca eklem yerlerine küçük daireler çiziyorum.
2. Şu anda kuklamız standart bir duruşa sahip oldu. Bu durumda biz ona değişik bir pozisyon vereceğiz. Ayakta durduğumuzda ağırlığımız bir ayakta duruyormuş gibi bir görüntü vereceğiz. Çok dikkatli olun, çünkü bu durumda kalçalar ve omuz kısmı resimde gördüğünüz gibi aynı hizada olmuyor.
3. Karkas işleriniz bittiğinde vücut kısmına geliyoruz. Resme bakarsanız, beden bölümü için düz duran bir beden çizdik. Aynı şekilde poz veren manken kuraları uyguluyoruz.
Şimdi çizdiğimiz örneği boyayacağız. Eğer sizin manken ideal olmadıysa üzülmeyin. Sabırla el yeteneğinizi ilerletmek için tekrar tekrar denemelisiniz. Böylece daha iyi sonuç alabilirsiniz.
IV. Işık Efekti
İlk önce modelimize ışığı nasıl VERMEYECEĞİMİZİ göstermek istiyorum. Bazı insanlar gölge oluşturmak için 1 px fırça ile daha kalın kontur yapıyorlar, üstüne de aynı beyaz rengi veriyorlar ve bunu bir kaç kez tekrarlıyorlar. Bu yöntemi ben yuvarlağa uygulamak istiyorum. Bakın nasıl olacak:
Yuvarlak şekil hiçbir zaman öyle ışık sahibi olmaz. Eğer böyle bir ışık kullanırsanız kuklamızın her kısmı ayrı bir parçaymış gibi duracak. Her yuvarlak için ışık da yuvarlak olması lazım ama 1 px stroke vererek böyle ışıklandırma efektine sahip olamazsınız. Burada ışıklandırma dörtgen gibi görünüyor. Piksel Artta düz çizgi asla göremezsiniz Bu durumda ışığın nasıl durduğunu dikkatli ve daha yakın bakarsanız göreceksiniz. Doğal değil, ilk önce koyu renkte kenarlar, daha sonra yıldız şeklinde daha açık çizgiler.
Işıklandırma Kurallı:
Sağ tarafa ben yeni yuvarlak çizdim ve doğru ışık efekti uyguladım. Farkı görüyorsunuz. Daha parlak ve daha gerçekçi görünüyor
Bunu nasıl mı yaptım? Şöyle:
• Her objenin ışık vuran yerleri ışıklandırılacak. Tabi başka bir obje gölge yapmıyorsa…
• Her bölge ışıktan uzak durunca gölgede duracak
• Her bölgenin ışık alan yerleri daha açık renkli olacak.
Daha iyi anlamak için ben bir kaç değişik obje daha çizdim. Ayrıca bu durum daha iyi anlayabilmek için evde her hangi bir obje alın ve ışık tutup inceleyin.
Burada birkaç tane objeyle göstermek istediğim şey ışık vurunca sadece vuran kısmında ışık görünmüyor. Ayrıca karşıdaki olan bölgeye ışıltıda (ışık yansıması) veriyor. Sanki gölgesi oluyor…
Şimdiye kadar basit formalara ışık vermeyi öğrendik. Artık bu yöntemleri kuklaya uygulayacağız. Gölge yerlerini daha iyi anlayabilmek için kukla vücudunu basit objelerden oluşturdum.
V. Piksel Kontur
Şimdi karşımızda kalemle çizilmiş bir resim var. Bu resmi bilgisayara atabilmek için iki yöntem var. Tarayıcı (scanner) ya da resmi bir dijital fotoğraf makinesi ile çekip bilgisayarınıza yüklemek gibi. Resmin kalitesi (çözünürlüğü) önemli değil. Bize sadece çizim için hatları lazım. Eğer hiçbir yol size uygun gelmiyorsa Mouse ile kuklayı çizebilirsiniz.
I. Baş çizmek
Size, bu derste nasıl çizimden kukla için eskiz oluşturacağımızı göstermek istiyorum.
1. İlk önce daire çiziyoruz. (resim 1)
2. Daha sonra bu daireye resim 2 deki gibi çene kısmı çiziyoruz.
3. Dairenin altta olan çizgisi bize lazım değil. Onun için onu çizgiyi siliyoruz. Bu durumda bizim karşımıza basit bir baş çizimi çıkıyor. Daha sonra iki çizgi çiziyorum (yatay / dikey) Bu şekilde göz ve burun kısmını doğru bir şekilde hizalayacağız. Daha sonra göz boşluklarını çiziyoruz. Bunun için merkez noktaları tam horizontal çizgi üstende olacak. Göz arasında boşluk, göz büyüklüğü kadar olması gereklidir. Solda ve sağda boşluklar göze göre ½ kadar olmalı.
4. Gözler için bazı detaylar ekliyoruz. Gözümüzün üst kısmına biz çizgi çiziyoruz. Gözden biraz daha uzun bir çizgi çizerek göz kapağı hissi veriyoruz. Kirpik için çizgi biraz daha kalın yapıyoruz. Daha sonra gözbebeği kısmını ve tabiî ki kaşları belirliyoruz.
5. Burnu belirmek için ben küçük bir çizgi oluşturdum. O çizgiye eğer dikkatli bakarsanız çene kısmı ve kaşların tam ortasında. Burnu çizmek için benim gibi çizmenize gerek yok. Her yüz farklıdır. Sizde istediğiniz gibi çizebilirsiniz.
6. Burnun altına ağız çiziyoruz. Resimde benim nasıl dudak çizdiğimi sizde görebilirsiniz. Göz bebeklerinden iç kısmında iki dikey çizgi çiziyoruz. Çizgimiz ve dudak kenarları bir birinin üzerine gelmesi lazım. İlk önce üst dudağı, daha sonra ise alt dudağı çiziyoruz. Yine istediğiniz gibi dudak çizebilirsiniz. Benim gibi çizmeye çalışmayın, her dudakta aynı değildir. (Dikey çizgiyi silebilirsiniz. Artık bize lazım değil.)
7. Şimdi sıra geldi kulakları çizmeye. Ben tekrar yardım için hafif çizgi çiziyorum. (Resimde sizde görebilirsiniz) Üst kısmı kulaklar ve kaşlarla aynı hizada olması lazım. Alt kısımsa bu durumda burun alt noktasına hizalı olmalı.
8. Şimdi kulak ve yüzü bölen çizgiyi biraz siliyoruz. Yani kalınlığını azaltıyoruz ve kulakların iç kısmını çiziyoruz.
II. Beden Orantısı
Çizim sanatında beden çizmek için baş boyutu kullanılır. İdeal vücut 8 baş büyüklüğü kadar hesaplanır. Resme bakarsınız vücudu 8 e böldüm. Kadın için – kalçaları omuz kadar aynı, erkek için kalçaları bel kısmı kadar olmalı.
III. Beden pozisyonu
1. Çizmeden önce nasıl bir poz olacak diye çok dikkatli düşünmek gerek. El kısmı, bacak kısmı nasıl duracak. Kalça ve omuz kısmı için karkası nasıl oluşturduğumu görüyorsunuz. Ayrıca eklem yerlerine küçük daireler çiziyorum.
2. Şu anda kuklamız standart bir duruşa sahip oldu. Bu durumda biz ona değişik bir pozisyon vereceğiz. Ayakta durduğumuzda ağırlığımız bir ayakta duruyormuş gibi bir görüntü vereceğiz. Çok dikkatli olun, çünkü bu durumda kalçalar ve omuz kısmı resimde gördüğünüz gibi aynı hizada olmuyor.
3. Karkas işleriniz bittiğinde vücut kısmına geliyoruz. Resme bakarsanız, beden bölümü için düz duran bir beden çizdik. Aynı şekilde poz veren manken kuraları uyguluyoruz.
Şimdi çizdiğimiz örneği boyayacağız. Eğer sizin manken ideal olmadıysa üzülmeyin. Sabırla el yeteneğinizi ilerletmek için tekrar tekrar denemelisiniz. Böylece daha iyi sonuç alabilirsiniz.
IV. Işık Efekti
İlk önce modelimize ışığı nasıl VERMEYECEĞİMİZİ göstermek istiyorum. Bazı insanlar gölge oluşturmak için 1 px fırça ile daha kalın kontur yapıyorlar, üstüne de aynı beyaz rengi veriyorlar ve bunu bir kaç kez tekrarlıyorlar. Bu yöntemi ben yuvarlağa uygulamak istiyorum. Bakın nasıl olacak:
Yuvarlak şekil hiçbir zaman öyle ışık sahibi olmaz. Eğer böyle bir ışık kullanırsanız kuklamızın her kısmı ayrı bir parçaymış gibi duracak. Her yuvarlak için ışık da yuvarlak olması lazım ama 1 px stroke vererek böyle ışıklandırma efektine sahip olamazsınız. Burada ışıklandırma dörtgen gibi görünüyor. Piksel Artta düz çizgi asla göremezsiniz Bu durumda ışığın nasıl durduğunu dikkatli ve daha yakın bakarsanız göreceksiniz. Doğal değil, ilk önce koyu renkte kenarlar, daha sonra yıldız şeklinde daha açık çizgiler.
Işıklandırma Kurallı:
Sağ tarafa ben yeni yuvarlak çizdim ve doğru ışık efekti uyguladım. Farkı görüyorsunuz. Daha parlak ve daha gerçekçi görünüyor
Bunu nasıl mı yaptım? Şöyle:
• Her objenin ışık vuran yerleri ışıklandırılacak. Tabi başka bir obje gölge yapmıyorsa…
• Her bölge ışıktan uzak durunca gölgede duracak
• Her bölgenin ışık alan yerleri daha açık renkli olacak.
Daha iyi anlamak için ben bir kaç değişik obje daha çizdim. Ayrıca bu durum daha iyi anlayabilmek için evde her hangi bir obje alın ve ışık tutup inceleyin.
Burada birkaç tane objeyle göstermek istediğim şey ışık vurunca sadece vuran kısmında ışık görünmüyor. Ayrıca karşıdaki olan bölgeye ışıltıda (ışık yansıması) veriyor. Sanki gölgesi oluyor…
Şimdiye kadar basit formalara ışık vermeyi öğrendik. Artık bu yöntemleri kuklaya uygulayacağız. Gölge yerlerini daha iyi anlayabilmek için kukla vücudunu basit objelerden oluşturdum.
V. Piksel Kontur
Şimdi karşımızda kalemle çizilmiş bir resim var. Bu resmi bilgisayara atabilmek için iki yöntem var. Tarayıcı (scanner) ya da resmi bir dijital fotoğraf makinesi ile çekip bilgisayarınıza yüklemek gibi. Resmin kalitesi (çözünürlüğü) önemli değil. Bize sadece çizim için hatları lazım. Eğer hiçbir yol size uygun gelmiyorsa Mouse ile kuklayı çizebilirsiniz.