poseidon
🌟Usta Tasarımcı🌟
Stüdyomuzu Nasıl Işıklandırmalıyız?
Neden studyo ışıklandırmasına ihtiyaç duyuyoruz. Cevap çok basittir. Değişkenlik ve kontrol. Fotoğraf makinesi flaşını kameraya monte edin veya makinanın kendinden flaşı ile bir resim çekin. Işte alacağınız sonuç.
Hoş olmayan direkt ışık, muhtemelen kırmızı bir gözbebeği, Başın arkasında kara bir gölge ki bu kara gölge kara bir saç ile birleşince insana çok tuhaf bir görünüm verir, ve sonuçta hiç hoş olmayan bir portre fotoğrafı ortaya çıkar.
Diğer bir problem ise bu ışıklandırma oldukça mattır. Model konusunda modelin özelliğini hiç göstermiyor en azından bir model varolduğunu belli etmiyor size. Işte bir fotoğraf üzerindeki bir şeyin 3 boyutlu olduğunu göstermek için gölegerlin olması gerekir tabi çok keskin noktalı gölgelerden ziyade yumuşak hatlı gölgeler. Şimdi ışık kaynağımızı bir yöne doğru kaydıralım. Ve bu ışık kaydırma işleminin fotoğraf üzerindeki etkisine bakalım şimdi de. Öncelikle görüldüğü gibi gölge arkaplandan kayboldu gitti. Ikinci olarak ta modelimziin ışıklandırılmamış diğer yüzü daha belirginleşti. Modelin yüzndeki kontrastı çok fazla yapmamıza rağmen, hala resim bize görünüm 3 boyutlu olması gerektiğini söylüyor her ne kadar biz 2 boyutlu bir görünüme bakıyor isekte.
Tek yönden gelen ışık konumu ve fotoğraf üzerine etkisi
Şimdi diğer taraftaki gölgenin yoğunluğunu azaltmak için bu tarafa da biraz ışık koymak zorundayız. Eğer var ise 2. bir ışık kaynağı ekleyebiliriz. Burada ışık miktarı konusunda çok dikkatli olmalıyız. Ki aksi durumda 2 değişik türde gölgeli bir fotoğraf sonucu elde ederiz ki bu hiçte hoş olmayacaktır.
Peki bu durumda biran için 2. ışığı unutalım ve bunun yerine bir yansıtıcı panel kullanalım. Gölgeli tarafa bir gümüşi yansıcı koyarak ışık kaynağından gelen ışığın bir kısmını gölgeli tarafa yansıtırız veya sektirmiş oluruz. Yansıtıcının modele yakın veya uzak durması tabiki çok değişik sonuçlar elde etmenize sebep olacaktır ve en uygun uzaklığı yine denemeleriniz sonusunda deneyimleriniz ile siz belirleyeceksiniz.
Gümüşi yansıtıcılı paneller çok etkilidir. Beyaz bir tanesinin kullanımı ile biraz daha az etki elde edilir. Ama ne kadar ışığın yansıtıldığını görmek gerçektende hayret vericidir. Aşağıdaki modelde yansıtıcı modele bayağı yakındı ve bu durumda bile modelin yüzünde bayağı etkileyici bir görünüm elde edildi.
Tek yönden gelen ışığın yansıtıcı ile kullanımı ve fotoğraf üzerindeki etkisi
Şimdiye kadar flaş başlığını tek başına kullandık. Şimdide ışığı biraz daha dağıtmak ve yumuşatmak için gümüş bir şemsiye kullanalım. Gümüş şemsiyeler de yansıtıcılar gibidirler ve bunu daha önceden anlatmıştık. Ve yansıtıcı kullanımı sonucunda elde edilen sonuç daha doğal, daha yumuşak bir görünüm olabilir.
Flaş ünitesine gümüş şemsiye eklenmesi ve fotoğrafa etkisi
Işık kaynağımızı diğer bir yana kaydırarak modelimizin daha 3 boyutluymuş gibi bir görünüme kavuşmasına sebep olabileceğimzii görmüştük. Özellikle az kontrastlı bir arkaplan kullanıyorsanız elde edilen resim yine tam istenildiği gibi olmayacaktır. O zaman şimdide 2. ışık kaynağımıız kutusundan çıkaralım ve portremize biraz daha derinlik kazandırmaya çalışalım. Modelimizin arkasına 2. bir flaş unitesi ekleyerek bir çeşit ışık havuzundan ibaret bir arka plan görüntüsü elde etmiş oluruz. Kumaş veya kağıt arkaplanlar ışığı emerler ve eğer bu tür arka planlar ışıklandırılmamışlar ise oldukça sıkıcı bir görünüm elde edilmesine sebebiyet verirler. Tabi burada 2.ışığı yerleştirirken de en uygun şekilde yerleştirmeliyiz.
Neden studyo ışıklandırmasına ihtiyaç duyuyoruz. Cevap çok basittir. Değişkenlik ve kontrol. Fotoğraf makinesi flaşını kameraya monte edin veya makinanın kendinden flaşı ile bir resim çekin. Işte alacağınız sonuç.
Hoş olmayan direkt ışık, muhtemelen kırmızı bir gözbebeği, Başın arkasında kara bir gölge ki bu kara gölge kara bir saç ile birleşince insana çok tuhaf bir görünüm verir, ve sonuçta hiç hoş olmayan bir portre fotoğrafı ortaya çıkar.
Diğer bir problem ise bu ışıklandırma oldukça mattır. Model konusunda modelin özelliğini hiç göstermiyor en azından bir model varolduğunu belli etmiyor size. Işte bir fotoğraf üzerindeki bir şeyin 3 boyutlu olduğunu göstermek için gölegerlin olması gerekir tabi çok keskin noktalı gölgelerden ziyade yumuşak hatlı gölgeler. Şimdi ışık kaynağımızı bir yöne doğru kaydıralım. Ve bu ışık kaydırma işleminin fotoğraf üzerindeki etkisine bakalım şimdi de. Öncelikle görüldüğü gibi gölge arkaplandan kayboldu gitti. Ikinci olarak ta modelimziin ışıklandırılmamış diğer yüzü daha belirginleşti. Modelin yüzndeki kontrastı çok fazla yapmamıza rağmen, hala resim bize görünüm 3 boyutlu olması gerektiğini söylüyor her ne kadar biz 2 boyutlu bir görünüme bakıyor isekte.
Tek yönden gelen ışık konumu ve fotoğraf üzerine etkisi
Şimdi diğer taraftaki gölgenin yoğunluğunu azaltmak için bu tarafa da biraz ışık koymak zorundayız. Eğer var ise 2. bir ışık kaynağı ekleyebiliriz. Burada ışık miktarı konusunda çok dikkatli olmalıyız. Ki aksi durumda 2 değişik türde gölgeli bir fotoğraf sonucu elde ederiz ki bu hiçte hoş olmayacaktır.
Peki bu durumda biran için 2. ışığı unutalım ve bunun yerine bir yansıtıcı panel kullanalım. Gölgeli tarafa bir gümüşi yansıcı koyarak ışık kaynağından gelen ışığın bir kısmını gölgeli tarafa yansıtırız veya sektirmiş oluruz. Yansıtıcının modele yakın veya uzak durması tabiki çok değişik sonuçlar elde etmenize sebep olacaktır ve en uygun uzaklığı yine denemeleriniz sonusunda deneyimleriniz ile siz belirleyeceksiniz.
Gümüşi yansıtıcılı paneller çok etkilidir. Beyaz bir tanesinin kullanımı ile biraz daha az etki elde edilir. Ama ne kadar ışığın yansıtıldığını görmek gerçektende hayret vericidir. Aşağıdaki modelde yansıtıcı modele bayağı yakındı ve bu durumda bile modelin yüzünde bayağı etkileyici bir görünüm elde edildi.
Tek yönden gelen ışığın yansıtıcı ile kullanımı ve fotoğraf üzerindeki etkisi
Şimdiye kadar flaş başlığını tek başına kullandık. Şimdide ışığı biraz daha dağıtmak ve yumuşatmak için gümüş bir şemsiye kullanalım. Gümüş şemsiyeler de yansıtıcılar gibidirler ve bunu daha önceden anlatmıştık. Ve yansıtıcı kullanımı sonucunda elde edilen sonuç daha doğal, daha yumuşak bir görünüm olabilir.
Flaş ünitesine gümüş şemsiye eklenmesi ve fotoğrafa etkisi
Işık kaynağımızı diğer bir yana kaydırarak modelimizin daha 3 boyutluymuş gibi bir görünüme kavuşmasına sebep olabileceğimzii görmüştük. Özellikle az kontrastlı bir arkaplan kullanıyorsanız elde edilen resim yine tam istenildiği gibi olmayacaktır. O zaman şimdide 2. ışık kaynağımıız kutusundan çıkaralım ve portremize biraz daha derinlik kazandırmaya çalışalım. Modelimizin arkasına 2. bir flaş unitesi ekleyerek bir çeşit ışık havuzundan ibaret bir arka plan görüntüsü elde etmiş oluruz. Kumaş veya kağıt arkaplanlar ışığı emerler ve eğer bu tür arka planlar ışıklandırılmamışlar ise oldukça sıkıcı bir görünüm elde edilmesine sebebiyet verirler. Tabi burada 2.ışığı yerleştirirken de en uygun şekilde yerleştirmeliyiz.