Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

taş ve kaya modelleme dersi

drawsever

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
5
arkadaşlar, taş ve kaya modellemek sanıldığının aksine kolay ve pratik yöntemlerle gerçekleştirilebilecek işlemlerdir. aşağıda anlatacaklarım ile büyük kaya parçalarını, küçük taşları, hatta dağ ve tepe bile modelleyebilirsiniz.

1. Adım: Önce sahneye bir adet sphere yani küre ekliyoruz. Eğip bükeceğimiz için segment değeri önem taşımıyor gibi görünse de segment değerini biraz arttırmakta fayda var.

mSJT0.jpg


2. Adım: Küremiz seçili iken sağ taraftaki modifier panelinden Noise modifierini seçiyor ve uyguluyoruz.

8JkLu.jpg


3. Adım: Noise modifierinin parametrelerini eğip bükme işlemlerimiz için değiştiriyoruz. Bu parametrelerden Fractal seçeneğini seçili hale getirdikten sonra, noise etkisinin uygulanacağı Strength başlığı altındaki x, y ve z koordinatlarındaki ölçüleri belirliyoruz. Burası işin can alıcı kısmıdır. Buradaki değerleri farklı şekillerde girerek farklı boyut ve şekillerde taş, kaya oluşturabilirsiniz. Değerleri girdikten sonra kayamızın görüntüsünün aşağıdaki gibi değiştiğini görüyoruz.

gkFQW.jpg


4. Adım: Şimdi kayamıza bir kaplama atayalım ve gerçekçi görünmesini sağlayalım. Önce material editörü açalım ve slotlardan birine vray material ataması yapalım. Bu materyalin Diffuse renginin yanındaki küçük butona basarak Map Browser'ı açalım. Burada en üstteki Bitmap seçeneğini tıklayıp atayacağımız kaplama resmini seçelim ve işlemi bitirelim.

nrGTQ.jpg


Kaplama işleminden sonra kayanın görünümü aşağıdaki gibi oldu.

yAMnj.jpg


5. Adım: Kaplamayı atadıktan sonra, kaplamanın nesnemize en uygun şekilde sarılması için nesnemizin türünü seçmemiz gerekir. Önce modifier panelinden UVW Mapping modifierini ekliyoruz. Hemen ardından bu model için Spherical, yani küresel sarma seçeneğini işaretliyoruz.

3LTIZ.jpg


Kaplama işlemini de bitirdikten sonra işimiz bitmiş oluyor. Ben bu kayadan iki tane daha kopyalayıp Noise değerleri ile oynadım ve üç farklı taş elde ettim.
Render için her şeyimiz hazır.

nl04Z.jpg


6. ve Son Adım: Render alıyoruz.

5txqK.jpg


Artık taşlı-sopalı mahalle kavgalarının vazgeçilmez aracı taşımız hazır. Bir dahaki dersimizde nasıl gerçekçi sopa modellenir onu göstermeye çalışayım diyeceğim ama hepiniz silindirle yapıldığını biliyordur.

Şaka bir yana, burada bundan böyle fırsat buldukça 3DS Max modifierlerinin kullanımlarını anlatmaya çalışacağım. Umarım yararım olur.

Herkese kolay gelsin..
 
Üst