Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

vray de render alırken aşırı segment hatası

baterist83

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
88
Tepkime puanı
2
arkadaşlar kursa gittiğim zamanlarda çok kısada olsa yapılan projede bazı gerçek objelerin (ağaç,arabav.s.) oldukça fazla segmente sahip olduklarından dolayı, onların yerine aynı görüntülerin resimlerinin kullanılması gösterilmişti. ama o zamanlar bunun önemini bilmediğim için fazla dikkate almamıştım. hatırladığım kadarıyla çizilen bir plan veya ince bir box üzerine o resmi atıyor ve üzerine kapladığımız objeyi saydamlaştırıyoduk. render aldığımızda aynı görüntüyü alabiliyorduk. şimdi bunu nasıl yaptığımı hatırlamıyorum ve bir çok projede ağaç kullanmamak zorunda kalıyorum. açıklayıcı yardımlarınızı bekliyorum. bu konuda görsel eğitimlerinizde varsa oldukça mutlu olurum. şimdiden teşekkürler..
 

Benzer konular

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
vray bilmiyorum ama standart ve mentalray da diffuse kanalına asıl resim opocity kanalına ise aynı resmin alfası nı atarsın.sahnedeki plane üzerinde sadece resmin alfa kanalındaki beyaz yerler görünür.birde rpc plugini yükleyerek bu çeşit çalışmaları hazır materyal olarak kullanabilirsin.slmlar
 

baterist83

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
88
Tepkime puanı
2
yardımın için teşekkür ederim ama çözüm vrayda lazım bana... yinede sağolasın..
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
vray da da hiçbir farkı olmaz.vray sadece ve sadece bir render motorudur.kendi data aktarımı ve okuyuşunu kullanarak çıktıyı verir.ama okunan aynıdır. opzite diffuse reflection gibi kanalların görevi hepsinde aynıdır.render motorlarının farkı bu kanalların içeriğinin farklı olduğundan değildir.reflection oposity gibi kanallar her render motorunda aynı uygulamadan aynı sonucu alırsın.sadece ayar ve değerler render motorlarında farklılık gösterir.birisinde100 değeri çok yansıtırken diğerinde siyah rengi beyaza yaklaştırmak daha fazla yansıtır.oraya takılma.... dediğimi vrayda da uygula sonucun aynı olduğunu göreceksin.vray bilmiyorum dedim ama hiçde kullanmıyor değilim.sadece benim tercihim mentalray dan yana olduğu için vray da detaylı bir araştırmam yok .. slmlar
 
Son düzenleme:

okcu06

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
127
Tepkime puanı
1
Vray opacity

vray difuse kanalına istediğin ağaç resmini ata gönder göster yaptıktan sonra
vray maps tan opacity kısmından noneye ardından bitmapa tıkla bu kez
atadığın resimin alphasını aynı slota çağır onuda renkli resimin üzerine gönder
artık render edbilirsin kolay gelsin
 
Son düzenleme:

baterist83

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
88
Tepkime puanı
2
yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar... sakızlı senin dediğin benimde aklıma geldi. yani aynı format illaki vrayde de aynıdır diyerek denedim ama istediğim sonucu bir türlü alamadım sanırım... yanlış uyguladığım bir şey var... okcu06 arkadaşımızın gönderdiği videoya bakıcam artık...
 
Üst