Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3d Program önerisi...

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Arkadaşlar 3d programlarının birden çoğunu kullamış olanınız varsa,
size göre en kullanışlı olanını yazarmısınız ?
 

ozkanozel16

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
576
Tepkime puanı
5
Yaş
43
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.
 

ozkanozel16

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
576
Tepkime puanı
5
Yaş
43
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.
 

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,277
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Öncelikle yeterli tecrübesi olmayan brisiyim:

Aslında soru ne çizimi yapılacağı ile ilgili; Eğer katı modeller kullanılacak ise herhangi birini tercih edebilirsiniz. Konu katı modellerden makina (yada çok parçalı hareketli ürün) ise Autocad Inventor yada solidworks işinize yarayacakktır. Otomotiv sektörü Catia kullanmakta. Mimari çizimler Autocad architect kullanmakta. Çizimde teknik detay yerine görsel sunum gerekli ise 3D's Max , Şuana kadarkiler bir sebepten dolayı kullanamıyor iseniz Sketcup. Bu kadarı aklıma geldi.
Birde organik modeller var, elbise kumaşı , puf koltuk vs. teknik açıdan ne ile tasarlandıklarını bilmiyorum.

Teşekkür ederim arkadaşım...
 

Grafi-ray

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
31 Tem 2008
Mesajlar
92
Tepkime puanı
1
Mimarı olarak çalışacaksanız 3D max en iyisidir. Eğer karakter tasarımı animasyon vs.. gibi şeyler içinde Maya ve zbrush ikilisine yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.
 

melkor06

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
12 Şub 2010
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
3d modelleme için 3dsmax (uzun süre kullandım) yanısıra maya,lightwave, cinema4d, houdini öğrenmeye çalıştım en sonunda modo'da karar kıldım ara yüze biraz alıştıktan sonra modelleme çok basit geliyor render kaplama kameralar tamamı çok kullanışlı.

ama maya öğrenmeyi hala çok istiyorum.
 

ahuramazda

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
21 Haz 2008
Mesajlar
186
Tepkime puanı
13
3d modelleme için 3dsmax (uzun süre kullandım) yanısıra maya,lightwave, cinema4d, houdini öğrenmeye çalıştım en sonunda modo'da karar kıldım ara yüze biraz alıştıktan sonra modelleme çok basit geliyor render kaplama kameralar tamamı çok kullanışlı.

ama maya öğrenmeyi hala çok istiyorum.

valla bu işlere yeni başlayan biri iseniz bi kere organik modellemeyi aklınızdan çıkartın ... başlangıç aşamasında basit objelerle çalışmanız gerekiyor ... zira organik modelleme 3d tasarımın ileri düzey uygulamasıdır, deneyim ister ... "ukala herif senden biliyorsun" diye bana soracak olursanız şu çizimimi size referans olarak gösterebilirim

dd6a1375.jpg



yani ben bir bilenim ... ve sizde bu çizimime bakarak beni "bir bilen" kabul ederseniz sözümü dinleyim derim ve 3d program için şu sıraları takip edin ...

1 - Program seçimi : Ben 3d işine ilk başladığımda c4d ile başladım ... harbi ilgimi çekiyordu, modellemesi mükemmel geliyordu, render çok gerçekçiydi felan ... zaman içerisinde diğer programlarıda inceledim ... max, maya vb felan hep denedim ... sonra farkettim ki 3ds max bana daha kolay geliyor ... bi anda c4d'yi hayatımdan çıkardım ...

ilk tavsiyem hangi program diye sormayın ... hangisinde kendinizi rahat hissediyorsunuz ona karar verin ...

2 - modelleme : bol bol pratik yapın ... geçin render olayını bi kalemde ... düzgün modelleme yapılmayan iş, temeli hasarlı binaya benzer ... bir gün mutlaka çöker o bina ... hazır model kullanmak gibi hatalar sadece geçici çözüm üretir ... düzgün modellemeyi bilmek "3d tasarımın yarısıdır" ...

bunu aklınızın bi köşesine yazın

2 - ışık : her sahne için aynı ışık sistemini kullanamayız , stüdyo tarzı render ile dış mekan render ayarları farklıdır ... aydınlatma için kaç ışık kullanırsınıoz bilmem ama ekstradan bir tane daha fazla ekleyin ve rengi kırmızı olsun ... fakat render'da hayal meyal farkedilecek bir kırmızılık olsun ...

ne işime yarar diye merak ediyormusunuz ? birebir müşteriye iş yaptığınızda anlarsınız ...

3 - doku : işimizin en keyifli yerlerinden biri ... ister mekanik, ister mimarı, ister organik modelleme yapalım ; doku gerçeğe ne kadar yakın olursa işimizde o kadar kaliteli ve gerçekçi çıkar ... internetten bol bol araştırma yapmakda fayda var ... öğrenmesi ve uğraşma en kolay en zevkli aşamadır ...

4 - render : geldik en keyifli yere ... diğer üçünde uzmanlaştığınızı kabul ettiğinizde bu aşama için bol bol pratik yapın ... zira düzgün render ayarı diye bir şey yoktur, sahneden sahneye değişen doğu renk ayarları vardır ... pratik süresi, uğraşma süresi en fazla olan bölümdür ... ne kadar çok pratik yapar, dünya çapındaki örneklerle karşılaştırırsanız o kadar iyi olursunuz ...

4- organik modelleme : diğer dördünü becerebilen için bu aşamada anlatılacak fazla bir şeyimiz kalmıyor ...

başarılar ...
 

istanblue34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
318
Tepkime puanı
2
hocam merhaba,
ben 3 boyutlu animasyon yapabilmek için hangi programa yoğunlaşmalıyım? suan sadece 3ds max te katı modeller yapıyorum ve anımasyon yapmayı hiç denemedim 3d max orta karar iyi ise onunla yluma devam edeyim yok eğer değilse beni yönlendirin
teşekkürler
 

drawsever

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
5
hocam merhaba,
ben 3 boyutlu animasyon yapabilmek için hangi programa yoğunlaşmalıyım? suan sadece 3ds max te katı modeller yapıyorum ve anımasyon yapmayı hiç denemedim 3d max orta karar iyi ise onunla yluma devam edeyim yok eğer değilse beni yönlendirin
teşekkürler

3d animasyon çalışmaları için 3ds max yeterlidir. hatta organik modelleme için bile, iyi kullanıldığı zaman yeterli bir programdır.
 

istanblue34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
318
Tepkime puanı
2
Evet 3d max birçok şey yapılabilir.
Ancak Discovery channel da animasyon konulu bir belgesel izledim. orda dudaklarıda kolaylıkla oynatılan bir program vardı neydi anlayamadım.
 

drawsever

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
5
Evet 3d max birçok şey yapılabilir.
Ancak Discovery channel da animasyon konulu bir belgesel izledim. orda dudaklarıda kolaylıkla oynatılan bir program vardı neydi anlayamadım.

hangi 3d programı olursa olsun tek başına dudak, kaş, göz oynatamaz. 3d'de öncelikle modelleme yapılır. modelleme yapıldıktan sonra rigging denilen kemik yerleştirme işlemi başlar. bu işlemde modelin oynatılması düşünülen yerlerine bir ya da birden çok kemik eklenir. dudak, yanak, parmak vs. hepsi buna dahildir. bu işlem de bittikten sonra sıra gelir skinning işlemine. bu işlemde de model ve kemik yapısı birbirine bağlanırlar. modele çeşitli hareketler verilerek bağlantının kopuk noktaları tespit edilir, ona göre skinning ayarları yapılır, ileride bu hareketleri kontrol edebilecek harici bağlantı noktaları oluşturulur ve çalışma sonlandırılır.
 

istanblue34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
318
Tepkime puanı
2
3ds max te böyle bir video anlatım bulursam izleyeceğim. Teşekkürler.
 

istanblue34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
318
Tepkime puanı
2
hangi 3d programı olursa olsun tek başına dudak, kaş, göz oynatamaz. 3d'de öncelikle modelleme yapılır. modelleme yapıldıktan sonra rigging denilen kemik yerleştirme işlemi başlar. bu işlemde modelin oynatılması düşünülen yerlerine bir ya da birden çok kemik eklenir. dudak, yanak, parmak vs. hepsi buna dahildir. bu işlem de bittikten sonra sıra gelir skinning işlemine. bu işlemde de model ve kemik yapısı birbirine bağlanırlar. modele çeşitli hareketler verilerek bağlantının kopuk noktaları tespit edilir, ona göre skinning ayarları yapılır, ileride bu hareketleri kontrol edebilecek harici bağlantı noktaları oluşturulur ve çalışma sonlandırılır.

bir insan modelinin dudağına 2 alta 2 üst dudağa aynı anda o rigging yerleştirebiliyorsak bu benim işimi görür yada 3 alta 3 üst dudağa.
Bu durumu irdelememin sebebi eğer dudaklar çok hareket etmezse konuşurken iyi bir animasyon olamıyor.
 

drawsever

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
5
google'da face rigging olarak aratırsanız, hem videolar hem de görsellere ulaşabilirsiniz. görseller size bir fikir verecektir zaten.
 
Üst