Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

3DSM - Vray - Photoshop YARIM MUTFAK

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
Bu işde 37 gün 23 saat 16 dk. 24sn lik biri olarak, çalışmada mutlaka eksiklikler görmediğim detaylar var, yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum. Çalışma Yarımdır, detaylar yapılacak, şu ana kadar ışık,Modelleme, kaplamalar, gerçekçilik üzerinde durduğum için, bir sahneyle fazla uraşmak istemiyorum, arkadaşlar şu anki durumum için, sonuç değil başlangıç önemli, başını düzgün bilmediğimiz bir konuda sonuçtan düzgün bişey çıkmayacağını düşünen biriyim, aslında hayatımızın her alanı böyle değilmidir ? Başlangıç ve gidişat iyi olursa sonuç iyi olur ! sizden yardımlarınızı, önerilerinizi, tecrübelerinizi, fikirlerinizi,eleştirilerinizi, yorumlarınızı bekliyorum...

Modelleme: 3Ds Max 8
Vray 1.50 Rc
Photoshop CS4

Render: 3000 x 2250 Pixel
Render Süresi: (8 Çekirdek 16 gb Rem) 6dk 18sn

Kaplamalar: Photoshop CS4
Işıklar: Vray 1.50 rc 2 Adet Vray Sun 2 Vrayfun
Modelleme: 3Ds Max ile yapıldı.

Arkadaşlar çok sorunum var ve daha çok çalışmam gerek, fakat asıl sorunum, bir projeyi afaki yapmak (göz hassasiyeti) ile yapmak istemiyorum, ışıkların, kaplamaların, metal krom plastik gibi objelerin gerçek değerlerini bilerek çalışmak istiyorum, daha çok yeniyim ve bu konudada fikir verirseniz mutlu olucam, herkeze başarılar.
sahnedeki hazır nesneler belli (çiçek, kitap, kadeh)
Bu konuda fikri olan herkezi bekliyorum.,

30643868.jpg
 

Benzer konular

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,278
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Önerilerim

Merhaba kardeşim
Çalışmanı çok beyendim eline sağlık.

Gördüğüm farklılıkları aşağıda açıklıyorum faydam olur umarım.

21308701.jpg

1. İşaretlediğim yerde fayanslar uymamış, perspektife oturtabilirdin.

2. İşaretlediğim yerlerde Çok koyuluk var sanki işlenmemiş alan gibi duruyor,
seffaflığı daha arttırıp sürgülü yada, dışa açılır kapak görüntüsü verebilirdin.

3. İşaretlediğim yerde dolabın kolu havada gözüküyor. Oturtabilirdin​
.

Birde birazda yüksek çözünürlülükte atarsan iyi olur.

Arkadaşım açıklama yapmışsın (detaylara girmedim çalışma yarımdır) gibi,
ama tam bir çalışma görebilirsek daha iyi olur senin içinde bizim içinde.
Herkez yönlendirme/eleştiri yapmak istemez yarım olan bir çalışmaya.

Bende açmıştım böyle bir konu, iyi olmadı şimdi bitirip tekrar açıcam.

Sana kolay gelsin iyiçalışmalar güzel gidiyor...​
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
Merhaba kardeşim
Çalışmanı çok beyendim eline sağlık.

Gördüğüm farklılıkları aşağıda açıklıyorum faydam olur umarım.

21308701.jpg

1. İşaretlediğim yerde fayanslar uymamış, perspektife oturtabilirdin.

2. İşaretlediğim yerlerde Çok koyuluk var sanki işlenmemiş alan gibi duruyor,
seffaflığı daha arttırıp sürgülü yada, dışa açılır kapak görüntüsü verebilirdin.

3. İşaretlediğim yerde dolabın kolu havada gözüküyor. Oturtabilirdin​
.

Birde birazda yüksek çözünürlülükte atarsan iyi olur.

Arkadaşım açıklama yapmışsın (detaylara girmedim çalışma yarımdır) gibi,
ama tam bir çalışma görebilirsek daha iyi olur senin içinde bizim içinde.
Herkez yönlendirme/eleştiri yapmak istemez yarım olan bir çalışmaya.

Bende açmıştım böyle bir konu, iyi olmadı şimdi bitirip tekrar açıcam.

Sana kolay gelsin iyiçalışmalar güzel gidiyor...​

Arkdaş iyi yerleri işaretlemişsin ve eleştirmişsin, fakat bilenler biliyor, tam 41 gün önce başladım, seninde belirtiğin yerleri render sonrasında gördüm, fakat kapı duvarındaki yansımalarda bi ilginçlik var, cam olan yerlerde anladığın kadarıyla ışık görmediği için cam olduğu belli olamıyor, bu 1 ve 2 nin cevabını biliyorsan yada bilen biri varsa, bu sorunu nsıl aşarım, yardımlarınızı bekliyorum.
 

TC3D Graphic Design

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
5,278
Tepkime puanı
208
Konum
https://t.me/pump_upp
Web sitesi
t.me
Bu soruların cevaplarını bilmiyorum,
3DSMax Öğrenimime araverdim, flash öğreniyorum.
Bilen arkadaşlara özelden mesaj at.
Seveseve yardımcı olacaklardır.

Ben (asmalı kahvaltı evi logo çalışmasında), tasarım işinde fikrine önem verdiğim
peri olduğuna inandığım --KASTA-- adında sevdiğim bir arkadaşa mesaj atmıştım,
benimle ilgilendi sağolsun ve ortaya profesyonel bi iş çıktı.
(resim linkleri silinmiş gerçi ama)
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
işaretlenmiş olan 1. yerde yansımada değil, kaplamada problem var.. modifier list'ten "UVW map" uygulamalısın.. duvarın yapısına göre plane veya box seçenekleriyle o görüntüyü düzeltebilirsin..

2. yerde ise renkli bi cam görüntsü vermeye çalışmışsın sanırım..
rengi istediğin gibi ayarladıktan sonra malzemenin refraction değerini arttırırsan daha iyi bi sonuç alacaksındır..

bir de sahnenin ışıklandırması bana göre hiç olmamış.. zamanla düzelecektir diye umuyorum.. kolay gelsin..
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
arizetek yorum için tşk, şöyle söylim aynen dediklerin gibi yapıldı, uv map vs. ben bu render dab önce de render aldım fakat böyle bir sorun yoktu duvarda, onra perspektiv ekranında tüm çalışmayı gruplayıp oynama yaptım yani sahneyi sağ dola yukarı oynadım, ve sonuçda duvardaki sorun meydana geldi, ben bunu bir şekilde düzeltirim ama benim merak ettiğim, bu neden olyor, matamatiksel bi açıklaması vardır, sorun yansımada fakat neden nie ? bozuluyor, program dilide bi açıklama bekliyorum, doğru cevabı bulursam, önemli bişey öğrenmiş olucam, tek istediğim , programı yüzeysel öğrenmek istemiyorum, biz neden bu menüyü kullanıyoruz, bu komutu yapmasak ne olur vs vs . bu sitede böyle bi arkadaşın olduğunu düşünmüyorum , yada uzmanlar paylaşmayı sevmiyor.
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
program dilinde bi açıklama derken :D


aman hocam dur, daha sahneyi aydınlatmada problem yaşarken birden celallenip derinlere dalma.. hele bi yavaş yavaş programı öğren, zamanla tüm taşlar yerine oturacaktır..
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
yok ciddi sorunlarım var benim, program la yatıyorum, kalkıyorum, öyle dediğin gibi zamanla öğrenilecek bişey değil yani, kafana takılan şeyi hemen öğrenmessen geçer gider, ben şuanda sorunu çözemessem, ilerde çıkacak sorunları da çözemem, haklısın afrasif ve hırslı bi yapım var ama boşyere de sinirlenmem, senden başka yardımcı olmaya çalışan bi eleman varmı ortada, sağ, sola bi bak bakalım :) allah razı olsun sende bildiğin kadarını söylüyorsun, peki hani, çok iyi bilen arkadaşlar nerede, eleştirmeye gelince 10 numarayız, ama 2 soru sordunmu, hep bilinen kulakdan dolma 2 laf öğrenip bu böyyle şöyle deriz, mantıklı bi açıklama yok, sahneyi aydınlatma şuanda benim işim değil :) ben program kullanmayı öğrenmeye çalışıyorum, o sonraki aşama, kuş olmadan uçulmuyor, program dilinde açıklama istiyorum ben milletten, bu lafıda formlarda çok duyuyorum, 3d cilerin ana dili, 1. program dili, çok mekanik olmuş, perpektivde hatalar var vs, biz eleştiri yapmayı bile bilmiyoruz, eleştiri var yönlendirme yok ,
 

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
öncelikle eline sağlık ama çalışmanın sadece renderini koyduğun için tam yorum yapamıcam ama kapı olan duvarda oluşan kayma bana göre duvara önce map verip UVWmap uğladıktandıktan boolean uygulayıp kapı yerini açtığın için böle bi kayma oluşmuş duvarında. sırasını düzgün yapman gerekli önce boolean sonra map ve UVWmap uygulaman gerekir. aklında bulunsun sıra herzaman önemlidir. ayrıda bu çalışmanda hazır modele daha fazla yer vermişsin, kullandığın kapı, bulaşık makinası, 6lı tabak serisi evermotion. bence daha fazlasına ulaşıp daha gerçekçi detaylı render alabilirsin.
 

arizek

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
262
Tepkime puanı
5
yahu arkadaşım, illaki yansımadan diyosun.. o zaman duvar malzemesinin yansımasını kaldır.. bir de o şekilde render al.. bak göreceksin, bence yine duvarda kaplama sorunu olacak..

ben programı öğrenmeye çalışıyorum diyosun, matematiksel açıklamalardan v.s. bahsediyosun, ışıklandırmaya bakmıyorum, o sonraki aşama diyosun..
bence senin izlediğin yol yanlış..

günü, saati, dakikayi hesaplamaktansa "nereye nasıl bi ışık koysam nerede nasıl bi etki oluşturur" hesapları yapmak bence daha mantıklı..

eger yukarıdaki render'ı aldıktan sonra sahnede oynamadıysan, duvarlardaki yansımayı kaldır bakalım, bi de öyle görelim.. sorun yansımadanmıymış onu görürüz..
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
öncelikle eline sağlık ama çalışmanın sadece renderini koyduğun için tam yorum yapamıcam ama kapı olan duvarda oluşan kayma bana göre duvara önce map verip UVWmap uğladıktandıktan boolean uygulayıp kapı yerini açtığın için böle bi kayma oluşmuş duvarında. sırasını düzgün yapman gerekli önce boolean sonra map ve UVWmap uygulaman gerekir. aklında bulunsun sıra herzaman önemlidir. ayrıda bu çalışmanda hazır modele daha fazla yer vermişsin, kullandığın kapı, bulaşık makinası, 6lı tabak serisi evermotion. bence daha fazlasına ulaşıp daha gerçekçi detaylı render alabilirsin.

işde sorun bence tam dediğin gibi, ayrıca sende kısmen haklısın arizitek, fakat tam sorunu yakaladın gokpaşa, benim hattam ben duvarı önce kapladı sonra duvarı deldim, bu sıralama hattası tk ederim . bi şey daha söylemek istiyorum çalışmada hiç bir şey hazır model değil, iltiifatın için tşk, ben şunu söylemek istiyorum benim için önce modelleme, sonra kaplama, ışıklar vs, bu duvardaki hattanın başka bi oluşum şekli olabilirmi ?, yani başka hangi saçmalığı yaparsam böyle bi sonuç çıkar, başka fikiri olan arkadaşları bekliyoruz.
 

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
amacım tartışma ortamı yaratmak değil ve belki bana kızıcaksın ama ben 2,5 senedir. evermotion serisini kullanıyorum ve onları almak için dünyanın parasını verdim kapın, duvarda asılı duran fincan takımın, tezgah üstündeki tabak serisi bunlar benim haşır neşir olduğum modeller. inceledim ve karşılaştırdım bunlar hazır model. lütfen bu şekilde emekleri benimseme. daha yolun başındasın ve onlar gibi düzgün modeller yapmak için çok yenisin. emeğe saygısızlık etme LÜTFENNNN!!!!!!!!!!!!
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
gokpaşa sana şunu söylim 2.5 senedir bu işin içinde olduğun belli, neden diyeceksin, senin cevabın, birçok videoda anlatılıyor, üzerine bide sen söyleyince sorunun bu olduğunu anladım, gelelim evermotion dediğin hazır modellerden bende var, aslında sen haklısın, ben bu hazır modellere saygı duyuyorum çünki, adamlar gerçekçi yapmışlar, bana gelince, benim diğer konularıma bi bak, bana göre hazır model kullanmak, gelişim sürecindeki birine fayda sağlamaz, şimdi sen benim yerimde olsan ne yapardın ? ben şunu yapıyorum, madem elimde evermotion gibi bir arşiv var bu arşivden alıp kullanmıyorum, arşivin içinde jpg dosyaları var, pdf dosyaları var, internetten kapı resmi bulup, modelleme yapıcağıma, dünyaca ünlü evermotion srisinin resimlerine bakarak modelleme yapmak daha mantıklı geliyor, yani evermotion da beğendiğim bi modelin resmine bakıp, kndim modelliyorum, tabiki biz tartışmıyoruz, sana bilgi vermek istedim, emek hırsızlığı yapıcak değilim, kimseyede bişey inandırmam gerekmez, insan önce kendine yalan söyler, kandırır, o yüzden modellemeler bana ait, hee nereye bakarak yaptım, evermotion !! nereye baktığım sizce fark edermi ? bn kapıya bakmadan yada bi nesneye bakmadan nasıl hayal gücüyle iş çıkarta bilirim ? bunun adına ressamlık deniyor, ressamlar bile biyerden esinleniyor, benim bakmadan yapabilecek bi yeteneğim yok, çoğu 3d ci bakarak modelleme yapmıyormu ? sana yine teşşekür ederim, çalışmama değer verip, incelemişsin, ama önce bi sorsaydın yargısız infaz gibi olmuş :) sana modelleri yollim istersen daha yakından anlarsın, çünki sahnenin görünen yüzeylerini modelledim yani, bulaşık makinasını senin gördüğün yüzey üzerinde durdum, vs
 
Son düzenleme:

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
hala inanmıyorum ama neyse. beni inandırmak zorunda değilsin. ozaman bi tanesinin örnek veriyorum ordaki kapının modelleme aşamasını paylaş bizimle. hangi teknikle okadar gerçekçi modelleme yaptığını merak ediyorum doğrusu. yada daha kolay olsun duvardaki fincan takımı aşamalarıyla örnek ver. bende ozaman tüm birikimi mi paylaşıyım seninle???
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
hala inanmıyorum ama neyse. beni inandırmak zorunda değilsin. ozaman bi tanesinin örnek veriyorum ordaki kapının modelleme aşamasını paylaş bizimle. hangi teknikle okadar gerçekçi modelleme yaptığını merak ediyorum doğrusu. yada daha kolay olsun duvardaki fincan takımı aşamalarıyla örnek ver. bende ozaman tüm birikimi mi paylaşıyım seninle???

estafllah, tabiki bişey inandırmak zorunda değilim bu güne kadar yaptığın yorumları unutmadım tşk ederim , şöyle açıklamaya çalışim, aklına takılan olursa yine cevaplarım.

kap305copy.jpg


KAPIDA KULLANDIKLARIM
BOX EDİT POLY wertex edge polygon
Extrude bevel ınsert flip loob edge
Chamfer Target Weld Connect
beziar ffd 4x4 bumb
Line rendering EnableIn Vievport
Smooth sides 40 boolen pik operand
meteryal vray defuls gri reflec beyaz
yansımalar Metel Kaplama, Cam Defuls
siyah beyaz beyaz reflect refract beyaz
vray render motoru,environment bölümü
GI ayarları Environment (Skylighht)
On Gri renk Reflect Multiplier 5
metaller yapılırken ve modellemenin genel kenar ç
izgileri bulur efekti,
subdivs 15 metal alanlar çaydanlık kapı koılu
Fresnel reflection işaretledim
MAX Depth 1 ayarladım Fresnal IOR 1.52
afferct shadow işaretledim meterial Vray
Vray ışıkları açtım, Max ışıkları kapadım,
type Adaptive QMC Image smpler açtım
rendiring menüsünden backraund rengini beyaz yaptım,
kaplamalar için bump uyguladım,daha belirgin kabartılar için
Displace uyguladım, yansımalara tümüne HDR uyguladım
vs.bumpları photoshopda hazırladım,

genel anlamda bunları kullanarak çalışıyorum daha ilerde farklı tekniklere geçicem,


bula351305k3copy.jpg


bul2t.jpg


dolapcopy.jpg


pecetecopy.jpg


IŞIKLARADA GEÇİCEM AMA ÖNCE MODELLEME, BU ÇALIŞMANIN IŞIĞI OLMAMIŞ DİYORLAR BENCEDE PEK İYİ OLMADI PEKİ IŞIK NASIL OLMALI, ben Vray laiht kullandım, en kaliteli ışık, ama iyi bi ışık nasıl olmalı hazır üzerindeyken bunun cevaPlarını ve farklı teknik önerilerinizi bekliyorum,

BUNLARI NİE ANLATIYORUM ONUDA SÖYLİM BANA İNAN VE BAHSETİĞİN BÜTÜN BİLGİLERİNİ BENİMLE PAYLAŞ DİYE :=)
 

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
vraylight değil vraysun kullanmalısın ve kameran normal kamera değil vrayphysical kamera kullanmalısın ve ışıkla kamerayı eşleştirmelisin.bunuda kendin araştır artık ;) ama ben yapım aşamasını istedim ve sen bitmiş modellerin vertekli halini bana gösterdin :) ayrıca evermotionun nerdeyse tüm modelleri gri siyah vertektir ve ne şans ki senin yaptığın kapı ve makinanda aynı renkte :D mutfak dolabına lafım yok senin dolabın çünkü yukarda havada unutulmuş bi kulp var. maxde hazır model kullanmak ayıp bişey değil bence çıkardığın render önemlii, ben gene bilgi paylaşırım ama lütfen daha net olalım birbirimize ok?
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
canın sağ olsun inanma bakalım, şimdi oturup araba modellicem onada hazır dersin, birbirimize açık olalım demişsin , ben açığım ama sen değilsin şu kamera ışık olayını biraz açarmısın, e azından şunu paylaş, vray sun nerde kullanılıyor, nie vray sun, ? hazır model kullanmak ayıp değil tabi ama ben bide şunu anlamıyorum, şimdi elimde aklına gelecek bütün nesneler var, sendeki gibi bi arşiv, arc modeller sendekilerden vs. şimdi diyelimki ben bişey bilmiyorum yada, az biliyorum, sadece render almayı iyi biliyorum diyelim, bi işe girdim, herşeyi hazır kullanıyorum, sonuç alıyorum !!! bumudur yani 3d anlamadığım nokta bu, render iyi al ama modelleme bilmesende olur zaten herşeyin hazırı varmı dicem ben? o zama ben yarın bi işe girim, bi sahne yaparım, herşeyi hazır koyarım, sadece ışık ve renderı iyi öğrensem yetermi, ??? vallahi anlamıyorum bişi,
 

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
müşterine göre değişir ama genelde dış model olduğunda binayı kendin modellersin. ama şimdi çevresi için çiçeklerin hepsini ağaçları yada arabaları kendin mi modelliceksin adam senden 1 haftada işi istersen napıcaksın? zaten nerdeyse artık tüm firmalar hazır modelleri sitelerine koyuyo. örnek vitra tüm vitrifiye elemanlarının 3d modellerni bedava veriyo. mevcut olan bişeyi tekrar modellemek niye? alıcan ürünün aynısını renderde görebiliyosun. müşteriye ürün koduyla ve autocad detayıyla hepsini veriyosun.
 

Gökhan YILMAZ

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
540
Tepkime puanı
18
Yaş
42
Web sitesi
www.sanatolsun.com
anladım sen diyorsunki, modelleme bilgin olsun gerektiğinde müdale edebilmelisin, ama hamallık yapma, :) doru tabi, az zamanda çok iş isteniyor, sende gereğini yapman lazım, eğer, modellerim arasında olmayan bi nesne istendiğiyse ben yaparım, mı ? ben render ve ışıklara kaplamalara ağırlık vermem gerektiğini anladım, senin tavsiyen bu sanırım? peki son olarak benim en azından ne kadar modelleme bilgim olması gerekiyor, ? şimdi ben bu çalışmamda herşeyi kendim yaptım bu yetermi ? cevapların için tşk
 

gokpasaa

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
ne kadar olduğunu ben bilemem ama kendine güvenmen lazım öncelikle. bişeyi gördüğünde ben bunu modellerim diyebiliyosan ve modelliyosan sorun yok :) ama şöel bi gerçekte var ki ;)
kendim için konuşuyorum. benim kendime göre sabit ayarlarım var içi mekan ve dışş mekan ikisindende bi kaç tane ve ben artık ayarlada uğraşmıyorum uygun ayarı seçip renderı alıyorum. böle oluncada genelde işim kısa sürüyo. tavsiye ederim ama önce öğren. bilgin olmadan hazıra alışma. yoksa biyerde toslarsan toparlayamazsın ;)
 
Üst