dorukmavisi
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 29 Ağu 2007
- Mesajlar
- 47
- Tepkime puanı
- 3
Adobe Illustratorun tıpkı 3D Max gibi (onun kadar güçlü olmasa da) 3 boyutlu nesne oluşturma bunu dokularla kaplama ve özel yüzey ışıklandırması gibi özellikleri vardır. Son derece basit ve etkili olan bu özellikleri öğrenmek için adım adım beraber yolalalım.
Bir 3D nesne yaratmak içim 3 yol vardır.
Extrude and Bevel: 2 boyutlu nesneyi uzatarak derinlik kazandırmak için Z eksenini kullanır. Örneğin daireyi yada çemberi bir silindir haline getirir.
Revolve: Bir nesneyi bir eksen etrafında döndürmek için Y eksenini kullanır. Örneğin bir yay, daire haline gelir.
Rotate: 2 boyutlu çizimi 3 boyutlu uzayda döndürmek için Z eksenini kullanır ve çizimin perspektifini değiştirir.
Biz bunlardan en önemlileri olan ilk ikisine bir bakalım
Bir 3D nesne yaratmak içim 3 yol vardır.
Extrude and Bevel: 2 boyutlu nesneyi uzatarak derinlik kazandırmak için Z eksenini kullanır. Örneğin daireyi yada çemberi bir silindir haline getirir.
Revolve: Bir nesneyi bir eksen etrafında döndürmek için Y eksenini kullanır. Örneğin bir yay, daire haline gelir.
Rotate: 2 boyutlu çizimi 3 boyutlu uzayda döndürmek için Z eksenini kullanır ve çizimin perspektifini değiştirir.
Biz bunlardan en önemlileri olan ilk ikisine bir bakalım