reaper8100
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 2 Nis 2009
- Mesajlar
- 53
- Tepkime puanı
- 20
arkadaşlar corelin add perspective özelliğinden faydalanarak hazırladığım bir çalışmayı sizlere aktarmaya çalışacağım.daha sonra bu özelliği farklı şekillerde kullanmak sizin yaratıcılığınıza kalıyor. dersleri kendim hazırlıyorum. yani takıldığınız herhangibir noktayı sormanız yeterli. evet lafı uzatmadan derse geçiyorum.
öncelikle 50x50 mm lik bir kare oluşturuyorum ve içini beyazla renklendiriyorum (siz istediğiniz gibi boyutlandırabilirsiniz ve renklendirebilirsiniz) ve bu kareden 7 adet kopya alıyorum (6 adet yüzey 2 adet zar yüzeyleri için bana referans oluşturacak yüzey) son iki yüzeyi gördüğünüz gibi gri bir tonla renklendirdim. aslında rengi önemli değil bu iki yüzeyin çünkü üzerleri zar yüzeyi ile kaplanacak sadece bize referans sağlıyacaklar.
şimdi de zar yüzeylerini oluşturuyorum. bildiğiniz gibi her zar yüzeyi bir rakama denk geliyor ve 1 den 6'ya kadar bu yüzeyler numaralı. bende 1 den başlayarak altıya kadar yüzeyleri oluşturuyorum. ve yine bildiğiniz gibi bu rakamlar nokta ile gösteriliyor. bizde elips aracını kullanarak her zar yüzeyi için dairelerimizi oluşturuyoruz. sadece 1 rakamı yerine gelecek olan yüzeyin dairesini büyük ve kırmızı yapıyorum. diğerleri eşit daire ve siyah renkle renklendirilecek.
evet zar yüzeyini şekilde gördüğünüz gibi oluşturdum ve 50x50 lik kare ile hizaladım. şimdide yüzeyi ve daireyi seçip grupluyorsunuz. bunu her yüzey için teker teker yapıp her yüzeyin sayısal değerini temsil eden dairelerle 50x50lik kareyi kendi içlerinde grupluyorsunuz. (gruplama olayı önemli aksi taktirde perspective işlemini yaparken 50x50lik kare ile dairesel yüzeyler birbirinden ayrılır ve sadece bir taraf perspective alır.)
evet her yüzeyi şekildeki gibi ayarladık ve kendi içlerinde grupladık. sıra geldi referans oluşturmaya. altta bunun için ayırdığım 2 adet yüzey vardı interactive araç grubu içerisindeki interactive extrude aracını alıyorum ve bu iki karenin teker teker merkezlerine gelerek göz kararı (zar için olacak kübik bir şekil alana kadar) extrude veriyorum.
evet artık referanslarımızda hazır olduğuna göre geriye yüzeyleri giydirmek kalıyor. ön yüzeylere getireceğiniz kısımlarda hiç bir işlem uygulamanıza gerek yok olduğu gibi alıp getirip bırakıyorsunuz.
evet gördüğünüz gibi sadece tutup yerleştimeniz yeterli. şimdi geldik asıl meseleye yan perspective görünümlü yüzeylere. öncelikle giydirmek istdiğiniz yüzeyi zar referans yüzeyine yakınlaştırın. aksi taktirde perspective verirken sıkıntı olabilir.
şimdi yüzey seçili iken, efeckt+add perspective özelliğini girin yüzeyinizde gridler ve köşelerde tutup çekiştirebileceğiniz siyah noktalar oluşacaktır.
evet şimdi köşelerde oluşan noktalardan tutup çekiştirerek yüzeyleri giydiriyoruz.yalnız köşe noktalarından tutup çekiştirirken view de yer alan snap to objeck (objeye yapış) komutunun etkin olması önemlidir. böylece referans üzerine tutunduğunuzda referans yüzeyinde nerde bulunduğunuz yazılı olarak size gösterilir. objenin üzerinde 3 yer ismi karşınıza çıkar bunlardan edge üzerinde bulunduğunuz kısmın kenarında olduğunuzu, midpoint üzerinde bulunduğunuz kısmın orta kenarında olduğunuzu, node ise köşesinde olduğunuzu gösterecektir. ve burda bizim yüzeyi yapıştıracağımız kısım node olacaktır. zar referanslarının tam köşesi yani.
evet zarımız oluştu. aynı işlemi diğer yüzeyede yapıyoruz.
şimdi her zara kapladığım üç yüzeyi shift tuşuna basarak seçiyorum ve altta kalan extrude verdiğimiz referans kübü ile ayırıyorum. artık bu referanslara ihtiyacım kalmadığı için oları silibilirim.
şimdi sıra geldi gölgelendirmeye. ben beyaz rengi kullanmıştım. gölge geçişlerini siyah beyaz kullanarak yapacağım. bunun içinde interactive fill aracını (gradient) kullanıyorum. ama bu renk geçiş işlemini her yüzeye teker teker uyguluyorum ve renk geçişi vermeden önce her yüzeyin grubunu çözerek 50x50 lik kare ile zar sayısını gösteren daireleri birbirinden(ungroup) ayırıp geçişi sadece 50x50 lik kare yüzeyine veriyorum. aksi taktirde dairelerde renklenerek çalışmayı bozar.
evet tüm yüzeyleri gölgelendirdikten sonra her yüzeyin çizgi renginide kaldırıyorum. dediğim gibi ben beyaz yüzey kullandığım için gölgelendirmeyi siyah hatta daha çok gri tonlarla yaptım. siz kendi seçtiğiniz rengin koyu tonlarıyla geçiş verebilirsiniz.
anlatımda veya herhangibir yerde bir hata görürseniz bana bildirin arkadaşlar. umarım çalışma hoşunuza gider ve size yeni fikirler katar. basit bir örnek olarak bu yöntemle bir hediye kutusu oluşturabilirsiniz. şimdiden kolay gelsin...
öncelikle 50x50 mm lik bir kare oluşturuyorum ve içini beyazla renklendiriyorum (siz istediğiniz gibi boyutlandırabilirsiniz ve renklendirebilirsiniz) ve bu kareden 7 adet kopya alıyorum (6 adet yüzey 2 adet zar yüzeyleri için bana referans oluşturacak yüzey) son iki yüzeyi gördüğünüz gibi gri bir tonla renklendirdim. aslında rengi önemli değil bu iki yüzeyin çünkü üzerleri zar yüzeyi ile kaplanacak sadece bize referans sağlıyacaklar.
şimdi de zar yüzeylerini oluşturuyorum. bildiğiniz gibi her zar yüzeyi bir rakama denk geliyor ve 1 den 6'ya kadar bu yüzeyler numaralı. bende 1 den başlayarak altıya kadar yüzeyleri oluşturuyorum. ve yine bildiğiniz gibi bu rakamlar nokta ile gösteriliyor. bizde elips aracını kullanarak her zar yüzeyi için dairelerimizi oluşturuyoruz. sadece 1 rakamı yerine gelecek olan yüzeyin dairesini büyük ve kırmızı yapıyorum. diğerleri eşit daire ve siyah renkle renklendirilecek.
evet zar yüzeyini şekilde gördüğünüz gibi oluşturdum ve 50x50 lik kare ile hizaladım. şimdide yüzeyi ve daireyi seçip grupluyorsunuz. bunu her yüzey için teker teker yapıp her yüzeyin sayısal değerini temsil eden dairelerle 50x50lik kareyi kendi içlerinde grupluyorsunuz. (gruplama olayı önemli aksi taktirde perspective işlemini yaparken 50x50lik kare ile dairesel yüzeyler birbirinden ayrılır ve sadece bir taraf perspective alır.)
evet her yüzeyi şekildeki gibi ayarladık ve kendi içlerinde grupladık. sıra geldi referans oluşturmaya. altta bunun için ayırdığım 2 adet yüzey vardı interactive araç grubu içerisindeki interactive extrude aracını alıyorum ve bu iki karenin teker teker merkezlerine gelerek göz kararı (zar için olacak kübik bir şekil alana kadar) extrude veriyorum.
evet artık referanslarımızda hazır olduğuna göre geriye yüzeyleri giydirmek kalıyor. ön yüzeylere getireceğiniz kısımlarda hiç bir işlem uygulamanıza gerek yok olduğu gibi alıp getirip bırakıyorsunuz.
evet gördüğünüz gibi sadece tutup yerleştimeniz yeterli. şimdi geldik asıl meseleye yan perspective görünümlü yüzeylere. öncelikle giydirmek istdiğiniz yüzeyi zar referans yüzeyine yakınlaştırın. aksi taktirde perspective verirken sıkıntı olabilir.
şimdi yüzey seçili iken, efeckt+add perspective özelliğini girin yüzeyinizde gridler ve köşelerde tutup çekiştirebileceğiniz siyah noktalar oluşacaktır.
evet şimdi köşelerde oluşan noktalardan tutup çekiştirerek yüzeyleri giydiriyoruz.yalnız köşe noktalarından tutup çekiştirirken view de yer alan snap to objeck (objeye yapış) komutunun etkin olması önemlidir. böylece referans üzerine tutunduğunuzda referans yüzeyinde nerde bulunduğunuz yazılı olarak size gösterilir. objenin üzerinde 3 yer ismi karşınıza çıkar bunlardan edge üzerinde bulunduğunuz kısmın kenarında olduğunuzu, midpoint üzerinde bulunduğunuz kısmın orta kenarında olduğunuzu, node ise köşesinde olduğunuzu gösterecektir. ve burda bizim yüzeyi yapıştıracağımız kısım node olacaktır. zar referanslarının tam köşesi yani.
evet zarımız oluştu. aynı işlemi diğer yüzeyede yapıyoruz.
şimdi her zara kapladığım üç yüzeyi shift tuşuna basarak seçiyorum ve altta kalan extrude verdiğimiz referans kübü ile ayırıyorum. artık bu referanslara ihtiyacım kalmadığı için oları silibilirim.
şimdi sıra geldi gölgelendirmeye. ben beyaz rengi kullanmıştım. gölge geçişlerini siyah beyaz kullanarak yapacağım. bunun içinde interactive fill aracını (gradient) kullanıyorum. ama bu renk geçiş işlemini her yüzeye teker teker uyguluyorum ve renk geçişi vermeden önce her yüzeyin grubunu çözerek 50x50 lik kare ile zar sayısını gösteren daireleri birbirinden(ungroup) ayırıp geçişi sadece 50x50 lik kare yüzeyine veriyorum. aksi taktirde dairelerde renklenerek çalışmayı bozar.
evet tüm yüzeyleri gölgelendirdikten sonra her yüzeyin çizgi renginide kaldırıyorum. dediğim gibi ben beyaz yüzey kullandığım için gölgelendirmeyi siyah hatta daha çok gri tonlarla yaptım. siz kendi seçtiğiniz rengin koyu tonlarıyla geçiş verebilirsiniz.
anlatımda veya herhangibir yerde bir hata görürseniz bana bildirin arkadaşlar. umarım çalışma hoşunuza gider ve size yeni fikirler katar. basit bir örnek olarak bu yöntemle bir hediye kutusu oluşturabilirsiniz. şimdiden kolay gelsin...