Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Filme göndermeden yapılması gerekenler;)

afidanci66

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
229
Tepkime puanı
3
Her Grafiker zamanında bir çok hata yapmıştır ve hatta yapmaya devam ediyor. Bu hataları en aza indirmek için kontrol ederken atlanmaması gerekenleri liste halinde sunuyorum. Eksiklikleri tamamlar mısınız...


FİLME GİDEN ÇALIŞMALARDA DİKKAT EDİLECEKLER
1-)Çalışmanın CMYK olmasına dikkat et.
2-)Yazıların convertlenmiş olmasına dikkat et.
3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.)
4-)Taşırmalara dikkat et, kulak kısımlar boya olmayacak
5-)İşin altına işin ismi yazılacak
6-)Kroslar dört renk olacak
7-)Skalayı koymayı unutma
:cool:Bıçak izini kontrol et
9-)Pantone renk varsa filimciye bildir.
10-)Siyahın altı dolu olur genel de sen yine de sor.
11-)Filme giden işte başka birşey varmı kontrol et
12-)Kutu kulakçıkları beyaz olacak unutma
13-)Overprint varsa Filmciyi uyar
14-)Siyahın altı boş veya dolu olacaksa tasarımı ona göre şekillendir.
15-)Siyahın altı dolu olup olmadığını mutlaka yaz.
16-)Revolta veya Tumbalı montajlarda yönlere ve paylara dikkat et
17-)İşler 72-80 lik tramla basılacak notunu yaz.
1:cool:Tumba olunca üstle alt kısımda makas payı kontrol edilip bırakılacak.
19-)Degrade yapılan zeminler jpeg olarak çevrilerek dönmesi engellenecek.
20-)Formalara numune eklenecek.
21-)Skalalar 3-5 mm olsun, Fazla büyük olmasın.
22-)Zeminli işlerde ortada pay verilecek
23-)Siyahı CMYK verilen yerleri K' ya çevir.
24-)Kutu montajlarında ara paylar 5 mm olacak
 

Benzer konular

snowdrop_986

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
41
Tepkime puanı
0
Her Grafiker zamanında bir çok hata yapmıştır ve hatta yapmaya devam ediyor. Bu hataları en aza indirmek için kontrol ederken atlanmaması gerekenleri liste halinde sunuyorum. Eksiklikleri tamamlar mısınız...


FİLME GİDEN ÇALIŞMALARDA DİKKAT EDİLECEKLER
1-)Çalışmanın CMYK olmasına dikkat et.
2-)Yazıların convertlenmiş olmasına dikkat et.
3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.)
4-)Taşırmalara dikkat et, kulak kısımlar boya olmayacak
5-)İşin altına işin ismi yazılacak
6-)Kroslar dört renk olacak
7-)Skalayı koymayı unutma
:cool:Bıçak izini kontrol et
9-)Pantone renk varsa filimciye bildir.
10-)Siyahın altı dolu olur genel de sen yine de sor.
11-)Filme giden işte başka birşey varmı kontrol et
12-)Kutu kulakçıkları beyaz olacak unutma
13-)Overprint varsa Filmciyi uyar
14-)Siyahın altı boş veya dolu olacaksa tasarımı ona göre şekillendir.
15-)Siyahın altı dolu olup olmadığını mutlaka yaz.
16-)Revolta veya Tumbalı montajlarda yönlere ve paylara dikkat et
17-)İşler 72-80 lik tramla basılacak notunu yaz.
1:cool:Tumba olunca üstle alt kısımda makas payı kontrol edilip bırakılacak.
19-)Degrade yapılan zeminler jpeg olarak çevrilerek dönmesi engellenecek.
20-)Formalara numune eklenecek.
21-)Skalalar 3-5 mm olsun, Fazla büyük olmasın.
22-)Zeminli işlerde ortada pay verilecek
23-)Siyahı CMYK verilen yerleri K' ya çevir.
24-)Kutu montajlarında ara paylar 5 mm olacak



merhaba, 3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.) yazmıssınz, bitmap e cevrıldıgınde ucları kırık kırık oluyor.. ve derlerki resimleride bitmap e cevırın hele onlarda o kadar cok cozunurluk dusunuyorkı resım bıle belırsız hale gelıyor.. bır cozumu ayarı varmı? bu konuda bılgı gırebılrsenz cok sevnırm..
 

afidanci66

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
229
Tepkime puanı
3
merhaba, 3-)Efektler dikkat ( gölge , lens , degredeye gibi bitmap Çevir.) yazmıssınz, bitmap e cevrıldıgınde ucları kırık kırık oluyor.. ve derlerki resimleride bitmap e cevırın hele onlarda o kadar cok cozunurluk dusunuyorkı resım bıle belırsız hale gelıyor.. bır cozumu ayarı varmı? bu konuda bılgı gırebılrsenz cok sevnırm..

Ben genelde gölgeleri resimden ayırıp 342 dpi olarak transparan bitmap yaparım. 342 dpi konusunu daha önce yazmıştım ama kısaca hatırlatayım. 342 dpi 300 pixel e denk gelir. Bu oran en gelişmiş matbaa makinasının (offset) basabileceği en yüksek çözünürlüktür. Yani dahada fazla yapabilirsiniz. köşeleri yakından kırık görüne bilir. Enine uzun olan ince görsellerin dpi oranını dahada yüksek tutarsanız sorunsuz sonuç alırsınız. Degradelerde birden fazla renk ve geçiş kullanırsanız dönme riski olur ve bitmap yaptığınızda düzensiz bir geçiş olur.
 

ribo

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
24 Eki 2011
Mesajlar
62
Tepkime puanı
0
tskler baya işime yaradı
 
Üst