siir-delisi
🏅Acemi Tasarımcı🏅
- Katılım
- 28 Şub 2011
- Mesajlar
- 80
- Tepkime puanı
- 0
Nasil bir calisma derseniz tiklayip bir bakin---Tikla
Önce iki figur üretip movieclip e ceviriyoruz.Propertiesde actionscript icin kullanim icin yesil_mc ve kirmizi_mc isimlerini veriyoruz.
Sonra tekrar button cizip movieclip degilde button uyguluyoruz.Burada buttonun üstüne tiklayip bir panel acildiginda tiklayinca görünüm yada rengi ne olacak diye uyguluyoruz.
Assagida Actionscript3 icin yeni layer acip ekliyoruz.
Kisaca anlatimi
-import Mouseolayini kullanima hazir yapiyor
-Sahneye girildiginde carpistimi olay listesi isleniyor
-carpistimi functionu devreye girip yesil_mc mousu takib ediyor, burada -40 ile mousa biraz fark posisyon uyguladim.
-rotation ile yesil_mc biraz cevirdik.
-yesil_mc hitTestObject kirmizi_mc üstüne gelince
-ikisinin koordinatlari esit oluyor
-cevirdigimiz yesil_mc normal posisyona dönüyor
-removeEventListener ile kullanim sonlaniyor ve öyle kaliyor.
-en alttada tekrar_btn ile carpistimi olaylistesi ve functionu tekrar devreye giriyor.
Önce iki figur üretip movieclip e ceviriyoruz.Propertiesde actionscript icin kullanim icin yesil_mc ve kirmizi_mc isimlerini veriyoruz.
Sonra tekrar button cizip movieclip degilde button uyguluyoruz.Burada buttonun üstüne tiklayip bir panel acildiginda tiklayinca görünüm yada rengi ne olacak diye uyguluyoruz.
Assagida Actionscript3 icin yeni layer acip ekliyoruz.
Kisaca anlatimi
-import Mouseolayini kullanima hazir yapiyor
-Sahneye girildiginde carpistimi olay listesi isleniyor
-carpistimi functionu devreye girip yesil_mc mousu takib ediyor, burada -40 ile mousa biraz fark posisyon uyguladim.
-rotation ile yesil_mc biraz cevirdik.
-yesil_mc hitTestObject kirmizi_mc üstüne gelince
-ikisinin koordinatlari esit oluyor
-cevirdigimiz yesil_mc normal posisyona dönüyor
-removeEventListener ile kullanim sonlaniyor ve öyle kaliyor.
-en alttada tekrar_btn ile carpistimi olaylistesi ve functionu tekrar devreye giriyor.
Kod:
import flash.events.MouseEvent;
addEventListener(Event.ENTER_FRAME, carpistimi);
function carpistimi (event:Event):void
{
yesil_mc.x = mou***-40;//mouse X beraber yazili
yesil_mc.y = mouseY-40;
yesil_mc.rotation = 500;
if (yesil_mc.hitTestObject(kirmizi_mc))
{
yesil_mc.x = kirmizi_mc.x;
yesil_mc.y = kirmizi_mc.y;
yesil_mc.rotation = 0;
removeEventListener(Event.ENTER_FRAME,carpistimi);
}
}
tekrar_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, tekrar);
function tekrar (event:MouseEvent):void
{
addEventListener(Event.ENTER_FRAME, carpistimi);
}