Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Örnek Mücevher fotoğrafı hangi programda düzenlenerek bu görüntü sağlanmış???

firkete

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
510
Tepkime puanı
5
tuncer bende teşekkür ederim. Bizimde bilmediğimiz şeylerin olduğu gerçek. bilgi paylaştıkça değerlenir.
ancak analmadığım olay şu: hem 250 lik kullanıyoruz hemde körük. bildiğim kadarıyla uzatma X değerleri ile vardır. yani kaç kat büyütülecekse o kadar X değeri. mesela 1X olacaksa 500 lük tele demektir. Neden direk 500 lük tele demedinde 250 + uzatma anlamadım. ayrı bir özelliğimi var. birde bu konuda resimli destek gerçekten çok makbule geçer.
 
Son düzenleme:

caddetaki

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Tuncer Bey detaylı ve faydalı bilgileriniz için çok tşk ederim. mesajınızda bahsettiğiniz ürünün gerçek parlaklığını alamama, fotoğrafın kumlanması, ürünün üzerine lens veya makinenin gölgesinin düşmesi sorunları uzun zamandır yaşamaktaydım. Bunun yanında ürün çekimini herkesin yaptığı gibi çadırda yapıyorum fakat burda bir problem olduğunu düşündüm. çünkü ortam gölgesinin ürüne yansımaması için çadırın önünü kapattığımda lens çadırın içinde kalıyor (ürüne yaklaşma mecburiyetimden dolayı) ve paraflaşlar patladığında çadırın içinde yoğun bir ışık kümesi yüzünden (benim tahminim) renk değerlerim şaşıyor ve bunu bir türlü makine ayarlarlarını değiştirerek çözemedim. Daha sonra gidip Stli Life masası satın aldım ve ürün çadırını kullanmayarak çektiğimde; ürüne ortam gölgesi aşırı miktarda yansıyor.Beyaz altın ve gümüş metalleri çektiğim için metalden çok simsiyah bir resim ortaya çıktı ve istediğim sonucu alamadım. Kolye, küpe gibi üst profilden çektiğim fotoyu Yılmaz Bey önceki mesajında yüklediği gibidir. Fakat yüzük ve bileklik gibi ön profilden (yaklaşık 15 derece açı ile) çektiğim fotolar diğerlerine kıyasla çok daha kötü. Yüzük veya bileklik gümüşün, altının parlaklığını hiç ama hiç yansıtmıyor. Benim çektiği yüzük fotosu


yabancı bir mücevher sitesinden aldığım tektaş fotosu


ELimdeki Tüm Ekipmanlar
4 adet paraflaş
Stil Life Masa
Nikon D90
60mm Makro Lens
Ürün Çadırı
Tripod

Mesajınızı okuduğımda 180mm tele objektif önerdiğinizi gördüm ve ufak bir araştırma yaptığımda makineme uygun olarak Nikon AF Nikkor 180mm f/2.8 ''D'' Lens IF-ED A
model lensi buldum. Öneriniz üzerine paraflaşlarım için softbox almayı da düşünüyorum. Sonuş olarak elimdeki ekipman ve ek olarak almamı önerdiğiniz ekipmanlarla nasıl bir studyo yerleşimi yapmam gerekir ki, ürünün üzerine fazla gölge düşmeden örnekteki gibi metalin gerçek parlaklığını ve rengini yansıtan, keskin ve detayları belirgin bir foto çekebileyim

Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum
Fatih ÇAPAN
 

tuncer özkan

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
84
Tepkime puanı
9




Tekrar merhaba,

Şimdi biraz daha detaylara girebiliriz.

Bundan sonra anlatacaklarım ileri fotoğrafçılık konularına girer. Bu yüzden biraz altyapı bilgisinin varolduğunu kabul ederek devam etmek zorundayım. Yoksa çok detaya girecek olursam, buradaki sınırlarımızı epeyce zorlamış olurum.

Önce Sayın firkete için hemen bir açıklama yapmalıyım. Önceki yazımda tüpten bahsederken (extention tube) içinde lens olmadığını söylemiştim. Oysa siz bunu konverter ile karıştırdınız. Belki de benim hızlı anlatmamdan dolayı eksik anlaşılmıştır.
Tıpkı uzatma tüpleri gibi konverterler de objektif ile gövde arasına takılır. Konverterler içinde özel lensler vardır. Konverter; önüne takılan objektifleri iki kat, üç kat veya dört kat(üzerinde 2x, 3x...diye yazar) odak uzaklıklarını artırır. 80mmlik bir telenin arkasına 2x konverter takıldığında bu objektif 160mm'ye çıkar.

Çok pratik değil mi?

Oysa kazın ayağı öyle değildir. Çünkü konverterler, ciddi (bana göre) kalite kayıplarına neden olurlar. Konverter kullanıldığında, kullandığınız objektifin keskinlik kalitesi düşer. En önemli kayıp ise kullandığınız konverterin çarpanına bağlı olarak diyafram kayıpları oluşmasıdır.
Örneğin harici bir pozometre ile 2x konverterli bir sette yaptığınız ölçüm 11fstop ise, makinede bu sondaj 8fstop'a iner. eğer 4x'li bir set kullanıyorsanız o zaman kullanmanız gereken diyafram 5,6 fstop'a iner. Bunlar sizin için önemli alan derinliği (dept-of-field, kısaca DOF) kayıplarına sebep olur.

Bu yüzden reklam fotoğrafçıları asla konverter kullanmazlar. Ama basın fotoğrafçılığı, özellikle savaş fotoğçılığında bazen işe yararlar.

Konuya dönecek olursak, daha önce dedik ki, mücevher, çatal kaşık vs. gibi ürünlerin çekiminde nasıl bir objektif kullanmalıyız?

Eğer ürün, çok küçük ise ve biz kadrajı tamamen dolduracak isek, yukarıdaki tartışmada macro objektiflerin kullanılması üzerine durulmuştu. Ve ben buna karşı çıkmıştım. Çünkü bir ürün resmini reklam amaçlı çekiyorsanız, DOF maksimum olmalı. O zaman ürüne macro objektif ile yaklaşırsanız (hem de epeyce, yani 3-5 cm kadar) ciddi bir DOF sorunu ile karşı karşıyasınızdır. Ayrıca çekim setiniz de oldukça sıkıştı. Herşey ele ayağa dolaşmaya başladı... Üstelik diyaframı sonuna kadar (genellikle en fazla 32 fstop) kıssanız bile, eğer perspektif oluşturduğunuz bir çekim ise, maalesef yine ürün üzerinde hâlâ net olmayan kısımları göreceksinizdir. Muhtemelen kullandığınız makine ve objektif, ekstra diyafram delikleri (pin hole) kabul etmeyen türdendir.
Yani DOF'ta takıldınız.
Hatta bir sürü gölgeler, ayrıca fotoğrafçının silüeti bile hem gölge, hem de yansıma oluşturdu..

O zaman, belki perspektif plan yerine, ürüne 90 derece açıyla bakacak bir set ile çekim yaparak çözüm getirebilirsiniz. Yukarıda arkadaşımızın gönderdiği fotoğraf gibi yani.
İyi, ama fotoğrafın tasarımı konusunda bu ciddi bir sınırlama değil mi? Müşteri bir art direktör ise size gönderdiği taslağın dışına mı çıkacaksınız? Kusura bakma ben bunu çekemem mi diyeceksiniz?

Birden irtifa kaybettiniz, müşteri karşısında itibarınız deniz seviyesine indi!

İyi bir fotoğrafçının çekemiyeceği bir plan yoktur. Hem de Photoshop'a kul köle olmadan.

Tekrar konuya dönecek olursak, eğer perspektif çekecek olursanız, hatta 90 dereceden bir bakışla yüksekliği olan bir ürün çekecek iseniz, size uzatma tüpü (extention tube) veya körük (extention bellow) öneriyorum. Bu aparat(lar)ı, bir geniş açı ile kullanırsanız, konuya yaklaşmak zorunda kalırsınız. Oysa az önce dediğimiz gibi, yaklaşmak, DOF kayıpları ve setin sıkışıklığı demektir.

Demek ki teleobjektif kullanacağız.

Yukarıdaki yazımda 35mm klasmanı için 250mm.lik bir tele objektifi FF (full frame) için önermiştim. Roll film klasmanı için (Hasselblad, Mamiya, Pentax vs) 350mm.lik bir teleobjektif önerebilirim. Roll film dememe aldırmayın, bunların dijitalleri için de aynı prosedür geçerli.

Evet sözünü ettiğimiz objektife bir uzatma körüğü taktığınızda, artık üründen epeyce uzaklaştınız demektir.

Set, birden rahatladı...

Tabii ki iyi bir DOF için diyaframı kıstınız, uygun bir aydınlatma prosedürü ile.

Diyaframı kısmaya başladıkça, macro objektifte gıdım gıdım elde ettiğiniz mesafeler, teleobjektif+körük kombinasyonu ile birden sıçramaya başladı.
Fakat, tabii ki burada da bazı kayıplarınız var.
Endişelenmeyin, bu kalite kaybı değil.

Körük uzadıkça, belli bir çarpan doğruldusunda, ışık kaybetmeye başlarsınız. Tıpkı zoomlarda, zoom büyüdükçe en açık diyafram değerinin de büyümesiyle, optikte "boru" etkisinden dolayı duyarkata (film veya sensör) gelen ışık miktarı azalması gibi.
Demek ki, körük veya tüp kullanacaksanız, daha fazla ışığa gereksiniminiz var. Eğer sürekli ışık kullanıyorsanız, yani flaş dışındaki ışık kaynakları için sorun yok. Enstantaneyi yavaşlatarak dengeyi sağlarsınız. Hatta sürekli ışık kaynağı kullanmanızı önerebilirim de.

Fakat çok iyi bir DOF için uygun bir objektifte (en üstten ikinci fotoğraf makinesi gibi) 90 fstop veya 125 fstop kullandığınızda, bazen 30 saniyeyi geçen enstantane değeri gerekebilir. 35mm. klasman, yani Canon, Nikon...vs. makineler için genellikle 30sn.den sonra bulb (B ayar)'a geçer. ISO'yu da yükseltmeyeceğinize göre (noise için) sorunu bir kablo deklanşör (cable release) ile, hem de üzerinde 99 saate kadar çıkabilen bir model ile çözeceksiniz demektir.

Evet, umarım yeni bir bakış açısı getirmişimdir. Körük kullanacaksanız, satın aldığınız kutu içinde körük mesafesine göre diyafram değerleri yazar. Yine de meraklısı için tablolar düzenleyebilirim.

Öte yandan, yakın plan çekimleri için tüp ve körük dışında da bazı teknikler vardır. Retro, close up lensler gibi. Bunları bir başka zaman size anlatabilirim. Aşağıdaki fotoğraf, Canon için bir Retro tekniğidir. Objektifin ters takıldığına dikkat edin.





Kolay gelsin
Tuncer ÖZKAN
 
Son düzenleme:

caddetaki

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Tuncer Bey
Körük ve tüp resimlerini koymuşsunuz tşk ederim. linteki körük veya tüpü herhangi birini aldıktan sonra 180mm lens ile birlikte makineme taktım ok. Buraya kadarı işin pasaral kısmı. bundan sonrası ise teknik yani zor kısmı :( makine ayarları ile ilgili pek sorunum olmaz diye düşünüyorum ama ışık ile ilgili ciddi desteğe ihtiyacım var. stil life masa etrafına softbox lı paraflaşlarımı ve arka siyah fonu nasıl bir şekilde yerleştirmeliyimki doğru çekimi gerçekleştirebileyim. stil life masanın arkasına önüne üstüne..vs. hangi açıdan hangi yönlerden paraflaşlarımı yerleştirmem gerekir? Bunları soruyorum ama kusura bakmayın. ürün çadırı ile çekim yapabilmek için o kadar çok emek verdimki, bende bel ve boyun fıtığı yaptı desem yeridir. Yardımlarınızla bir o kadar emeği de stil life için vermemiş olur, direk doğru yoldan çalışmalara başlamış olurum. Sonu olarak; studyo yerleşimi ile ilgili basit bir yerleşim planı resmi ve açıklaması paylaşırsanız çok memnun olurum.
Saygılarımla
 

eskidost3

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
26
Tepkime puanı
1
cadde taki :) sitenizin eski sahibi ekrem beyle calısıyorduk sizinlede bi süre görüştük sanırım hatırladım sizi evet
Malesefki konu sitelerden yardım alınarak cözümlenmeye calısılacak kadar basit görünüyor artık insanların gözünde ben bi profesyonel olarak bu günde boş vaktim cok oldugundan sanırım bol bol yorumlar yapıyorum blogunuzda evet işin özüne inelim konu tamamen surdan baslıyor al makinayı otomatik mod :) güneşte cıkmıs bi klik fotograf harika cıkıyor hmm tabi birde manzarası güzel bi yerdeysen harika sen bile inanamıyorsun bunu benmi cektim bide bi kac foruma yükleyip harika kare süper cekmişsin gibi yorumlar alınca evet her 3 kişiden biri fotografcı oluyor ama olay paraflaşların altına ve manuel modlara gelince bide bu işi insanlara begendirme konusuna gelince biraz dumanlar cıkmaya başlıyor acıkcası sakın kimse üstüne alınmasın su an burdaki kimseye de herhangi bi igne batırmıyorum ihtiyacda yok acıkcası cekmedigim ürün gamı ve fotografla ilgili calısmadıgım sektor kalmadı içlerinde en zor olan iki dal var birincisi parlama ile ilgili ürünler yani makinanıızın markasını üründen görrülmesi :) ikincisi moda bunları profesyonellere bırakmalısınız iyi çalışmalar ...

Mehmet Küçükbövelek
 
Üst