Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

PS oyunu çizim -INSURGENCY-

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
Üzerinde en çok çalıştığım çalışmam oldu.Canım,hayatımın anlamı olan erkek arkadaşıma hediyem:)umarım beğenilir.
referans fotoğraftan bakarak yaklaşık 7 saatte çalıştım.Photoshop cs3,uc logic tablet kullandım.


insurgencybykarantinaco.jpg
 

Benzer konular

Volkan ATA

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
148
Tepkime puanı
3
Eline bileğine sağlık ... Çok Güzel olmuş , gözlüklerde cam yok sanırım :)
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
Çok güzel çalışma olmuş.. günümüz Oyun sektörünün de gözde konularından biri tıpkı sinema sektöründe olduğu gibi ABD'nin Arap ülkeleri ile askeri ilişkileri :) Eskiden Ikinci dünya savaşı modaydı.. Ama ABD Afganistan'a ve Irak'a girince Oyun ve Sinema yapımcılarına da yeni birçok malzeme düştü tabi.. :)

Emeğinize sağlık Derya Hanım..
 

blueden

Kreatif Stratejist
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
26 Şub 2008
Mesajlar
7,264
Tepkime puanı
176
Tebrikler Derya...Çok hoş bir hediye olmuş :)
Emeğine sağlık.
 

racoon_tr

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
255
Tepkime puanı
11
referans resmide atsaydınız keşke elleriniz dert görmesin...
 

akrmtch

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Şub 2009
Mesajlar
172
Tepkime puanı
9
oldukça güzel olmuş elinize sağlık. aynı zamanda güzel hediye. buram buram emek kokuyor. tebrikler iyi çalışmalar.
 

Grafield

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
41
Tepkime puanı
0
Detaylar başarılı olmuş tebrik ederim :)
 

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
Çok güzel çalışma olmuş.. günümüz Oyun sektörünün de gözde konularından biri tıpkı sinema sektöründe olduğu gibi ABD'nin Arap ülkeleri ile askeri ilişkileri :) Eskiden Ikinci dünya savaşı modaydı.. Ama ABD Afganistan'a ve Irak'a girince Oyun ve Sinema yapımcılarına da yeni birçok malzeme düştü tabi.. :)

Emeğinize sağlık Derya Hanım..

teşekkür ederim.keşke savaşlar sadece sanal dünyada sınırlı kalsa dicem ama çok gerçekçi olmayacak:(

volkan ata,anıl yüncü,blueden,akrmtch,grafield,racoon_tr teşekkürler:)
 

tuNc

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
985
Tepkime puanı
38
gerçekten çok güzel bi çalışma olmuş eline saglık
 

foxmuld3r

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
89
Tepkime puanı
5
Web sitesi
www.epsilos.com
XIII adlı oyuna bakmalısın Karantina. Orda bulunan grafikler senin çizimlerindeki gibi gerçek anatominin biraz dışında. O tür çizimleri kendi renklendirmelerinle birleştirebilirsen daha daha iyi olur bence. Çocuksu çizimler değil, başta öyle gelebilir. Oyun zekice, sürükleyici, grafiğin de bunlara etkisi büyük.

Bunlarda çok fazla ayrıntıya giriyorsun, onda ayrıntıya girmene gerek kalmaz, bunun yerine hayal gücünü yansıtmak için daha fazla zaman kazanırsın. Çizgi roman gibi. Bu oyun çizimleriyle ne yapabileceğin de önemli. Pc - Ps oyunları için start vermişsen tavsiye etmem. Geleceğin yaygın oyun şekli web tabanlı olanları. İşin suyu çıkmadan kendini bu alanda yetiştirirsen bir sonraki adım sıkı programcılarla bir online oyun çalışması yapmak olur. Artık web'de hızını artırdı, örneğin; 3G. Oyunlar için daha ideal durumda. Play station oyunları için kasmaya gerek yok :) Görselliğiyle, internet bağlantısını ve grafik kartlarını yormayacak ve ezberin dışında karakter tasarımı yapan, bunun için yeterli sunucuya sahip birileri çıkınca oyun dünyasının da ezberi bozulacaktır. Knight online, silkroad gibi oyunlar emekleme dönemi.

Online oyunlardan nefret ederim ama o sektöre etki edecek teknolojilerle uğraşım nedeniyle öngörümden eminim :)

Sevgiline neden armağan ediyosun, 13 yaşında play station başında çikolata yiyerek oyun oynayan tombul çocukmuş gibi bir izlenim bırakıyor.
 

mawi06

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
23 Nis 2008
Mesajlar
820
Tepkime puanı
7
Başarılı bir çalışma olmuş eline sağlık
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
XIII adlı oyuna bakmalısın Karantina. Orda bulunan grafikler senin çizimlerindeki gibi gerçek anatominin biraz dışında. O tür çizimleri kendi renklendirmelerinle birleştirebilirsen daha daha iyi olur bence. Çocuksu çizimler değil, başta öyle gelebilir. Oyun zekice, sürükleyici, grafiğin de bunlara etkisi büyük.

Bunlarda çok fazla ayrıntıya giriyorsun, onda ayrıntıya girmene gerek kalmaz, bunun yerine hayal gücünü yansıtmak için daha fazla zaman kazanırsın. Çizgi roman gibi. Bu oyun çizimleriyle ne yapabileceğin de önemli. Pc - Ps oyunları için start vermişsen tavsiye etmem. Geleceğin yaygın oyun şekli web tabanlı olanları. İşin suyu çıkmadan kendini bu alanda yetiştirirsen bir sonraki adım sıkı programcılarla bir online oyun çalışması yapmak olur. Artık web'de hızını artırdı, örneğin; 3G. Oyunlar için daha ideal durumda. Play station oyunları için kasmaya gerek yok :) Görselliğiyle, internet bağlantısını ve grafik kartlarını yormayacak ve ezberin dışında karakter tasarımı yapan, bunun için yeterli sunucuya sahip birileri çıkınca oyun dünyasının da ezberi bozulacaktır. Knight online, silkroad gibi oyunlar emekleme dönemi.

Online oyunlardan nefret ederim ama o sektöre etki edecek teknolojilerle uğraşım nedeniyle öngörümden eminim :)

Sevgiline neden armağan ediyosun, 13 yaşında play station başında çikolata yiyerek oyun oynayan tombul çocukmuş gibi bir izlenim bırakıyor.

Yorumunuzu okudum ama bazı noktalarda yanlışınız var..

Her ne kadar web tabanlı oyunlar artış gösteriyorsa da buna paralel olarak PC, PlayStation ve Xbox platform oyunları oyun sektörünün vazgeçilmezidir. Bu oyunların neredeyse %100'ünün içeriğinde zaten Online üzerinden çoklu oyuncu ile oynama desteği bulunmaktadır. Burdan da anlaşılıyor ki piyasaya sürülen görsel kalitesi yüksek (karakter yapıları ve anatomik gerçekçiliği olan) platform oyunları zaten aynı zamanda web tabanlıdır. Özellikle Amerika'daki oyun sektörü bu işe milyonlarca dolar ayırmaktadır. Oyun sektörü deyip geçmeyin. Şu anda bu sektör hemen hemen sinema sektörü kadar büyümüş durumda. Öyle ki artık Sinema sektöründe yapılacak bazı filmlerin senaryosu oyunlardan alınarak yapılmaya başlandı. Tomb Rider, Hitman, Doom ve Resident Evil gibi yapımlar bunların başlıcaları ve en çok duyulanlar. Yani Platform oyunlarının hiçbir zaman suyu çıkmaz. Aksine, görünen köy; Platform oyun sektörünün gelecekte daha da büyüyerek zirveye ulaşacağıdır. Elbetteki burdan bu oyunlarla ilgili görsel tasarım ihtiyacının da sona ermeyeceğini ve dediğinizin tam tersi olarak platform oyunlarının tahtının sarsılmayacağını anlamaktayız. Ayrıca Knight online, World of Warcraft gibi web tabanlı oyunlar her ne kadar popüleritelerini arttırsa da bu; Görsel kalitesi düşük oyunların çoğalacağı ve görsel kalitesi yüksek platform oyunlarının yapımının azalacağı anlamına gelmiyor. Tam aksine Platform oyunu yapımcıları her geçen zamanda görsel kaliteyi arttırmaya devam ediyorlar ve geleceğin yeni nesil oyunları da sürekli olarak görsel ve teknik açıdan gelişme gösteriyorlar. Her PC kullanıcısının PC'sinde var olan DirectX'in 9.0c sürümünün yenilenerek DirectX 10'a geçmesi, Vista işletim sistemlerinin DirectX 10 ile gelmesi, görsel, ses ve Oyunların kalitesindeki sürekli artışın durmayacağının göstergelerinden biri. DirectX 10'un çıkmasıyla platforum oyunu sektöründeki yeni patlamalar da sayılamayacak kadar çok. Örnek verilecek olursa.. Call of Duty 5 World at War, Assassins Creed, GTA4, Empire Total War gibi yeni nesil oyunlar minimum DirectX 10 ve Shader Model 3.0 desteği bulunan ekran kartlarının ve minimum çift çekirdekli Intel Core Duo işlemcilerin desteklediği sistemlerde çalışan, daha düşük sistemlerde çalışmayan oyunlar. Bu da demek oluyor ki.. Bundan sonra çıkacak oyunları PC'sine kurup oynamak isteyecek olan oyuncular mevcut sistemlerini çöpe atıp yeni sistem almak zorunda kalacaklar. Aynı şey Playstation ve XBox Platformunda da geçerli ki, Playstation sürekli yeni sürüm üretmekte. Yakın zamanda çıkan PS3'te bunun kanıtı.

Kısacası.. Görsellik, diğer her alanda eskimeyeceği gibi Oyunlarda da eskimeyecek, aksine kalitesini artıracaktır. Buna paralel olarak Karantina gibi yaratıcı tasarımcılara ve onun yaptığı bu çalışmaya benzer kaliteli görsel arayüz çalışmalarına olan ihtiyaç kalitesini düşürmeden, aksine yükselterek artacak ve devam edecektir.. Bundan dolayı ben sizin dediğiniz gibi Karantina arkadaşımıza ''Bunlarda çok fazla ayrıntıya giriyorsun, onda ayrıntıya girmene gerek kalmaz'' demek yerine, ''Kalite ve güzellik ayrıntılarda gizlidir'', diyorum :) Yani arkadaşımız doğru yolda ilerliyor..


Bir ikinci konu..

''Sevgiline neden armağan ediyosun? 13 yaşında Playstation başında çikolata yiyerek oyun oynayan tombul çocukmuş gibi bir izlenim bırakıyor.'' demişsiniz..

Bu malesef bizim ülkemizde bu şekilde görülmekte olan bir konu. Karantina'nın tasvir ettiği oyunu bilmesem de görselden anlaşıldığı üzere bu bir ''Savaş Oyunu''.. Avrupa ve Amerika'da bu oyunların bahsettiğiniz 13 yaşında çikolata yiyen çocuklara satılması içerdiği şiddet öğelerinden ötürü kesinlikle yasak. Zaten bu tarz oyunların ambalajlarının üzerinde +18 ibaresi bulunmakta. Bu da demek oluyor ki bu tarz oyunlar; çocuklar için geliştirilmiş olan oyunlar değiller. Tabiki bizim ülkemizde 7 yaşındaki çocukları çekinmeden, düşünmeden bakkala sigara almaya gönderen zihniyet olduğu sürece, Gündüz çocukların TV başında olduğu sıralarda TV kanallarında magazin ve ahlaka uygun olmayan görüntülerin çekinmeden yayınlandığı bir zihniyet olduğu sürece, içeriğinde şiddet veya çocuklara uygun olmayan PC/PS/Xbox platform oyunlarının veya onlarla ilgili görsellerin çocuksu veya çocuklara hitap eden şeyler gibi görülmesi de kaçınılmaz olacaktır haliyle...


Tekrar emeğine sağlık Karantina (Derya :))... Güzel çalışmalarının devamını görmek dileğiyle..

Saygılarımla..


Yeni nesil platform oyunlarından bazılarının ekran görüntüleri ve Arayüz tasarımları.. Platform oyunları sektörü ölmez :)

ASSASSINS CREED
Assassins_Creed.jpg


assassins-creed-20070521052850914.jpg


assassins-creed-20071114082052596_screen001.jpg


CALL OF DUTY 5 - WORLD AT WAR
call-of-duty-5-world-at-war-screenshot-3.jpg



EMPIRE TOTAL WAR
Empire_Total_war_2.jpg


EmpireTotalWarDemo_02.jpg


etw_ca010.jpg
 
Son düzenleme:

cakirx

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
51
Tepkime puanı
1
Web sitesi
www.1renk.com
daha önce çizim halini görmüştüm. Sanırım o çizime bakarak aynısını yaptınız ?
 

foxmuld3r

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
89
Tepkime puanı
5
Web sitesi
www.epsilos.com
Imperatore, PC / Playstation oyunlarının biteceği, yerine web tabanlı oyunların geçeceğini söylemedim. Web tabanlı oyunların şuan emekleme aşamasında olduğunu, bu alana yönleniliği taktirde yakın geleceğin bu sektör için çok daha büyük fırsat olduğunu söyledim. Grafik, tasarım kalitesinin düşeceğini, ya da düşük tutulması gerektiğini de söylemedim. Emekleme aşamasındaki bu sektörün ilk ve sağlam prototipi şimdikinden çok daha rabet görecek. Bir zamanlar DOS oyunu HERETIC'i oynarken grafiklerin ne kadar da güzel olduğunu düşünüyorduk, zira olanaklar nedeniyle atari görebildiğimiz en görseliydi.

Bunu sadece başlığı açan için söylemiyorum. Amansızca yüksekten uçmaya gerek yok. Gelişmiş yüksek kalitedeki platform oyunlarındaki modelleme yerine, yeni devir atlayacak bir sektörde gelişmek daha mantıklı olacaktır. İlk hedef, görselliğin yeteri kadar ama öncekilerden farklı olduğu, hayal gücününse silk road, knight online gibi klişe oyun karakterlerinden kurtulduğu bir konsept olmalı.

Henüz 3d modellemeye, en azından vektörel alana geçmemiş bir insana platform oyunlarını hedef göstermek yerine, çizim tekniğine yakın ve makul hedef göstermek daha mantıklı.

Çevremde tanıdığım bir kaç tasarımcı ve programcı var, oyun ile ilgilenen. Çok sıkılsam da oyun muhabbetinden ister istemez konuya dahil oluyorum. Hepsinin de aklında tarih öncesi fantastik karakterlerin olduğu oyunlar var. Yeterince suyu çıktı.

Grafikleri yeni nesil platform oyunları kadar ileri olmayan ama kurgu ve görsel bakımdan mevcutlardan farklı, gerçek zamanlı oyunlar bu sektörde yeni bir yer edinecek. Zamanla PC / Playstation oyunlardan daha çok tutulacak evet. Platform çökmese de online oyunların gerisinde kalacak.

Benim yönlendirme adına yorumum doğrudur. Yukarda saydığım gibi, vektörel, 3d modelleme yolunda henüz olmayan biri için en ideal konsept budur. Platformlar için gerekli donanımlara da ihtiyacı kalmayacaktır. Sıkı bir ekiple gerekli sunucu, programlama ihtiyacını karşılar. Yazdıkların doğru olsa da benim yorumumu karşılamıyor ve dışardaki rekabet ortamını düşünmüyorsun. Web tabanlı oyunlarda grafikerler.net den pasta payını alacaklar olabilir.
 

DarkStyLe

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Çok başarılı güzel bir hediye. özgün sonuçda :)
 

Imperatore34

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
454
Tepkime puanı
21
Imperatore, PC / Playstation oyunlarının biteceği, yerine web tabanlı oyunların geçeceğini söylemedim. Web tabanlı oyunların şuan emekleme aşamasında olduğunu, bu alana yönleniliği taktirde yakın geleceğin bu sektör için çok daha büyük fırsat olduğunu söyledim. Grafik, tasarım kalitesinin düşeceğini, ya da düşük tutulması gerektiğini de söylemedim. Emekleme aşamasındaki bu sektörün ilk ve sağlam prototipi şimdikinden çok daha rabet görecek. Bir zamanlar DOS oyunu HERETIC'i oynarken grafiklerin ne kadar da güzel olduğunu düşünüyorduk, zira olanaklar nedeniyle atari görebildiğimiz en görseliydi.

Bunu sadece başlığı açan için söylemiyorum. Amansızca yüksekten uçmaya gerek yok. Gelişmiş yüksek kalitedeki platform oyunlarındaki modelleme yerine, yeni devir atlayacak bir sektörde gelişmek daha mantıklı olacaktır. İlk hedef, görselliğin yeteri kadar ama öncekilerden farklı olduğu, hayal gücününse silk road, knight online gibi klişe oyun karakterlerinden kurtulduğu bir konsept olmalı.

Henüz 3d modellemeye, en azından vektörel alana geçmemiş bir insana platform oyunlarını hedef göstermek yerine, çizim tekniğine yakın ve makul hedef göstermek daha mantıklı.

Çevremde tanıdığım bir kaç tasarımcı ve programcı var, oyun ile ilgilenen. Çok sıkılsam da oyun muhabbetinden ister istemez konuya dahil oluyorum. Hepsinin de aklında tarih öncesi fantastik karakterlerin olduğu oyunlar var. Yeterince suyu çıktı.

Grafikleri yeni nesil platform oyunları kadar ileri olmayan ama kurgu ve görsel bakımdan mevcutlardan farklı, gerçek zamanlı oyunlar bu sektörde yeni bir yer edinecek. Zamanla PC / Playstation oyunlardan daha çok tutulacak evet. Platform çökmese de online oyunların gerisinde kalacak.

Benim yönlendirme adına yorumum doğrudur. Yukarda saydığım gibi, vektörel, 3d modelleme yolunda henüz olmayan biri için en ideal konsept budur. Platformlar için gerekli donanımlara da ihtiyacı kalmayacaktır. Sıkı bir ekiple gerekli sunucu, programlama ihtiyacını karşılar. Yazdıkların doğru olsa da benim yorumumu karşılamıyor ve dışardaki rekabet ortamını düşünmüyorsun. Web tabanlı oyunlarda grafikerler.net den pasta payını alacaklar olabilir.


Tekrar Merhaba,

Yorumunuzda web tabanlı oyun yapımının emekleme aşamasında olduğunu ve bu yüzden de gelişmeye açık olduğundan dolayı ihityacın çok olacağını söylemişsiniz. Buna sözüm yok, evet dediğiniz doğru. Ancak web tabanlı oyunların PC/PS oyunlarından daha çok tutulacağını düşünmüyorum. Çünkü aslında web tabanlı oyunlarda sadece Online oyun statüsü bulunurken, Platform oyunlarında hem Single hem de LAN/Online/Multiplayer desteği bulunmaktadır. Mesela Battlefield 2 adlı bir oyun var, 2005 yılında piyasaya çıkmasına rağmen hâlâ internette server'leri full. Azalacağına, aksine oyuncu sayısı artıyor.

İşin farklı bir boyutu da var ki, siz duruma ticari açıdan bakıyorsunuz. Online oyunlarla ilgili çalışmalar Türkiye'de Platform oyunlarına göre daha çok şüphesiz. Ki Platform oyunları konusunda emekleme aşamasında bile sayılmayız. Çünkü piyasaya çıkmış kayda değer çok fazla Türk platform oyunu yok. Türkiye'de malesef bu iş bir sektör olarak zaten yok. Birkaç dinamik, yenilikçi gencin yaptığı ve güçlükle sponsor firmalar bulunarak piyasaya sürülen 1-2 tane oyun var, Onlar da sanırım Pusu ve Kabus22 adlı oyunlardı. Başka varsa da ben görmedim. Bu yüzden görsel çalışma yapılacaksa Online oyunlara yönelmek ülkemizde belki daha mantıklı..

Ancak, işe ticari açıdan değil de sanat gözüyle bakarsak, Karantina'nın çalışmasının bence yukarıda koyduğum bazı oyunların kapak ve arayüz çalışmalarındaki kaliteden çok ta farkı yok. Bir tasarımcı ille de çalışmasını ticari olarak kullanacak diye birşey yok. Ben de vektörel çizimler yapıyorum ama hepsini ticari amaçla yapmıyorum.. Çünkü çizimi seviyorum :) .. Konuya dönecek olursak Karantina arkadaşımızın çalışması gayet güzel işlenmiş bir çalışma. Referans alınan çalışmayı bilmiyorum ancak bu benim için hiç önemli değil. Zaten referans alınan çalışma ile aynı olması gerekmez. Benim gördüğüm, çalışmadaki kalite yeni nesil bir savaş oyununa kapak tasarımı olabilecek kadar güzel. Bu yüzden detaydan ödün vermemesi ve kaliteli çalışmalarına devam etmesinden yanayım. Kimbilir, belki birgün Türkiye'de çıkacak olan bir platform oyununun kapak dizaynı Karantina'ya gelir, yada Avrupa veya Amerika'daki bir oyun sektörü tarafından çalışmaları keşfedilir ve o da bu konudaki bombasını patlatır :)

Saygılar..
 
Son düzenleme:

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
Başarılı bir çalışma olmuş eline sağlık
teşekkür ederim:)
güzel olmuş.. beeendm :D
saol:)

Yorumunuzu okudum ama bazı noktalarda yanlışınız var..

Her ne kadar web tabanlı oyunlar artış gösteriyorsa da buna paralel olarak PC, PlayStation ve Xbox platform oyunları oyun sektörünün vazgeçilmezidir. Bu oyunların neredeyse %100'ünün içeriğinde zaten Online üzerinden çoklu oyuncu ile oynama desteği bulunmaktadır. Burdan da anlaşılıyor ki piyasaya sürülen görsel kalitesi yüksek (karakter yapıları ve anatomik gerçekçiliği olan) platform oyunları zaten aynı zamanda web tabanlıdır. Özellikle Amerika'daki oyun sektörü bu işe milyonlarca dolar ayırmaktadır. Oyun sektörü deyip geçmeyin. Şu anda bu sektör hemen hemen sinema sektörü kadar büyümüş durumda. Öyle ki artık Sinema sektöründe yapılacak bazı filmlerin senaryosu oyunlardan alınarak yapılmaya başlandı. Tomb Rider, Hitman, Doom ve Resident Evil gibi yapımlar bunların başlıcaları ve en çok duyulanlar. Yani Platform oyunlarının hiçbir zaman suyu çıkmaz. Aksine, görünen köy; Platform oyun sektörünün gelecekte daha da büyüyerek zirveye ulaşacağıdır. Elbetteki burdan bu oyunlarla ilgili görsel tasarım ihtiyacının da sona ermeyeceğini ve dediğinizin tam tersi olarak platform oyunlarının tahtının sarsılmayacağını anlamaktayız. Ayrıca Knight online, World of Warcraft gibi web tabanlı oyunlar her ne kadar popüleritelerini arttırsa da bu; Görsel kalitesi düşük oyunların çoğalacağı ve görsel kalitesi yüksek platform oyunlarının yapımının azalacağı anlamına gelmiyor. Tam aksine Platform oyunu yapımcıları her geçen zamanda görsel kaliteyi arttırmaya devam ediyorlar ve geleceğin yeni nesil oyunları da sürekli olarak görsel ve teknik açıdan gelişme gösteriyorlar. Her PC kullanıcısının PC'sinde var olan DirectX'in 9.0c sürümünün yenilenerek DirectX 10'a geçmesi, Vista işletim sistemlerinin DirectX 10 ile gelmesi, görsel, ses ve Oyunların kalitesindeki sürekli artışın durmayacağının göstergelerinden biri. DirectX 10'un çıkmasıyla platforum oyunu sektöründeki yeni patlamalar da sayılamayacak kadar çok. Örnek verilecek olursa.. Call of Duty 5 World at War, Assassins Creed, GTA4, Empire Total War gibi yeni nesil oyunlar minimum DirectX 10 ve Shader Model 3.0 desteği bulunan ekran kartlarının ve minimum çift çekirdekli Intel Core Duo işlemcilerin desteklediği sistemlerde çalışan, daha düşük sistemlerde çalışmayan oyunlar. Bu da demek oluyor ki.. Bundan sonra çıkacak oyunları PC'sine kurup oynamak isteyecek olan oyuncular mevcut sistemlerini çöpe atıp yeni sistem almak zorunda kalacaklar. Aynı şey Playstation ve XBox Platformunda da geçerli ki, Playstation sürekli yeni sürüm üretmekte. Yakın zamanda çıkan PS3'te bunun kanıtı.

Kısacası.. Görsellik, diğer her alanda eskimeyeceği gibi Oyunlarda da eskimeyecek, aksine kalitesini artıracaktır. Buna paralel olarak Karantina gibi yaratıcı tasarımcılara ve onun yaptığı bu çalışmaya benzer kaliteli görsel arayüz çalışmalarına olan ihtiyaç kalitesini düşürmeden, aksine yükselterek artacak ve devam edecektir.. Bundan dolayı ben sizin dediğiniz gibi Karantina arkadaşımıza ''Bunlarda çok fazla ayrıntıya giriyorsun, onda ayrıntıya girmene gerek kalmaz'' demek yerine, ''Kalite ve güzellik ayrıntılarda gizlidir'', diyorum :) Yani arkadaşımız doğru yolda ilerliyor..


Bir ikinci konu..

''Sevgiline neden armağan ediyosun? 13 yaşında Playstation başında çikolata yiyerek oyun oynayan tombul çocukmuş gibi bir izlenim bırakıyor.'' demişsiniz..

Bu malesef bizim ülkemizde bu şekilde görülmekte olan bir konu. Karantina'nın tasvir ettiği oyunu bilmesem de görselden anlaşıldığı üzere bu bir ''Savaş Oyunu''.. Avrupa ve Amerika'da bu oyunların bahsettiğiniz 13 yaşında çikolata yiyen çocuklara satılması içerdiği şiddet öğelerinden ötürü kesinlikle yasak. Zaten bu tarz oyunların ambalajlarının üzerinde +18 ibaresi bulunmakta. Bu da demek oluyor ki bu tarz oyunlar; çocuklar için geliştirilmiş olan oyunlar değiller. Tabiki bizim ülkemizde 7 yaşındaki çocukları çekinmeden, düşünmeden bakkala sigara almaya gönderen zihniyet olduğu sürece, Gündüz çocukların TV başında olduğu sıralarda TV kanallarında magazin ve ahlaka uygun olmayan görüntülerin çekinmeden yayınlandığı bir zihniyet olduğu sürece, içeriğinde şiddet veya çocuklara uygun olmayan PC/PS/Xbox platform oyunlarının veya onlarla ilgili görsellerin çocuksu veya çocuklara hitap eden şeyler gibi görülmesi de kaçınılmaz olacaktır haliyle...


Tekrar emeğine sağlık Karantina (Derya :))... Güzel çalışmalarının devamını görmek dileğiyle..

Saygılarımla..


Yeni nesil platform oyunlarından bazılarının ekran görüntüleri ve Arayüz tasarımları.. Platform oyunları sektörü ölmez :)
çok teşekkür ederim hem bilgi hem paylaşımlar için sırada ki çizimim sanırım assasins olacak:)
ASSASSINS CREED
Assassins_Creed.jpg





daha önce çizim halini görmüştüm. Sanırım o çizime bakarak aynısını yaptınız ?

çizim hali derken google a insurgency yazıp çıkan görselden bakarak çizdim.


ve değerli eleştirilerin ve oyun sektörü hakkında ki bilgilerin için teşekkürler foxmuldr:)
 
Üst