Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

isisS

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Elinize sağlık hocam.. çok teşekür ederiz. çok faydalı bilgiler..
 

hayal_zade

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Meraba Arkadaşlar gerçekten büyük bir hizmet içerisindesiniz Çok ama çok teşekkür ederim
İnanın çok mükemmel bir kadronuz var ve hatırı sayılır bir birikim ve tecrubeye sahipsini anladığım kadarıyla ki ben çok acemiyim öğrenecegim herşeyi siz değerli arkadaşlarım sayesinde öğürenecem bütün paylaşımlarınız için teşekkür ederim

hayal_zade
 

cayser

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Gerçekten güzel paylaşım. Tasarım ile uğraşan arkdaşların dikkatini çekecektir. Teşekkürler...
 

masaimara

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
merhaba arkadaşlar, ben grafik tasarımı konusuna ilgi duymaya başladım ve bu konu hakkında hiç bir şey bilmiyorum kendimi bu konuda yetiştirebilmem için temel olarak neleri bilmeliyim? okumam gereken önemli kaynaklar var mı? başlangıç için kullanabileceğim bir program var mı? sorularımı yanıtlarsanız çok memnun kalırım şimdiden teşekkürler
 

KRaL_MuRaT

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0

Gülsüm ÖZER

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
660
Tepkime puanı
20
Yaş
33
Cahit hocam elinize emeğinize sağlık bu forumdan başka biyerde bu kadar bilgi elde edemeyiz.
 

pınar*

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
ben lise son sınıftaım grafikerlik ve fotoğrafçılık okuroum ve staj görüorum. çalıştığım yerden bilgilendirme grafiği ve bu konuda tasarım yapan 5 tasarımcı ve bilgi bulmamı istediler. internete yazıorum fakat tam olarak bişi bulamadım yardımcı olursanız çok sevinirim???
 

bado35

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Emeğinize sağlık.Değerli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim.
 

phtgrapher

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
27 Ocak 2010
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
arkadaslar indesing cs4 te actigim fotograflar

actigim fotograflar pixellesiyor ve sayfaya oturrugumda goruntu bozulmasina neden oluyor ne yapmam gerekiyor
 

termi53

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
74
Tepkime puanı
0
hocam paylaşımlar çok güzel fakat alanımız görsellik olduğundan bu konuların görsellerle birlikte pdf dökümanları var mı ordan indirirsek daha yararlı bir kaynak olur.Saygılar...
 

tyrael20

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
5 Şub 2010
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Merhaba arkadaşlar : Bu forumda görsel sanatların önemli bir alanı olan GRAFİK TASARIM ile ilgili dilimiz
döndüğünce faydalı bilgiler vermeye çalışacağız. Bunlardan en önemlisi daha doğrusu, tüm görsel sanatları
ilgilendiren (Resim, Heykel, Mimari, Grafik, El sanatları vb) temel ilkelerden söz edeceğim.


TEMEL TASARIM NEDİR?

Bir görsel çalışma oluşturulurken farkında olarak veya olmayarak bir takım kurallardan, ilkelerden ve araçlardan yararlanılır
bunları iki ana başlık altında toplayabiliriz.
KOMPOZİSYON ve BİÇİMLENDİRME

1- BİÇİMLENDİRME ARAÇLARI:
Bir görsellik içinde yeralan ve algılayabildiğimiz tüm fiziksel elemanlardır,
Bunlar:
a) Çizgi
b) Leke
c) Doku
d) Renk
e) Hacim, ışık-gölge
f) Perspektif
g) Siyah-beyaz

2- KOMPOZİSYON ARAÇLARI:
Bir görsel içinde yer alan fiziksel elemanların düzenlenme kurallarının tamamıdır.
Bunlar:
a) Uygunluk
b) Birlik
c) Egemenlik
d) Zıtlık
e) Denge
f) Tekrar
g) Yön
h) Ölçü
i) Aralık
j) Değer
k) Hareket
l) Hiyerarşi

Herhangi bir görsellik oluşturulurken faydalandığımız somut ve soyut elemanları geniş bir şekilde
dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım:

İLK KONUMUZ ÇİZGİ:

Çizgiyi, birbiri ardına sıralanmış değişik yönlerdeki sınır belirleyici hat olarak tanımlayabiliriz.
Doğru ise iki nokta arasındaki en kısa yol veya iki düzlemin kesiştiği yerdir. Çizgi en temel görsel
biçimlendirme ögesidir. Tüm biçimsel elemanları bölgesel olarak birbirinden ayırarak en basit anlamda
bir görseli oluşturur. Görsel sanatlar alanında en fazla kullanılan kontrolü en zor bir o kadarda olmazsa
olmazlarındandır çizgi, Hareketi, yönü, kalınlığı, rengi, dokusu, vardır. Her biçimi belli anlamlar ifade
etmektedir. Aşağıda çizginin önemli biçimleri ve özelliklerini anlatmaya çalıştım.

Çizgi Biçimleri :
a)Düz çizgiler.
b)Kalınlaşan, incelen çizgiler.
c)Kavisli çizgiler.
d)Kırık çizgiler.
e)Hafif titreşimler gösteren çizgiler.
f)Kesik çizgiler.

Çizgilerin Birbirleriyle Olan İlişkisi :
Paralel Çizgiler :
a.Eşit ağırlıklı, eş kalınlıklı, düz paralel çizgiler.
b.Değişiki aralıklı, değişik kalınlıklı düz paralel çizgiler.
c.Dairesel paralel çizgiler (eş aralıklı, değişik aralıklı, eş kalınlıklı, değişik kalınlıklı).
d.Kısa paralel çizgi demetleri.
Biribirini Kesen Çizgiler :
a.Birbirini kesen doğru ve eğri parçaları.
b.Birbirini kesen dairesel çizgiler.
c.Birbirini kesen kalın- ince, sık - seyrek çizgiler.
d.Birbirini kesen kısa çizgi demetleri.
Yaklaşan - Uzaklaşan Çizgiler :

Bağımlı Çizgiler :
a.Formlarını kuşatan çizgiler.

b.Formların iç yapılarını belirleyen çizgiler.
Dolaylı Çizgiler : Olmayan bir eksen etrafında, birbirleriyle ilişkili düzenlemelerle oluşan çizgiler.
Sanatın çizgiyle başladığı bir gerçek. Yani nokta, onu başlangıç kabul eden bir mesafe boyutunda uzandığı
zaman çizgi meydana gelir. Çizgi, hareket ederek ve sınırlayarak meydana getirdiği biçimden başka; gerektiği
kadar ve düzenli kullanıldığında doğal olarak ritmi de sağlar. En önemli özelliği kütle veya somut biçimi
gösterebilmesidir. Çizgi, bir noktanın hareket durumu olarak tarif edilebildiği gibi, uzunluk ve genişliği
olan şekil olarak da tanımlanabilir ve ayrıca formlar arasındaki devamlılık olarak da belirtilebilir. Çizgi,
biçim ve plânların kenarlarını tanımlar ve plân yüzeyin etkisini açık seçik belli eder.
Kapalı olan veya olmayan bütün şekilleri çizgiler yaratır. Çizgilerin mümkün olan bütün düzenleri, kafamızda
düşündüklerimizin ortaya çıkması ve anlatılabilmesi için en uygun yoldur.
Çizgilerin kalınlıklarının değişimi ve benzeri farklı teknik ve hileler kompozisyonun yapısını kuvvetlendirmek
için yararlıdır. Kısacası çizgi, formun bütün ifadelerinde kesin olarak egemendir; etkilidir ve bir kompozisyonun
tümünde çizgi başlangıç noktasıdır.
Çizgi, bir plânın konturlarını veya bir hacmin sınırlarını çizerek "BİÇİM"i meydana getirir. Bir objenin formunu
tanımlama ve onu bilmemizde biçim temeldir, esastır. Formu ve onun zeminden ayrılıp görsel bir kontrast oluşturması,
formun biçimini algılamamıza bağlıdır. Mimaride mekanı çevreleyen plânlar (döşeme, duvarlar ve tavan), bir mekan
örtüsü içinde açılışlar (pencereler, kapılar), bina formlarının siluet biçimleri hep çizgi ifadeleridir.
Çizgiden plâna geçerken iki paralel çizgi bir plânı görsel olarak tanımlar; bilinen görsel ilişkileri, aralarında gerilmiş bir mambran etkisi verebilir.
Çizgiler birbirlerine yaklaştıkça plân etkisi artar ve bir seri paralel çizgilerin tekrarı, plân algısını daha da kuvvetlendirir.
Çizgisel elemanlar ufak ölçeklerde çizgiler; hacim, plân yüzeyler ve kenarların bağlantısını kurar. Binaların kolon, kiriş, kapı, pencere vb. strüktürel iskeletinde mafsallar ve birleşim yerleri olabilir. Ayrıca cepheye de dokusal bir karakter verir.
Bazen mekanı sınırlayan elemanlar, güneş ışığını kontrol amaçlı elemanlar pergola vb. gibi çizgisel karakterdedir.

(GÖRSEL SANAT EĞİTİMİ VE MEKAN - FORM, Prof. Dr. Lâtife GÜRER).

mümkün olduğu kadar fazla konuyu takip ederek sizleri sıkmadan temel tasar ilkelerini anlatmaya çalışacağım.
sonraki konu LEKE



Prof.dr.Hasan EFE yı tanıyomusun sen
 

özgüll

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
3,704
Tepkime puanı
168
Her grafikerin bilmesi gereken temel bilgiler. Teşekkürler hocam. :)
 

shedesign

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
2,233
Tepkime puanı
104
Web sitesi
www.asigazetesi.com
Denge ve birlik konusu eksik kalmış sanırım..o da benden olsun.. teşekkürler


Denge;
Dengeyi, asimetrik ve simetrik olmak üzere iki farklı açıda kurgulayabiliyoruz. Simetrik denge ile kurulmuş kompozisyonlardaki öğeler, birbirleriyle dikey ve yatay olarak veya köşegensel olarak birbirine paralellik gösterirler. İnsanı düşünün, anatomik olarak ortadan dikey olarak iki eşit parçaya ayırdığımızda sol ve sağ tarafta birbirinin aynısı kollar ve bacaklar, yüze gelince gözler, kulaklar birbiriyle eşit uzaklıktadırlar. Kompozisyonlarda da simetrik denge bu şekilde kurgulanır.

Simetrik denge izleyicinin gözünde estetik bir etki bıraktığı gibi, süreli yayınların tasarımlarında tekrarlanması, sıkıcı olabilir. Hani ilk ip baskı yaptığımız dönemleri hatırlarsak, ipi renk renk boyayıp, sonra kağıt üzerine yerleştirdikten sonra kağıdı ortadan ikiye katladığımızda ortaya çıkan baskı simetrik bir baskıdır. Tasarımda simetrik denge, göze estetik anlamda hoş gelebilir, fakat süreli yayınlarda sayfa tasarımında tekrarlanarak kullanılması sıkıcı bir etki yaratabilir. Resmiyetin, otoritenin vurgulana*cağı tasarımlarda tercih edilir. Diğer yandan simetri dürüst*lüğün, saygınlığın psikolojik simgesi olarak değerlendirebiliriz.
Asimetrik denge ise birbirine benzemeyen görsel öğeler arasında dinamik bir düzen sağlar Simet*rik dengede olduğu gibi asimetrik dengede de bir optik ağırlık merkezi vardır. Fakat bu merkez geometrik merkezden farklı bir konumdadır. Tamamıyla gözün estetik açıdan belirlediği bir merkezdir bu. Asimetride, büyük yazı küçük yazıyı, büyük görsel öğe küçük görsel öğeyi ezer ancak sayfada yine de bü*tünlük hakimdir.
Ben kendi tasarımlarımda resmi, ciddi bir imaj için simetriyi; dinamik, çağdaş bir imaj için asimetriyi tercih ederim, simetri de düzen ve kural, asi*metride rastlantı ve keyfilik bulurum. Simetrik tasarımı katı ve sınırlılığı, asimetri ise hayatı, eğlenceyi sembolize eder.
 

sunayumit

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Teşekürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

afidanci66

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
229
Tepkime puanı
3
Onca güzel bilgiler bizlerin çalışmalarına ışık olacaktır. Ancak Cahit hoca'nın bana göre daha fazla bizleri bilgilendirmesi gereken maddesi ;PERSPEKTİF...
Bazen çok güzel çalışmalarda oluşturulan bazı nesnelerin dengesiz olarak üç boyutlu hale getirildiğini görüyorum. Perpektif oluşturmanın bildiğim kadarı ile 3 yolu var. Bu 3 farklı açı ile perspektif oluşturma konusunu hocam biraz açarsa bizlerin hataları daha açık görmemizi sağlayabileceğine inanıyorum. 30dereceye 30 derece, 15 dereceye 41 derece ve 0 dereceye 51 derece olarak hatırlıyorum ama eminde değilim. Aslında Cahit hoca'dan bu konuda da bir kaç yazı eklemesini rica etsek ayıp olmaz sanırım.
 
Son düzenleme:

termi53

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
74
Tepkime puanı
0
arkadaşlar daha önce sormuştum ama bu yararlı dökümanın pdf şeklinde formatı var mı varsa yararlı olacak...şimdiden teşekkürler.
 
Üst