Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

TeyipOdası

semaedis

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Tem 2011
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
sj6Wx.jpg
 
Son düzenleme:

semaedis

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
5 Tem 2011
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
 
Son düzenleme:

MehmetRecepOzdemir

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
470
Tepkime puanı
12
Öncelikle emeğinize sağlık fikir çok hoş
Gözüme çarpan bitakım olumsuzlukları söylemek istiyorum müsadenizle

-Duvar kaplamaları biraz zayıf olmuş gibi.UV lerini açtınızmı bilmiyorum ama texturelerde sündürmeler var buda duvarı çok soluk gösteriyor.Bundan ziyade duvarların UV lerini açıp ona göre kaplama atmanız daha sağlıklı sonuçlar verecektir.Birde kaplamalarda mutlaka bump map kullanmanızı tavsiye ederim bu daha gerçekçi görünüm sağlayacaktır.

-Bakıldığında sahnenin ışık kaynağı belli olmuyor.Dışarıya bir gece manzarası vermişsiniz,içerisi ise aydınlık buraya kadar bir sorun yok ancak ışıklar nerden yayılıyor?Duvardaki ızgara tarzı nesneler eğer bir ışık modülüyse bence bunun belli edecek noktalar seçin.Mesela temsilende olsa sahnede kullandığınız ışık haricinde birde ızgaraların içine ışık yerleştirin.Vray kullanıyorsanız vray light işinizi görecektir ancak kesinlikle invisible seçeneğini işaretlemeyin.Değeri düşük olabilir ancak mutlaka ışık kaynağı görünmeli bence..

-Yukarda yazdığım ışık kurallarına bağlı olarak şunu eklemek istiyorum.Hiçbir oda bu şekilde aydınlanmaz.Başınızı kaldırın ve bulunduğunuz odada tavanın köşelerine bakın.En köşeden başlayıp ışığın,ışık kaynağına doğru koyudan açığa doğru değiştiğini göreceksiniz.Bunu söylememdeki sebep iç mekan ışıklandırmalarında hiçbir zaman ambiant ışığı kullanmayınız.Işık kaynağını belli edin ve ışığı hep bu kaynaktan yayın.Eksik kalan,loş kısımlara görünmez,düşük değerde ışıklar kullanabilirsiniz.

-Kamera açısı çok yanlış biçimde yerleştirilmiş.Biraz fazla kamera focus uygulamışsınız anlaşılan :) Kamera açını bu tip iç mekanlarda insan gözü boylarında olursa daha iyi olur.yani herhanbi bir insan bir insan bacağı boyunda olmadığı sürece bu açıdan odayı göremez.Tavanın ve zeminin ne kadar çok açıkta kaldığına dikkat edin dediğimi daha iyi anlayacaksınız.

-Birde nacizane fikrim sahne kompozisyonu üzerinde fazla durunuz.Örneğin bu çalışmada bütün kolonları duvar kenarına itmiş odanın ortası çok boş kalmış ve kamera açısını çok geriden belirlemişsiniz.Bana kalırsa sahnenizde shift+f seçeneğiyle kamera kadrajını açarak kullanmanız.Sahne kadrajınız kompozisyonunuzun en önemli parçasıdır..

Herşey çok güzel olacak :)
Başarılar dilerim..
 

bobmarley1910

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
242
Tepkime puanı
4
Öncelikle eline sağlık sade ve hoş bir çalışma olmuş..
modellemeler gayet başarılı...
kaplamalar ve ışıklarda bazı sıkıntılar göze çarpıyor..duvardaki grafitiler fazla büyük olmuş ve sanki duvarın üstünde başka bir texture varmış gibi görünüyor..duvarın içine direk grafitileri kaplasaydın daha gerçekçi olurdu..bunun için kaplamalarda ''mix'' i kullanabilirsin.
zemine yanasıyan ışık sanırım tavandaki ızgaralardan geliyor..ızgara kısmındaki beyazlığı photoshopta oynama yaparak parlatabilirsin...ayrıca zemin kaplaması hiç olmamış böyle bir odaya yakışacak bir kaplama yaparsan çok daha iyi olur...
gözüme çarpanlar bunlar..kolay gelsin..
 

drawsever

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
5
özellikle pencereli duvardaki kaplamada sorun belirgin görünüyor. aynı şekilde tavana da kaplama yapmışsınız sanırım. arkadaşların dediği gibi uvw map kullanarak ve materyalin bump değerlerini uygun bir ayara getirerek kaplamaları daha gerçekçi gösterebilirsiniz.

onun haricinde ışık ayarları güzel olmuş. elinize sağlık...
 
Üst