Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

ActionScript3 de butona kod yazma?

53gokhan

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
ActionScript 2 de sahnede butonu seçince içerisine kod yazabiliyorum fakat ActionScript 3 de yazamıyorum bunu nasıl yapıcam? :crying:
 

siir-delisi

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
80
Tepkime puanı
0
Button ciz ve Convert to symbol yapip button sec, isim ver.

Button tiklanmis vaziyette, sahnenin sol bölümünde properties vardir orada "instance name" yazar, buraya istedigin bir isim koy, misal buttonum_btn

Simdi timeline git ve yeni layer yap. Birinci frame tikla ve f9 bas

Burada



import flash.events.Event;

buttonum_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, büyült);

function büyült (event:MouseEvent):void
{

buttonum_btn.scaleX = buttonum_btn.scaleY = 100;
}
 

fullflash

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
20 Kas 2010
Mesajlar
76
Tepkime puanı
0
şimdi programda sorun oldugunu düşünmüyorum dikkat edilmesi gereken evvela new file ile açtıgımız yeni dökümanızın yani fla'nın as2 oldugundan emin olmalıyız, bundan emin isek ister oltuşturdugumuz button'a istersek button'un instance name'ini yazmak koşuluyla frame'ede komutlarımızı yazabiliyoruz. Eğer açtığınız fla dökümanı as3 ise In Actionscript 3.0, code cannot be... diye devam eden bir uyarı alıyorsunuz demektir. Bu durumda Üsteki menuden File -> New -> Actionscript 2.0 secerek yeni bir fla açtığınız bu sorunu yaşamamnız gerek. Tabi AS 3 kullanıyor iseniz kesinlikle sahnedeki her hangi bir objeyi(MovieClip ya da Button) secerek komut yazamayacaksınızdır gene tavsiyem boş bir frame komut yazacağınız objenin instance name vererek (myMc ya da MyButton) myMc.alpha = 0; gibi komutlarımızı yazabiliriz...

Not : yahu ne paylaşılıyor burada sadece dertlermi flash öhö öhö.. aaaa... neden hazırı bekliyorki herkes sanki şıp diye öğrenili veriyor falsh ayrıca şunuda nalayabilmiş değilim o kadar bile bilgin yoksa ne yapmaya flashta iş yapmaya kalkıyorsunuz kızanlar için söliyim hemen Google ve Youtube bile milyonlarca flash tutorial ile dolu azıcık bile bir araştırma yapmadan burada ağlamak gercelten cok ilginç ha...
 

53gokhan

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
function git (event:MouseEvent):void
{

gotoAndPlay(1);
}
button_btn2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, git2);

function git2 (event:MouseEvent):void
{

gotoAndPlay(2);
}

Kodları bu şekilde yazdım fakat şimdide framler tıklamadan sürekli değişiyo.s
 

siir-delisi

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
80
Tepkime puanı
0
Tahminime göre iki buttonun var birinci buttonun button_btn1 icin addEventListener hazirlamamissin onu ekle.

button_btn1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, git);

ve en basa
stop();

ekle

Simdi bastan durur ve button basilinca devam eder. Tek gotoAndPlay(1) kullanmissin.
Burada (1) git ve calis manasinda ama durmaz (2) gider sonra timeline sonuna gelince yeniden baslamak istediginde stop(); yazdigimizdan dolayi durur.
 

53gokhan

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Tahminime göre iki buttonun var birinci buttonun button_btn1 icin addEventListener hazirlamamissin onu ekle.

button_btn1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, git);

ve en basa
stop();

ekle

Simdi bastan durur ve button basilinca devam eder. Tek gotoAndPlay(1) kullanmissin.
Burada (1) git ve calis manasinda ama durmaz (2) gider sonra timeline sonuna gelince yeniden baslamak istediginde stop(); yazdigimizdan dolayi durur.

Başa dediğin gibi stop koydum gotoAndPlay yerine gotoAndStop olarak da yazdım fakat yine aynı addEventListener nasıl ekleniyor peki onu bilmiyorum ?
 

siir-delisi

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
80
Tepkime puanı
0
stop();

button_btn1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, git);

function git (event:MouseEvent):void
{

gotoAndPlay(1);
}
button_btn2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, git2);

function git2 (event:MouseEvent):void
{

gotoAndPlay(2);
}

FLA dosyani upload et bir bakayim ne yapmak istiyorsun ona göre bir care bulup anlatim hazirlamaya calisayim.
Genelde gotoAndPlay timelinede Movieclip icin filmler icin kullaniliyor, misal bu frame git ve calismaya basla.

gotoAndStop bu frame git ve dur. Simdi burasi o frame gider ve durur devam etmez.

Benim yukarida stop(); ekle demem sahne acilir acilmaz calismamasi icin, yoksa buttonlarin bir görevi kalmaz.
Ama sizin uygulamanizda birinci buttona tiklayinca gotoAndPlay 1 frame gider ve calismaya baslar oradan itibaren durmaz, ikinci buttonun görevide uygulanir. Timeline sonuna kadar calisir bu yüzden ikinci buttonun birsey ifade etmez.
Tek bastan ikinci buttona tiklaninca gotoAndPlay komutu 2 frameden baslatir calismaya ve timeline sonuna gelir yeniden baslamak isteyince basa stop(); yazdigimizdan durur.

Bu konuda calisma yaptigin FLA dosyani görmek lazim ve yalniz bir buttona codu mu eklemek istiyorsun yada bir film movieclip mi yönetmek istiyorsun.

Alinti yaptigim konuda bunu islemistim buraya bir göz at

Sunmak istedigim fla dosyasi cs5 den geliyor.ACtionscript komutlarini buraya ekledim. Yaninanda swf uygulamasini ekledim, emirler buttonlara isim olarak kullandim.
Film yönetmek icin buttonlara tiklarsan timelinede belirli yerlere gelir. Ben kullandigim timelinede Ende ve Weiter diye timelinede frame ismi vermistim bazi komutlar ile direk orayada yönlendirdim.
https://s7.directupload.net/images/110314/eus5d5pb.swf


Buttonlarin isimlerine göre komutlar
Actionscript 3 uygulamasini kopyasi


import flash.events.MouseEvent;
stop();
gitcalis_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
gotoAndPlay("Ende");
});
gitdur_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
gotoAndStop("weiter");
});
sonrakiframe_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
nextFrame();
});
öncekiiframe_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
prevFrame();
})
stop_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
stop();
});
play_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
play();
});
bütünFramesler_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function (event:MouseEvent){
gotoAndStop(totalFrames);
});

addEventListener(Event.ENTER_FRAME, function (event:Event){
trace ("aktuel Frame :" +currentFrame);
trace ("aktuel Isaret : " +currentLabel);
trace ("bütün Framesler : " +totalFrames);
});

Fla dosyasini yükledim, 3 link mevcut birisini download yap
Tek CS5 te hazirlanmis, önceki upload yaptigimda arkadasin birisi acamamisti, bu yüzden tekrar upload ettim.

https://www.multiupload.com/589PXUAXFP
 
Son düzenleme:

cantahir

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
28 Mar 2008
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Acil yardım lazım.

Selamlar,

Konuyu hortlatmış olacağım ama sabahtan beri uğraşıyorum çözemedim.

Muhtemelen gözümden kaçan birşey olmalı.
Fla dosyası ve swf dosyanı da burdan indirebilirsiniz: Dosyayi Indir

Sorunum şu: butonlar çalışmıyor ve stop komutuna rağmen ACS3 veya ACS2 formatında hiç durmadan sürekli oynatıyor.

SWF Kaydederken aldığım ekran hatası da şudur: Dosya.tc - ?cretsiz, H?zl? ve Kolay Dosya Payla??m?

Acil yardımınıza ihtiyacım var :x
 
Üst