Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Concept artist olabilmek için tavsiyeler...

rigel2901

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
15 Kas 2010
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar merhabalar...
Bir konuda daha doğrusu bir hayalim konusunda size birkaç soru sormak istiyorum.
Güzelsanatlar lisesi mezunuyum ve kısmetse 2 ay sonra görsel iletişim tasarım bölümünü bitirmiş olacağım.
Kariyer hedefimle ilgili ise ilerlemek istediğim alan Concep art..
Bu konuda ilerleyebilmek için nasıl bir çalışma programı izlemeliyim. Desen bilgim iyi derecede var, şu sıra bir miktar figür çizimim gerilediğini hissettiğimden anatomi ve figür çalışıyorum...perspektif bilgim var...yani genel hatlarıyla çizim bilgi dağarcığım iyi seviyede fakat bazı endişelerim var...

  1. Yaratıcılık konusunda kendimi geliştirmem gerektiğini düşünüyorum gerçi aklımda devamlı senaryolar kuruyorum ve canlandırıyorum özellikle mekansal olarak. Hatta bazı düşüncelerimin başkaları tarafından benden önce çizime döküldüğünü gördüğümde çok oldu ( bu beni kahrediyor) Bu konuda bana önerilerini neler olur ? ben kendi çapımda bol bilim kurgu filmi izlemeye ve kitabı okumaya gayret gösteriyorum.
  2. Teknik olarak Cintiq aldım artık çizimlerimi alıştırmalarımı cintiq de yapıyorum.Şu an figür çizimimi eski seviyesine getirmek amacıyla devamlı figür çiziyorum fakat doğrumu yapıyorum? perspektif ve mekansal çizimlere dahamı fazla vakit ayırmalıyım?Bu konuda kafam bayağı karışık durumda örneğin tam figür eskizlerini yaparken bir anda acaba tutorialmi izlesem yoksa mekansal eskizlermi yapsam gibi çelişkilere düşüyorum...
  3. Başlangıç olarak direk kafamdaki senaryolarımımı çizmem yoksa concept art konusundaki uzman çizerlerin çalışmalarınımı taklit etmem bana daha çok yarar sağlar? Kafamdaki çalışma prensibi şu şekildeydi aslında ilk önce eskizlerini oluştur daha sonra sırayla bunları değerlendir...konuştuğum bazı insanlar ilk önce sanatçıların çalışmalarını taklit ettiklerini söylüyorlar...
  4. devamlı photoshop ile ilgili digitalpainting tutoralleri izliyorum fakat uygulamaya geçmeden bu ne kadar yararlı?
  5. Yaşım 23 çokmu geç kalmış durumdayım? Hayalim açıkcası Fengh ZU yada James paick gibi ünlü çizerlerin seviyelerine gelebilmek...

vereceğiniz yanıtlar benim için çok önemli çok uzun yazdım kusura bakmayın fakat okuyup yanıtlarsanız çok minnettar kalacağım şimdiden teşekkürler...
 

Benzer konular

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
merhaba,

yaratıcılıktan önce bence anatomi,eskize ağırlık ver bence. Renk -ışık bilgini geliştir. Daha sonra mekana yönelirsiniz. Herşeyi çizebilmek gerekiyor biliyorsun konsept sanatçısı olduğunda. ayrıca bende 32 yaşındayım asla pes etme. çizimin yaşı yok:) ayrıca permanoobs.com ve conceptart.org a üye değilsen bir sketchbook sayfası aç orda. maddi imkanın varsa burdan ders alabilirsin ben başlıcam. Proko - How to Draw, Draw Step by Step, Draw People, Draw Face, How to Paint, Learn to Draw, Drawing Tutorials, Figure Drawing

https://www.fineart.sk/photo-referenc...-anatomy-books linkinden veya google dan ANDREW LOOMIS in kitapları indirebilir veya satın alırsın.Daha önce attığım linkteki çocuğun yaptığı gibi taklitle (kendisi westley Burt un çizgilerini taklit etti sende onu taklit ederek daha doğrusu kendini geliştirme aşamasına kadar beğendiğin çizerleri taklit et. Çizgi roman alarak mimik,hareket vb çalışabilirsin.Anatomi için DrawingTutorialsOnline.com, Figure & Gesture Drawing Practice ToolFigure & Gesture Drawing ve bu şaheseri mutlaka al veya indir Amazon.com: Figure Drawing: Design and Invention (978061527281-Çizime Başlamak-: Michael Hampton: Books .
*Mutlaka referanslı çalış asla hayal ürünü çalışma derim şu aşamada.Kendine bir klasör aç ve içine anatomi vb için yararlanacağın fotoğraflar veya çizimler ekle.
bu çocukta senin yaşında başlamış şimdi bir master-Çizime Başlamak- Algenpfleger learns to draw (He really does!) December 2012, what is this? bu siteye kesinlikle üye ol.
ve 1 yıl içerisinde ilerlediğinde 30 gün için şunları yap ( deviantarttan alıntıdır,çok beğendim.)


Day 1: Draw a self-portrait in a mirror, don't take a picture of yourself, don't use photobooth. A mirror.

Day 2: Make up a character for a non-existent video game. No fan-art.

Day 3: Draw an insect, either real or made up.

Day 4: Draw a still frame from your favorite movie.

Day 5: Invent and draw a badass warrior woman. (amazon, cyber-punk, whatever)

Day 6: Draw a picture of your favorite building in your city from life, actually go there, sit down and draw it.

Day 7: Create and draw a mad scientist.

Day 8: Draw a pirate.

Day 9: Draw a time machine.

Day 10: Draw a portrait of your favorite author or artist.

Day 11: Draw a vehicle of your choice.

Day 12: Draw a soldier using historical reference (WWII, Vietnam, Civil War, etc.)

Day 13: Make up a monster or alien that could take on Godzilla.

Day 14: Using no reference draw your favorite TV show character from memory.

Day 15: Pick your favorite book and flip to page 100- illustrate that page.

Day 16: Draw the interior of a room from life.

Day 17: Draw an imaginary landscape.

Day 18: Make up and draw a secret agent or spy.

Day 19: Draw your favorite historical figure.

Day 20: Draw a robot.

Day 21: Go sit in a public place and draw a minimum of 5 people, full body.

Day 22: Draw what you have for breakfast, lunch and dinner.

Day 23: Draw two characters in a fistfight.

Day 24: Draw a spaceship.

Day 25: Re-design the costume of your favorite superhero or supervillain.

Day 26: Go sit in a public place and draw a minimum of 5 people, caricatures.

Day 27: Draw a sci-fi hero or heroine of your creation.

Day 28: Draw your interpretation of your favorite illustration or painting.

Day 29: Draw a character based on your favorite color using no colors.

Day 30: Draw a picture of your favorite fairytale or myth.
 

rigel2901

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
15 Kas 2010
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
çok teşekkür ederim dediklerinize ek olarak şu aşamada gumroad den satın aldığım james paick in tutoriallerini izliyorum ve verdiğiniz sitelerden anatomi çalışıyorum aynı zamanda elimde ingres in desenleri var onları taklit ediyorum.Mekan ile ilgili ise manzara fotoğrafları veya şehir manzaralarından yada kendi çekimim olan fotoğraflardan çalışsam nasıl olur? ayrıca bitki örtüsü konusunda farklı ağaç çeşitlerini çalışıyorum...Hala önerileri bekliyorum arkadaşlar
 

karantina

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
1,021
Tepkime puanı
60
Web sitesi
deryademir83.blogspot.com
deviantart a bak stock foto için harika enviro için referans bulursun. birde buna bakcam bende Proko - How to Draw, Draw Step by Step, Draw People, Draw Face, How to Paint, Learn to Draw, Drawing Tutorials, Figure Drawing

https://instagram.com/deryacannn/ instagram sayfam istersen dm den de yazarsın yardımcı olurum

bende desen olarak wesley burt, algenpfleger ve janaschi i taklit ettim , çok işe yarıyor. ilk sayfadan son sayfaya kadar azim hikayesi Sketchbook: Algenpfleger learns to draw (He really does!) 2014 - New Sketchbook!!

Sketchbook: Groarr! Ò_Ó (update: sep 14) last post on page 57

birde bu site eskisi kadar hareketli değil yabancılardan daha çok şey öğrenirsin. ilettiğim sitelere üye ol bence
 

youngman_3736

🌟Usta Tasarımcı🌟
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
330
Tepkime puanı
16
Merhabalar, öncelikle böyle azilmi insanları görmek mutlu ediyor beni :)

Yeterince kurcalamışsın, yapman gerekenlerin farkındasın, herşeyi yazmışsın zaten. Geriye boool bol çalışmak kalıyor sana. 10.000 saat kuralı diye birşey var psikolojide. Yani bir işte "usta" olabilmen için tüm zihnini o işe vererek ve doğru şekilde çalışarak o işte en az 10.000 saat vakit geçirmen gerekiyor. Bu süre sonunda kendi sınırların içinde " USTA " oluyorsun ( Tabiiki bu kişiden kişiye farklılık gösterebilir, bunlar istatistik ). Feng zhu gibi usta isimlerin bizlerden tek farkı heriflerin yıllarca aralıksız ve doğru çalışmasıdır. Yaşın oldukça genç, Ülkemizden dünya çapında ünlü olmuş bir isim Kerem BEYİT 24 yaşında bu işe başladı ve şuan Blizzard'a iş yapıyor. Benim tanıdığım birsürü usta isim var 29-30'undan sonra bu işe başlayıp inanılmaz iyi işler çıkaran.

Şunu da üzülerek belirtmek zorundayım ( bu hepimizi üzebilir ) uzak doğudaki gibi bir resim kültürümüz, avrupadaki gibi sanat kültürümüz, amerikadaki gibi çizgiroman kültürümüz yok malesef. Adamlar direkt olarak bu kültürlerle doğup büyüyorlar. Bu yüzden herifler bizden 10 - 0 öndeler. Bu yüzden bizim onlardan çok çok daha fazla çalışmamız, araştırmamız gerekiyor. Yani 23 yaş geç bir yaş değil bu iş için ama bu işe başka ülkelerde başlayan insanlar 23 yaşında bu işten para kazanabilir durumda oluyorlar genelde. Ama dediğim gibi, üç-beş yıl sonra da olsa sen de yapabilirsin.

Öneri olarak dediğim gibi zaten yeterince araştırmışsın ama haddim olmayarak birkaç tavsiye verebilirim naçizane.

1 - Cghub, cgsociety, conceptartworl gibi birçok galeri var. Bunları hergün kolaçan edip, iyi işleri inceleyip, bunlar ne yapmışlar da güzel olmuş diye bakman gerekiyor.

2 - Yüzlerce farklı teknik kullanıldığını söylemem gerekiyor dijital illüstrasyonlarda. Kendi tekniğini zaman içinde kendin oluşturacaksın. Acele etme bu konuda.

3 - Bu saydığım galerilere işlerini yükleyip feedback ( yorum ) alman gerekiyor, usta isimlerin yönlendirmeleriyle hatalarını çok daha iyi görürsün.

4 - Gözlerin eriyene kadar çizgi roman okuman, CGI ( fantastik, bilimkurgu, animasyon ) film izlemen, oyun oynaman, başkalarının işlerini incelemen gerekiyor.

5 - Seni zorlayacak şeyler çizmeye çalış, kolay gelen şeyler çok hızlı ilerletmeyecektir seni.

6 - Referans fotoğraf kullanmaktan çekinme, hatta referans fotoğraf kullanmadan iş yapma. İşlerini büyük hayranlıkla takip ettiğim Todd Lockwood (58 yaşında), bir röportajında referans kullanmadığım hiçbir resmim yok demişti.

7 - Motivasyonunu bozacak kişilerden ve olaylardan uzak dur, bunu kimse söylemiyor ama en önemli konu bence bu.

8 - Günde minimum 8 saat verimli olarak çalışırsan birkaç yıla kadar gözle görülür fark olacaktır; işlerinde de, şöhretinde de.

9 - Hayal gücünü artırmaktan bahsetmek gerekirse kısaca şöyle diyebilirim ; Ne kadar çok çizer-boyarsan o kadar çok gelişiyo kendiliğinden. Bunların yanı sıra kitaplarla filmlerle oyunlarla da desteklersen yürü ya kulum.

10 - Hevesini kırmak gibi olmaz umarım ama çok zorlu bir yol. Sadace bu iş için değil, " Sanat " kavramına dayalı her iş böyle sancılı, ama emeğine de karşılık verir kesinlikle.

11 - Bu işin henüz ülkemiz piyasasında çok fazla yeri olmadığını, çok iyi iş yapsan da bu ülkede hayalini kurduğun iş yaşantısına giremeyeceğini bilmelisin. Kendini çok geliştirip ismini dünyaya duyurduğunda zaten yurtdışına da gidebilirsin, burda kalıp freelance de devam edebilirsin. Ama o seviyeye gelene kadar pek ekonomik hayaller kurma.

12 - İngilizceyi iyi seviyede bilmiyorsan acil olarak bu işe el at önce. Dediğim gibi piyasa ingilizce üzerine dönüyor.

13 - İngilizcen varsa ve ekonomik durumun el veriyorsa Gnomon workshop'tan ders alman en iyisi olacaktır. Her konu hakkında tutorialları var. Ayrıca böyle bir imkanın yoksa feng zhu'nun youtubeda onlarca tutorialı var. Bunları yalayıp yutmalısın.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Ayrıca aklında soru işareti kalmasın, yönlendirme çok önemlidir, ustalara sorular sor bilmediğin şeyler hakkında.

Kolay gelsin, başarılar :)








Arkadaşlar merhabalar...
Bir konuda daha doğrusu bir hayalim konusunda size birkaç soru sormak istiyorum.
Güzelsanatlar lisesi mezunuyum ve kısmetse 2 ay sonra görsel iletişim tasarım bölümünü bitirmiş olacağım.
Kariyer hedefimle ilgili ise ilerlemek istediğim alan Concep art..
Bu konuda ilerleyebilmek için nasıl bir çalışma programı izlemeliyim. Desen bilgim iyi derecede var, şu sıra bir miktar figür çizimim gerilediğini hissettiğimden anatomi ve figür çalışıyorum...perspektif bilgim var...yani genel hatlarıyla çizim bilgi dağarcığım iyi seviyede fakat bazı endişelerim var...

1.Yaratıcılık konusunda kendimi geliştirmem gerektiğini düşünüyorum gerçi aklımda devamlı senaryolar kuruyorum ve canlandırıyorum özellikle mekansal olarak. Hatta bazı düşüncelerimin başkaları tarafından benden önce çizime döküldüğünü gördüğümde çok oldu ( bu beni kahrediyor) Bu konuda bana önerilerini neler olur ? ben kendi çapımda bol bilim kurgu filmi izlemeye ve kitabı okumaya gayret gösteriyorum.

2.Teknik olarak Cintiq aldım artık çizimlerimi alıştırmalarımı cintiq de yapıyorum.Şu an figür çizimimi eski seviyesine getirmek amacıyla devamlı figür çiziyorum fakat doğrumu yapıyorum? perspektif ve mekansal çizimlere dahamı fazla vakit ayırmalıyım?Bu konuda kafam bayağı karışık durumda örneğin tam figür eskizlerini yaparken bir anda acaba tutorialmi izlesem yoksa mekansal eskizlermi yapsam gibi çelişkilere düşüyorum...

3.Başlangıç olarak direk kafamdaki senaryolarımımı çizmem yoksa concept art konusundaki uzman çizerlerin çalışmalarınımı taklit etmem bana daha çok yarar sağlar? Kafamdaki çalışma prensibi şu şekildeydi aslında ilk önce eskizlerini oluştur daha sonra sırayla bunları değerlendir...konuştuğum bazı insanlar ilk önce sanatçıların çalışmalarını taklit ettiklerini söylüyorlar...
devamlı photoshop ile ilgili digitalpainting tutoralleri izliyorum fakat uygulamaya geçmeden bu ne kadar yararlı?


4.Yaşım 23 çokmu geç kalmış durumdayım? Hayalim açıkcası Fengh ZU yada James paick gibi ünlü çizerlerin seviyelerine gelebilmek...

vereceğiniz yanıtlar benim için çok önemli çok uzun yazdım kusura bakmayın fakat okuyup yanıtlarsanız çok minnettar kalacağım şimdiden teşekkürler...

Merhabalar, öncelikle böyle azilmi insanları görmek mutlu ediyor beni :)

Yeterince kurcalamışsın, yapman gerekenlerin farkındasın, herşeyi yazmışsın zaten. Geriye boool bol çalışmak kalıyor sana. 10.000 saat kuralı diye birşey var psikolojide. Yani bir işte "usta" olabilmen için tüm zihnini o işe vererek ve doğru şekilde çalışarak o işte en az 10.000 saat vakit geçirmen gerekiyor. Bu süre sonunda kendi sıanırların içinde " USTA " oluyorsun ( Tabiiki bu kişiden kişiye farklılık gösterebilir, bunlar istatistik ). Feng zhu gibi usta isimlerin bizlerden tek farkı heriflerin yıllarca aralıksız ve doğru çalışmasıdır. Yaşın oldukça genç, Ülkemizden dünya çapında ünlü olmuş bir isim Kerem BEYİT 24 yaşında bu işe başladı ve şuan Blizzard'a iş yapıyor. Benim tanıdığım birsürü usta isim var 29-30'undan sonra bu işe başlayıp inanılmaz iyi işler çıkaran.

Şunu da üzülerek belirtmek zorundayım ( bu hepimizi üzebilir ) uzak doğudaki gibi bir resim kültürümüz, avrupadaki gibi sanat kültürümüz, amerikadaki gibi çizgiroman kültürümüz yok malesef. Adamlar direkt olarak bu kültürlerle doğup büyüyorlar. Bu yüzden herifler bizden 10 - 0 öndeler. Bu yüzden bizim onlardan çok çok daha fazla çalışmamız, araştırmamız gerekiyor. Yani 23 yaş geç bir yaş değil bu iş için ama bu işe başka ülkelerde başlayan insanlar 23 yaşında bu işten para kazanabilir durumda oluyorlar genelde. Ama dediğim gibi, üç-beş yıl sonra da olsa sen de yapabilirsin.

Öneri olarak dediğim gibi zaten yeterince araştırmışsın ama haddim olmayarak birkaç tavsiye verebilirim naçizane.

1 - Cghub, cgsociety, conceptartworl gibi birçok galeri var. Bunları hergün kolaçan edip, iyi işleri inceleyip, bunlar ne yapmışlar da güzel olmuş diye bakman gerekiyor.

2 - Yüzlerce farklı teknik kullanıldığını söylemem gerekiyor dijital illüstrasyonlarda. Kendi tekniğini zaman içinde kendin oluşturacaksın. Acele etme bu konuda.

3 - Bu saydığım galerilere işlerini yükleyip feedback ( yorum ) alman gerekiyor, usta isimlerin yönlendirmeleriyle hatalarını çok daha iyi görürsün.

4 - Gözlerin eriyene kadar çizgi roman okuman, CGI ( fantastik, bilimkurgu, animasyon ) film izlemen, oyun oynaman, başkalarının işlerini incelemen gerekiyor.

5 - Seni zorlayacak şeyler çizmeye çalış, kolay gelen şeyler çok hızlı ilerletmeyecektir seni.

6 - Referans fotoğraf kullanmaktan çekinme, hatta referans fotoğraf kullanmadan iş yapma. İşlerini büyük hayranlıkla takip ettiğim Todd Lockwood (58 yaşında), bir röportajında referans kullanmadığım hiçbir resmim yok demişti.

7 - Motivasyonunu bozacak kişilerden ve olaylardan uzak dur, bunu kimse söylemiyor ama en önemli konu bence bu.

8 - Günde minimum 8 saat verimli olarak çalışırsan birkaç yıla kadar gözle görülür fark olacaktır; işlerinde de, şöhretinde de.

9 - Hayal gücünü artırmaktan bahsetmek gerekirse kısaca şöyle diyebilirim ; Ne kadar çok çizer-boyarsan o kadar çok gelişiyo kendiliğinden. Bunların yanı sıra kitaplarla filmlerle oyunlarla da desteklersen yürü ya kulum.

10 - Hevesini kırmak gibi olmaz umarım ama çok zorlu bir yol. Sadace bu iş için değil, " Sanat " kavramına dayalı her iş böyle sancılı, ama emeğine de karşılık verir kesinlikle.

11 - Bu işin henüz ülkemiz piyasasında çok fazla yeri olmadığını, çok iyi iş yapsan da bu ülkede hayalini kurduğun iş yaşantısına giremeyeceğini bilmelisin. Kendini çok geliştirip ismini dünyaya duyurduğunda zaten yurtdışına da gidebilirsin, burda kalıp freelance de devam edebilirsin. Ama o seviyeye gelene kadar pek ekonomik hayaller kurma.

12 - İngilizceyi iyi seviyede bilmiyorsan acil olarak bu işe el at önce. Dediğim gibi piyasa ingilizce üzerine dönüyor.

13 - İngilizcen varsa ve ekonomik durumun el veriyorsa Gnomon workshop'tan ders alman en iyisi olacaktır. Her konu hakkında tutorialları var. Ayrıca böyle bir imkanın yoksa feng zhu'nun youtubeda onlarca tutorialı var. Bunları yalayıp yutmalısın.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Ayrıca aklında soru işareti kalmasın, yönlendirme çok önemlidir, ustalara sorular sor bilmediğin şeyler hakkında.

Kolay gelsin, başarılar :)
 

gommes45

🏆Pro Tasarımcı🏆
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
714
Tepkime puanı
6
bence doğru yoldasın devam et...
 
Üst