Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

grafik tasarıma yeni başlayanlar

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
arkadaşlar bilgilerde hata varsa bildirin lütfen düzelteyim. yanlış bilgi vermiş olmamayım. :)
 

kurnaz41

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
değerli bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler
 

kkopukk

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
teşekkürler güzel bi açıklama olmuş burdan öğreneceğimçok şey var:smile::wink:
 

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
arkadaşlar ilgi görürse konuların devamı gelecektir.
 

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
arkadaşlar yeterince yorum yapılmadıgı için ve istekte bulunulmadıgı için bu konuda üzülerek bilgi paylaşımını bitiriyorum. :(
 

Mustafa KÜÇÜK

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
1,270
Tepkime puanı
45
Yaş
41
Web sitesi
www.mustafakucuk.org
yeterince yorum olmadığı için paylaşımını durdurman biraz garip geldi bana eğer böyle bir işe giriştiysen aferin almak için değil birilerine yardımım dokunsun felsefesiyle paylaşım yapman gerekir bence
derslerini inceledim yeni başlayan arkadaşlara faydalı bilgiler paylaşmışsın eminim takip eden arkadaşlar buraya yorum yazmasada içlerinden teşekkür ediyorlardır
iyi bir şey yapıyorsun ve buna devam et bence bende gerektiği zamanlarda bilgi ekleyip sana destek olmaya çalışırım yorumlar çokta önemli olmasın senin için
 

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
aslında yorum degilde istek yapılsa seve seve elimden geldiğince bilgim dahilinde aktarmaya çalışırım. ama o da yok. :S

Standart zarf boyutları, CD/DVD etiket boyutları, CD/DVD kutu boyutları, standart klasör boyutları, banner standartları, standart fontlar vb. birçok bilgiyi bulabileceğiniz müthiş bir kaynak!

Designers Toolbox: Design Resources

[alıntıdır]

Logotype Püfleri
Logo yapmanın kabaca 3 aşaması var. İsteyen kendi üslubunu belirleyebilir. Bu tamamiyle ortaya nasıl daha iyi bir iş çıkaracağınla ilgilidir.
1- Markaya uygun font seçimi.
Öncelikle şunu unutmayalım logo font değildir. Digital teknolojiyle bu eğilim genelleşti. Önceden bütünüyle kendine özgü bir karakter oluşturma tavrı geçerliydi. Computer bu anlayışı değiştirdi.
Bir çimento firmasıyla, bir bluejean’ciye farklı tür fontlar kullanılmalı. Biz daha keyifli olsun diye bluejean firmasına logotype yapmak istiyoruz diyelim.
Önce amblem logo tanımını yapalım
Amblem: markanın logosuyla ilişkilendirilmiş şekil (örnek turkcell’in antenli maskotu)
Logo: markanın yazımı (turkcell yazısı)
Logotype: amblem ve logo ikisi birden (bütünü)
demektir.
Biz şimdi hayali bir firmaya hayali bir logo yaptığımızı varsayalım.
Firmamızın adı örneğin sepia olsun.
Önce sepia yazısını hem majiskül (büyük (kapital) harflerle), hem minüskül (tamamı küçük harflerle) yazıyoruz (ve tabii sadece baş harf büyük de yazılabilir). Bunları alt alta koyuyoruz ve grupluyoruz. Sonra daha önce derlediğimiz bazı fontları bu yazılara uyguluyoruz. Jean firması olduğu için, daha spor duran, dinamik ve çılgın fontlar deneyeceğiz. Kütük gibi kaba fontlar uymayacak. Bir sürü font denedikten sonra şöyle bir gözden geçiriyoruz. Her font her laf diziliminde aynı estetik etkiyi vermez. Fontu seçerken sepia üzerinde müdehale edebileceğinizi de kesinlikle düşünmelisiniz. Logo’da ne tür bir cin numara yapabilirim fikri çok önemli.
Ayıkladıklarımızı sayfa içinde tutalım. Diğerlerini atalım ya da bir süre daha bulunduralım. Daha sonra grup edilmiş sepia’lardan büyük harfli mi küçük olanlar mı tercihini yapın. Ben küçük olanı tercih ettiğimizi ama s’yi büyük yazacağımızı farz ediyorum.
Yani neymiş, ilk aşama uygun font seçimi. (Bu arada iki farklı fontun birbirine adaptasyonu da hoş durabilir)
2- Logoyı özgünleştirmek.
Sepia yazısına bir espri yükleyeceğiz ki özgün olsun. Misal şu örneği yapalım: s’pia. E harfini atıp yerine s’nin okunma örneğini kullanarak e yerine opostrof koyalım. Logonun ilk kalıbını oluşturmuş olduk. Ayrıca "sipia" diye okunma riski de var. Ancak jean firması ya biraz cesur olsun. (Işi özgünleştirirken zorlaştırmamalı. Örneğin ben de sepia’nın se"pi"a kısmında pi için şu matematikteki pi işaretini koyarım derseniz logo seta filan gibi okunur. Yazıyı çok yormadan net olarak okutmalıyız)
Sepia yazısına renk denemelerini yapabiliriz şimdi. Ben genellikle iki renkli bir logo filan olacaksa önce siyah ve gri yaparım. Logo son halini alınca renk denerim. Çünkü ilk önce renk deneyince, olay başka yerlere kaymaya başlar. Ama bu bir tercih meselesi.
3-Amblem oluşturup logoyla ilişiklendirme, ortaya çıkan seçenekleri renklendirme ve final.
Amblem ne olacak? Bu kısımda, yunus balığı, öpüşen gençler sillüeti, medusa, ateşböceği, karalahana… Ne kullanılacak sorunsalına doğru yanıt verecek fikri üretmeli. Ben şunu yaptığımızı düşünüyorum, s’pia yazılımının opostrofu kancadır ya, biz de bunu e’nin yerine kullandık. Alıyorum e’yi, çok da küçültmeden ayna görüntüsüyle ters çevirip aynen bir virgüle benzeterek opostrof işareti olarak kullanıyorum diyelim. Ve bunu da şu tao işareti olan suşi damlacığına benzetiyorum. Ve sonrada… Diye uzatmamalıyız. Yani neymiş, kağıt kalemsiz, benim şimdi yaptığım gibi sırf yazarak logo yapmak riskliymiş.
Her logoya bir amblem gerek diyemeyiz. Genelde bu bir müşteri tercihidir. Örneğin shubuo başarılı bir logodur ve rengiyle, formuyla, "o" harfinin konuşma balonu ve priz çağrışımıyla bitmiş bir iştir.
Ayrıca logo yapımında hep ama hep aklınızda bulunması gereken durum şudur, logotype karışık formlardan, düzensiz renk geçişlerinden, yoğun degradelerden oluşmamalıdır. Çünkü ilk gözönünde bulundurulacak olan, bir logonun gerektiğinde 1-1.5 Cm’ye küçültülebileceği ve bu şekliyle okunacağı ve yine gerekirse siyah beyaz kullanılabileceğidir (örneğin gazetelerdeki eleman ilanları veya kartvizitteki kullanımlar)
Ilave edeyim, eğer müşteri logosunu basılı mecrada kullanacaksa, photoshop’ta 5-10 cm genişliğinde, altında motion blur olan bir logo yapılmamalıdır. Unutmayalım bir amblemi 1 cm de kullanabiliriz (kartvizitlerde) 5 metre de (stadyumdaki panolarda)…
Amblem photoshop efektli olacaksa, büyük ölçekte ve yüksek çözünürlükte hazırlanmalı (300 dpi gibi). Taslak için küçük hazırlanıyorsa, orijinale çevrilebilirliği olmalı.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
renk seçimi

Grafik tasarımda renk
Renk, Bir ışık kaynağından yayılan ışınların nesnelere çarptıktan sonra yansımaları sonucu gözümüzün algıladığı duyumdur.
Temel olarak üç ana renk vardır, kırmızı, mavi ve yeşil turuncu, sarı ve mor ise bu üç ana rengin birbirleriyle karışımlarından oluşan ara renklerdir.
Aşağıdaki linkten renklerin karışımlarıyla ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

[ws] Color Scheme Generator 2

**Bir grafik tasarımda renklerin doğru seçilmesi önemlidir.


Örneğin; Coca Cola deyince aklınıza ne renk gelir? Turkcell deyince ne renk veya Adidas deyince… Renk odaklaması, bir markanın algılanmasında taşıyıcı bir etkiye sahiptir. Peki bu renkler nasıl seçiliyorlar? Tasarımcılar direktörler bu renkleri nasıl seçiyorlar?
Renklerin psikolojik mesajları;
KIRMIZI : Titreşimi en kuvvetli, en dinamik renk kırmızıdır. Aynı zamanda iştah açar ve bu yüzden dünyadaki bir çok gıda firması logosunda kırmızı rengi kullanır. Ayrıca etkinlik ve cesaret veren bir renktir.
MAVi : Sakinlik ve sükuneti temsil eder. Mavinin kan akışını yavaşlatır. Nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır. Mavi, bir at yarışında kazanan ata takılan mavi şeritte olduğu gibi, liderliğin rengidir.
SARIGeçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolü. Trafik levhalarında uyarı işaretlerinin sarı olması bu yüzdendir. Post-itlerinde sarı oluşu dikkat çekici...
TURUNCU: Sıcak renklerdendir ama kırmızı kadar dinamik değildir. Rahatlığı parlaklığı anlatır, kırmızı renk kadar olmasa da ateşi, güneşi ve ısıyı çağrıştırır.
YEŞiL : Güven veren veirir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. tazeliğin ve verimliliğin rengidir. Çevreyi ve doğayı sim¬geler, rahatlatıcı ve dinlendiricidir. GreenpeaceDe olduğu gibi. Yeşilde dinsel, mistik bir anlam da vardır. Müslümanlıkta ana renk olduğu gibi, Hiristiyanlarda da bu rengi inanmanın, ölmezliğin bir simgesidir.
MOR : Nevrotik duygulari acığa çıkardığından, insanları bilinçaltının korkuttuğu saptanmıştır. Mor, asaletin, imparatorluğun rengidir.
LACiVERT : Sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği ve asaleti simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında maviyi kullanır.
BEYAZ : istikrar, devamlılık ve temizliği simgeler.
SiYAH : Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil eder, oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Siyah, lüksün rengidir.

Grafik tasarımcı renk seçiminde şu üç unsuru dikkate almalıdır:

1- Rengin kültürel çağrışımını, (renkler kültürel açıdan ele alındıklarında da değişik kavranılan çağrıştırırlar. Mesela, altın sarısı Doğu kültürlerinde kutsal renk sayılırken, bazı Batı toplumlarında korkaklığın ve ihanetin simgesi olarak kabul edilir.
2- Hedef kitlenin renk tercihi, Mesela bankacılık sektöründe öncelik güven olduğu için genellikle yeşil tercih edilirken, otomotiv sektörü söz konusu olduğunda otomobilin özelliklerine göre renk seçiliyor; örneğin spor bir model ise, kırmızı gibi hıza dair, heyecan uyandıracak renkler tercih ediliyor. Gıda sektöründe, tüketilen herhangi bir gıdanın rengi, yani insanlarda iştah uyandıran sarı, turuncu, kırmızı gibi renkler daha etkili olabiliyor. Kısacası, hedef kitlenin ne hissetmesi istendiğine karar verilip bu doğrultuda renk seçiliyor. Renk seçimi dönemsel olarak da değişiklik gösterebilir.
3- Firma ya da ürünün karakteri, (Firmanın özellikleri doğrultusunda, örneğin Hilton logosunu laciverte çevirirken insanların kafasında büyük kuruluş imajı yaratmak istemiştir)
4- Tasarımdaki yaklaşım biçimi (tasarımcının yaklaşımı)
[alıntıdır]
 

guuggu

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
benim tasarım bilgim 0 dır.fakat yeteneğimden kuşku duymuyorum.yani çizim,gözlem, zevk vb gbii...bazı yarışmalara katılmak istiyorum.aklıma çok güzel fikirler geliyor.fakat bunları teknik bilgilerim yetersiz olduğu için değerlendiremiyorum.basit bir afiş tasarımı için en temel bilgiler nelerdir, renk ,çözünürlük, boyut gibi...

teşekkür ederim
 

bar.20

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
206
Tepkime puanı
0
bilgilerini sunduğu için tş ederim
 

selin güzel

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
16 Eki 2008
Mesajlar
100
Tepkime puanı
1
yeni tasarım yapacak arkadaşlar için çok güzel bilgiler. Paylaşım için teşekkürler
 

marduk23

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
17 Ağu 2008
Mesajlar
113
Tepkime puanı
0
grafik tasarıma yeni başlayanlar, sizin için küçük ama tasarım için çok önemli bilgileri elimden geldigince burada sizinle paylaşmaya çalışacagım. ilk paylaşımım kenar payı verme nasıl yapılır. bazı arkadaşlar bunu farklı olarak bilirler. ama bu bana göre bir kuraldır ;)


96396472vz9.jpg



Standart bir çalışmada açılan zeminin içerisine, 4 tarafından 1 cm olamak üzere ayrı bir zemin daha açılır. verilen bu 1 cm. işin toplu ve düzenli görünmesini sağlar. Ayrıca her işte standart içinde çalışmayı sağlar.

Dış zemine, yani ilk açılan zemine isteğe bağlı olarak zemin olarak resim, renk yada tipografik bir çalışma yapılıyorsa yazının yada yazıların bir kısmı konulabilir.

İkinci açılan zemine ise (1er cm küçük olan) standart yazılar; firma adı, slogan, genel bilgiler, iletişim bilgileri vs vs. yerleştirilir.

Bu çalışma yapılan işin daha derli toplu görünmesini sağlar. Ayrıca baskı aşamalarında, yani baskı sırasında tırnak payı denilen olayda sorun çıkmamış olur, hemde işin bıçakta kesimi sırasında bıçak 1mm kaysa bile iş göze normal görünecektir. Hem tasarımcı hemde matbaacı basım esnasında sıkıntı yaşamayacaktır.

Elimden geldigince bu tip bilgilerin zamanla devamı gelecektir.

üstadım yanlış anladıysam kusuruma bakma ama galiba sen her işe 1 cm taşma payı ver demişsin.ama bu iş kartvizitte olabilirki o zaman bu pay biraz fala olur.eğer yeriniz varsa tabiki fazla verebilirsiniz ama bi kartvizit ve A5 el ilanında genelde 3 er mm verilir.tabi en az oması gereken taşma payı bu.taşma payı verilmeyen işlerde vardır.taşma payı şart değildir diye biliyorum ben.
 

Ayl@

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Eki 2008
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
paylaşımın için teşekkür ederim bunlara ihtiyacım vardı.
 

aydunya

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
güzel bilgiler vermişsiniz.. özellikle kağıt boyutları ve baskıya yollarken yapmamız gerekenler konusunda biraz daha paylaşımda bulunursanız memnun olurum.
teşekkürler
 

arcya

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Web sitesi
www.arcya.com
açıkçası bütün yazılarınızı merakla ve neredeyse bir solukta okudum. grafiker değil sadece grafiğe meraklı, yer yer tasarımlar yapan ve baskılar almış biriyim ve bu konuları öğrenmem gerçekten ileride çok işime yarayacak. çok teşekkür ediyorum ve devamı geldikçe okumaya devam edeceğimin garantisini veriyorum.
 

filipiti

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
21 Eki 2008
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
tam aradığım konuydu çok teşekkür ederim eline sağlık memoli ne desem az yani
 

fkrt

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
çok teşekkürler çok faydası oldu.
 

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
üstadım yanlış anladıysam kusuruma bakma ama galiba sen her işe 1 cm taşma payı ver demişsin.ama bu iş kartvizitte olabilirki o zaman bu pay biraz fala olur.eğer yeriniz varsa tabiki fazla verebilirsiniz ama bi kartvizit ve A5 el ilanında genelde 3 er mm verilir.tabi en az oması gereken taşma payı bu.taşma payı verilmeyen işlerde vardır.taşma payı şart değildir diye biliyorum ben.


taşma payı, iş basıldıktan sonra kesim yapılırken kesilen kenarlarda beyazlık, diger sayfanın rengi yada yanınna koyulmuş başka bir işin bir parçasının çıkmaması için verilir. genelde yanyana baskıya verilen iki işin 2'şer mm şişmesi durumunda işler arası 4 mm boşluk verilmiş olunur. buda kesimden sonra işin temiz çıkması demektir. her yerde şişirme payı aynı degildir. kimi 2mm kimi 3mm verir. 4mm verende vardır. ama 2mm kagıt tasarrufu açısından bana göre idealdir. taşma payı ofset baskıların hemen hemen çogunda verilir. taşma payı verilmeyen iş, kesimde büyük ihtimal hatalı çıkar. 85x50 yapılan bir işe taşma payı verilmemiş ise kesimde, bıçagın 1mm eğiri oldunu farzedersek, hem kesim bozuk çıkar, hemde ölçü 84x49 gibi bişi çıkar. bu nedenle her işe şişirme verilimesi en sağlıklısıdır. işlerin kenarına verilen 10mm lik kenar payı ise işin verilen ölçü içinde düzğün durmasını ve objelerin ve yazıların kenarlara uzaklığının eşit olmasını sağlar.
* işi baskıya gönderirken 10mm içten verilen çizgi silinir.
 

memoli4646

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
1,301
Tepkime puanı
36
Yaş
43
Kâğıt boyu ayarlama

Genelde tasarıma başlamadan önce matbaadan kâğıt boyu alınır. Bunun nedeni tabaka kâğıtlarının yapılan tasarıma göre kesildiği zaman, hurda kâğıdın fazla çıkmaması içindir. Ama özel işlerde bu değişir. Tabakadan 4 ölçü çıkacağına özel işlerde 3 ölçü çıkar.
Ama standart ölçülerde tasarımdan önce matbaadan ölçü alınması bana göre şarttır. Tasarım bittikten sonra matbaadan alınan ölçüye göre, daha önce yapılan tasarımı tekrar o ölçüye uyarlamak tasarımı baştan yapmak gibidir.
 
Üst