Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

TARSUS Logo Tasarım Yarışması

GrafikerCumali

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
bedava logo...umarım birine satarlar ben de yakalarım..bak paramı nasıl alıyorum ;)
 

ozgurhaka

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Kentin kimliğine dair hiçbir anlam ifade etmeyen çalıntı basit tasarımlara ödül veren dolandırıcı jüriyi kınıyorum. Çalıntı mansiyonlarla ilgili belediyeyi haberdar etmeliyiz. Bunları yayınlayarak suça ortak olmasınlar.

sn. veliegri

Kentin kimliğine ilişkin anlam ifade eden ve çalıntı olmayan, mansiyon alan logolardan daha iyi olduğuna inandığınız bir logo tasarladıysanız buradan paylaşın, biz de görelim lütfen. Bu öfkenize anlam veremiyorum. 15 bin liranız çalınmış gibi bir psikolojiye mi girdiniz nedir? Bırakın da finale kalmış tasarımı olan biri olarak ben gireyim 15 bin TL kaybettim psikolojisine.

Jüriyle ilgili problem dolandırıcı olmaları değil, sanırım konuyu büsbütün yanlış anlamışsınız. Jüriyle ilgili problem yarışmaya olan "ilgisizlikleri" (en azından GMK'nın önerisiyle İstanbul'dan ve Ankara'dan gelen ve işini ciddi yapan 2 tasarımcı jüri üyesini tenzih ederim). Bir tasarımcıya "hırsız" demeden önce biraz daha düşünün lütfen. Biraz daha özenli davranın. Kelimeleri daha doğru seçmeye, çalıntı ile benzerlik arasındaki farkı anlamaya çalışın. Yeryüzünde yüzlerce tasarımcı aynı anda birbirine çok benzer logolar yapıyor olabilirler. "Aklın yolu bir" diye bir laf var aklınızda bulundurun. Biri meyve şirketini bir diğeri de tarihi zenginliği anlatmaya çalışan iki logoyu ikisinde de ağaç var diye aynı ilan etmeyin. Aralarındaki farklar birbirinden yeterince ayırıyor iki logoyu. Tasarımlarınızı bir an önce görmek dileğiyle...

Özgür Hakan Aslan
intihalci tasarımcı
 

ozgurhaka

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
A

Mansiyonlardan anladığınız kadarıyla jürideki akademisyenler ödüle uygun logo bulamadık derken bir hayal kırılkığı yaşamışlar. Bu hayal kırıklığının nedeni daha önceden tasarımları hakkında bilgi sahibi oldukları kişilerin birincilik ödülüne değer ürün üretememiş olamaları. Farklı kişilere ait iki benzer tasarımın mansiyon alması da bu nedenle gerçekleşmiş olmalı.

Yanlış anlaşılabilecek bir şeyi düzeltelim. Eğer beni kastediyorsanız, jüri üyelerinden hiçbirinin benim yarışmaya katıldığımdan ve tasarımlarımdan haberi yoktu Önceden "tasarımları hakkında bilgi sahibi oldukları kişi" kesinlikle ben değilim. Benzer iki tasarımın ödül alması, yaşanılan hayal kırıklığının sonucu olabilir buna birşey diyemem.

Özgür Hakan Aslan
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Sn Özgür Hakan Aslan,

Söz konusu logonun kentin kimliğine ne tür bir vurgu yaptığını anlatın, görelim. Jüri nasıl olmuş da iki adet temel tasarım düzeyinde iki çalıntı esere mansiyon vermiş, bana anlatabilir misiniz? Lütfen anlatın, yalnızca akıllıların gördüğü kent kimliğini...

Burada hiçkimse benim logom birinci olmalıydı demiyor, kimse 15 bin lirayı kaybettiğini düşünmüyor. Benim için önemli olan, edindikleri çevreyle orada burada jüri üyeliği yapan yetersiz takım taklavatın kötü tasarımları ödüllendirmesi, hak yemesi, yaptıkları işi özensiz yapması. Kötü tasarımcıların kendini iyi tasarımcı sanması.

Bu yetersiz jüri bozuntularına örnek vereyim. Benim de ödül aldığım bir yarışmaya benim daha önce yaptığım çalışmalardan biriyle katılan ve ödül alan hırsız (Peyzaj Mimarı Dr. Ömer Gülkal), şu anda Peyzaj Mimarları odasının düzenlediği bir yarışmanın jüri üyesi. Bu jüri üyesi bozuntularına bir örnek benim tez çalışmamla bir yarışmaya katılan ve YÖK Hukuk Müşavirliğince hırsızlığı onaylanan, Prof Dr. Şule Karaaslan elini kolunu sallaya sallaya Prof'luğuna devam ediyor. Ben bunlara kızıyorum.

Eğer kent kimliğini ifade eden tasarım örneği vermemi isterseniz, bu sayfada logosunu paylaşan bütün arkadaşların çalışmaları bu konuda başarılı, değerli ve ödül verilebilir eserler. Eminim 1040 tasarım arasında nice ödüle değer tasarımlar vardır. Benim isyanım yalnızca Tarsus'a özgü değil, genel olarak hırsızlığın her türlüsüne (özellikle akademik camia ve yarışmalarda), iyi işin cezalandırılmasına kötü işin ödüllendirilmesinedir isyanım.

Her yerde aynı şey ve olup bitene sessiz kalamam, suça ortak olmam.
https://www.gumushane.bel.tr/modules.php?name=News&op=Haberdetay&sid=892
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Çalınmadan önce kayıtlara geçsin, bizi de şahit yazsınlar diye logonuzu yayınlamanızı öneririm. Biz de görmüş oluruz.

Ben yayınladım, çalınabilir, düşüncelerim çalınacak diye onları paylaşmaktan geri duramam. Ürettiğim belediyenin deposunda çürüyeceğine, hırsızlara tokat gibi ortada olsun!
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Esinlenme ve aşırma = hırsızlık farklı şeyler. Esinlenmek güzeldir, tasarımlarımızın gelişmesini sağlar. Aşırmak ise haksız yere nefes alıp verme eylemidir.
Gümüşhane logo yarışmasında esinlenilmiş "dışkı" simgesine 3. ödülü veren jüri bana G gibi görünen dışkının kent kimliği nasıl yansıttığını anlatsın. Aynı jüri terbiyesizliği o yarışma için de geçerli. Kendi tasarımını olduğu gibi çalan jüri üyesinin seçtiği tasarımlar ancak bu kadar olur. İstanbul Başakşehir Kent Merkezi Yarışmasın'da 1.lik ödülü alan Mimar Prof. Dr. Ahmet Usta'nın aynı tasarımı Adana Mimar Sinan Parkı yarışmasında da ödül aldı. Yaptığı tasarım ise tam anlamıyla Kore Mimarlık Dergilerindeki mimari tasarımlardan aşırılmış bir kompozisyon.
 

aytekin21

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Sayın Özgür Hakan Aslan,
Siz de, eşiniz de elbette yarışmaya katılabilirsiniz, ikinizin de eseri ödül alabilir. Bunda kesinlikle bir problem yok. Ama, sizin de belirttiğiniz gibi, jürinin dünyadaki benzer logoları bilmesine imkan yok. Ama, sizin ve eşinizin tasarımları birbirinin aynısı. Jüri, aynı yarışmada, daha önce gördüğü logonun benzerini nasıl oluyorda hatırlamıyor? Siz, nesnel olarak düşündüğünüzde, burada tepki gösteren tasarımcı arkadaşlara hak vermelisiniz. Belki, olayın sizinle-eşinizle bir ilgisi yok. Ama, sizin de dediğiniz gibi, jüri madem "Nasıl tasarım istediğini, bu logolarla belirtmek istiyor", o zaman birbirinin aynı olan iki tasarım yerine, yalnızca birini seçsin. Ayrıca, mansiyon alan tasarımlarla, sizin tasarımınız arasında nasıl bir "tasarım bakış açısı" var anlayamadım. İkisi birbirinin aynı, bir diğeri şehir planı, diğeri de "tarsus" ibaresinin harfle tasarımı.
Emin olun buradaki hiç kimse ödül peşinde değil.
Anladığım kadarıyla, bir yarışmada, "VAY BE! ADAM İYİ DÜŞÜNMÜŞ" "HELAL OLSUN" demenin peşinde. Ama ne yazıkki, hem sizin bahsettiğiniz Gümüşhane logosunda, hem de diğer logo yarışmaları seçmelerinde, VAY BE diyemiyoruz. Ağzımız açık kalmıyor.
Tarsus Turizm Derneği, 1040 eserin tamamını yayınlasaydı VAY BE diyeceğimiz bir çok çalışma olduğuna inanıyorum.
Siz de eşiniz de, iyi tasarımcılar olabilirsiniz. Ama buradaki arkadaşların isyanı bu değil.
Eğer, jüriyle bir dirsek temasınız yoksa, konunun muhatabı siz değilsiniz.
Konunun muhatabı yarışma jürisidir ve yarışma organizatörleridir.
 

Arif ARINMIŞ

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
1,719
Tepkime puanı
60
Sayın Özgür Hakan Aslan,
Siz de, eşiniz de elbette yarışmaya katılabilirsiniz, ikinizin de eseri ödül alabilir. Bunda kesinlikle bir problem yok. Ama, sizin de belirttiğiniz gibi, jürinin dünyadaki benzer logoları bilmesine imkan yok. Ama, sizin ve eşinizin tasarımları birbirinin aynısı. Jüri, aynı yarışmada, daha önce gördüğü logonun benzerini nasıl oluyorda hatırlamıyor? Siz, nesnel olarak düşündüğünüzde, burada tepki gösteren tasarımcı arkadaşlara hak vermelisiniz. Belki, olayın sizinle-eşinizle bir ilgisi yok. Ama, sizin de dediğiniz gibi, jüri madem "Nasıl tasarım istediğini, bu logolarla belirtmek istiyor", o zaman birbirinin aynı olan iki tasarım yerine, yalnızca birini seçsin. Ayrıca, mansiyon alan tasarımlarla, sizin tasarımınız arasında nasıl bir "tasarım bakış açısı" var anlayamadım. İkisi birbirinin aynı, bir diğeri şehir planı, diğeri de "tarsus" ibaresinin harfle tasarımı.
Emin olun buradaki hiç kimse ödül peşinde değil.
Anladığım kadarıyla, bir yarışmada, "VAY BE! ADAM İYİ DÜŞÜNMÜŞ" "HELAL OLSUN" demenin peşinde. Ama ne yazıkki, hem sizin bahsettiğiniz Gümüşhane logosunda, hem de diğer logo yarışmaları seçmelerinde, VAY BE diyemiyoruz. Ağzımız açık kalmıyor.
Tarsus Turizm Derneği, 1040 eserin tamamını yayınlasaydı VAY BE diyeceğimiz bir çok çalışma olduğuna inanıyorum.
Siz de eşiniz de, iyi tasarımcılar olabilirsiniz. Ama buradaki arkadaşların isyanı bu değil.
Eğer, jüriyle bir dirsek temasınız yoksa, konunun muhatabı siz değilsiniz.
Konunun muhatabı yarışma jürisidir ve yarışma organizatörleridir.


aynen öyle !
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
"VAY BE! ADAM İYİ DÜŞÜNMÜŞ" "HELAL OLSUN" demek bir yana ortada bir tasarım görsem yeterli olurdu.
 

ozgurhaka

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Sn Özgür Hakan Aslan,

Söz konusu logonun kentin kimliğine ne tür bir vurgu yaptığını anlatın, görelim. Jüri nasıl olmuş da iki adet temel tasarım düzeyinde iki çalıntı esere mansiyon vermiş, bana anlatabilir misiniz? Lütfen anlatın, yalnızca akıllıların gördüğü kent kimliğini...

sn. veliegri

Hala ısrarla çalıntı mı diyorsunuz bizim logolara? Hem "Temel tasarım düzeyinde" ne demek? Eskiz düzeyinde mi demeye çalışıyorsunuz? Sanırım heykel mezunusunuz ve amatör olarak grafikle de ilgileniyorsunuz. Logolarınızı görmediğim için daha öte birşey söyleyemiyorum şimdilik.

Logonun hikayesi basitçe şöyle: Dünyanın en önemli dini merkezlerinden biri ve oldukça eski bir yerleşim olmasına rağmen, ayakta kalmış ve kenti tek başına simgeleyebilecek bir esere sahip değil Tarsus. Zaten tasarımcıların birinciliğe değer eser çıkaramamasının da sebeplerinden biri yanılmıyorsam bu. Kentin tarihsel geçmişini dinsel (Tarsus'ta yaşamış 3 din arasında) bir ayrım yapmadan anlatmanın aklıma gelen tek yolu kemerli kapı soyutlaması oldu. Benim logomda üst üste binmiş kemerler 3 katmanlı (3 din) bir yapı oluşturuyorlar. Alttaki ters olan kemer ise st. paul kuyusunu temsil ediyor. Bilmiyorum derdimi anlatabildim mi?

Karımın logosunda ise benim logomdaki kemer elemanı aynı tarihsel katmanlar göndermesiyle 3 kat halinde bir ağacın dallarını oluşturuyor ve gövdesi de T harfini anımsatır şekilde.

Umarım her şey netleşmiştir. Aşırma iddiasından vazgeçmeniz dileğiyle...

Özgür Hakan Aslan
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Şehir Plancısı ve Peyzaj Mimarı'yım. Peyzaj mimarlığı alanında doktora yapıyorum. Profesyonel tasarımcıyım. Mimari proje yarışmalarında 2.lik ve mansiyon ödüllerim var. Eserlerimi çalanların kazandıklarını da sayarsak bu sayı artar. "Kent kimliği" uzmanlık alanım olduğu için bu yarışmaya katıldım. Birinci olmak için değil, "düşünüyorum öyleyse varım" demek için. Tarsus gibi bir kenti tek başına temsil edecek bir simge tabiki olamaz. Ama böyle bir kentin imgesi de üç kemer üzerine söylenmiş bir iki söz olamaz. Bu nedenle Gezgin Kent Tarsus dedim. Nusret Mayın Gemisi'ne sahip çıkan anlayışla kimliğini geleceğe taşıyan bir kent. Bir yerde durmayan, tek bir zamana ve mekana sığmayan bir kent....
Aşırmak isteyen aşırsın, ama yakalarsam hırsız Prof bozuntuları gibi Veli çarpmışa dönerler. Çok sayıda çizim programı kullanıyorum bunlaran en az hakim olduğum Illusturator, bu nedenle son gün kafamdaki tasarımı kendimce biraz acemice ifade etmeye çalıştım. İyi bir grafik tasarımcı eliyle harikalar yaratılabilir.


Bir yerlerde az çizgiyle çok şey anlatıyor diye, sadece bir sütunun bulunduğu logoyu beğenenler olmuş. Arkadaşlar sanat tarihi bile bilmiyor olacaklar ki, İyon sütunu Tarsus'u temsil ettiğini düşünmüşler. Tarsusu ne bir kemer, ne de bir Roma sütunu temsil edebilir. İyon sütunu çizenler ise Tarsus'un bir İyon kenti olmadığından haberi yok...

gezginkent.gif


230781 Rumuzlu başvuru

Tarsus Halkı, Türk ve Dünya tarihine yön veren milli değerimiz Nusrat Mayın Gemisi’nin kaderine terk edilmesini içine sindirememiş; onu bağrına basmıştır. Logoda, Tarsus kimliğinin Nusrat Mayın Gemisi’ne sahip çıkan anlayışla geleceğe taşınacağı anlatılmaktadır. Anlatım, gemi silueti üzerindeki Tarsus kimlik öğelerinin kompozisyonundan oluşmaktadır.
Kent kimliği; Kleopatra Kapısı, Tarsus Evleri, Ulu Cami – Saat Kulesi, ilahi dinlerin kutsal mekanları, Berdan Nehri, Tarsus Şelalesi, Tarsus Beyazı ile temsil edilmiştir. Eshab-ı Kehf Mağarası, Danyal Peygamber’in Kabri gibi İslamiyetin kutsal kabul edilen mekanları hilal ile simgeleştirilirken; Hıristiyanlığın kutsal mekanlarından Saint Paul Kilisesi, geminin dümeni olarak simgeleştirilen Saint Paul Kuyusu çıkrığı ile temsil edilmiştir. Kıvrımlı yapısıyla Berdan Nehri dalgalarla simgeleştirilip, Tarsus Şelalesi ile kompozisyon oluşturulmuştur. Bu kompozisyon ile aynı zamanda Şahmeran Efsanesi’ni çağrıştırmak amaçlanmıştır. Berdan Ovası’nın tarımsal zenginliği Tarsus Beyazı üzümü ile temsil edilmiştir. Tarsus adının yeşilin her tonuyla yazılması Toroslar’ın doğal güzelliklerini, Logo çerçevesinin rengi ise Tarsus patentli şalgam suyunu çağrıştırmaktadır.

“Gezgin Kent” Tarsus

Kleopatra kapısı kentin hoş geldin selamını verdiğinde, Gezgin Kent’e keyifli bir yolculuk başlar. Yolculuk ne zamana ne de mekana, zaman ötesi uğradığı her limana demir atmış kentin belleğinedir. Yolcu sorar kente ve kent kılavuzdur yolcuya. Her yanıtla yolculuk daha da keyifli bir hal alır.
Gemi, Akdeniz’den Cydnos’un kıvrımlarını okşayarak bir limana vardığında, bütün ihtişamıyla Kilikya’nın kozmopolit şehrinin kapıları açılır. Filozoflar antik yolda öğretilerini paylaşır. Belleği kütüphanelere sığmaz, filozofları kıskandırır. Saint Paul’le başka diyarlara yol alır. Eshab-ı Kehf’le üçyüz yıl sonrasına uyanır. Danyal Peygamber’le Berdan’a bereket geldiğinde, Kilikya kapısından sayısız uygarlık geçer ve her birini başka sever. Tarsus evleri, sokakları dile gelir. Ama, sormaz yolcuya; dinin ne? mezhebin ne? Herkesi kucaklar, “Çanakkale geçilmez” diyen Türk Milletinin belleğiyle …

Veli EĞRİ
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0

ozgurhaka

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Bu arkadaşların eserleri de gayet başarılı. Ödül alsalar "vay be" demezdim ama, helal olsun derdim. Eminim 1040 tasarım arasından "vay be" diyebileceğim eserler vardır.

Bu iki eserden biri ödül alsaydı "vay be" derdim. "Gayet başarılı" bulduğunuz tasarımlarla ilgili söylenecek çok şey var (söylense arkadaşlara da yardımı olabilir) ama benim bu başlığa daha fazla yazı yazacak enerjim kalmadı sanırım.

Ama şunu belirtmeliyim ki yapılacak logo belediye logosu olsaydı belki Nusrat mayın gemisinin (ben Nusrat'ı Çanakkale ile daha çok özdeşleştiriyorum) bir anlamı olabilirdi. Ama amaç Tarsus'un dünyadaki tanıtımı. Yerel yönetimin turizme yönelik bir logo istemesinde ana motivasyon da bence inanç turizmini geliştirme istekleri. Tarsus çok önemli bir dini merkez. Özellikle de Hıristiyanlar için. Kutsal kitaplarını ilk kaleme alan azizin yaşadığı şehir. Tarsus'un dünyadaki marka değerini artıracak "temel" unsur vaktiyle önemli bir Hıristiyan kenti oluşu ve bir çok insanın hacı olmak için bu kente gelmesi. Bu yüzden Hıristiyanlara yönelik inanç turizmi öncelikli düşünülmesi gereken bir logoda cami kullanmak amaca tamamen ters. "Hassasiyetler" nedeniyle Hıristiyan Kenti vurgusunu çok öne çıkarmak zor olduğundan Museviliği ve Hıristiyanlığı da kapsayan kent tarihinin zenginliği üzerinden gitmek en akılcı yoldu bu logoyla ilgili olarak. ben bunu yapabildim ya da yapamadım bu ayrı bir tartışma konusu ancak en azından konuyu doğru anladığımı ve yaklaşımımın da isabetli olduğunu düşünüyorum.

Özgür Hakan Aslan
 
Son düzenleme:

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Nusrat Mayın Gemisini jilet olmaktan kurtaran anlayış, Tarsus'un kimliğini geleceğe taşıyacaktır diyorum. Tarsus'un kimliğini Nusrat Mayın Gemisi temsil eder demiyorum. Ayrıca, Tarsus'un kimliğinde neden gemi olmasın. Geçmişte sahip olduğu önemi bir iç liman olmasına borçludur. Gezgin Kent tamasını anlattığım yazıda, kentin kimliği ile ilgili neler var, biraz kafa yorun, okuyun. Laf salatası yapmadık orada, yazdığım çizdiğim her şeyin temelinde bilgiyle yoğurulmuş anlatım var.

Bence, Tarsus kimliğinde dini semboller daha geride kalır. Bir kenti anıtsal yapılarla tanımlayabilirsiniz. Alay ettiğiniz üzümle tanımlayabilirsiniz. Bir kenti kent yapan temelde geçmişten gelen kültürel miras ve üretim biçimleridir. Üzüm ve şalgam kentin kültürünü, tarımsal zenginliğini ve üretim biçimini tanımlar.

Madem dini sembollerle kenti tanımlayacaksınız ki bence yanlış. Hilal, haç ve siyonist yıldızı birlikte kullanın. Bir kent böyle tanımlanabilir mi? Arkadaşlar dini sembol kullanmamışlar, kent ve kent yakınlarındaki anıtsal yapı olan camileri ele almışlar. Bana göre St. Poul kilisesini de kullanabilirlerdi, bu onların seçimi. Eminim çoğu kişi, estk rumuzlu arkadaşımızın logosunda kullandığı minare ve tepe ile nereyi simgelediğini kavrayamamıştır ve eminim jüri de. Bu onların yaptıkları işi ne kadar önemsediğini gösterir.

Tasarımın ötesinde kent kimliğini imgelemek, üst üste cizdiğin üç çizgiyi farklı dinlere atfetmek olmamalı.
 

aytekin21

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Sayın Özgür Hakan Aslan, Sayın Veli Eğri,
Tartışmanın sizi başka bir yere taşıdığı kanısındayım. "Benim tasarımım seninkini döver." gibi bir yanlışa süreklenmeyelim. Elbette bir tasarımcı için önce kendi çizgileri doğru ve güzeldir. Foruma ilk girdiğim günlerde, AudiO tasarımını yapanın bir tasarım öğrencisi olduğunu öğrendim. Yani demek istediğim; branşı ne olursa olsun, önemli olan bir bireyin "yaratma" eylemine olan katkısıdır. Yani "hayal dünyasının genişliğidir". Bunun için bir önceki mesajımda "VAY BE!" denilebilecek tasarımları görmek istediğimizi söyledim.

Bir fıkra:
Adamın biri kendini darı(mısır tanesi) zannediyormuş. Bu yüzden tavuklardan çok korkuyormuş, kendisini yemek isterler diye. Gel zaman, git zaman adamı bir akıl hastanesine yatırmışlar.
Bir süre sonra doktor hastaya durumunu sormuş ve hasta da:
-Ben artık darı değilim, demiş.
Doktor, başarısından dolayı gururlanmış ve hastaya artık eve gidebileceğini söylemiş. Bir süre sonra doktor, aynı hastanın bir ağacın arkasına saklandığını farketmiş.
- Hani darı değildin, neden tavuklardan korkup saklanıyorsun, demiş.
Hasta kısık bir sesle:
- Ben darı değilim doktor bey, ama tavuklar bunun farkında değil, demiş.


Şimdi neden bu fıkrayı anlatım.
Bir tasarımcı, eserinde bir ya da birden çok mesaj verdiğini söyleyebilir. Ama önemli olan, o mesaj veya imgelerin, tasarımı değerlendiren veya -daha da önemlisi- tasarıma bakan herkes tarafından aynı algılanmasıdır. Sizin kullandığınız imgenin
ACABA TAVUKLAR FARKINDA MI?
 

veliegri

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Tavuklar tarafından seçilen 4 eseri gördük. estk, omerh'in ve bana ait tasarımların anlatımları olmadan Tarsus'u bilen her kişi tarafından eksiğiyle fazlasıyla yorumlanabileceğini düşünüyorum. Ben tasarımımın üstün olduğunu söylemiyorum. Her bir çizgisiyle Tarsus'u temsil ediyor diyorum. Üstelik anlamayan tavuk, anlamak istemeyen ise kötü niyetlidir diyorum.
 

ozgurhaka

🌱Yeni Üye🌱
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Tavuklar tarafından seçilen 4 eseri gördük. estk, omerh'in ve bana ait tasarımların anlatımları olmadan Tarsus'u bilen her kişi tarafından eksiğiyle fazlasıyla yorumlanabileceğini düşünüyorum. Ben tasarımımın üstün olduğunu söylemiyorum. Her bir çizgisiyle Tarsus'u temsil ediyor diyorum. Üstelik anlamayan tavuk, anlamak istemeyen ise kötü niyetlidir diyorum.

Bütün bu tartışmaları (faydasız olduklarını düşünmüyorum) bir yana bırakıp huzurlarınızdan temelli ayrılıyorum. TPAO logo yarışmasının ödül töreninde görüşmek dileğiyle:) esen kalın.
 

Murat VARDAR

👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
3,774
Tepkime puanı
128
bu konu burada böyle uzar gider......

tartışmaya başlanılan merkez konudan kopularak , nerelere kadar taşmış....
 

Arif ARINMIŞ

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
1,719
Tepkime puanı
60
aynen öyle muratv
ayrıca tüm açıklamalara rağmen halen sonuçların iptalini savunuyorum !
 
Üst