Neler yeni

Yeni mesajlar Yeni konular En çok mesaj En çok tepki En çok görüntülenen

Yorumlarınıza Göre Düzenleme Yapacağım.. @ Daire

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
merhabalar sayın sakızlı..

evet :) oldum oldukça faydalanmaya çalışıyorum ne yapayım vray ile ilgili güzel dersler buldum...

evet 2009 vray ı sorunsuz yükledim ama hiç denemedim hayırlısı bakalım çok merak ediyorum nasıl diye :D


bu arada şöyle bişi yokmu : (o gri tonlu olayda yada ben hangisini uygulayım ?)

mesela çalışma sahasının sol üst köşesinde görünüm şekli yazıyorya? perspektif oraya sağ tıklayıca

wireframe
Smoot Highlights
flats

gibi görünüm şekilleri var.. onları kastetmiştim..

acaba çalışırken döndür kaydır vs de bile takılıyor ileriki aşamalarda, bunu hızlandırmak için u görünüm modellerinden mi kullanmam lazım sence?
yada o gri bahsettiğim görünüm şekli burada varmı?

saygılar
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
faydalandığına sevindim.zaten ben tavsiye etmiştim.biliyorsun.o dediğin görüntü tipleri çalışırken hız değilde kolaylık sağlar.hıza çok bir etkisi yoktur.ancak çalişma esnasında gerçekten zorluyorsa bazı yüksek poligonlu objeleri gizleyebilirsin.yada o objenin propertise bölümüne girip display as box kutucuğunu işaretlersin.renderde normal görünür.sahnede ise bir kutu şeklinde görünür.senin dediğin o gri tonlamadan anladığımşeyi bir önceki mesajda yazdım.başka şeklini bilmiyorum.ama max ın çalışma hızına etki edip rengide o hale getiren bir uygulama bilmiyorum.slmlar...
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
faydalandığına sevindim.zaten ben tavsiye etmiştim.biliyorsun.o dediğin görüntü tipleri çalışırken hız değilde kolaylık sağlar.hıza çok bir etkisi yoktur.ancak çalişma esnasında gerçekten zorluyorsa bazı yüksek poligonlu objeleri gizleyebilirsin.yada o objenin propertise bölümüne girip display as box kutucuğunu işaretlersin.renderde normal görünür.sahnede ise bir kutu şeklinde görünür.senin dediğin o gri tonlamadan anladığımşeyi bir önceki mesajda yazdım.başka şeklini bilmiyorum.ama max ın çalışma hızına etki edip rengide o hale getiren bir uygulama bilmiyorum.slmlar...

slmlar evet sen söylemiştin gerçektede işe yaradı.. benim yaptıklarımın aynısı o katalog yapımları belkide orayada konu açmalıyım ne dersin?
karma bir görüş belki fikirlerimi zenginleştirebilir belki bu işi direk yapanların farklı görüşleride olabilir..
ama tabiki asıl olarak buradan senin görüşlerini almak isterim.. yani yola buradan devam tabiki.. ama sadece bilgi amaçlı açılabilir..

bu arada o şekilde üstte bahsettiğim şekilde düzenleme yapınca inan etkisi oluyor.daha seri hareket imkanı sağlıyor.

wireframe
Smoot Highlights
flats

falan yapınca hıza etki ediyor.. bencede mantıklı zaten çünkü diğerinde full ayrıntı var birinde saece renk yada sadece kenar çizgileri var.. değil mi?

bu arada bu çok önemli benim için :

(((((ancak çalişma esnasında gerçekten zorluyorsa bazı yüksek poligonlu objeleri gizleyebilirsin.yada o objenin propertise bölümüne girip display as box kutucuğunu işaretlersin.renderde normal görünür.)))))

demişsin,
bunu nasıl yapabilirm biraz ayrıntılı anlatabilirmisn rica etsem?

çok teşekkür ediyorum yardımların içinde..
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
merhabalar..tabii aç ve sunumunu yap.çünkü herşeyi bilirsin ama anlamsız bazı gariplikler olur.o bir kara deliğin arkasında ve göremiyorsundur.bir kişi çıkar bir kelime söyler o kara deliğin anahtarıdır o.onu söyleyen bunu bilmez ama senin için kara delikleri açan anahtar odur aslında....sürekli wire ile çalışılabilir ama noktalar içiçe olacağından karmaşık sahnelerde çalışma güçlüğü verir.gizleme oble seçili iken normal ekrana sağ tıklatıp çıkan menüden hide selection ı işaretlersin.tamam . çıkarırkende unhideyı kullanırsın.çıkarmadan render edeceksen render bölümünde gizli objeleri de rendere dahil et diye bir kutu var onu işaretlersen onlar ekranda görünmez ama renderde görünür.diğeri ise obje üzerine sağ tıklatınca object properties bölümü var onu açınca sol tarafta display as box kutusu var onu işaretle tamam de çık. bu sayede sadece ekranda o obje kutu olarak görünür.renderde normal görünür.ayrıca autocat biliyorsun zannedersem.aynı ondaki layerlere ayırma max tada var. istersen buradan farklı objeleri gruplar halinde layerleyebilir.istediğin layerleri açıp istediklerini kapatabilirsin.mesala mobilyaları bir layerde , duvarları farklı layerde gibi...slmlarr....
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
merhabalar..tabii aç ve sunumunu yap.çünkü herşeyi bilirsin ama anlamsız bazı gariplikler olur.o bir kara deliğin arkasında ve göremiyorsundur.bir kişi çıkar bir kelime söyler o kara deliğin anahtarıdır o.onu söyleyen bunu bilmez ama senin için kara delikleri açan anahtar odur aslında....sürekli wire ile çalışılabilir ama noktalar içiçe olacağından karmaşık sahnelerde çalışma güçlüğü verir.gizleme oble seçili iken normal ekrana sağ tıklatıp çıkan menüden hide selection ı işaretlersin.tamam . çıkarırkende unhideyı kullanırsın.çıkarmadan render edeceksen render bölümünde gizli objeleri de rendere dahil et diye bir kutu var onu işaretlersen onlar ekranda görünmez ama renderde görünür.diğeri ise obje üzerine sağ tıklatınca object properties bölümü var onu açınca sol tarafta display as box kutusu var onu işaretle tamam de çık. bu sayede sadece ekranda o obje kutu olarak görünür.renderde normal görünür.ayrıca autocat biliyorsun zannedersem.aynı ondaki layerlere ayırma max tada var. istersen buradan farklı objeleri gruplar halinde layerleyebilir.istediğin layerleri açıp istediklerini kapatabilirsin.mesala mobilyaları bir layerde , duvarları farklı layerde gibi...slmlarr....

Selamlarrr...

sakızlı gerçekten bi hazine gibisin.. çok teşekkür ederim.. bu forum senin sayende çok şey kazanıyor..


Gerçekten süper bişi bu autocaddeki layer aç/kapa özelliği.. peki bunu nasıl yapaiblirim?

bu arada kutu olayınıda deneyeceğim mesela bu kutu olayını mobilyalarda falan yapabilirm değilmi onlarda uygun olur çünkü ayrıntı çok olduğu için onlarda kutu olunca ayrıntılar kapanıyor, dolayısıyla da daha hızlı çalışır.. bir merdiven bile çok kitliyor beni.. hide yapınca biraz hızlanıyor sahne.. harika ya.. .çok sağol..

Merhabalar sakızlı..
ya bahsettiğin display box u seçince sanki wire şeklinde gösteriyor.. çizgisel gösteriyor beyaz beyaz.. tahmin ettiğim kutucuk olmuyor öylemiydi senin kastettiğin?
 

w0o0w

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
kutu olayını mobilya deil herşeyde yapabilirsin.V-ray da yüklemisin ordan mesh'lemen gerekiyor MS den v-ray mesh export" dan yapabilirsin.bunu genellikle bir objende çalışman bittiğinde ve o obje üzerine değişiklik yapmayacağın zaman kullanabilirsin(tabi loca'sını değiştireblirsin)..birde sahne renginimi sormuştun ne anlamadım onu yada max formatını görünüm arayüzümü idi ne sordun açarmısın biras sana zahmet.bu arada mental falan geç işini görmesi için şimdilik kullanabilirsin.kesinlikle v-ray tavsiye ederim ama v-ray da kendini kesinlikl geliştirmelisin yoksa mentalden hiç bir farkı yoktur.
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
bu arada Vray ile render aldım simsiyah bi foto çıktı niye öyle oldu ki ? :S
 

w0o0w

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
:D kamera yerleştireceksin buda v-ray psiclacam olması lazım ki kamera ayarlarıda önemli sonra v-ray light koymalısın değerleri mekana ve yapıya göre orantılı olmalı sonra pencere var ise yada açık alanlar var ise oralarada v-ray sun kullanmalısın yaptığın çalışma örneklerini ve materyalinden tut render ayarlarına kadar objeler ve ışık cam bu gibi nernelerin modifylerini görmek lazım uzaktan yardım istersen bi kaç konuda yardımcı olabilirim ama kesinlikle v-ray eğitim isteyen bir render motorudur.önce bol bol eğitimleri tkaip et izle sonra uygulamasına geçersin.3ds max de v-ray tek geçilecek bir render motorudur.sadece resim istiyorum diyorsan maxwell render motoru daha uygun animasyon yapacağım diyorsan finalrender ama yok kalite ve resim istiyorsan sadece ve orantılı bir sürede render istiyorsan v-ray derim.kısacası hepsinin kedine göre özellikleri çok farklı.direk programı indirip kullanmak istemek yeterli deil.Bence önce ciddi bir araştırma gerektiren bir programdır autodesk 3ds max...!soruların olursa yardımcı resimler eklemelisin ki konu tam olarak ne anlayalım ve o konu hakkında yardımcı olalım....
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
775622deneme.jpg



vrayda render aldım böyle oldu neden acaba? :S

kutu olayını mobilya deil herşeyde yapabilirsin.V-ray da yüklemisin ordan mesh'lemen gerekiyor MS den v-ray mesh export" dan yapabilirsin.bunu genellikle bir objende çalışman bittiğinde ve o obje üzerine değişiklik yapmayacağın zaman kullanabilirsin(tabi loca'sını değiştireblirsin)..birde sahne renginimi sormuştun ne anlamadım onu yada max formatını görünüm arayüzümü idi ne sordun açarmısın biras sana zahmet.bu arada mental falan geç işini görmesi için şimdilik kullanabilirsin.kesinlikle v-ray tavsiye ederim ama v-ray da kendini kesinlikl geliştirmelisin yoksa mentalden hiç bir farkı yoktur.

sayın sakızlının bahsettiği o kutu olayını yaptım fakat objeler kutu olarak gözükmüyor ki çizgisel gözüküyr? kutu olarak başka bir ayarımı var ki?

:D kamera yerleştireceksin buda v-ray psiclacam olması lazım ki kamera ayarlarıda önemli sonra v-ray light koymalısın değerleri mekana ve yapıya göre orantılı olmalı sonra pencere var ise yada açık alanlar var ise oralarada v-ray sun kullanmalısın yaptığın çalışma örneklerini ve materyalinden tut render ayarlarına kadar objeler ve ışık cam bu gibi nernelerin modifylerini görmek lazım uzaktan yardım istersen bi kaç konuda yardımcı olabilirim ama kesinlikle v-ray eğitim isteyen bir render motorudur.önce bol bol eğitimleri tkaip et izle sonra uygulamasına geçersin.3ds max de v-ray tek geçilecek bir render motorudur.sadece resim istiyorum diyorsan maxwell render motoru daha uygun animasyon yapacağım diyorsan finalrender ama yok kalite ve resim istiyorsan sadece ve orantılı bir sürede render istiyorsan v-ray derim.kısacası hepsinin kedine göre özellikleri çok farklı.direk programı indirip kullanmak istemek yeterli deil.Bence önce ciddi bir araştırma gerektiren bir programdır autodesk 3ds max...!soruların olursa yardımcı resimler eklemelisin ki konu tam olarak ne anlayalım ve o konu hakkında yardımcı olalım....

Anladım motor olayını yani hepsinin ayrı ağır basan özellikleri var diyorsun..

Peki mental ray de kamera kullanmak şart değil yani direk render alınıyor illa vrayda kamera mı kullanmak gerekiyor?

bu aarada üstte koyduğum karanlık sahnede normal daylight var zaten? olmuyormu o?

ve ardından bende mental ray de deneyim dedim açtım mental rey i render motoru olark aşağıdaki hataları verdi :( yoksa sahnem mi çöktü :( :S

803658deneme-2.JPG


439988deneme-3.JPG
 

w0o0w

🏅Acemi Tasarımcı🏅
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Orda tarama işlemini yapamadığını söylüyor sebebi faklı bir render materyali yada objesini görmediğinide belirtiyor.V-rayda day light ve deault light ayarlarını kullanmanı tavsiye etmem :) ışık olarak sadece tavana v-ray Light koy ve kamera olmadan olmaz mı diyosun olur ama gönderdiğin resim gibi olur hatta belki biras daha kaliteli olur.Tavsiyem orjinalde bir resim çekerken ne kullanıyorsan onu yapman yani kamera şart..v-ray gerçeği yansıtmanı sağlayan bir render motorudur.gerçekte ne var ise v-ray da da var ve iyi kullanmalısın.tavana bir c-ray light koy oda ışıkların arasında zaten kameralardan da c-raypscalcam koy açılarını değerlerini ayarla ve kameradan render de bakalım ne diyecek ha bu arada render motoru ayarlarınıda unutma..ben sana bi standart render ayarı .jepgler gönderirim.pekde işini görmesede bi çok max renderlarından iyi olur.msn den yazışabiliriz burda konuyu yormayalım fazla .genel bir problem olsa resimlerle anlatılır çözülür ama seninki yeni başlayan bir kişiye verilmesi gereknler normal de acele iş olmaz ama senin işin acele imiş elimden geldiği kadar yardımcı olmak isterim..Mail : mevlutselimersoy@hot....
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Orda tarama işlemini yapamadığını söylüyor sebebi faklı bir render materyali yada objesini görmediğinide belirtiyor.V-rayda day light ve deault light ayarlarını kullanmanı tavsiye etmem :) ışık olarak sadece tavana v-ray Light koy ve kamera olmadan olmaz mı diyosun olur ama gönderdiğin resim gibi olur hatta belki biras daha kaliteli olur.Tavsiyem orjinalde bir resim çekerken ne kullanıyorsan onu yapman yani kamera şart..v-ray gerçeği yansıtmanı sağlayan bir render motorudur.gerçekte ne var ise v-ray da da var ve iyi kullanmalısın.tavana bir c-ray light koy oda ışıkların arasında zaten kameralardan da c-raypscalcam koy açılarını değerlerini ayarla ve kameradan render de bakalım ne diyecek ha bu arada render motoru ayarlarınıda unutma..ben sana bi standart render ayarı .jepgler gönderirim.pekde işini görmesede bi çok max renderlarından iyi olur.msn den yazışabiliriz burda konuyu yormayalım fazla .genel bir problem olsa resimlerle anlatılır çözülür ama seninki yeni başlayan bir kişiye verilmesi gereknler normal de acele iş olmaz ama senin işin acele imiş elimden geldiği kadar yardımcı olmak isterim..Mail : mevlutselimersoy@hot....


Teşekkür ederim ama zaten bu konuyu onun için açtım ben :) yani buradan yazabilirsiniz fark etmez..

elinizde ki o genel ayarları çok merak ettim.. buradan paylaşabliirseniz çok mutlu olurum..

Ayrıca

o hata nın sebebine gelecek olursak, ben önce mental ray de çalışıyordum vrayı sonra yükledim bir iki render aldım hiç ışık kamera vs de eklemedim vrayda, baştaki mental de ne ise oydu, sonradan yine mentale geçtim naısl görünecek diye bu hatayı verdi..



sorum şu ki bu hatayı nasıl düzeltebilirim?

yani söylemek istediğim herhangi bir değişiklik yapmadım objeler içinde ışık falan ile iligli.. dolayısı ilede bunu geri düzeltmenin bir yolu vardır mental ray de render almak için?
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
mentalray da gı yerine caustic i açmadığına eminmisin.çünkü hatada caustic olabilecek madde yada bunun üreteçleri yok diyor.kutu olayına gelince .......objeyi arasına alan sadece kenar çizgileri görünen küp şeklinde bir şekil olması gerekir.sahne düzelirse ki tahminim caustic yerine gı açarsan düzelir.düzelmezse sadece ışıkları sil ve tekrar oluştur.düzeldikten sonra sahneyi farklı isimle kaydet ki sigorta gibi orda dursun.karanlık görünmesinin sebebi arkadaşın dediklerinin yanında bence sen şunu yapmalısın...sen hazır objeler kullandığın için materyaller nedir bilmiyorum.materyalleri vray desteklemiyorsa gene karanlık olur.sahnede boş biryerde sağ tuş yap.altta vray sahne converter ,vray object converter gibi özellikler var.tüm objeleri topluca seç.convert et.yani vray materyallerine dönüştür.daha sonra bir adet vray lightı sahnenin en üstüne yayaraktan yerleştir.ışıkların nasıl çalıştığını indirdiğin derslerden öğrendin sanıyorum.kamera kullanmadan da render alınabiliyor ama vray rendri durdurmasada bunu hata raporu olarak raporuna ekliyor. birde istediğin açıda bir kamera yerleştir.fizikal olmasada yani normal kamera da çalışır.ışığı yerleştirdikten sonra render bölümünden vray globol bölümünden default ışıkları kapat. irradience bölümünü de açık hale getirlow seçeneğini seç şimdilik.............
layer bölümü üst menüde var.tıklarsan bir pencere açılır.default olarak bir layer vardır.hiçbirşey seçili değilken new layere bas yeni layer seçili iken kapat.ondan sonra oluşturduğun her obje işaretli layer içerisine kaydedilir.orda gizle ..seçilmesine izin verme... gibi seçenekler var .biraz kurcalarsan benim anlatmama gerek kalmadan anlayacağına eminimbu arada vrayla render yaparken daylight ı falan kaldır.sahnede objeler ,vray light ve kameradan başka birşey olmasın...slmlar..
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
hoş geldin sakızlı..

işte render ayarları bu kadar değil mi? bende caustik diye bir render de yok anlayamadım :S

587760deneme-1.JPG


işte bu yaa... güveniyorum sana sakızlı tebrik ederim :D

hakkatten araştırdımda yanlış yere bakıyormuşum
senin dediğin gibi GI yerine onu açmışım :D

teşekkürler.. böylece bende öğreniyorum :)

125961deneme-2.JPG


Bu arada üstteki söylediklerini uygulamaya geçmeden şunu sormak istiyorum aklıma takıldıda..
birkaç referans resim buldum başlkaları arafından yapılmış aynı benimki gibi mantıkla...
ama bunlardan birincisinde renkler çok canlı parlak daha güzel duruyor.. diğeri benimk gibi sönük gibi mat gibi ne bileyim parlak değil sanki.. canlı değil.

o neden kaynaklanıyor?


74467656333057.jpg


439394abloksolstblm.jpg


Bu arada mental ray ile bir render aldım hoşuma gitti bu sefer eskilerine göre :D

yeni öğrendiğim reflect ve refrect özelliklerini kullanarak odanın soldaki bölümündeki parkeleri cilaladım sağ tarafını ise yapmadmı farkı görebilemek için çok zevli bu şi :D ama pc yavaş olunca biraz sıkıyo :D

15-20 dk ya yakın sürdü bu render...

650320RENDER-NEW-4.jpg


o ayaları low yapsamda bu yaptıklarımın işe yarayıp yaramadığını görmemekten korkuyorum öyle olurm uki yoksa gözükür mü? ayrıntılar.. yansıma vs gibi.

mentalray da gı yerine caustic i açmadığına eminmisin.çünkü hatada caustic olabilecek madde yada bunun üreteçleri yok diyor.
haklıydın ve halletim teşekkür ederim :)

kutu olayına gelince .......objeyi arasına alan sadece kenar çizgileri görünen küp şeklinde bir şekil olması gerekir.sahne düzelirse ki tahminim caustic yerine gı açarsan düzelir.düzelmezse sadece ışıkları sil ve tekrar oluştur.düzeldikten sonra sahneyi farklı isimle kaydet ki sigorta gibi orda dursun.rendin sanıyorum.

Evet haklısın daha öncede kaydetmiştim farklı farklı şimdide son kez yapayım...

kutu olayı içinde şöyle yarlar değilmi acaba buradaki başka kutucuklar damı seçili olmalı ? kontrol edermisin?
ve masayıda kutu görmek isterken böyle gözüküyor hemen soldaki masa.. halının üzerinde..

91561deneme-3.JPG


sen hazır objeler kullandığın için materyaller nedir bilmiyorum.materyalleri vray desteklemiyorsa gene karanlık olur.sahnede boş biryerde sağ tuş yap.altta vray sahne converter ,vray object converter gibi özellikler var.tüm objeleri topluca seç.convert et.yani vray materyallerine dönüştür.daha sonra bir adet vray lightı sahnenin en üstüne yayaraktan yerleştir.ışıkların nasıl çalıştığını indirdiğin derslerden öğrendin sanıyorum.kamera kullanmadan da render alınabiliyor ama vray rendri durdurmasada bunu hata raporu olarak raporuna ekliyor. birde istediğin açıda bir kamera yerleştir.fizikal olmasada yani normal kamera da çalışır.ışığı yerleştirdikten sonra render bölümünden vray globol bölümünden default ışıkları kapat. irradience bölümünü de açık hale getirlow seçeneğini seç şimdilik.............

sayın sakızlı, bunu yapınca tüm kaplamalar iptal oluyor :( bunun bir yolu yokmu kaplamalarda gelse?


layer bölümü üst menüde var.tıklarsan bir pencere açılır.default olarak bir layer vardır.hiçbirşey seçili değilken new layere bas yeni layer seçili iken kapat.ondan sonra oluşturduğun her obje işaretli layer içerisine kaydedilir.orda gizle ..seçilmesine izin verme... gibi seçenekler var .biraz kurcalarsan benim anlatmama gerek kalmadan anlayacağına eminimbu arada vrayla render yaparken daylight ı falan kaldır.sahnede objeler ,vray light ve kameradan başka birşey olmasın...slmlar..

bunada bakıyorum hemen...

VRAY da

Diğer ışığı kaldırdım,
Vray için kamera kullandım fiziksel kamera
vraylight kullandım
ve dediğin gibi tüm nesneleri convert scene yaptım
ama sahne kapkaranlık bir rander verdi niye böyle oldu sizce? ışık mı az ki?

tani bu sefer tümdüz kapkaranlık... o multiple midir neydi onuda 1000 e kadr çıkarttım yine olmadı?

Orda tarama işlemini yapamadığını söylüyor sebebi faklı bir render materyali yada objesini görmediğinide belirtiyor.V-rayda day light ve deault light ayarlarını kullanmanı tavsiye etmem :) ışık olarak sadece tavana v-ray Light koy ve kamera olmadan olmaz mı diyosun olur ama gönderdiğin resim gibi olur hatta belki biras daha kaliteli olur.Tavsiyem orjinalde bir resim çekerken ne kullanıyorsan onu yapman yani kamera şart..v-ray gerçeği yansıtmanı sağlayan bir render motorudur.gerçekte ne var ise v-ray da da var ve iyi kullanmalısın.tavana bir c-ray light koy oda ışıkların arasında zaten kameralardan da c-raypscalcam koy açılarını değerlerini ayarla ve kameradan render de bakalım ne diyecek ha bu arada render motoru ayarlarınıda unutma..ben sana bi standart render ayarı .jepgler gönderirim.pekde işini görmesede bi çok max renderlarından iyi olur.msn den yazışabiliriz burda konuyu yormayalım fazla .genel bir problem olsa resimlerle anlatılır çözülür ama seninki yeni başlayan bir kişiye verilmesi gereknler normal de acele iş olmaz ama senin işin acele imiş elimden geldiği kadar yardımcı olmak isterim..Mail : mevlutselimersoy@hot....



dolayısı ile hem sizin hemde sakızlının dediklerini yapmış oldum ama bu sefer kapkaranlık bir render aldım.. yardımlarınızı bekliyorum..
 

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
convert etmeyi geç.default materyalleri vray materyallere çeviriyor ama mental ray yada diğer render motorlarından gelen materyalleri siliyor tekrar materyal ataman gerekiyor.bunu herhalde yani yeni materyaller atamayı yeni öğreniyorsun.bu sana zor gelebilir.buyüzden convert etme .yada oblelerin materyalleri default materyallermi yoksa nedir bir araştır.defaultsa sorun yok onlar convert ile vraya dönüşür.mental ray ise vray materyali tekrar ataman gerekecek gibi.

fiziksel kamerayı kullanmak ayrı detaylı bilgiler ister.onu incelemeden kullanırsan işin içinden zor çıkarsın.çünkü o da fotoğraf makinasının kullanım bilgilerini barındırıyor.yani ışığı alma konusunda bazı ayarlar var.fotoğrafçılık bilgin var ise kkolay ama yoksa incelemeden zorlanırsın. normal kamera ile bir dene bakalım.
sahnenin tamamen karanlık olması iki nedenden olur.birincisi materyallerin tümü vrayın okuyamayacağı bir yapıdadır ondan olur.fakat senin sorunun bu değil herhalde..
ikincisi ki sen tahminim bunu yaptın.cameranın ilk gördüğü obje ışık kaynağı. yani yukardan aşağıya camera var...sonra ışık kaynağı ..sonra objeler.. öylemi?
cameranın önündeki ışığı daha yukarı kaydır.yani ışık kaynağı, camera ve objeler sırasına göre sırala.o zaman karanlıklardan sıyrılıp nur yüzlü melekler seni kucaklayacaklar..hehe he
örnek resimlere gelince ilk resimde tahminim vray sun kullanılmış. onuda denersin .
kutu şekline illaki çevireceksin diye birşey yok.tamamen ihtiyaç meselesi.böyle birşey gerekiyorsa yapmalısın.değilse bir anlamı yok.resimdeki masa parçaları birleştirilmediği için bu şekilde görünmüş.yani masa tek parça değil.
şimdi şunları yapmanı istiyorum.
1.camerayı sil.şimdilik kullanma.
2.sahneyi ne görüntüde render alacaksan ayarla.çıktı şeklini yani.
3.top görüntüsünde sahneye 1 adet vray light yerleştir boyutlarını ayarla.
4.render bölümüne geç default ışıkları kapat(global switcer den)
5.indirect illumination bölümüne geçerek aktif et.irradience map kısmını low hatta deneme olacağı için very low bile yapabilirsin.
6.vray enviroment diye bir bölüm daha var oradan global enviroment i aktif et.ve renderini al.sahnenin aydınlık yada karanlık olmasına göre ışık kaynağını yukarı aşağı kaldır.multipler değeri ile oyna ..yani bu şekilde denemeler yaparak en iyiyyi bulmaya çalış .daha sonra az daha hassasiyetini artırarak renderler alabiliriz.
ayrıca sahnenin ışık almasını istediğin yerlere farklı ışık kaynakları da koyabilirsin .bizim dediklerimizle kalma.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Nur

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
merhabalar sayın sakızlı...

tavsiyelerinizle her geçen gün daha çok şey öğreniyorum.. çok teşekkür ederim..

dediklerinizi tek tek yaptım ve en azından komple siyah ekranı atlatıp siyah-beyazda olsa bir render almayı başardım :D

72961deneme---1-.jpg


bu da render analizim :

603917deneme---2.JPG


bu arada ışık ayarlarrıda burada ki gibi sakızlı..

518961deneme---3.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Nur

sakızlı

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
145
Tepkime puanı
2
sevgili mss meraba..tam dediğimi yapmamışsın yada eksik anlatmışım.ışık kaynağı renderin ekranında görünmemeli.yani perspektif ekranından render almışsın ya..orada görünen ışık daha yukarda olsunki görünmesin.anlatabildim mi bilmiyorum.daha açıkçası baktığın yer ile objeler arasında ışık kaynağı olmamalı.aradan çıkar.daha yukarı taşı.karanlık olmayacaktır.raporda warning diye görünen bir textür var.vray raytrace yi tanımlayamıyor.yani bu özellik atanmış objeler materyali tam olarak render etmez.obje reflect vermesi gerekirken vermez.objelerinin içinde raytrace materyali kaplı birşeyler var.karanlığı ortadan kaldırınca orada bozulmalar olursa o materyalleri vraya çevirirsin.dediğimi yaparsan hassas rendere geçebilirsin.
birde bana bir auto cad dosyası gönderebilirmisin..mümkünse..ben autocad bilmiyorum ama senin gibi gerçek ölçülerden bir daire de ben yapmak istiyorum.çünkü ben genellikle organik modellere meraklıyım.ama bir çalışmada bu yönde yapmak istiyorum.mümkünse max ta açabileceğim şekilde uyarlarsan sevinirim.önden ve yandan resimleri ve çatı planı gibi...slmlarrr
 
Son düzenleme:

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
Şimdi anladım sakızlı yapacağım hemen..

tabiki neden yollamayım.. yollayacağım..

bu arada malum forumda şöyle demişler sence ?

mentalray kaplamalarını kullandıysan karanlık çıkması gayet doğal materyalleri değiştir vray ile tekrar render al.

demişler..

Ya şimdi materyalleri Vray olarak değiştirmem gerekiyorsa tek tek acaba diyorum bu katı mental ray den alıp diğerini mi vray olarak ayarlasam?
onuniçin mental ray e mi yüklensek onun üzernde ayarları geliştirsek?

Sakızlı bu arada layer olayınıda çözdüm yardımların sayesinde..

harika ya.. autocad kolaylığı burayada gelmiş süper.. autocad ile ortak çalışmak gerekiyor harika..
istediğin gibi orada layerlerine ayır burada çalışabileceğin şekilde... süper ya.. :)

Sizce bu render başarılı mı ?
bu ayarlar üzerinden devam edeyimmi yani?

654710render---medium.jpg



zemine de biraz reflect raytrice vermeye çalıştım.. umarım olmuştur
 

graphblues

♾️Grafik Gurusu♾️
Katılım
15 Haz 2007
Mesajlar
1,084
Tepkime puanı
15
Yaş
38
en son halinde çok başarılı gözüküyor eline sağlık...
ben 3D max mi yoksa cinema 4D hangisi öğreneceğimi kararsız kaldım Mac kullanıyorum ama 3D max daha popüler o yüzden kararsız kaldım yine sizce hangisi program olsun?
 

VolkanTEKiN

♫♪♪ ♫♪♪ &#9835
👑Efsanevi Grafiker👑
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
14,551
Tepkime puanı
112
Sayın mss,

Forum Kuralları (Mutlaka Okuyunuz)

Yaptığınız kural ihlali ile ilgili madde aşağıdaki gibidir:

Alt alta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood (arka arkaya aynı içerikli veya farklı içerikli mesajın aynı kullanıcı tarafından foruma gönderilmesi ) olduğu için yasaktır!
 

mss

⭐Deneyimli Tasarımcı⭐
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
194
Tepkime puanı
2
Web sitesi
www.wattaxback.com
@ Sayın ; sakızlı

63631render---medium---2.jpg


buda diğer odadan alınmış bir render.. bu iki render son olarak nasıl sizce yeterlimi?

Bu arada bir önceki renderde belirttiğim yerdeki parkelere reflect raytrace verdim parlak yansıma olsun diye demiştim fakat şimdi dikkat ettim mesela banyoda da duvarlarda yansıma var fakat oraya vermemiştim herhangi bir yansıma?

neden kendi kendine yapıyor ki? yada ben verdim sandım ama veremedim mi acaba?


@ Sayın ; graphblues

yorumunuz için teşekkür ederim ama işte bende 3-4 aylık yani yeni olduğum için kendi çalışmalarıma bile yorum yapmaya çekiniyorum :)

ama sizin içinde tam bilmiyorum ne için kullanacağınızı ama 3ds max daha genşi kapsamlı, daha çok kullananı var ve daha çok materyal, ders, yardım vs bulunabiliyor sanırım.. ben bu yüzden 3ds max i seçtim..

@ Sayın ; Admin

Uyarı için teşekkürler sayın admin..





@ Tüm herkese ;
Şimdi son renderleri almak için daha ne ler yapmalıyım.. varmı yapmam gerken birşey?

ve bu güneş ışığı sanırım sarımtırak yapıyor ortamı değil mi? biraz daha beyazlatamazmıyız hayali bir görüntü gibi olmuyormu böyle? yoksa bu şekilde gayet güzelmi?

çünkü bir firmanın satış kataloglarında kulllanılacak bu çizimlerim.. banada referans olmuş olacak hem..



SAYGILAR.
 
Üst